w124 takaluukku kysymys

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: sporttinen 124 ??

Viesti Kirjoittaja AM »

sorppi kirjoitti:Uskokaa nyt, että 124:sta ei saa urheilullisen näköstä mitenkään!

Spoilerit on aika kuvottavia ja pilaa koko auton, ja kuskin maineen siinä sivussa.
No aivan samaa mieltä.Nauretaan sitten yhdessä tälle ei-sporttiselle E500:selle,Lars K on kyllä nyt nolannut itsensä täydellisesti... 8)


http://www.fan-gallerie.de/Galerie/Ober ... 500_52.jpg

No oikeastihan tuo on minun mielestä sporttinen.Jos on sitä mieltä että jokin peräpuikon muotoinen jaappanilainen, supra sun muu. on sporttisempi niin sehän on sitten ihan makuasia... :wink:
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: sporttinen 124 ??

Viesti Kirjoittaja Saul »

AM kirjoitti:No oikeastihan tuo on minun mielestä sporttinen.Jos on sitä mieltä että jokin peräpuikon muotoinen jaappanilainen, supra sun muu. on sporttisempi niin sehän on sitten ihan makuasia... :wink:
:lol: :lol: :lol: Nyt on varmaan vielä liian aikanen aamu, kun tulee näin pahaa "repeilyä".
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vieras

niinpä niin tietysti

Viesti Kirjoittaja Vieras »

500E on _vähän_ jotain muuta, kuin normi-124.
Muun muassa auto, jonka omistamisesta minä haaveilen. :roll:
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: niinpä niin tietysti

Viesti Kirjoittaja Saul »

sorppi kirjoitti:500E on _vähän_ jotain muuta, kuin normi-124.
Muun muassa auto, jonka omistamisesta minä haaveilen. :roll:
Asiasta en tiedä yhtään mitään, mutta eikös se ole käytännössä ihan sama kori. Vähän vain härpäkkeitä lisätty. Eli W124:stä sporttinen versio? :D
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Onhan kori koko lailla saman näköinen, mutta eipä taida 500E:n ja 200D:n välillä olla yhtään keskenään vaihtokelpoista peltiosaa - tai saattaa olla tavaratilan kansi. Ainakin "pinnan alla" olevat korirakenteet ovat poikkeavat.
Tämä näkemys perustuu kuitenkin hataraan muistikuvaan, joten siihen kannattaa suhtautua sen mukaisesti :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Saul »

Jukka N. kirjoitti:...eipä taida 500E:n ja 200D:n välillä olla yhtään keskenään vaihtokelpoista peltiosaa - tai saattaa olla tavaratilan kansi. Ainakin "pinnan alla" olevat korirakenteet ovat poikkeavat.
:oops: OK... Mutta puolustuksena esitän, että
Jukka N. kirjoitti:Onhan kori koko lailla saman näköinen...
:D Niin kuin kylänmiehet sanoo, "Ne on nuo nykyautot kaikki niin samannäkösiä!" :lol:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Onkohan noita 500E malleja tuotu Suomeen paljonkin aikoinaan? Nythän niitä näyttäis aina muutama lipuvan saksasta Suomeen mutta taitaa vero olla aika törkeä. Olis kyllä komee "kesäauto" tollanen ihan orginelli 500E, kaikki merkit takaluukusta pois ja harva tietäs minkä perässä ajelee. Normaali sunnuntai autoilija tuskin huomaa mitään eroaa 200D:hen.

Tossa olis komee:
http://www.mobile.de/SIDwGpib7iVniV9FAu ... 1122465941&
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Vieras

200D vs 500E

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei varmasti peltiosissa, mutta vielä vähemmän tekniikassa on keskenään vaihtokelpoista osaa sarjatuotanto-W124:n ja käsin kasatun 500E:n välillä.
Ihan sama ottaako siihen vertailuun -85 200D:n tai -95 320E:n.

Muistaakseni jostain olen lukenut tai sanoiko joku asiasta tietävä, mutta olen antanut itseni ymmärtää, jotta 500E:n alusta on kasattu Porschen toimesta.
Eli kori on kasattu mersuvarikolla, lähetetty porschen pilttuuseen alustan pulttaukseen, josta se on taasen raijattu takaisin jatkotoimenpiteisiin.

Korjatkaa jos olen väärässä.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: 200D vs 500E

Viesti Kirjoittaja Saul »

sorppi kirjoitti:Ei varmasti peltiosissa, mutta vielä vähemmän tekniikassa on keskenään vaihtokelpoista osaa sarjatuotanto-W124:n ja käsin kasatun 500E:n välillä.
Ihan sama ottaako siihen vertailuun -85 200D:n tai -95 320E:n.
Tekniikka onkin sitten erikseen, mutta sehän ei ulkonäköön suoraan vaikuta. :D
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Re: sporttinen 124 ??

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

AM kirjoitti:
sorppi kirjoitti:Uskokaa nyt, että 124:sta ei saa urheilullisen näköstä mitenkään!
No aivan samaa mieltä.Nauretaan sitten yhdessä tälle ei-sporttiselle E500:selle,Lars K on kyllä nyt nolannut itsensä täydellisesti... 8)
No oikeastihan tuo on minun mielestä sporttinen.
Niin ja Larsin autohan on tehtaalta lähtenyt myös matkaan ihan muuna kuin 500E:nä eli pakko nostaa hattua; poika osaa tehdä muutakin kuin mestaruustason poppikoneasennuksia.

Näissä tekniikanvaihto-500E -masiinoissa minua on aina kiinnostanut että mitenkäs tuo käytännössä toteutuu; toki kone ja vaihteisto on "helppo" pultata paikalleen mutta nimenomaan tuo Porchen alusta? Siellä ei pitäisi yhtään mutteriakaan olla samaa auton alla kuin W124 yleensä; eli ovatkohan vaihtaneet 500E alustan vai säästäneet fyrkkaa ja laittaneet vain muuten kireän alustan vaikka Bilsteinilta tai H&Rltä? Entäs kiinnityskohdat? Mahtaakohan olla ihan sama kori kuitenkaan alustaltaankaan?

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

fakta: w124 500 on isommat/pulleammat lokasuojat kuin mitä "normi" w124, myös puskurit ovatl leveämmät kuin mitä vakioissa! eli pelti osat ovat isompaa tavaraa, tosin taitavat olla vaihdettavissa keskenään, epäilisin :roll:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin täysin eri autohan tuollainen E500 on, mutta W124 korimallimerkinnällä tietääkseni kuitenkin?Ulospäin jokaisesta 200D:stäkin saa samanlaisen ja mielestäni ulkonäkö on silloin sporttinen. :wink:
epk kirjoitti:fakta: w124 500 on isommat/pulleammat lokasuojat kuin mitä "normi" w124, myös puskurit ovatl leveämmät kuin mitä vakioissa! eli pelti osat ovat isompaa tavaraa, tosin taitavat olla vaihdettavissa keskenään, epäilisin :roll:
No näinhän se on.Olenkin jo hieman suunnitellut että jos saisi talven aikaan jonkun tuomaan tuollaiset etu-ja takalokasuojat Saksasta,eivät ole siellä edes ylitsepääsemättömän kalliit.Tosin kesä ja talvivanteet menisivät sitten uusiksi...mutta sitten mahtuisikin ongelmitta hieman erikoisetkin vanteet 8)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

AM kirjoitti:Niin täysin eri autohan tuollainen E500 on, mutta W124 korimallimerkinnällä tietääkseni kuitenkin?Ulospäin jokaisesta 200D:stäkin saa samanlaisen ja mielestäni ulkonäkö on silloin sporttinen. :wink:
No onhan se sitten varmastikin näin.
Mahtaisi se vain olla hassun näköistä, kun olisi ne pulleat lokasuojat ja leveät nakit ja 18" vanteet ja tuplapakoputket ja spoilerit sun muut...ja sitten kun lähtis valoista, niin mustaa savua suoltaisi ja silti vierestä lähtee papan -83 Civicci äkäsemmin liikkeelle.... Olishan se sitten "rotta 200d" :!:
Anteeks... :wink:
epk kirjoitti:fakta: w124 500 on isommat/pulleammat lokasuojat kuin mitä "normi" w124, myös puskurit ovatl leveämmät kuin mitä vakioissa! eli pelti osat ovat isompaa tavaraa, tosin taitavat olla vaihdettavissa keskenään, epäilisin :roll:
Tuo taitaa olla totta. Tuskin peltiosien kiinnityskohtia on tarvinnut 500E:hen muokata, välttämättä. Tai jos onkin, niin ei suuressa määrin ja näppärä peltiseppä kyllä taivuttelee sopivia kytköskappaleita tarvittaviin kohteisiin.
AM kirjoitti:Olenkin jo hieman suunnitellut että jos saisi talven aikaan jonkun tuomaan tuollaiset etu-ja takalokasuojat Saksasta,eivät ole siellä edes ylitsepääsemättömän kalliit.Tosin kesä ja talvivanteet menisivät sitten uusiksi...mutta sitten mahtuisikin ongelmitta hieman erikoisetkin vanteet 8)
Mutta tuosta osien hinnoista en menisi kyllä niinkään takuuseen. Toki Saksassa kaikki autonosatkin ovat Suomea halvempia, mutta silti 500E on niin spesiaali auto, että varmasti sen osat on Saksassakin kalliita.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yllättävän halvat ne lokasuojat kuitenkin ovat, ei nyt sentään ihan normaalin hinnalla saa muttei konkurssiakaan tulisi.Hinnan sain kuulla eräältä joka lokasuojat oli jo itselleen hankkinut.

No kyllä on nyt jo melko huvittuneita ilmeitä joillain kun kuulevat auton olevan 200D 8) Mutta sen liikennevaloista kiihdyttelyn jätän muutenkin suosiolla muille, tärkeämpää on että auto kulkee vähällä ja pitkälle!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

AM kirjoitti:Yllättävän halvat ne lokasuojat kuitenkin ovat, ei nyt sentään ihan normaalin hinnalla saa muttei konkurssiakaan tulisi.Hinnan sain kuulla eräältä joka lokasuojat oli jo itselleen hankkinut.
Sepä yllättävää. Oletko sattumoisin RTO-tuonnista kysellyt? Nehän tuo paljon nimenomaan peltiosia ja nimenomaan mersuihin.
AM kirjoitti:No kyllä on nyt jo melko huvittuneita ilmeitä joillain kun kuulevat auton olevan 200D 8) Mutta sen liikennevaloista kiihdyttelyn jätän muutenkin suosiolla muille, tärkeämpää on että auto kulkee vähällä ja pitkälle!
Niin oma mielipiteeni vain on se, että jos auto on 1,3 Corolla Hatchback, ei ole kovin siistiä pultata siihen WRC-rekkuloita ympärille. Auto kyllä näyttää hyvältä, mutta kun viimeistään käynnistys tai kiihdytys tms. paljastaa auton todellisen luonteen, on siinä naurussaan pitelemistä. Siis, jos minulla olisi 200d, korkeintaan ottaisin sen "200D"-laatan pois takaluukusta, enkä yrittäisi hämätä ketään sen enempää. Eri asia, jos auto olisi 500E, niin voisi takaluukkuun erikseen liimata "200D"-laatan. :D
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No oon kyllä kaikki RTO:n ja vastaavien luettelot selannut eikä niistä ole löytynyt.Eriasia tietenkin saisivatko hommattua!Täytyykin ottaa asiaksi lähiaikoina soittaa ja kysäistä!

Niin ja eihän minulla tosiaankaan mitään E500 kopiota ole tarkoitus rakentaa.Viehätys noihin lokasuojiin johtuu siitä että saisi 124:seenkin leveäreunaiset vanteet mahtumaan!Voisin jopa laittaa 200D kyltin perään vaikkei sitä alunperin siinä ole ollutkaan..
No makuasiahan jälleen kerran mutta MINUN mielestäni ei auton tarvitse olla tehokas jos siihen vanteita sun muuta laittelee.Ne metrien korkuiset takaspoilerit jätän kyllä suosiolla riisiautojen harrastajille :D
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

http://personal.inet.fi/urheilu/jalna/m ... gkalleria/

Tuolla on sellaisesta takakontista kuvia...jossain vaiheessa mersuun kiinni kun kerkiää väsäämään...
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Hyi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

...oksettaa... :x
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Maailmassa eiole mitään rumempaa kuin SEC maskit istutettu w124/201
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Muffler kirjoitti:Maailmassa eiole mitään rumempaa kuin SEC maskit istutettu w124/201
No ei juuri, on täällä Salossa yksi Ssangyoung Musso jonka peräkonttia koristaa mersun tähti, sekin on kyllä aika raiskausta.

Mutta tosiaan tuo SEC maski on todella ruma kaikissa muissa autoissa kuin SEC:eissä.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Sen takia ne SEC-pellit on myynnissä :D

W201:seen sopii ihan hyvin, mutta W124:seen ei istu alkuunkaan jää kauhea rako puskurin ja pellin alareunan väliin.

Eikös tämä ollut alunperin takaluukku ketju?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

MercedesTuning kirjoitti:Sen takia ne SEC-pellit on myynnissä :D

W201:seen sopii ihan hyvin, mutta W124:seen ei istu alkuunkaan jää kauhea rako puskurin ja pellin alareunan väliin.

Eikös tämä ollut alunperin takaluukku ketju?
No ei sovi edes w201:seen. :lol: :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Makuasioista ei voi kiistellä, tai sitten voi tapella loputtomiin :)
älkee hyvät ihmiset nyt suuttuko, mutta ei tämä mersu harrastus niin haudanvakavaa puuhaa ole, jos joku haluaa liimata mersuunsa spoileria niin ei sitä tartte turpiin vetää 8)
Kiitokset kuvista tuuninkille :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

500e

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kyllä on näyttävän näköinen toi LARS:K peli. Kokeilin itse 235/45 17 renkaita 124:een, kyllähän siitäkin tuli näyttävän näköinen mutta ne äänet ja teho jäivät puutumaan :lol: . Mutta hyvin mahtuivat pyörimään eikä ollut niin kivireki kuin luulin :lol:
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Näin tuossa vähänaikaa sitten 124 300CE:n, johon oli laitettu tuo SEC-konepelti. Sopivasti etuviistosta vilkaistuna luulin sitä jo hetken 126 SEC:ksi. Näytti käyvän siihen ihan hyvin.
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaa Viestiin