No oikeastihan tuo on minun mielestä sporttinen.Jos on sitä mieltä että jokin peräpuikon muotoinen jaappanilainen, supra sun muu. on sporttisempi niin sehän on sitten ihan makuasia...
AM kirjoitti:No oikeastihan tuo on minun mielestä sporttinen.Jos on sitä mieltä että jokin peräpuikon muotoinen jaappanilainen, supra sun muu. on sporttisempi niin sehän on sitten ihan makuasia...
Nyt on varmaan vielä liian aikanen aamu, kun tulee näin pahaa "repeilyä".
Onhan kori koko lailla saman näköinen, mutta eipä taida 500E:n ja 200D:n välillä olla yhtään keskenään vaihtokelpoista peltiosaa - tai saattaa olla tavaratilan kansi. Ainakin "pinnan alla" olevat korirakenteet ovat poikkeavat.
Tämä näkemys perustuu kuitenkin hataraan muistikuvaan, joten siihen kannattaa suhtautua sen mukaisesti
Jukka N. kirjoitti:...eipä taida 500E:n ja 200D:n välillä olla yhtään keskenään vaihtokelpoista peltiosaa - tai saattaa olla tavaratilan kansi. Ainakin "pinnan alla" olevat korirakenteet ovat poikkeavat.
OK... Mutta puolustuksena esitän, että
Jukka N. kirjoitti:Onhan kori koko lailla saman näköinen...
Niin kuin kylänmiehet sanoo, "Ne on nuo nykyautot kaikki niin samannäkösiä!"
Onkohan noita 500E malleja tuotu Suomeen paljonkin aikoinaan? Nythän niitä näyttäis aina muutama lipuvan saksasta Suomeen mutta taitaa vero olla aika törkeä. Olis kyllä komee "kesäauto" tollanen ihan orginelli 500E, kaikki merkit takaluukusta pois ja harva tietäs minkä perässä ajelee. Normaali sunnuntai autoilija tuskin huomaa mitään eroaa 200D:hen.
Ei varmasti peltiosissa, mutta vielä vähemmän tekniikassa on keskenään vaihtokelpoista osaa sarjatuotanto-W124:n ja käsin kasatun 500E:n välillä.
Ihan sama ottaako siihen vertailuun -85 200D:n tai -95 320E:n.
Muistaakseni jostain olen lukenut tai sanoiko joku asiasta tietävä, mutta olen antanut itseni ymmärtää, jotta 500E:n alusta on kasattu Porschen toimesta.
Eli kori on kasattu mersuvarikolla, lähetetty porschen pilttuuseen alustan pulttaukseen, josta se on taasen raijattu takaisin jatkotoimenpiteisiin.
sorppi kirjoitti:Ei varmasti peltiosissa, mutta vielä vähemmän tekniikassa on keskenään vaihtokelpoista osaa sarjatuotanto-W124:n ja käsin kasatun 500E:n välillä.
Ihan sama ottaako siihen vertailuun -85 200D:n tai -95 320E:n.
Tekniikka onkin sitten erikseen, mutta sehän ei ulkonäköön suoraan vaikuta.
sorppi kirjoitti:Uskokaa nyt, että 124:sta ei saa urheilullisen näköstä mitenkään!
No aivan samaa mieltä.Nauretaan sitten yhdessä tälle ei-sporttiselle E500:selle,Lars K on kyllä nyt nolannut itsensä täydellisesti...
No oikeastihan tuo on minun mielestä sporttinen.
Niin ja Larsin autohan on tehtaalta lähtenyt myös matkaan ihan muuna kuin 500E:nä eli pakko nostaa hattua; poika osaa tehdä muutakin kuin mestaruustason poppikoneasennuksia.
Näissä tekniikanvaihto-500E -masiinoissa minua on aina kiinnostanut että mitenkäs tuo käytännössä toteutuu; toki kone ja vaihteisto on "helppo" pultata paikalleen mutta nimenomaan tuo Porchen alusta? Siellä ei pitäisi yhtään mutteriakaan olla samaa auton alla kuin W124 yleensä; eli ovatkohan vaihtaneet 500E alustan vai säästäneet fyrkkaa ja laittaneet vain muuten kireän alustan vaikka Bilsteinilta tai H&Rltä? Entäs kiinnityskohdat? Mahtaakohan olla ihan sama kori kuitenkaan alustaltaankaan?
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
fakta: w124 500 on isommat/pulleammat lokasuojat kuin mitä "normi" w124, myös puskurit ovatl leveämmät kuin mitä vakioissa! eli pelti osat ovat isompaa tavaraa, tosin taitavat olla vaihdettavissa keskenään, epäilisin
Niin täysin eri autohan tuollainen E500 on, mutta W124 korimallimerkinnällä tietääkseni kuitenkin?Ulospäin jokaisesta 200D:stäkin saa samanlaisen ja mielestäni ulkonäkö on silloin sporttinen.
epk kirjoitti:fakta: w124 500 on isommat/pulleammat lokasuojat kuin mitä "normi" w124, myös puskurit ovatl leveämmät kuin mitä vakioissa! eli pelti osat ovat isompaa tavaraa, tosin taitavat olla vaihdettavissa keskenään, epäilisin
No näinhän se on.Olenkin jo hieman suunnitellut että jos saisi talven aikaan jonkun tuomaan tuollaiset etu-ja takalokasuojat Saksasta,eivät ole siellä edes ylitsepääsemättömän kalliit.Tosin kesä ja talvivanteet menisivät sitten uusiksi...mutta sitten mahtuisikin ongelmitta hieman erikoisetkin vanteet
AM kirjoitti:Niin täysin eri autohan tuollainen E500 on, mutta W124 korimallimerkinnällä tietääkseni kuitenkin?Ulospäin jokaisesta 200D:stäkin saa samanlaisen ja mielestäni ulkonäkö on silloin sporttinen.
No onhan se sitten varmastikin näin.
Mahtaisi se vain olla hassun näköistä, kun olisi ne pulleat lokasuojat ja leveät nakit ja 18" vanteet ja tuplapakoputket ja spoilerit sun muut...ja sitten kun lähtis valoista, niin mustaa savua suoltaisi ja silti vierestä lähtee papan -83 Civicci äkäsemmin liikkeelle.... Olishan se sitten "rotta 200d"
Anteeks...
epk kirjoitti:fakta: w124 500 on isommat/pulleammat lokasuojat kuin mitä "normi" w124, myös puskurit ovatl leveämmät kuin mitä vakioissa! eli pelti osat ovat isompaa tavaraa, tosin taitavat olla vaihdettavissa keskenään, epäilisin
Tuo taitaa olla totta. Tuskin peltiosien kiinnityskohtia on tarvinnut 500E:hen muokata, välttämättä. Tai jos onkin, niin ei suuressa määrin ja näppärä peltiseppä kyllä taivuttelee sopivia kytköskappaleita tarvittaviin kohteisiin.
AM kirjoitti:Olenkin jo hieman suunnitellut että jos saisi talven aikaan jonkun tuomaan tuollaiset etu-ja takalokasuojat Saksasta,eivät ole siellä edes ylitsepääsemättömän kalliit.Tosin kesä ja talvivanteet menisivät sitten uusiksi...mutta sitten mahtuisikin ongelmitta hieman erikoisetkin vanteet
Mutta tuosta osien hinnoista en menisi kyllä niinkään takuuseen. Toki Saksassa kaikki autonosatkin ovat Suomea halvempia, mutta silti 500E on niin spesiaali auto, että varmasti sen osat on Saksassakin kalliita.
Yllättävän halvat ne lokasuojat kuitenkin ovat, ei nyt sentään ihan normaalin hinnalla saa muttei konkurssiakaan tulisi.Hinnan sain kuulla eräältä joka lokasuojat oli jo itselleen hankkinut.
No kyllä on nyt jo melko huvittuneita ilmeitä joillain kun kuulevat auton olevan 200D Mutta sen liikennevaloista kiihdyttelyn jätän muutenkin suosiolla muille, tärkeämpää on että auto kulkee vähällä ja pitkälle!
AM kirjoitti:Yllättävän halvat ne lokasuojat kuitenkin ovat, ei nyt sentään ihan normaalin hinnalla saa muttei konkurssiakaan tulisi.Hinnan sain kuulla eräältä joka lokasuojat oli jo itselleen hankkinut.
Sepä yllättävää. Oletko sattumoisin RTO-tuonnista kysellyt? Nehän tuo paljon nimenomaan peltiosia ja nimenomaan mersuihin.
AM kirjoitti:No kyllä on nyt jo melko huvittuneita ilmeitä joillain kun kuulevat auton olevan 200D Mutta sen liikennevaloista kiihdyttelyn jätän muutenkin suosiolla muille, tärkeämpää on että auto kulkee vähällä ja pitkälle!
Niin oma mielipiteeni vain on se, että jos auto on 1,3 Corolla Hatchback, ei ole kovin siistiä pultata siihen WRC-rekkuloita ympärille. Auto kyllä näyttää hyvältä, mutta kun viimeistään käynnistys tai kiihdytys tms. paljastaa auton todellisen luonteen, on siinä naurussaan pitelemistä. Siis, jos minulla olisi 200d, korkeintaan ottaisin sen "200D"-laatan pois takaluukusta, enkä yrittäisi hämätä ketään sen enempää. Eri asia, jos auto olisi 500E, niin voisi takaluukkuun erikseen liimata "200D"-laatan.
No oon kyllä kaikki RTO:n ja vastaavien luettelot selannut eikä niistä ole löytynyt.Eriasia tietenkin saisivatko hommattua!Täytyykin ottaa asiaksi lähiaikoina soittaa ja kysäistä!
Niin ja eihän minulla tosiaankaan mitään E500 kopiota ole tarkoitus rakentaa.Viehätys noihin lokasuojiin johtuu siitä että saisi 124:seenkin leveäreunaiset vanteet mahtumaan!Voisin jopa laittaa 200D kyltin perään vaikkei sitä alunperin siinä ole ollutkaan..
No makuasiahan jälleen kerran mutta MINUN mielestäni ei auton tarvitse olla tehokas jos siihen vanteita sun muuta laittelee.Ne metrien korkuiset takaspoilerit jätän kyllä suosiolla riisiautojen harrastajille
Tuolla on sellaisesta takakontista kuvia...jossain vaiheessa mersuun kiinni kun kerkiää väsäämään...
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
W201:seen sopii ihan hyvin, mutta W124:seen ei istu alkuunkaan jää kauhea rako puskurin ja pellin alareunan väliin.
Eikös tämä ollut alunperin takaluukku ketju?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Makuasioista ei voi kiistellä, tai sitten voi tapella loputtomiin
älkee hyvät ihmiset nyt suuttuko, mutta ei tämä mersu harrastus niin haudanvakavaa puuhaa ole, jos joku haluaa liimata mersuunsa spoileria niin ei sitä tartte turpiin vetää
Kiitokset kuvista tuuninkille
Kyllä on näyttävän näköinen toi LARS:K peli. Kokeilin itse 235/45 17 renkaita 124:een, kyllähän siitäkin tuli näyttävän näköinen mutta ne äänet ja teho jäivät puutumaan . Mutta hyvin mahtuivat pyörimään eikä ollut niin kivireki kuin luulin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Näin tuossa vähänaikaa sitten 124 300CE:n, johon oli laitettu tuo SEC-konepelti. Sopivasti etuviistosta vilkaistuna luulin sitä jo hetken 126 SEC:ksi. Näytti käyvän siihen ihan hyvin.