Ostoaikeissa w124 diesel
Ostoaikeissa w124 diesel
Otsikon mukainen auto on ollut mietinnässä jo jonkun aikaa. Nyt ollaan sitten jo sillä asteella että pitäisi saada tietoa kyseisestä mallista jotta tietäisi vähän mitä etsiä ja mitä välttää tai sitten jättää koko homma sikseen.
Noihin sarjoihin(200, 300 jne.), en ole vielä niin paljon perhtynyt, mutta näyttää siltä että 200 -sarja olisi se budjettiystävällisempi vaihtoehto. Jos ajatellaan sellaista 2,000 - 4,000 euron budjettia niin siihen tuntuisi sopivan tuommoiset vuosimallin 86-90 autot joilla kilometrejä on parhaimmillaan(vähimmillään) ollut 300-400tkm.
Eli... millainen auto tuo w124 200 diesel sitten olisi? Jonkun verran olen newsseistä lukenut ja hakutoiminnolla täältä katsellut(ei löytynyt vastaavaa ketjua), mutta että mitkä ovat auton ja koneen heikot ja vahvat kohdat. Ja onkohan kulutus sitä mitä valmistaja ilmoittaa(joku 7-7,5 kaupungissa)? Entä miten paljon noilla koneilla keskimäärin ajellaan ennen kone/kansiremonttia. Sillä vain että kannattaisko tuossa 300-400tkm ajetussa mallissa katsella sellaista johon se olisi jo tehty(tai sitten ei mitään merkkejä ilmassa). Ja luotettavuus yleensäkin, millainen jos kilsoja on noin paljon(tai kaippa se mersulle on vielä aika vähän? ) Peltien/korin pitäisi ilmeisesti kestää aika hyvin?
Niin, dieselin huoltokustannukset kiinnostavat myös. Koskaan en ole sellaista omistanut, niin onko esim. nokkahihnan/vesipumpun/dieselpumpun(?) vaihtaminen miten paljon kalliimpi operaatio jos verrataan vastaavaan bensakoneeseen? Ja mitkähän noissa ovat vaihtovälit?
Ja tiedän että auto on laiska
Kaikkien omistajien kokemukset ovat tervetulleita. Kiitoksia jo etukäteen.
Noihin sarjoihin(200, 300 jne.), en ole vielä niin paljon perhtynyt, mutta näyttää siltä että 200 -sarja olisi se budjettiystävällisempi vaihtoehto. Jos ajatellaan sellaista 2,000 - 4,000 euron budjettia niin siihen tuntuisi sopivan tuommoiset vuosimallin 86-90 autot joilla kilometrejä on parhaimmillaan(vähimmillään) ollut 300-400tkm.
Eli... millainen auto tuo w124 200 diesel sitten olisi? Jonkun verran olen newsseistä lukenut ja hakutoiminnolla täältä katsellut(ei löytynyt vastaavaa ketjua), mutta että mitkä ovat auton ja koneen heikot ja vahvat kohdat. Ja onkohan kulutus sitä mitä valmistaja ilmoittaa(joku 7-7,5 kaupungissa)? Entä miten paljon noilla koneilla keskimäärin ajellaan ennen kone/kansiremonttia. Sillä vain että kannattaisko tuossa 300-400tkm ajetussa mallissa katsella sellaista johon se olisi jo tehty(tai sitten ei mitään merkkejä ilmassa). Ja luotettavuus yleensäkin, millainen jos kilsoja on noin paljon(tai kaippa se mersulle on vielä aika vähän? ) Peltien/korin pitäisi ilmeisesti kestää aika hyvin?
Niin, dieselin huoltokustannukset kiinnostavat myös. Koskaan en ole sellaista omistanut, niin onko esim. nokkahihnan/vesipumpun/dieselpumpun(?) vaihtaminen miten paljon kalliimpi operaatio jos verrataan vastaavaan bensakoneeseen? Ja mitkähän noissa ovat vaihtovälit?
Ja tiedän että auto on laiska
Kaikkien omistajien kokemukset ovat tervetulleita. Kiitoksia jo etukäteen.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Mulla on toi 300D, ihan sama kärry kuin 200D mutta 2 sylinteriä enemmän.
Kilometrejä 600 tuhatta eikä ole kantta edes avattu. Hydrauliset venttiilinnostimet vaihdettiin ostettaessa 540th kohdalla ja viime kesänä uusin kaikki puslat ja nivelet kun alkoivat olemaan alkuperäiset tosi pehmeitä ja osa rikki.
Muuten ei ole juuri laittoa ollut, yksi takapyöränlaakeri meni ja sen jouduin laitattamaan korjaamolla. Ehdin ajamaan sillä 3000km laakeri hajonneena!!!
Takajarrut kunnostin itse katsastusinssin riemuksi.Vielä pitäis vaihtaa takaa 2 tukivartta säätöpultteineen ja viedä lopultakin kone säädettäväksi.
Todella pienellä laitolla pääsee ja tälläkin yksilöllä on kilometrejä takanaan jo kohtalaisesti. Ruoste enemmän ongelma on kuin kestävyys.
Yleisesti ottaen näillä koneilla voi ajaa miljoonan, kansi voi paukahtaa ennenkin.
Automaattivaihteisella 300D:llä keskikulutus näin kesällä on mulla 7 litraa satasella. Siitä toki suurin osa matka-ajoa mutta toisaalta ajan helvetin lujaa.
Silmät auki ja kuntotohtoria kannattaa kyllä käyttää.
Henkka
Kilometrejä 600 tuhatta eikä ole kantta edes avattu. Hydrauliset venttiilinnostimet vaihdettiin ostettaessa 540th kohdalla ja viime kesänä uusin kaikki puslat ja nivelet kun alkoivat olemaan alkuperäiset tosi pehmeitä ja osa rikki.
Muuten ei ole juuri laittoa ollut, yksi takapyöränlaakeri meni ja sen jouduin laitattamaan korjaamolla. Ehdin ajamaan sillä 3000km laakeri hajonneena!!!
Takajarrut kunnostin itse katsastusinssin riemuksi.Vielä pitäis vaihtaa takaa 2 tukivartta säätöpultteineen ja viedä lopultakin kone säädettäväksi.
Todella pienellä laitolla pääsee ja tälläkin yksilöllä on kilometrejä takanaan jo kohtalaisesti. Ruoste enemmän ongelma on kuin kestävyys.
Yleisesti ottaen näillä koneilla voi ajaa miljoonan, kansi voi paukahtaa ennenkin.
Automaattivaihteisella 300D:llä keskikulutus näin kesällä on mulla 7 litraa satasella. Siitä toki suurin osa matka-ajoa mutta toisaalta ajan helvetin lujaa.
Silmät auki ja kuntotohtoria kannattaa kyllä käyttää.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Moottori on melkein "ikupäiväinen" jos sitä on huollettu, kansiremontin joutuu joskus tekemään.
Haulla löytyy paljon asiaa W124:stäkin.
Koeajolla kannattaa kuunnella ja katsella tarkoin, ja vikapaikkojahan näissä riittää paljon enemmän kuin muissa autoissa.
Esim. lämmityslaite pitää testata, toimiiko lämmönsäädöt ja tuleeko lämpöä sisälle myös tyhjäkäynnillä.
Lasinpyyhkijän liikerata voi olla pyöreä eikä kulmikas eli nurkista jää isot alueet pyyhkimättä; koneisto on rikki ja uusi on suhteettoman kallis jne...
Pitäisi oikeastaan tehdä joskus "kattava"lista tarkistuskohteista kun jaksaisi.
Piiiiiitkä lista.
Haulla löytyy paljon asiaa W124:stäkin.
Koeajolla kannattaa kuunnella ja katsella tarkoin, ja vikapaikkojahan näissä riittää paljon enemmän kuin muissa autoissa.
Esim. lämmityslaite pitää testata, toimiiko lämmönsäädöt ja tuleeko lämpöä sisälle myös tyhjäkäynnillä.
Lasinpyyhkijän liikerata voi olla pyöreä eikä kulmikas eli nurkista jää isot alueet pyyhkimättä; koneisto on rikki ja uusi on suhteettoman kallis jne...
Pitäisi oikeastaan tehdä joskus "kattava"lista tarkistuskohteista kun jaksaisi.
Piiiiiitkä lista.
oulaistenliikenne.fi
koneet on tosiaan lujia. mutta etenkin kolmesatasessa kannattaa muistaa jälkikäyttö tyhjäkäynnillä ennen sammutusta... kutosen kansi on jo niin pitkä että varomaton käsittely turhaan ennenaikaistaa tuota kansi remonttia... eli mieluiten antaa koneen käydä hetki ennen kuin sammuttaa että kannen lämpöerot ehtii tasaantua...Henri Junkkala kirjoitti:
Yleisesti ottaen näillä koneilla voi ajaa miljoonan, kansi voi paukahtaa ennenkin.
Etsit pätevän Mersutuntijan käsiisi ja menet sen kanssa tutkimaan ostokohdetta, vaikka noita vikapaikkoja luettelee niin harva "maallikko" (anteeksi ilmaisu) niistä mitään ymmärtää vaikka olisi vikalistalappu kädessä.
Kone on kestävä jos on edes perushuollot tehty ja riittävän usein vaihdettu kunnon öljyt.
Kone on kestävä jos on edes perushuollot tehty ja riittävän usein vaihdettu kunnon öljyt.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Jahas, löytyihän sieltä hakemalla paljonkin tavaraa..
Yksi mihin en ainakaan vielä kuitenkaan törmännyt, on tuon koneen käyntiinlähtö talviolosuhteissa. Ilmeisesti -25-30 asteen pakkasilla lähtee kuitenkin vielä käyntiin jos on piuhassa, mutta entä jos aika ajoin tulee sellaisia reissuja ettei autoa saa piuhaan, ja pakkasta olisi joku 20-25 astetta? Onko mitään toivoa saada konetta käyntiin, vai onko se 50-50.. vai...?
Yksi mihin en ainakaan vielä kuitenkaan törmännyt, on tuon koneen käyntiinlähtö talviolosuhteissa. Ilmeisesti -25-30 asteen pakkasilla lähtee kuitenkin vielä käyntiin jos on piuhassa, mutta entä jos aika ajoin tulee sellaisia reissuja ettei autoa saa piuhaan, ja pakkasta olisi joku 20-25 astetta? Onko mitään toivoa saada konetta käyntiin, vai onko se 50-50.. vai...?
No, allekirjoittanut on omin silmin + korvin aistinut, kun 200D lyödään ilman roikkaa reilusti 20 asteen pahemmalla puolen. Hyvin lähti, jos kohta sitä savua oli sitten naapurilääniin asti...
Taika ainakin kyseisessä koneessa on: kunnon hehkut, kunnon akku, liitokset kunnossa, HYVÄT öljyt ja pumpun ajoitus kohdillaan.
Taika ainakin kyseisessä koneessa on: kunnon hehkut, kunnon akku, liitokset kunnossa, HYVÄT öljyt ja pumpun ajoitus kohdillaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
lähtee ne käyntiin kovastakin pakkasesta oma ex naksatanen lähti käyntiin ILMAN roikkaa -38c. edellyttää tietenki notkeita öljyjä ja ehjiä hehkuja... itellä oli silloin 0w50... ja pari kertaa hehkua ennen starttausta...jarsi kirjoitti:Jahas, löytyihän sieltä hakemalla paljonkin tavaraa..
Yksi mihin en ainakaan vielä kuitenkaan törmännyt, on tuon koneen käyntiinlähtö talviolosuhteissa. Ilmeisesti -25-30 asteen pakkasilla lähtee kuitenkin vielä käyntiin jos on piuhassa, mutta entä jos aika ajoin tulee sellaisia reissuja ettei autoa saa piuhaan, ja pakkasta olisi joku 20-25 astetta? Onko mitään toivoa saada konetta käyntiin, vai onko se 50-50.. vai...?
W124 on paras Mersu. Tämä on erittäin oma mielipiteeni ja yhdyn siihen.
Nykyautojen maailmassa vähän kirveellä veistetty designihan W124:ssä on. Mutta se on modernein "ikuiseksi" tehty Mersu. Sen jälkeen tehdyt ovat monelta kohdin teknisesti ajanmukaisempia, tehokkaampia, taloudellisempia, jne. Mutta valitettavasti teknisen ajanmukaisuuden mukana on tullut kaikenmaailman sähköihmeellisyydet ja taloudellisuuden tavoittelun mukana kevyemmät - eli heikommat - ratkaisut.
Hyvä W124 on hieno auto ajaa, ja sille ymmärtää itsekin tehdä jotain! Suosittelen lämpimästi. Erityisesti 300D:tä turbolla tai ilman.
Nykyautojen maailmassa vähän kirveellä veistetty designihan W124:ssä on. Mutta se on modernein "ikuiseksi" tehty Mersu. Sen jälkeen tehdyt ovat monelta kohdin teknisesti ajanmukaisempia, tehokkaampia, taloudellisempia, jne. Mutta valitettavasti teknisen ajanmukaisuuden mukana on tullut kaikenmaailman sähköihmeellisyydet ja taloudellisuuden tavoittelun mukana kevyemmät - eli heikommat - ratkaisut.
Hyvä W124 on hieno auto ajaa, ja sille ymmärtää itsekin tehdä jotain! Suosittelen lämpimästi. Erityisesti 300D:tä turbolla tai ilman.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kyllä lähtee käyntiin. Omistin aikanaan 300D:n vm. 86. Ajettu oli, se oli nimittäin entinen taksi.
-25:ssä riitti kun tökkäsi lämpimät avaimet virtalukkoon. Kylmin mistä sen käynistin oli -36 ja silloin näytti ensin, ettei lähde, mutta sittempä lähtikin. Sen jälkeen se tosin alkoi vuotaa öljyä kampiakselin hihnapyörän juuresta. Joten olisi ollut hyvä pitää roikassa.
Jos w124 vain on moottoriltaan hyvässä kunnossa, ei kakkosella alkavat pakkaslukemat pitäisi vielä vaikuttaa käynistymiseen juuri mitäään. Hipaisustartilla nämä lähtee.
-25:ssä riitti kun tökkäsi lämpimät avaimet virtalukkoon. Kylmin mistä sen käynistin oli -36 ja silloin näytti ensin, ettei lähde, mutta sittempä lähtikin. Sen jälkeen se tosin alkoi vuotaa öljyä kampiakselin hihnapyörän juuresta. Joten olisi ollut hyvä pitää roikassa.
Jos w124 vain on moottoriltaan hyvässä kunnossa, ei kakkosella alkavat pakkaslukemat pitäisi vielä vaikuttaa käynistymiseen juuri mitäään. Hipaisustartilla nämä lähtee.
Kyl tää on kiva peli, sanos Uunoki.
Suosittelen 300D. Ehdottomat sävelet, mukava matka auto, luja motti.
Motti on auton sydän, nelonen jotenki raskaasti kiertää, kutonen kehrää..
Ite ajellu nyt viikon, juhlaa on ollu. Enne oli 240D -83, suuren suuri ero. Positiiviseen suuntan tietty.
Makia peli W123:nenki on, luulisin että lunkisti sanottuna maailman lujin mallisarja.
Ite ajoin 50 tkm, ilman mitään ongelmia, autolla oli potkittu jo 730tkm.
Kutonen on siihen asti kiva peli, ku ajaa kasilla tai kakstoistasella, lausui eräs rahamies
Suosittelen 300D. Ehdottomat sävelet, mukava matka auto, luja motti.
Motti on auton sydän, nelonen jotenki raskaasti kiertää, kutonen kehrää..
Ite ajellu nyt viikon, juhlaa on ollu. Enne oli 240D -83, suuren suuri ero. Positiiviseen suuntan tietty.
Makia peli W123:nenki on, luulisin että lunkisti sanottuna maailman lujin mallisarja.
Ite ajoin 50 tkm, ilman mitään ongelmia, autolla oli potkittu jo 730tkm.
Kutonen on siihen asti kiva peli, ku ajaa kasilla tai kakstoistasella, lausui eräs rahamies
124.023
w124 300 farkkuna ois kyllä hieno ja varmaan käytännöllinen peli, mutta menee ilmeisesti hieman suunnitellun budjetin yli(2,000 - 4,000e).Hemingway kirjoitti:Kyl tää on kiva peli, sanos Uunoki.
Suosittelen 300D. Ehdottomat sävelet, mukava matka auto, luja motti.
Motti on auton sydän, nelonen jotenki raskaasti kiertää, kutonen kehrää..
Ite ajellu nyt viikon, juhlaa on ollu. Enne oli 240D -83, suuren suuri ero. Positiiviseen suuntan tietty.
Makia peli W123:nenki on, luulisin että lunkisti sanottuna maailman lujin mallisarja.
Ite ajoin 50 tkm, ilman mitään ongelmia, autolla oli potkittu jo 730tkm.
Kutonen on siihen asti kiva peli, ku ajaa kasilla tai kakstoistasella, lausui eräs rahamies
w123 taas on hylätty suurehkon kulutuksen vuoksi. Vai eikös se vie w124:seen verrattuna 2-3 litraa löpöä enemmän?
mersuilu
Kyllä se niin on ,että nämä mersut mätänee käsiin.
Ennen oli audeja ,niissä oli hydrauli yms,jarru ongelmia.
Mutta ei ne ruostu,kiitos kunnon sinkki kori.
Nämä 124 meset (89 ja 92) kuten myös sprintteri ,kaikki
kukkii iloisesti, ei auta mikään.
Koneet on mesessä hyviä.
Terveisin Jamppa
Ennen oli audeja ,niissä oli hydrauli yms,jarru ongelmia.
Mutta ei ne ruostu,kiitos kunnon sinkki kori.
Nämä 124 meset (89 ja 92) kuten myös sprintteri ,kaikki
kukkii iloisesti, ei auta mikään.
Koneet on mesessä hyviä.
Terveisin Jamppa
Re: mersuilu
Aika mätä saa mersu olla ennenkuin matka pysähtyy.jamppa kirjoitti:Kyllä se niin on ,että nämä mersut mätänee käsiin.
Ennen oli audeja ,niissä oli hydrauli yms,jarru ongelmia.
Mutta ei ne ruostu,kiitos kunnon sinkki kori.
Nämä 124 meset (89 ja 92) kuten myös sprintteri ,kaikki
kukkii iloisesti, ei auta mikään.
Koneet on mesessä hyviä.
Terveisin Jamppa
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: mersuilu
Riippuu käsistä..jamppa kirjoitti:Kyllä se niin on ,että nämä mersut mätänee käsiin.
Ennen oli audeja ,niissä oli hydrauli yms,jarru ongelmia.
Mutta ei ne ruostu,kiitos kunnon sinkki kori.
Nämä 124 meset (89 ja 92) kuten myös sprintteri ,kaikki
kukkii iloisesti, ei auta mikään.
Mutta ei ne nyt sen enempää ruostu, kuin muutkaan samanikäiset/samanverran ajetut.
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Re: mersuilu
Terve Jamppa! koneethan on siis tosi lujia, mutta siihen ruostumiseen vielä, itselläni 300 D vm. -90 ajettu 408000 km ja ei minkäänlaisia ruostumisen merkkejä , auto ollut itselläni uudesta lähtien, niin että se mersujenkin ruostuminen on niin käyttäjästä kiinni......!!!!!!!jamppa kirjoitti:Kyllä se niin on ,että nämä mersut mätänee käsiin.
Ennen oli audeja ,niissä oli hydrauli yms,jarru ongelmia.
Mutta ei ne ruostu,kiitos kunnon sinkki kori.
Nämä 124 meset (89 ja 92) kuten myös sprintteri ,kaikki
kukkii iloisesti, ei auta mikään.
Koneet on mesessä hyviä.
Terveisin Jamppa
Kyllä se lähtee ilman roikkaakin -30 asteessa.jarsi kirjoitti:Jahas, löytyihän sieltä hakemalla paljonkin tavaraa..
Yksi mihin en ainakaan vielä kuitenkaan törmännyt, on tuon koneen käyntiinlähtö talviolosuhteissa. Ilmeisesti -25-30 asteen pakkasilla lähtee kuitenkin vielä käyntiin jos on piuhassa, mutta entä jos aika ajoin tulee sellaisia reissuja ettei autoa saa piuhaan, ja pakkasta olisi joku 20-25 astetta? Onko mitään toivoa saada konetta käyntiin, vai onko se 50-50.. vai...?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Ostoaikeissa w124 diesel
[quote="jarsi"]
Eli... millainen auto tuo w124 200 diesel sitten olisi? Jonkun verran olen newsseistä lukenut ja hakutoiminnolla täältä katsellut(ei löytynyt vastaavaa ketjua), mutta että mitkä ovat auton ja koneen heikot ja vahvat kohdat. .[/quote]
Moi !
Ite ole ajanut 124 250D.llä noin 140 tkm (4.5V) ja vikalista on sikapitkä:
Virtalukko 2 kertaa (alkuperäinen)
Laturi 2 kertaa (Bosch)
Alipainepumppu
ohjaustehostin
Moottorin hydrauliikkatyynyt
Iskarit
Jouset (kaikki4 katkenneet)
Kaasun iskari
ohjausiskari
Raidetanko, kumpikin puoli
apusimpukka
Kardaanin Kannatinlaakeri
kytkimen pääsylinteri
perän tiiviste
kampiakselin tiiviste
Välivaimennin
Käkkärin palat
jarrupalat eteen
termostaatti
visko
jakopään kettinki (250 tkm välein)
moniurahihna 2 kpl
akku
Että tämmöiseen voit varautua jos ajat pidempään.....
t jone
Eli... millainen auto tuo w124 200 diesel sitten olisi? Jonkun verran olen newsseistä lukenut ja hakutoiminnolla täältä katsellut(ei löytynyt vastaavaa ketjua), mutta että mitkä ovat auton ja koneen heikot ja vahvat kohdat. .[/quote]
Moi !
Ite ole ajanut 124 250D.llä noin 140 tkm (4.5V) ja vikalista on sikapitkä:
Virtalukko 2 kertaa (alkuperäinen)
Laturi 2 kertaa (Bosch)
Alipainepumppu
ohjaustehostin
Moottorin hydrauliikkatyynyt
Iskarit
Jouset (kaikki4 katkenneet)
Kaasun iskari
ohjausiskari
Raidetanko, kumpikin puoli
apusimpukka
Kardaanin Kannatinlaakeri
kytkimen pääsylinteri
perän tiiviste
kampiakselin tiiviste
Välivaimennin
Käkkärin palat
jarrupalat eteen
termostaatti
visko
jakopään kettinki (250 tkm välein)
moniurahihna 2 kpl
akku
Että tämmöiseen voit varautua jos ajat pidempään.....
t jone
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Re: Ostoaikeissa w124 diesel
Noita juttuja nyt ei kukaan usko todeksi, tai voihan niitä osia tietekki huvikseen vaihdella jos ei ole muuta tekemistä ?jone2 kirjoitti:Moi !jarsi kirjoitti:
Eli... millainen auto tuo w124 200 diesel sitten olisi? Jonkun verran olen newsseistä lukenut ja hakutoiminnolla täältä katsellut(ei löytynyt vastaavaa ketjua), mutta että mitkä ovat auton ja koneen heikot ja vahvat kohdat. .
Ite ole ajanut 124 250D.llä noin 140 tkm (4.5V) ja vikalista on sikapitkä:
Virtalukko 2 kertaa (alkuperäinen)
Laturi 2 kertaa (Bosch)
Alipainepumppu
ohjaustehostin
Moottorin hydrauliikkatyynyt
Iskarit
Jouset (kaikki4 katkenneet)
Kaasun iskari
ohjausiskari
Raidetanko, kumpikin puoli
apusimpukka
Kardaanin Kannatinlaakeri
kytkimen pääsylinteri
perän tiiviste
kampiakselin tiiviste
Välivaimennin
Käkkärin palat
jarrupalat eteen
termostaatti
visko
jakopään kettinki (250 tkm välein)
moniurahihna 2 kpl
akku
Että tämmöiseen voit varautua jos ajat pidempään.....
t jone
Re: Ostoaikeissa w124 diesel
jone2 kirjoitti:
Moi !
Ite ole ajanut 124 250D.llä noin 140 tkm (4.5V) ja vikalista on sikapitkä:
Virtalukko 2 kertaa (alkuperäinen)
Laturi 2 kertaa (Bosch)
Alipainepumppu
ohjaustehostin
Moottorin hydrauliikkatyynyt
Iskarit
Jouset (kaikki4 katkenneet)
Kaasun iskari
ohjausiskari
Raidetanko, kumpikin puoli
apusimpukka
Kardaanin Kannatinlaakeri
kytkimen pääsylinteri
perän tiiviste
kampiakselin tiiviste
Välivaimennin
Käkkärin palat
jarrupalat eteen
termostaatti
visko
jakopään kettinki (250 tkm välein)
moniurahihna 2 kpl
akku
Että tämmöiseen voit varautua jos ajat pidempään.....
t jone
Kyntöhommissako oot sitä Mersuas käyttäny...
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Vito 112 cdi
Re: Ostoaikeissa w124 diesel
Tuohon riittää kun edellinen omistaja on vain päästänyt menemään, sen kummemmin murehtimatta...Jarno kirjoitti:
Kyntöhommissako oot sitä Mersuas käyttäny...
w115,123,124,126,210 yms.
Re: Ostoaikeissa w124 diesel
[/quote]Noita juttuja nyt ei kukaan usko todeksi, tai voihan niitä osia tietekki huvikseen vaihdella jos ei ole muuta tekemistä ?[/quote]
Moi !
Annatko osoitteen, niin pistän kuitit tulemaan?
Ihan tavallista ajoa, eikä edellistä omistajaa sovi moittia, auto oli tip top kun sen ostin ja huoltomerkintöjä oli silläkin kyllä ihan riittävästi, 2*alapalloa, sammutinkalvoa jne jne.......tiheään oli huollattanut.....
Se nyt vaan näyttää siltä ettei mersun osat kestä kuin 4-5 v/140 tkm.
Alapallukoita veikkaan seuraavaksi vikakohteeksi, katsotaanpa mitä inssi sanoo.....
t jone
Moi !
Annatko osoitteen, niin pistän kuitit tulemaan?
Ihan tavallista ajoa, eikä edellistä omistajaa sovi moittia, auto oli tip top kun sen ostin ja huoltomerkintöjä oli silläkin kyllä ihan riittävästi, 2*alapalloa, sammutinkalvoa jne jne.......tiheään oli huollattanut.....
Se nyt vaan näyttää siltä ettei mersun osat kestä kuin 4-5 v/140 tkm.
Alapallukoita veikkaan seuraavaksi vikakohteeksi, katsotaanpa mitä inssi sanoo.....
t jone
On kyllä huomattu.jarski kirjoitti:Tuohon riittää kun edellinen omistaja on vain päästänyt menemään, sen kummemmin murehtimatta...
Ollut toukokuusta asti W124 200d. ajettu 10th ja rempattu seuraavaa:
Vikalista
takaiskarit vaihdettava
kk etustefa vaihdettava
venttiilinnostimet vaihdettava
Vaihdettu:
takatukivarsia
moottorin kumityynyt
kytkinpaketti
vaihteisto & peräöljyt
levyt eteen & taakse
palat eteen & taakse
Abs anturit eteen
kaasuvivuston vaimennin
termostaatti
vaihdekepin kumisuojus
moniurahihna +kiristin
rättinivel etu + taka
etupuslat
takajousi
pussillinen polttimoita
etu ja takajarrun korjaussarjat
Etupyörän laakerit ja stefat
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Moi !
Virtalukkoa en ihmettele yhtään kun sen otin irti, heppoista tekoa on. Siinä
on se kansilevy kahdella pikku sokalla kiinni. No ajan myötä sokan ja kansilevyn
väliin tulee klappia joka päästää kansilevyn keikkumaan ja haitat liikkumaan
avaimen pituussuunnassa. Selvä sunnitteluvirhe, olis pitänyt laittaa kansilevy
kunnolla kiinni ja useammasta kuin kahdesta paikkaa..
Merssussa on lukko vielä aikalailla vaakasuorassa, eli jos avaimissa on vähänkään painoa, rasittuu lukko enemmän kuin jos se olisi vähän yläviistossa.
Laturista en vielä tiedä, kun en ole ehtinyt avaamaan, luulen kuitenkin, että siipapyörän takana oleva laakeri on paskana. Laturikin on niin ....tanan kuumassa paikassa kuin olla voi ja vielä hyvin yhteydessä moottoriin. Käyttölämpötila on varmasti n 80-90 astetta,. Esim. ne tasurin diodit on piitä
joka sulaa 150 asteessa. Yleensä suunnitellaan siten että lämpötila on max 120 sielä diodin sisällä. Ei tuossa paljon marginaalia ole, kun ottaa huomioon minkälaisia virtoja diodien läpi menee, ei ihme että diodit paukkuu.....lisäksi elinikä aina lyhenee puoleen kun läpötila nousee 10 astetta.
Lämpöhän on yritetty laskea tuolla pellinretkulla joka hoitaa laturin jäähdytyksen virkaa.
toinen juttu on tuo laakeri, sitä rassaa toisaalta tuo lämpö ja toisaalta tuo pitkä remmi. Siinä lienee momenttia ja impulssimaista kuormaa normaalia enemmän, vaikka siinä on tuo jousija iskarikin. Esim Satkussa oli sama laturi ja vain hiilten vaihto noin 270 tkm kohdalla, kun koko taival oli 400 tkm.
t jone
Virtalukkoa en ihmettele yhtään kun sen otin irti, heppoista tekoa on. Siinä
on se kansilevy kahdella pikku sokalla kiinni. No ajan myötä sokan ja kansilevyn
väliin tulee klappia joka päästää kansilevyn keikkumaan ja haitat liikkumaan
avaimen pituussuunnassa. Selvä sunnitteluvirhe, olis pitänyt laittaa kansilevy
kunnolla kiinni ja useammasta kuin kahdesta paikkaa..
Merssussa on lukko vielä aikalailla vaakasuorassa, eli jos avaimissa on vähänkään painoa, rasittuu lukko enemmän kuin jos se olisi vähän yläviistossa.
Laturista en vielä tiedä, kun en ole ehtinyt avaamaan, luulen kuitenkin, että siipapyörän takana oleva laakeri on paskana. Laturikin on niin ....tanan kuumassa paikassa kuin olla voi ja vielä hyvin yhteydessä moottoriin. Käyttölämpötila on varmasti n 80-90 astetta,. Esim. ne tasurin diodit on piitä
joka sulaa 150 asteessa. Yleensä suunnitellaan siten että lämpötila on max 120 sielä diodin sisällä. Ei tuossa paljon marginaalia ole, kun ottaa huomioon minkälaisia virtoja diodien läpi menee, ei ihme että diodit paukkuu.....lisäksi elinikä aina lyhenee puoleen kun läpötila nousee 10 astetta.
Lämpöhän on yritetty laskea tuolla pellinretkulla joka hoitaa laturin jäähdytyksen virkaa.
toinen juttu on tuo laakeri, sitä rassaa toisaalta tuo lämpö ja toisaalta tuo pitkä remmi. Siinä lienee momenttia ja impulssimaista kuormaa normaalia enemmän, vaikka siinä on tuo jousija iskarikin. Esim Satkussa oli sama laturi ja vain hiilten vaihto noin 270 tkm kohdalla, kun koko taival oli 400 tkm.
t jone
dealer kirjoitti:J
Ihan tavallinen tarina paitsi kahdesti vaihdettu laturi ja virtalukko vähän outoa.
Nivelten ja jarrujen osalta päästy ihmeenkin helpolla.
yli 600tkm ajettu 200D - vaihdettu takaiskarit ja nokan kiristimen helyt heti aluksi, laturi helsingin reissulla ja kerran tinattu lämmönsäätimen helyt kiinni piirilevyyn. Nyt on vaihtoon menossa lämppärin hiilet. Siinäpä tärkeimmät viimeisen sadan tuhannen ajalta
No, totuuden nimissä täytyy sanoa että perä on pitänyt pientä ääntä koko ajan...
No, totuuden nimissä täytyy sanoa että perä on pitänyt pientä ääntä koko ajan...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Häh?? Satuin vaan tuolla selailemaan kun syntisäkki on ostettuna pihassa...dealer kirjoitti:Esim. lämmityslaite pitää testata, toimiiko lämmönsäädöt ja tuleeko lämpöä sisälle myös tyhjäkäynnillä.
.
Dealer: mitäs tolla tarkoitit,;oma tekee just tuota,luulen että termostaatti pitää vaihtaa vai mitä arvelet?
Niin penteles;senhän takia ei alavesiletkukaan lämmennyt kun termari varmaan on auki kokoajan,tai tollasta tuli mieleen.
w124 300 Tdt -92
Kirjoitin tosiaan aiemmin:
"Esim. lämmityslaite pitää testata, toimiiko lämmönsäädöt ja tuleeko lämpöä sisälle myös tyhjäkäynnillä. ",
ja sillä tarkoitin että
- Lämmönsäätöpaneli saattaa olla W124 vanhemmiten viallinen, hajottamolta niitä ei tahdo löytyä, uusi maksaa melkein 600 € ja itse on vaikea korjata.
- Jos puhallusilma jäähtyy tyhjäkäynnillä, kiertovesipumppu on todennäköisesti rikki.
Se ei maksa niin paljoa, toistasataa kuitenkin.
Jos termari on rikki, alavesiletku lämpenee kyllä mutta mittarista katsoen lämpö ei nouse.
Mittarin pitäisi näyttää ajaessa 80-85 asteen nurkille.
"Esim. lämmityslaite pitää testata, toimiiko lämmönsäädöt ja tuleeko lämpöä sisälle myös tyhjäkäynnillä. ",
ja sillä tarkoitin että
- Lämmönsäätöpaneli saattaa olla W124 vanhemmiten viallinen, hajottamolta niitä ei tahdo löytyä, uusi maksaa melkein 600 € ja itse on vaikea korjata.
- Jos puhallusilma jäähtyy tyhjäkäynnillä, kiertovesipumppu on todennäköisesti rikki.
Se ei maksa niin paljoa, toistasataa kuitenkin.
Jos termari on rikki, alavesiletku lämpenee kyllä mutta mittarista katsoen lämpö ei nouse.
Mittarin pitäisi näyttää ajaessa 80-85 asteen nurkille.
oulaistenliikenne.fi
Re: Ostoaikeissa w124 diesel
Mielenkiintoinen keskustelu. Käyttöautoksi tuollainen 124 200D voisi kyllä olla omaankin "pirtaan sopiva". Ja vaikkei mitään uutta keskusteluun olekaan antaan, niin...
Mersulla ei ole "sarjoja", vaan jos jotain "sarjaksi" haluttaisiin nimetä, niin se olisi sitten se korimalli eli 124. Ne luvut perässä ovat moottoreita, ei mallisarjoja.jarsi kirjoitti:Noihin sarjoihin(200, 300 jne.), en ole vielä niin paljon perhtynyt, mutta näyttää siltä että 200 -sarja olisi se budjettiystävällisempi vaihtoehto.
Erästä 123-harrastajaa lainaten: "Ei 200D laiska ole - se on vain hidas!" Ei tuollaisia työjuhtia voi laiskoiksi sanoa, vaikka niin usein virheellisesti tehdäänkin.jarsi kirjoitti:Ja tiedän että auto on laiska
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial