W124 200D Automaatti temppuilee
W124 200D Automaatti temppuilee
Mikähän lie kun 94:n 200 diesel automaatti latoo pykälät isommalle heti kun lähtee liikenteeseen, ei nyki eikä kolahtele. Pakki menee päälle kun hetken oottaa ja rapisee pakittaesa. Öljyt ja suodattimen vaihoin uusiin ja kattelin että kaasuvivustolta lähtevä vaijeri ei ole rikki eikä liiaksi löysällä.
Onko jokin total devastation tulossa vai saako vielä kotikonstein entrattua. Kannattaako sisuskaluja ruveta nikkaroimaan vai ostaakko ennemmin ehyt käytetty loota. Näyttäs olevan 722.4
Ostin itselle välinkulkuautoksi ja harrasteautoksi kun nappikuntoisen muuten sain todella edullisesti.
Onko jokin total devastation tulossa vai saako vielä kotikonstein entrattua. Kannattaako sisuskaluja ruveta nikkaroimaan vai ostaakko ennemmin ehyt käytetty loota. Näyttäs olevan 722.4
Ostin itselle välinkulkuautoksi ja harrasteautoksi kun nappikuntoisen muuten sain todella edullisesti.
W211 E500 Avantgarde
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Tervetulleeks joukkoon jaloon! Tarkentaisitko vähän miten äkäseen se latoo vaihteita?
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Ei anna kerätä kierroksia kaasupoljin pohjassakaan yli 1500:n kierroksen ja kick-down ei toimi. Sitä en tiiä paljonko sen kuuluu kiertää kun on ensimmäinen automaattimersu, edelliset ovat kaikki olleet keppilaatikolla.
On kyllä hienoimpia foorumeita tämä Mersuforum, keskustelu näkyy käyvän hyvässä hengessä ja ilman turhia trollailuja ja aloituksissa on tosi paljon asiaa ymmärrettävässä muodossa. Saa aivan uutta puhtia omaankin mersuharrastukseen. Aiemmat ovat olleet enemmän ja vähemmän käyttöautoja, nyt tästä uusimmasta hankinnasta meinasin tehdä harrasteajoneuvon pitemmäksi aikaa kun löytyi niin hyväkuosinen ja -korinen auto ja ajattelin laitella turbotekniikkaa tuon kakssatasen pohjalta.
On kyllä hienoimpia foorumeita tämä Mersuforum, keskustelu näkyy käyvän hyvässä hengessä ja ilman turhia trollailuja ja aloituksissa on tosi paljon asiaa ymmärrettävässä muodossa. Saa aivan uutta puhtia omaankin mersuharrastukseen. Aiemmat ovat olleet enemmän ja vähemmän käyttöautoja, nyt tästä uusimmasta hankinnasta meinasin tehdä harrasteajoneuvon pitemmäksi aikaa kun löytyi niin hyväkuosinen ja -korinen auto ja ajattelin laitella turbotekniikkaa tuon kakssatasen pohjalta.
W211 E500 Avantgarde
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Kuulostaa nyt siltä että sulta on se kickdownvaijeri irti.... Miten laatikko toimii pakkovaihteilla?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Tälleen tekee myös silloin kun alipaine puuttuu tai on vajaa. Tuo että täyskaasu kiihdytyksessä tekee samalla lailla ei sit enää sovi vikaan. Eli jos esim putki on irti modulaattorilta maltillinen kiihdytys menee noin kuten kuvasit mutta silti reippaassa kiihdytyksessä pitäisi kierrosten nousta ennen seuraavan pykälän kytkeytymisä.Halliorja kirjoitti:Mikähän lie kun 94:n 200 diesel automaatti latoo pykälät isommalle heti kun lähtee liikenteeseen, ei nyki eikä kolahtele.
Oletko kokeillu vaikuttaako kaasuvivustolta laaatikolle lähtevän vaijerin kiristys mitään? Jos vaikuttaa niin yksi mahdollinen vika on että alipaine puuttuu pumpun kyljessä olevalta modulaattorilta tai modulaattori on rikki (sisällä on venttiili ja roskakin riittää siihen että käy noin)
Vajaa alipaine voisi tarkoittaa sitä että alipainepumppu alkaa olla tiensä päässä? Sammuuko avaimesta normaalisti ja toimiiko jarrut tehokkaasti?
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Minäpä kattelen ja kokkeilen noilla neuvoillla kun hiihtelen tuonne auton vierelle.
Jarrut ja sammutin toimii moitteettomasti.
Jarrut ja sammutin toimii moitteettomasti.
W211 E500 Avantgarde
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Nyt on kakkosnelonen ajossa ja kilvissä.
Eli tarkemmin toimitettuna, vaihteet kyllä toimii kepistä lykkimällä oikein mutta D:llä napsii päälle alle 2000 kierroksen, ei vaikuta kiihdyttääkö pintakaasulla tai kaasu pohjassa. Vivustot on kiinni vaijerissa, laatikossa on tarpeeksi öljyä ja uusi suodatin, alipainepumppu toimii kun lukot pelaa ja jarrut ja sammutin toimii hyvin. Kickdown ei toimi ollenkaan. Auto kyllä jaksaa mennä kunhan vauhtiin saa niin kuin kuuluukin.
Onko laatikolla jotain asioita sähköllä toimivia? Ohjaako vivustossa oleva kaksipykäläinen rajakatkaisin jotain toimintoja?
Auto on -94 E200D
Koitin tuosta Alfamerin aapisesta hakea apua mutta sielä ei neuvota kuin lampun vaihtoa.
Eli tarkemmin toimitettuna, vaihteet kyllä toimii kepistä lykkimällä oikein mutta D:llä napsii päälle alle 2000 kierroksen, ei vaikuta kiihdyttääkö pintakaasulla tai kaasu pohjassa. Vivustot on kiinni vaijerissa, laatikossa on tarpeeksi öljyä ja uusi suodatin, alipainepumppu toimii kun lukot pelaa ja jarrut ja sammutin toimii hyvin. Kickdown ei toimi ollenkaan. Auto kyllä jaksaa mennä kunhan vauhtiin saa niin kuin kuuluukin.
Onko laatikolla jotain asioita sähköllä toimivia? Ohjaako vivustossa oleva kaksipykäläinen rajakatkaisin jotain toimintoja?
Auto on -94 E200D
Koitin tuosta Alfamerin aapisesta hakea apua mutta sielä ei neuvota kuin lampun vaihtoa.
W211 E500 Avantgarde
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Kickdownin kytkin se taitaa olla.... johto menee sinne vaihdelaatikon perään muistaakseni...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Mitens kun mulla ei pelitä Kickdown ja kovemmalla kaasulla jos kiihyttää niin kierrokset ei nouse yli kahentonnin, kiihtyy myös verkkaisesti, no kiihtyy vissiin kunnossa ollessaakin kehnosti. Pakko kakkosella kiertää hyvin ja kolmosellakin sitten kun lähtee siitä kahesta tonnista kiihtymään eli pitkään junnaa kahessa tonnissa? Jossain luki että alipainepumpun kunto vaikuttaisi, pumppuhan ääntää jo ja pitäisi vaihtaa se uuteen, sammuttaessa viive 1-2sek. 250TD kyseessä.
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Kikin kytkin on kaasupolkimen alla ja matto voi olla välissä eli mattopois ja herkistel anturi ja sen kuuluu naksahtaa.Itsellä jäykkä ja ei aina reagoinut niin irti katkaisin ja voitelua späy tuotteilla.
Ja onhan siellä vielä rele sille kick-downille.
Ja onhan siellä vielä rele sille kick-downille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Joo ei oo matto ainakaan kun ei ole mattoa Releen irrotin ja laitoin takaisin kun ei näyttäny tapit hapettunuilta, ei tullu testattua sen jälkeen, mutta on siinä isompiakin ongelmia tuossa lootassa kun toimimaton kiksi.
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Tuli vaan mieleen jos kikki katkaisin onkin rikki ja pohjassa koko ajan..mitenkähän se silloin käyttäytyisi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Se ei varmaan vaihtas ennenkun saa täydet kierrokset, nyt kyllä vaihtaa mutta ei nouse kiekat.
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Automaatti toimii normaalisti. Eli millä tähän päästiin, ilmeisesti alipaine oli jollain tapaa tukossa koska letkujen aukomisella ja sen laatikon kylessä olevan vimpstaakin renkkaamisella laatikko alkoi pelittään. Sekä raakasti kenkää, pumpun pyöräytin aikasemmalle ja 1,5 kierrosta syöttöä niin on kuin eri auto. Ei sillä kuuhun mennä mutta varsin pätevä välinkulkuauto.
W211 E500 Avantgarde
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Aiempaa
W124 E200D
W124 200D
W123 200D
Sprinter 312D
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Selvispä tämäkin että on se vaijeri katki mikä säätään vaihtokohdat Saapiko nuita vaijereita muualta kuin kl ja merkkitiski? Ei äkkiseltään löytynyt.airaksela kirjoitti:Mitens kun mulla ei pelitä Kickdown ja kovemmalla kaasulla jos kiihyttää niin kierrokset ei nouse yli kahentonnin, kiihtyy myös verkkaisesti, no kiihtyy vissiin kunnossa ollessaakin kehnosti. Pakko kakkosella kiertää hyvin ja kolmosellakin sitten kun lähtee siitä kahesta tonnista kiihtymään eli pitkään junnaa kahessa tonnissa? Jossain luki että alipainepumpun kunto vaikuttaisi, pumppuhan ääntää jo ja pitäisi vaihtaa se uuteen, sammuttaessa viive 1-2sek. 250TD kyseessä.
Re: W124 200D Automaatti temppuilee
Eipähän maksa tuokaan vaijeri kuin 80e Hartikaisen tiskillä, saksasta tulee.airaksela kirjoitti:Selvispä tämäkin että on se vaijeri katki mikä säätään vaihtokohdat Saapiko nuita vaijereita muualta kuin kl ja merkkitiski? Ei äkkiseltään löytynyt.airaksela kirjoitti:Mitens kun mulla ei pelitä Kickdown ja kovemmalla kaasulla jos kiihyttää niin kierrokset ei nouse yli kahentonnin, kiihtyy myös verkkaisesti, no kiihtyy vissiin kunnossa ollessaakin kehnosti. Pakko kakkosella kiertää hyvin ja kolmosellakin sitten kun lähtee siitä kahesta tonnista kiihtymään eli pitkään junnaa kahessa tonnissa? Jossain luki että alipainepumpun kunto vaikuttaisi, pumppuhan ääntää jo ja pitäisi vaihtaa se uuteen, sammuttaessa viive 1-2sek. 250TD kyseessä.