GLA Concept
GLA Concept
Pienempiin MB malleihin perustuvan kitu-maasturin konsepti näyttää tältä:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: GLA Concept
Ja vaihtoehtoina tietysti pelkkä etuveto Sais tota ulkonäköäkin modata rankasti.
E350CDI&A180CDI
Re: GLA Concept
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: GLA Concept
Mun mielestä ihan jeespokspallinaama, vaikka en citymaastureista niin välitäkään. Varsinkin videossa näytti tosi tyylikkäältä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: GLA Concept
Eihän tuo nyt niin kamalan näköinen ole, minä en vaan ymmärrä kuka tuollaisia autoja tarvitsee ja mihin, mutta ei kai niitä mihinkään tarpeeseen ostetakaan vaan koska ne on jonkun mielestä räyhäkkään näköisiä.
Re: GLA Concept
Yllättävän hyvän näköinen. Perusilme on iloinen kaukana siitä siitä pappa-imagosta joka tähtikeuloilla tahtoo olla. Mersun muotoilu on menossa hyvään suuntaan W212 ykkössarjan täydellisen hutilyönnin jälkeen.
Erityisen onnistunut on jälleen kerran "katse" joka on sukua SL- ja CLA -malleileille.
Jos jotain pitäisi vielä korjata niin hakisin etuoven peilin alle hieman nostettua linjaa joka rimmaisi konepeltiin sujuvammin. Muuten arvosana 9,5.
Erityisen onnistunut on jälleen kerran "katse" joka on sukua SL- ja CLA -malleileille.
Jos jotain pitäisi vielä korjata niin hakisin etuoven peilin alle hieman nostettua linjaa joka rimmaisi konepeltiin sujuvammin. Muuten arvosana 9,5.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: GLA Concept
1. Ota A-sarjalainen pakasta
2. Irrota 16" vanne
3. Asenna 22" vanne tilalle
4. Vaihda perseeseen lätkä "GLA"
5. Onnittelut, reikä markkinasegmentoinnissa on täytetty.
2. Irrota 16" vanne
3. Asenna 22" vanne tilalle
4. Vaihda perseeseen lätkä "GLA"
5. Onnittelut, reikä markkinasegmentoinnissa on täytetty.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: GLA Concept
Ei nyt jumaliste enää tämmösiä.. se G:n konseptimalli aiheuttaa tarpeeksi jo painajaisia.
Saisivat tehä oikeasti Mersun näköisiä Mersuja eikä yliampuvia avaruusaluksia..
Saisivat tehä oikeasti Mersun näköisiä Mersuja eikä yliampuvia avaruusaluksia..
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: GLA Concept
X2Hage kirjoitti:Ei nyt jumaliste enää tämmösiä.. se G:n konseptimalli aiheuttaa tarpeeksi jo painajaisia.
Saisivat tehä oikeasti Mersun näköisiä Mersuja eikä yliampuvia avaruusaluksia..
E350CDI&A180CDI
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: GLA Concept
Samaa mieltä, mutta kertokaas nyt mikä ihme tuossa w212 ulkonäössä on epämiellyttävää? Monet sitä puhuu, mutta omaan silmään kaikki kulmat tosta korimallista näyttää aivan helvetin hyvältä.Noname kirjoitti:Yllättävän hyvän näköinen. Perusilme on iloinen kaukana siitä siitä pappa-imagosta joka tähtikeuloilla tahtoo olla. Mersun muotoilu on menossa hyvään suuntaan W212 ykkössarjan täydellisen hutilyönnin jälkeen.
Erityisen onnistunut on jälleen kerran "katse" joka on sukua SL- ja CLA -malleileille.
Jos jotain pitäisi vielä korjata niin hakisin etuoven peilin alle hieman nostettua linjaa joka rimmaisi konepeltiin sujuvammin. Muuten arvosana 9,5.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: GLA Concept
Makuasioistahan ei pitäis kinata, mutta munkin silmään W212 näyttää ponttooneineen tosi hyvältä, ihmettelen kritiikkiä. Mersu saannu vissiin aika paljon negatiivista palautetta siitä, koska faceliftaus oli niin raju. Mutta se siitä...meni offtopiks.H.E. von Kuusi kirjoitti: Samaa mieltä, mutta kertokaas nyt mikä ihme tuossa w212 ulkonäössä on epämiellyttävää? Monet sitä puhuu, mutta omaan silmään kaikki kulmat tosta korimallista näyttää aivan helvetin hyvältä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: GLA Concept
Kyllähän nää Mersun nykymallit on katu-uskottavia, muodinmukaisia ja kokonaisuutena hyvin muotoiltuja. Varmasti puree suureen osaan pontetiaalisesta ostajakunnasta. Munkin mielestä uudet mersut on pääsääntöisesti hyvännäköisiä. Monesti ne ovat livenä paljon parempia kuin kuvissa. Täytyy vaan hyväksyä se, että mersu on nykyään massavalmistaja jolla on malli jokaiseen mahdolliseen segmenttiin.
Mutta henk. koht. olen kuitenkin sitä mieltä, että jos jostain syystä mersu saisi päähänsä tehdä modernisoidun version esim. W201:stä, niin ei sellainen ainakaan kovin pahasti metsään menisi myynnillisesti. Tietty sen pitäisi olla oma retro-mallinsa eikä korvata mitään nykyistä mallia. Toisin sanoen tarkoitan, että monet varmasti kaipaavat mersulta perinteistä 70-80-lukujen "oikeiden mersujen" hengessä kulkevaa mallia.
Toki jos kokonaisuutena pitkällä aikavälillä katsoo muotoilua vaikka 50-luvulta lähtien niin mahtuuhan siihen väliin aika monta suurta muodonmuutosta ja uutta mallia.
Mutta henk. koht. olen kuitenkin sitä mieltä, että jos jostain syystä mersu saisi päähänsä tehdä modernisoidun version esim. W201:stä, niin ei sellainen ainakaan kovin pahasti metsään menisi myynnillisesti. Tietty sen pitäisi olla oma retro-mallinsa eikä korvata mitään nykyistä mallia. Toisin sanoen tarkoitan, että monet varmasti kaipaavat mersulta perinteistä 70-80-lukujen "oikeiden mersujen" hengessä kulkevaa mallia.
Toki jos kokonaisuutena pitkällä aikavälillä katsoo muotoilua vaikka 50-luvulta lähtien niin mahtuuhan siihen väliin aika monta suurta muodonmuutosta ja uutta mallia.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: GLA Concept
Minusta tuo concept näyttää Infinity FX pienennettynä . En usko itse ostavani .
Re: GLA Concept
Omaan makuun W212 oli jo heti kuin malli vailla omaa identiteettiä. Otetaan vähän W124 takatolppaa, W116 mittaristo, W120 ponttoonit kylkeen ja räyhäkämpi BMW ilme keulaan valoilla joissa ei ole mitään kunnollista länsimaissa tunnettua muotoa niin valmista tuli. Tulee väkisinkin mieleen että Münchenin kilpakumppanin menestys on luonut muotoilulle kovia paineita. Faceliftattu W212 on ihan hyvän näköinen ilman omalaatuisuuksia ja sevästi oma mallinsa. Voisin jopa harkita ostoa mutta ykkössarja saa jäädä kauppaan.H.E. von Kuusi kirjoitti:Samaa mieltä, mutta kertokaas nyt mikä ihme tuossa w212 ulkonäössä on epämiellyttävää? Monet sitä puhuu, mutta omaan silmään kaikki kulmat tosta korimallista näyttää aivan helvetin hyvältä.Noname kirjoitti:Yllättävän hyvän näköinen. Perusilme on iloinen kaukana siitä siitä pappa-imagosta joka tähtikeuloilla tahtoo olla. Mersun muotoilu on menossa hyvään suuntaan W212 ykkössarjan täydellisen hutilyönnin jälkeen.
Erityisen onnistunut on jälleen kerran "katse" joka on sukua SL- ja CLA -malleileille.
Jos jotain pitäisi vielä korjata niin hakisin etuoven peilin alle hieman nostettua linjaa joka rimmaisi konepeltiin sujuvammin. Muuten arvosana 9,5.
Syytä ei tarvitse etsiä tämän kauempaa:
Die beliebtesten Autos der Deutschen 2011 obere Mittelklasse
1. BMW 5er: 59.756 verkaufte Einheiten / 36,5 Prozent Marktanteil
2. Mercedes E-Klasse: 49,961 verkaufte Einheiten / 30,5 Prozent Marktanteil
3. Audi A6: 46.076 verkaufte Einheiten / 28,1 Prozent Marktanteil
Vuonna 2009 syyskuussa Mersun E-sarjan markkinaosuus oli 56,9 %. Melkoinen pudotus kotimarkkinassa.
Jos aiheessa pysytään niin nopea kuvavertailu GLA vs BMW X3, Audi Q3, VW Tiguan ja Porsche Cayenne välillä päättyi selvään Mersun voittoon jos maasturia olisin ostamassa. Design ihan omalla tasollaan ja mikä mukavinta edustaa puhtaasti uutta muotokieltä ilman vanhoja pölyjä. Tätä todella tarvitaan jos halutaan saada nuorennettua asiakaskuntaa ja myyntikäyrät koilliseen.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: GLA Concept
Ai että mersun pitäisi kaikki kopioida/ottaa vaikutteet muualta? Mitään omaa ei saisi olla?Noname kirjoitti:ei ole mitään kunnollista länsimaissa tunnettua muotoa niin valmista tuli.
E350CDI&A180CDI
Re: GLA Concept
Taitanee olla enempi niin päin että Mersua on kopioitu vuosien saatossa trendien suhteen. GLA on hyvä esimerkki jossa ollaan menossa ohi kilpakumppaneista niin reilusti että ne näyttää nyt viime vuosituhannen valmisteilta.ssuvik kirjoitti:Ai että mersun pitäisi kaikki kopioida/ottaa vaikutteet muualta? Mitään omaa ei saisi olla?Noname kirjoitti:ei ole mitään kunnollista länsimaissa tunnettua muotoa niin valmista tuli.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: GLA Concept
Näinhän se on.Noname kirjoitti:Taitanee olla enempi niin päin että Mersua on kopioitu vuosien saatossa trendien suhteen. GLA on hyvä esimerkki jossa ollaan menossa ohi kilpakumppaneista niin reilusti että ne näyttää nyt viime vuosituhannen valmisteilta.ssuvik kirjoitti:Ai että mersun pitäisi kaikki kopioida/ottaa vaikutteet muualta? Mitään omaa ei saisi olla?Noname kirjoitti:ei ole mitään kunnollista länsimaissa tunnettua muotoa niin valmista tuli.
The W210 E-class appearance, which was designed by Steve Mattin under design chief Bruno Sacco between 1989 and 1991, heralded a brand new design idiom for the Mercedes 'face', which would continue until the C209 CLK.
W210 ulkonäkötrendiä (isot pyörylävalot) monet alkoi kopioida autoihinsa. Ford Scorpio, Lexus GS, Toyota Corolla ( ) nyt päällimmäisenä tulevat mieleen.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: GLA Concept
Näinhän se on.
The W210 E-class appearance, which was designed by Steve Mattin under design chief Bruno Sacco between 1989 and 1991, heralded a brand new design idiom for the Mercedes 'face', which would continue until the C209 CLK.
W210 ulkonäkötrendiä (isot pyörylävalot) monet alkoi kopioida autoihinsa. Ford Scorpio, Lexus GS, Toyota Corolla ( ) nyt päällimmäisenä tulevat mieleen.[/quote]
Hyvä huomio. Jos vielä pidemälle mennään mistä on lähtöisin nykyautojen lokasuojienpäälle kiipeävät vilkut ja valot ? Mennään vuoteen 1998 ja W220 ässä ruudulle. Siinä tästä trendistä on ensimmäinen selvä vihje nähtävissä. E60 sarjan Bemarille siitä ei voi palkintoa antaa vaikka toki hyödynsi samaa muotoilukikkaa todella hyvin menestyen. Bruno Sacco jäi eläkkeelle vuonna 1999 ja hänen käden jälki näkyy lähes joka automerkin tuonnossa edelleen todella vahvasti. Korjatkaa jos olen väärässä.
GLA astuu aika pahasti Audin varpaille. Ei lienee vahinko.
The W210 E-class appearance, which was designed by Steve Mattin under design chief Bruno Sacco between 1989 and 1991, heralded a brand new design idiom for the Mercedes 'face', which would continue until the C209 CLK.
W210 ulkonäkötrendiä (isot pyörylävalot) monet alkoi kopioida autoihinsa. Ford Scorpio, Lexus GS, Toyota Corolla ( ) nyt päällimmäisenä tulevat mieleen.[/quote]
Hyvä huomio. Jos vielä pidemälle mennään mistä on lähtöisin nykyautojen lokasuojienpäälle kiipeävät vilkut ja valot ? Mennään vuoteen 1998 ja W220 ässä ruudulle. Siinä tästä trendistä on ensimmäinen selvä vihje nähtävissä. E60 sarjan Bemarille siitä ei voi palkintoa antaa vaikka toki hyödynsi samaa muotoilukikkaa todella hyvin menestyen. Bruno Sacco jäi eläkkeelle vuonna 1999 ja hänen käden jälki näkyy lähes joka automerkin tuonnossa edelleen todella vahvasti. Korjatkaa jos olen väärässä.
GLA astuu aika pahasti Audin varpaille. Ei lienee vahinko.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.