Mielenkiintoista, millä ominaisuuksilla mitattuna?Sergey kirjoitti: ATS vois olla jopa "parempi" kuin orginaali.
15" barockki aluvanne kysymys
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Tosiaan jos katsoo tätä ilmoitusta niin myyjä haukkuu ATS:t heikoiksi ainakin näihin Ronaleihin verrattuna .Andreas kirjoitti:Mielenkiintoista, millä ominaisuuksilla mitattuna?Sergey kirjoitti: ATS vois olla jopa "parempi" kuin orginaali.
http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-RONAL- ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Benzworldin keskustelussa sanotaan nämä valmistajat:
1. MB factory 15" made by Fuchs
2. ATS 15"
3. ARC-Alurad 15"
4. Ronal 15"
5. Centra 15"
6. TRX 15"
7. Intra 15"
Onko tosiaan noin monta eri valmistajaa? Ja olisiko jollain kuvia noista, missä näkyisi erot?
1. MB factory 15" made by Fuchs
2. ATS 15"
3. ARC-Alurad 15"
4. Ronal 15"
5. Centra 15"
6. TRX 15"
7. Intra 15"
Onko tosiaan noin monta eri valmistajaa? Ja olisiko jollain kuvia noista, missä näkyisi erot?
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Tuossa juuri päättynyt huuto Borbetin valmistamista: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... NA:GB:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Tuo TRX ei taida olla 15 tuumaa vaan 15.35" eli 390mm Michelin TRX vanne jota on ainaki Fuchs ja Ronalin valmistamana. Se on suurin barokkikoko. ATS on selvästi yleisin, minulla on noista ollu Fuchsia, Intraa, Ronalia jokaista yks sarja ja ATS sarjoja neljät. Tuo Antti S mainitsema valmistajaluettelo on vajaa, muutama puuttuu
Lähinnä materiaalivalinnoilla. Huom. "voisi olla". Voihan se olla että ATS on tehnyt myös sekundamateriaalista dollarin kuvat silmissä 80 luvulla. Mutta nuo ATS mitä mulla on olleet niin ne on kuitenkin hyvin viimeistelty valupurseista jne. koneistusjäämistä. Samoten Ronalit oli poikkeuksellisen hyvin jälkipuunattu, paremmin kuin OEM Fuchsit.Andreas kirjoitti:Mielenkiintoista, millä ominaisuuksilla mitattuna?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Fuchs on tehnyt mm Porschelle ja BMW:lle takovantaita, mikäli OEM-barokitkin sattuisivat olemaan takovanteet niin silloin kyllä ylivoimaiset valupyöriin verraten. Mutta ovatko ne valua vai taotut, luulenpa että kuitenkin valua.
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Mitäs luulette, mikä vannevalmistaja on tehnyt Mersulle nuo "alkuperäiset"?
Ja vielä edit: eiköhän sitä ole jo silloinkin ostettu sieltä, mistä ...
Ja vielä edit: eiköhän sitä ole jo silloinkin ostettu sieltä, mistä ...
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
no orginaali on Fuchs ja taotut. ATS ollu kaikki taottuja jotka on vastaan tulleet... Intrat ei ainakaan ollu merkitty taotuksi ja materiaali oli huonoa, taino erilainen kiillottaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Merkillistä. Miksei tässä jutussa loogisuus pelaa...? Jos 14 tuumaiset ovat kohtuuhintaiset ja 15 tuumaiset sikahintaiset , silloinhan 390 milliset pitäis olla ihan norsuluokkaa. Kellekään eivät kuitenkaan kelvanneet kun kaupan olivat. Jos nyt millikoon renkaat ovat parisataa normaalia kalliimmat, niin so what, ku kuitenkin liikutaan tuhateuroissa. Sitäpaitsi Michelinit nyt ovat muutenkin vähän dyyriimmät kuin Hong-Kuikit.
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Renkaat on kuitenkin kulutustavaraa niin on hapokasta maksaa joka toinen vuosi 1000e rengassarjasta. Muutenkin TRX renkaiden kehittäminen on tainnu jäädä sinne 80-, 90-luvulle eli pito-ominaisuudet ei ole nyky 15" renkaiden luokkaa.
Kunnolliset vanteet ei ole kulutustavaraa ja monesti niillä arvo vaan nousee aikojensaatossa. Minäkin ostin joku aika sitten kaverilta 14 barokkeja 5e/kpl. Noita kannattaisi nyt kerätä jemmaan kun ovat halvempia kun romualumiini.
Kunnolliset vanteet ei ole kulutustavaraa ja monesti niillä arvo vaan nousee aikojensaatossa. Minäkin ostin joku aika sitten kaverilta 14 barokkeja 5e/kpl. Noita kannattaisi nyt kerätä jemmaan kun ovat halvempia kun romualumiini.
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Jep, nyt tuntuu siltä, että ei noi 14" barokit maailmasta lopu, mutta johonkin ne kaikki BBS:t, Pentat, jne joita pyöri joka Ässän ja 123:sen alla vielä 90 luvulla vaan katos (siis nimenomaan pienellä ET:llä). Itellä on ainakin sarja 14" barokkeja jemmassa, samoin 15" kaivonkannet.Samuli H kirjoitti:Renkaat on kuitenkin kulutustavaraa niin on hapokasta maksaa joka toinen vuosi 1000e rengassarjasta. Muutenkin TRX renkaiden kehittäminen on tainnu jäädä sinne 80-, 90-luvulle eli pito-ominaisuudet ei ole nyky 15" renkaiden luokkaa.
Kunnolliset vanteet ei ole kulutustavaraa ja monesti niillä arvo vaan nousee aikojensaatossa. Minäkin ostin joku aika sitten kaverilta 14 barokkeja 5e/kpl. Noita kannattaisi nyt kerätä jemmaan kun ovat halvempia kun romualumiini.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
suuri osa noista 16" BBS RS vanteista mitä on esim 24x volvoissa ollu 80 luvulla tehtaalta jossai varustetasossa, on täytöshitsattu ja jako porattu uusiksi 4x100 kokoon volkkarimiehille. on nääs harvinaisempaa kamaa aidot 4x100 jaolliset ku esim 5x112
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Ihan tiedoksi Trx:iäetsiville , 390 barokkeihin renkaita tekevät Michelinin lisäksi Pirelli ja Dunlop . Pinnoitettunakin saa. http://longstonetyres.co.uk/page/230__5 ... mould.html" onclick="window.open(this.href);return false;. mm. Ferrareissa on käytetty noita kokoja, joten ihan tosi yleisestä renkaastahan itse asiassa on kyse...
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Montakos noita barokkivanteiden valmistajia sitten olikaan ja onko niissä jotain selvää ulkopuolista juttua/ muotoa joista hoksaa , että katsos eipä kuulu samaan sarjaan ja onko kaikissa joku oma logo vanteen takana mistä sitten erottuu muista
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Kyllä ne on jokainen pikkusen erilainen. olisko niitä n 10 valmistajaa? Sen tiedän että japanissakin on kopioita tehty ja niiden valmistajan nimiä en tiedä. osa noista edellä mainituista valmistajista on fuusioitunut ja osa konkassa nykyään. Taitaa suurimmassa osassa olla merkkilogot.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Mulla on tämmöset barokit 107 SL:n alla ja Aurorat ostin kumeiksi.
Centrat 15x7 näyttää olevan 15ET:llä.
Entisöitsin ne aikanaan ja ostin uudet pultitkin ja hyvät ovat SL:ssä.
Ovat muuten myytävänä ja kaupantekijäisenä tulee entistetty kohta mr-kuntoinen roudsteri
Centrat 15x7 näyttää olevan 15ET:llä.
Entisöitsin ne aikanaan ja ostin uudet pultitkin ja hyvät ovat SL:ssä.
Ovat muuten myytävänä ja kaupantekijäisenä tulee entistetty kohta mr-kuntoinen roudsteri
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Tästä kunnosta lähdettiin duunamaan, puhallusta, maalia, lakkaa...
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Hienossa kunnossa ja arvokkaatkin lienevät. Jos kerran roadsterin saa kaupan päälle...Adventurer kirjoitti:Mulla on tämmöset barokit 107 SL:n alla ja Aurorat ostin kumeiksi.
Centrat 15x7 näyttää olevan 15ET:llä.
Entisöitsin ne aikanaan ja ostin uudet pultitkin ja hyvät ovat SL:ssä.
Ovat muuten myytävänä ja kaupantekijäisenä tulee entistetty kohta mr-kuntoinen roudsteri
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1174939.jpg ]
Millä muuten puhallutit?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Juuri tuo puhaltelu kiinnostaa myös,onko joku soodalla kokeillut ja mikä oli loppu tuleman!?Kun kuitenkin hiekka tuntuis olevan turhankin raju,etenkin jos lievä perus puhdistus riittäisi.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
No aivan varmasti maailman kalleimmat barokit
Näissähän ei siis ollut mitään kiillotettua alupintaa vaan tuo tehtaan hopea polttomaali tms. mikä siinä nyt olikaan.
sitä ei puhallettu pois vaan tämmöisellä pienellä pistoolilla, hienoimmalla kvartsihiekalla, puhalsin pahimmat pistekohteet ja suht pienellä paineella puhaltelin kaukaa että sai karhean pinnan säästääkseni hiomatyössä vaivaa. varsinaiset pohjat kuitenkin vielä hioin käsin. Se tehtaan pinta siis jäi alle, päälle perinteinen metallihohtomassa ja akryylilakka PPG:ltä. Ja hienot tuli.
Soodapuhallus voisi olla se konsti jos haluaa maalin kokonaan pois, ei tosin taideta alumiinille suositella. Sen pois saamisessa ei näissä vanteissa ollut järkeä koska pinta oli tosi tiukassa myös viottuniessa nirhauma kohdissa joita oli parissa vanteessa.
Jos sen alumiinin ottaa kokonaan esiin, niin sitten on kyllä haasteita maalamisen kanssa!
Näissähän ei siis ollut mitään kiillotettua alupintaa vaan tuo tehtaan hopea polttomaali tms. mikä siinä nyt olikaan.
sitä ei puhallettu pois vaan tämmöisellä pienellä pistoolilla, hienoimmalla kvartsihiekalla, puhalsin pahimmat pistekohteet ja suht pienellä paineella puhaltelin kaukaa että sai karhean pinnan säästääkseni hiomatyössä vaivaa. varsinaiset pohjat kuitenkin vielä hioin käsin. Se tehtaan pinta siis jäi alle, päälle perinteinen metallihohtomassa ja akryylilakka PPG:ltä. Ja hienot tuli.
Soodapuhallus voisi olla se konsti jos haluaa maalin kokonaan pois, ei tosin taideta alumiinille suositella. Sen pois saamisessa ei näissä vanteissa ollut järkeä koska pinta oli tosi tiukassa myös viottuniessa nirhauma kohdissa joita oli parissa vanteessa.
Jos sen alumiinin ottaa kokonaan esiin, niin sitten on kyllä haasteita maalamisen kanssa!
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Soodapuhallutin vanhat alkuperäiset Ronalit.
Aikaa meni 1,5h eikä lähtenyt aivan kaikki lakat, maalit ja hapettumat irti. Näyttää siltä että soodapuhallus ei oikein pysty lakkaan.
Soodapuhalluksen jälkeen polttomaali ei ota kiinni jos vanteita ei ole kunnolla puhdistettu. Niinpä vanteet vielä lasikuulapuhallettiin ennen polttomaalausta.
Lasikuulapuhallus pitää taas suorittaa hellävaraisesti ettei tule esim keskimerkkeihin muodonmuutoksia niin kuin minulle kävi.
Aikaa meni 1,5h eikä lähtenyt aivan kaikki lakat, maalit ja hapettumat irti. Näyttää siltä että soodapuhallus ei oikein pysty lakkaan.
Soodapuhalluksen jälkeen polttomaali ei ota kiinni jos vanteita ei ole kunnolla puhdistettu. Niinpä vanteet vielä lasikuulapuhallettiin ennen polttomaalausta.
Lasikuulapuhallus pitää taas suorittaa hellävaraisesti ettei tule esim keskimerkkeihin muodonmuutoksia niin kuin minulle kävi.
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Eikös ne muoviset keskiöt pidä kunnostaa käsityönä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Niin siis minun kunnostamani Ronalit eivät olleet Barokit vaan tälläiset (jotka on muuten myynnissä):
Keskiöt eivät noissa ole muovia vaan metallia.
Keskiöt eivät noissa ole muovia vaan metallia.
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Mahtuuko "15 barokit uudemman W126:sen alle? Eli leveä helmaisen jossa isommat etujarrut? Onko noita "15 barokkeja kahta eri leveyttä "6,5 ja "7?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Taas tuli hankittua yksi sarja 15" barokkeja, pitäisiköhän myydä tarjousten perusteella vai ruuvata 123 talvivanteiksi ?
oulaistenliikenne.fi
Re: 15" barockki aluvanne kysymys
Päästelin tuossa viime vuoden puolella yksistä ATS:n valmistamista kehät veks. Kohta on sitten 17" barokit.