Kytkinpoljin jää pohjaan!!?? MB 124/250d
Kytkinpoljin jää pohjaan!!?? MB 124/250d
Hei.
Mistähän johtunee tuommonen oire mersussa. Pari kertaa tehnyt sen että kytkipoljin jää alasentoon eikä nouse ylös muuten kun nostamalla ja sitten taas toimii! ainakin vielä.
Mistähän johtunee tuommonen oire mersussa. Pari kertaa tehnyt sen että kytkipoljin jää alasentoon eikä nouse ylös muuten kun nostamalla ja sitten taas toimii! ainakin vielä.
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
Vaimolla 124-250D vm89.
Mulla on vähän samaa oiretta, mutta nesteet ei katoa mihinkään. Joskus saattaa jäädä esim. puoleenväliin ja vähän kun jalalla avittaa niin nousee ylös. Myyjä kertoili että ne nivelet siellä kannattaisi rasvata, tiedä sitten. En ole jaksanut vielä tutkia.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Alkaa nuo kytkinoireet pahentua, valoissa kun oli vaihde ykkösellä ja kytkin pohjassa niin alkoi mennä vaan auto eteenpäin. Onneksi olin jonon ensimmäisenä ettei mojahtanut kenenkään perään.
Uusi kokonainen pääsylinteri oli 48 euroa kl:llä eli ei paha kun pelkkä korjaussarja oli jo reilun 30 euroa, vaihtoon koko paska.
Uusi kokonainen pääsylinteri oli 48 euroa kl:llä eli ei paha kun pelkkä korjaussarja oli jo reilun 30 euroa, vaihtoon koko paska.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Se on unohtumaton hetki kun poljin pohjassa auto vaan menee... Saahan sitä vaihteen vetämällä pois päältä mutta jos huono tuuri, ei saa enää päälle ja hinaus edessä. Omassa meni kaupan parkkipaikalla, onneksi piti sen verran että pari kertaa sai vaihteen vaihdettua. Polkaisun kesti, mutta jos yhtään odotti poljin pohjassa, parin sekunnin päästä lähti. Talliinperuutus oli haaste ettei ollut peräseina naapurin puolella.
Ongelma varmastikin jo ratkaistu.
Kytkinsylinterit on syytä vaihtaa tuollaisessa tilanteessa molemmat. Syy sylinterien loppumiseen on vaihtamatta jätetty neste. Ruostetta sylintereistä löytyy ihan varmasti, jos nestettä ei muutaman vuoden välein ole vaihdetttu. Ja se ilmaus. Alakautta. Itse olen ilmannut suurella kertakäyttöruiskulla ja letkun pätkällä. Alakautta nestettä ruiskulla ilmausnipasta ja väliin imuja säiliöstä, jottei tule yli.
Kytkinsylinterit on syytä vaihtaa tuollaisessa tilanteessa molemmat. Syy sylinterien loppumiseen on vaihtamatta jätetty neste. Ruostetta sylintereistä löytyy ihan varmasti, jos nestettä ei muutaman vuoden välein ole vaihdetttu. Ja se ilmaus. Alakautta. Itse olen ilmannut suurella kertakäyttöruiskulla ja letkun pätkällä. Alakautta nestettä ruiskulla ilmausnipasta ja väliin imuja säiliöstä, jottei tule yli.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Käytin tuota omaa linttaa korjaamolla. Tutkittiin molemmat sylinterit -> ei vuotoa ja nestepinta pysynyt samana kuukausikaupalla. Työsylinteri ilmeisesti vuotaa kytkinkopan sisään jos on vuotaakseen ja siitä lattialle? Tuo kytkinkopan reiän ympärys oli aivan kuiva.
Siellä oli se kytkimen säätö jollain lailla hullusti, se jousisysteemi pääsi tekemään välillä niin että jumiutui pohjaan. Ei silti selitä sitä miksi auto lähti kytkin pohjassa eteenpäin. Tosin ei ole nyt enää tehnytkään sitä.
Katsotaan jatkuuko ongelmat ja jos jatkuu niin uusii sitten molemmat sylinterit.
Siellä oli se kytkimen säätö jollain lailla hullusti, se jousisysteemi pääsi tekemään välillä niin että jumiutui pohjaan. Ei silti selitä sitä miksi auto lähti kytkin pohjassa eteenpäin. Tosin ei ole nyt enää tehnytkään sitä.
Katsotaan jatkuuko ongelmat ja jos jatkuu niin uusii sitten molemmat sylinterit.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan!!?? MB 124/250d
Saako 190 vaihdettuu työsylinterin ihan helposti vai joutuuko tyyliin askin tiputtamaan alas?
Re:
Poljinsylinterin tiivisteet kuluneet, päästää läpi, ei siis vuoda nesteitä pihalle.jumetsap kirjoitti:Käytin tuota omaa linttaa korjaamolla. Tutkittiin molemmat sylinterit -> ei vuotoa ja nestepinta pysynyt samana kuukausikaupalla. Työsylinteri ilmeisesti vuotaa kytkinkopan sisään jos on vuotaakseen ja siitä lattialle? Tuo kytkinkopan reiän ympärys oli aivan kuiva.
Siellä oli se kytkimen säätö jollain lailla hullusti, se jousisysteemi pääsi tekemään välillä niin että jumiutui pohjaan. Ei silti selitä sitä miksi auto lähti kytkin pohjassa eteenpäin. Tosin ei ole nyt enää tehnytkään sitä.
Katsotaan jatkuuko ongelmat ja jos jatkuu niin uusii sitten molemmat sylinterit.
Re: Re:
Juurikin näin.JTee kirjoitti:Poljinsylinterin tiivisteet kuluneet, päästää läpi, ei siis vuoda nesteitä pihalle.jumetsap kirjoitti:Käytin tuota omaa linttaa korjaamolla. Tutkittiin molemmat sylinterit -> ei vuotoa ja nestepinta pysynyt samana kuukausikaupalla. Työsylinteri ilmeisesti vuotaa kytkinkopan sisään jos on vuotaakseen ja siitä lattialle? Tuo kytkinkopan reiän ympärys oli aivan kuiva.
Siellä oli se kytkimen säätö jollain lailla hullusti, se jousisysteemi pääsi tekemään välillä niin että jumiutui pohjaan. Ei silti selitä sitä miksi auto lähti kytkin pohjassa eteenpäin. Tosin ei ole nyt enää tehnytkään sitä.
Katsotaan jatkuuko ongelmat ja jos jatkuu niin uusii sitten molemmat sylinterit.
Auto lähtee lipumaan kun paine häviää poljin sylinterin läpi takaisin päin vuotoa ei näe.
Jos työ sylinteri vuotaa se näkyy kyllä lattialla hetken jumppailun jälkeen.
Pariin w124 näitä vaihtaneena ääni poljin sylinterille.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80