Kytkinpoljin jää pohjaan!!?? MB 124/250d

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
yco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ke 21.07.2004 19:27
Paikkakunta: Muhos

Kytkinpoljin jää pohjaan!!?? MB 124/250d

Viesti Kirjoittaja yco »

Hei.

Mistähän johtunee tuommonen oire mersussa. Pari kertaa tehnyt sen että kytkipoljin jää alasentoon eikä nouse ylös muuten kun nostamalla ja sitten taas toimii! ainakin vielä.
Onhan se, E 250 TD-93
Vaimolla 124-250D vm89.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1066
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Kytkimen työsylinteri rikki.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Onko jarrunestettä riittävästi, aivan korkin juureen saakka?
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Pääsylinterin tiivisteet rikki.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Tuo vika kannattanee korjata nopeasti, ettei satu jäämään pohjaan just silloin kun pitäis ehtiä junan alta pois.. :shock:
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Mulla on vähän samaa oiretta, mutta nesteet ei katoa mihinkään. Joskus saattaa jäädä esim. puoleenväliin ja vähän kun jalalla avittaa niin nousee ylös. Myyjä kertoili että ne nivelet siellä kannattaisi rasvata, tiedä sitten. En ole jaksanut vielä tutkia.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Toimiiko kytkin, kun se jää pohjaan? Kaverilla ei pelannut, ennenkuin nosti jalalla polkimen ylös ja painoi uudelleenm=> pääsylinteri sökönä. Jos työsylinteri rikki, eikös silloin vuotaisi nesteet pihalle?
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Alkaa nuo kytkinoireet pahentua, valoissa kun oli vaihde ykkösellä ja kytkin pohjassa niin alkoi mennä vaan auto eteenpäin. Onneksi olin jonon ensimmäisenä ettei mojahtanut kenenkään perään.

Uusi kokonainen pääsylinteri oli 48 euroa kl:llä eli ei paha kun pelkkä korjaussarja oli jo reilun 30 euroa, vaihtoon koko paska.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Ensin ilmataan ja jos ei toimi niin vaihdetaan osia.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Se on unohtumaton hetki kun poljin pohjassa auto vaan menee... Saahan sitä vaihteen vetämällä pois päältä mutta jos huono tuuri, ei saa enää päälle ja hinaus edessä. Omassa meni kaupan parkkipaikalla, onneksi piti sen verran että pari kertaa sai vaihteen vaihdettua. Polkaisun kesti, mutta jos yhtään odotti poljin pohjassa, parin sekunnin päästä lähti. Talliinperuutus oli haaste ettei ollut peräseina naapurin puolella.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Ongelma varmastikin jo ratkaistu.
Kytkinsylinterit on syytä vaihtaa tuollaisessa tilanteessa molemmat. Syy sylinterien loppumiseen on vaihtamatta jätetty neste. Ruostetta sylintereistä löytyy ihan varmasti, jos nestettä ei muutaman vuoden välein ole vaihdetttu. Ja se ilmaus. Alakautta. Itse olen ilmannut suurella kertakäyttöruiskulla ja letkun pätkällä. Alakautta nestettä ruiskulla ilmausnipasta ja väliin imuja säiliöstä, jottei tule yli.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Käytin tuota omaa linttaa korjaamolla. Tutkittiin molemmat sylinterit -> ei vuotoa ja nestepinta pysynyt samana kuukausikaupalla. Työsylinteri ilmeisesti vuotaa kytkinkopan sisään jos on vuotaakseen ja siitä lattialle? Tuo kytkinkopan reiän ympärys oli aivan kuiva.

Siellä oli se kytkimen säätö jollain lailla hullusti, se jousisysteemi pääsi tekemään välillä niin että jumiutui pohjaan. Ei silti selitä sitä miksi auto lähti kytkin pohjassa eteenpäin. Tosin ei ole nyt enää tehnytkään sitä.

Katsotaan jatkuuko ongelmat ja jos jatkuu niin uusii sitten molemmat sylinterit.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
meitsiii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 24.01.2012 21:29

Re: Kytkinpoljin jää pohjaan!!?? MB 124/250d

Viesti Kirjoittaja meitsiii »

Saako 190 vaihdettuu työsylinterin ihan helposti vai joutuuko tyyliin askin tiputtamaan alas?
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re:

Viesti Kirjoittaja JTee »

jumetsap kirjoitti:Käytin tuota omaa linttaa korjaamolla. Tutkittiin molemmat sylinterit -> ei vuotoa ja nestepinta pysynyt samana kuukausikaupalla. Työsylinteri ilmeisesti vuotaa kytkinkopan sisään jos on vuotaakseen ja siitä lattialle? Tuo kytkinkopan reiän ympärys oli aivan kuiva.

Siellä oli se kytkimen säätö jollain lailla hullusti, se jousisysteemi pääsi tekemään välillä niin että jumiutui pohjaan. Ei silti selitä sitä miksi auto lähti kytkin pohjassa eteenpäin. Tosin ei ole nyt enää tehnytkään sitä.

Katsotaan jatkuuko ongelmat ja jos jatkuu niin uusii sitten molemmat sylinterit.
Poljinsylinterin tiivisteet kuluneet, päästää läpi, ei siis vuoda nesteitä pihalle.
Avatar
jarkkoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 05.06.2012 20:51

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja jarkkoma »

JTee kirjoitti:
jumetsap kirjoitti:Käytin tuota omaa linttaa korjaamolla. Tutkittiin molemmat sylinterit -> ei vuotoa ja nestepinta pysynyt samana kuukausikaupalla. Työsylinteri ilmeisesti vuotaa kytkinkopan sisään jos on vuotaakseen ja siitä lattialle? Tuo kytkinkopan reiän ympärys oli aivan kuiva.

Siellä oli se kytkimen säätö jollain lailla hullusti, se jousisysteemi pääsi tekemään välillä niin että jumiutui pohjaan. Ei silti selitä sitä miksi auto lähti kytkin pohjassa eteenpäin. Tosin ei ole nyt enää tehnytkään sitä.

Katsotaan jatkuuko ongelmat ja jos jatkuu niin uusii sitten molemmat sylinterit.
Poljinsylinterin tiivisteet kuluneet, päästää läpi, ei siis vuoda nesteitä pihalle.
Juurikin näin.
Auto lähtee lipumaan kun paine häviää poljin sylinterin läpi takaisin päin vuotoa ei näe.
Jos työ sylinteri vuotaa se näkyy kyllä lattialla hetken jumppailun jälkeen.

Pariin w124 näitä vaihtaneena ääni poljin sylinterille.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Vastaa Viestiin