m104 3.0 24v ahtaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onkos kellään tietoo noista KK:n laakereista?
Kun nyt männöö alakerran laakerit vaihtoon kun on kone auki.
Eli käykö mistää diiselistä sitten alakerran laakerit tuohon M104:een?

Sillä sitä vaan että nehän kestää paineita ihan erilailla kun bensan laakerit.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eikös ne pitäisi mennä. esim om606turbon laakerit
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

jukkis. kirjoitti:eikös ne pitäisi mennä. esim om606turbon laakerit
Sillähän mä kyselin kun en ite tiiä. :oops:
Joo no kaulan koko kampuralla on 48mm muistaakseen ja leveys n.25mm.
Kun tänään moottorin purin niin sellaset tulokset niistä (muistaakseen) sain.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Olisko kellään M104:n momenteista tietoo?
Kannen osalta mulla edellisestä kansrempasta on kyllä momentit ja dokumentit mutta alakerrasta ei.

Eli jos joku vois laittaa linkkiä tai tietoo kampuran pukkien ja kiertokankien jne. momentteja niin tulis tarpeeseen.
Kun nyt on koko kone purettuna ja kaikki osat pestyinä.
Pikkuhiljaa ruveta haalii osia ja lyömään nippuun.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja skye »

Runkolaakerit Uusi pultit/mutterit:
Runkolaakerit Vaihe 1: 55 Nm
Runkolaakerit Vaihe 2: 90°-100°
Kiertokangen laakerit Uusi pultit/mutterit:
Kiertokangen laakerit Vaihe 1: 30 Nm
Kiertokangen laakerit Vaihe 2: 90°
Öljysiivilän pultit : 25 Nm
Vauhtipyörä/vetolevy : 40 Nm+90°
Kytkimen painelevy : 25 Nm
Kampiakselin hihnapyörän/värinänvaimentimen keskipultti : 400 Nm
Nokka-akselin hihna-/hammaspyörä :
Nokka-akselin kannatin/kansi : 21 Nm
Nokka-akselin/keinuvipujen kansi : 9 Nm
Sytytystulpat

kiertokangista http://www.w124performance.com/service/ ... 3-3130.pdf
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kiitoksia!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Su 29.07.2012 22:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Su 29.07.2012 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja maKe| »

AMGJUHA kirjoitti:joopa, tanaan mittailin vahan tuota C36 lohkoa ,niin onpa sanottava etta laitan 3.0 lohkon hakuun....ja kaytan c36 kampiakselia silla se on amg modifikoima 350 SD veivi..... ja mulle jai "kasiin" satsi chevyn manley kankia yhdesta porsche 928 projektista minka tein(+10 mm stroker+102mm manta+8 x lapparunko =6500cc heheh..) niin voin olla huoleti ilman kansitiiviste murheista.jos tai kun ne ahdot nousee..... yksi heppu taalla espanjassa laittoi ROTREX compressorin vakio c36 ja on pysynyt nipussa hyvin 0.8 bar paineella???? mika on kylla pienoinen ihme, ottivat rullilla 420 hv:ta ulos..... :wtf:
onpa aloitettava puhtaalta paperilta tama projekti, mutta loppukesasta pitaisi olla vanha mersun reuhu elemansa kunnossa...... 8) silla vanha c36 on oikea sleepperi taalla uusien muovi-autojen maassa. :mrgreen:
Taitaa olla sielläpäin hieman helpompaa viilata katuautoja kuin täällä, ja kysyntäkin varmaa eri luokkaa. :shock:

Vähäsen offia mutta ihan pakko kysyä kun näyttää olevan kokemusta asiasta. Mitäs mieltä olet noista evon 4G63 mosista vs STI (ej207 tahi ej257)? Mua kiinnostas kokeilla jotakin tommosta nelikkoa, mutta 4 sylinteriä ja 2-2.5 litraa autossa...ehh? :?

Mitä noista saa voimaa vielä hyvällä luotettavuudella ja ajettavuudella? Kaikkea vakion ja 1000hv välistä nyt löytää juutuubista, joka taas ei kerro käytännössä mitään. Mersuilla nyt ei taideta kovin helposti mennä 10-11s vartilla, mutta noilla taas tuntuu olevan melko "helposti" toteutettavissa, ja se hyvä ajettavuus mutkilla pitäisi noilla riisikipoilla olla hanskassa.

Onko nuo väännöttömiä luuskia ennen kuin se iso 40r alkaa puhisemaan 5000rpm nurkilla? :lol:
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Eli kuinkas teidän pähkäilyt nyt sitte päättyi, saako sinne 3,0 12v lohkoon jossa valmiit paikat öljysuihkuille, asennettua jälkeenpäin ja vielä järkevällä työmäärällä öljysuihkut? Meinaan itellä m103 turbo rojekti kans. Mistähän niitä suihkuja saa ja mitkä reiät pitää porata auki tuosta? Ja kysytään nyt vielä että onko porukka jostain saanut esim ACL tai muuta Hi-Po laakeria näihin moottoreihin?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja atlas »

Napa täällä tietää tästä asiasta ja oli täällä kuviakin 2.6,3.0 ja dieseleistä tään öljyruiskun osalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

Jutzk kirjoitti:Eli kuinkas teidän pähkäilyt nyt sitte päättyi, saako sinne 3,0 12v lohkoon jossa valmiit paikat öljysuihkuille, asennettua jälkeenpäin ja vielä järkevällä työmäärällä öljysuihkut? Meinaan itellä m103 turbo rojekti kans. Mistähän niitä suihkuja saa ja mitkä reiät pitää porata auki tuosta? Ja kysytään nyt vielä että onko porukka jostain saanut esim ACL tai muuta Hi-Po laakeria näihin moottoreihin?
alkuperäiset ö-suihkut menee pikkuvaivalla paikalleen, mistä niitä saa ostaa irtona, en osaa varmaksi sanoa, luultavasti ainakin vehon kautta (voi löytyä myös kl-varaosista), ja jos oikein muistan, niin hinta ei aivan kamala ollut...

asennus pitäis olla ihan yksinkertainen toimenpide, kiinnityspultille on kierteet lohkossa ja vain itse öljyn kululle pitää porata reikä...

yritän selvittää nyt ainakin sen mistä niitä saa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Mikä on nyt se paras/kestävin kannentiiviste m104:seen ja mitä se kestää :twisted:
Pitäis itsekin aloittaa m104 projekti, kun ei enää voimasavut innosta. :wtf:
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja skye »

tän prokkiksen kanssa kävikin sitte näin...
Kuva

Kuva

om606.96
hx40w
8mm herlevi
Viimeksi muokannut skye, Ma 08.10.2012 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ei näy kuvia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja skye »

jokohan nyt näkyypi?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Näkkyy ainakin mulla ny.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Kolmanneksi viimeisestä postauksestasi, ,
skye kirjoitti:enpä oo nyt päässy oikein testailemaan kun kuoli akku + avain katkesi virtalukkoon + rattilukko jumissa.................:D
Sitten Konehuoneessa töröttää 606. Kohtalaisen tyly päätös 3l bensan viritykselle :wave: Iskehän vielä dynolappu pöytään jossa makiammat lukemat ku pensamosasta.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja skye »

toivottavasti ensviikolla pääsis penkkiin taas käymään, vetoa tuntuu olevan reilusti... vakio 722.3 perässä vielä, onhan tuo 150km kestänny nätisti+1000km 104 motilla :D
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Olisin jo kovaa toivonut lukemia ja videota tuosta pensa 3l 24v turbo koneesta.

Nuota savukoneita kun tuntuu olevan jo aikas paljon ja jotakin uuttakin olisi kiva nähdä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

TUUTTERO kirjoitti:jotakin uuttakin olisi kiva nähdä.
mitäs uutta tuollaisessa olisi, näitähän oli tuossa -90 luvun alussa ihan riittävästi liikenteessä... tuplaturbo settiä sai tilata hyvä ettei veholta uuteen 300E 24 v malliin... olihan tuollainen joskus tekniikan maailman tai vauhdin maailman testissäkin... sitten ne keksi sen vähäpäästöisyyden ja homma lopahti siihen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Eipä täälä foorumilla oo ollut kun näitä dieseleitä piitkä liuta. No tomantin mersua lukuun ottamatta.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

TUUTTERO kirjoitti:Eipä täälä foorumilla oo ollut kun näitä dieseleitä piitkä liuta. No tomantin mersua lukuun ottamatta.
Diiseleitä kyllä täällä löytyy hurumykke.
Tälläset bensa virityksen on tervetulleita kyllä omasta mielestä ihan vaikka videon pätkällä.
Mut mitään viritystä en lähe ite tuomitsee että onko diiseli vai bensa kaikki kiinnostaa lähinnä henk.koht. tuo bensa M104 kylläkin. :thumbup:
Tietysti joillekkin tää turbo homma on jo itestään selvyys ja normipäivää mut monille ei ja siksi olis kiva saada tietoo myös näistäMB turbo bensoista tarkemmin.
Siitähän sitä diiselin kipunaa useempi sit ruokkii kun nälkä kasvaa. :twisted:

TV:oma lehmä ojassa ja pata auki.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5517
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noi mersun bensat on vaan niin huonoja viritysaihioita.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

S202 kirjoitti:Noi mersun bensat on vaan niin huonoja viritysaihioita.
ei kai niissä mitään muuta huonoa ole, mutta osia joutuu soveltamaan aina muista merkeistä, kun mersun moottoriin ei taida edes takomäntiä olla tarjolla... mutta ei se tarkoita, että itse moottori olis "huono"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5517
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noissa m104 moottoreissa ainaki sylinterien välit tosi kapeet. Ja muutenki koko moottori pitää rakentaa uusiksi, eiköhän ne oo ne japsit ketkä osaa bensaturbojen tekemisen. Saksalaiset sitte kaiken muun :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja tomant »

Eiköhän nuo saksalaisetkin osaa bensaturboja tehdä. Ainakin Audilla on näyttöä noin 30 vuoden ajalta ja taitaa BMW:ltäkin löytyä nykyään bensaturboja.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

S202 kirjoitti:Noissa m104 moottoreissa ainaki sylinterien välit tosi kapeet. Ja muutenki koko moottori pitää rakentaa uusiksi, eiköhän ne oo ne japsit ketkä osaa bensaturbojen tekemisen. Saksalaiset sitte kaiken muun :D
tuo on kyllä totta :thumbdown: mutta jos ei mitään älyttömiä tehoja haluta, niin kyllä M104 vielä ihan hyväksi kone aihioksi voidaan lukea... 300-400 hp (siis että kone kestää ihan jokapäiväsen käytön, eikä ole mikään yhden vedon tapaus) ihan vakio sisuskaluilla ei pitäis olla huonon koneen merkki... siitä yli, niin sitten alkaa vaikeudet (tai rahaa ainakin alkaa palamaan ihan eri malliin...)

sitten kun mennään tosiaan tuonne 4 numeroisiin teholukemiin, niin japsi kone (supran kone taitaa olla aika yleinen nykyään ja jenkit tykkää myös tuosta koneesta, mikä itselläkin on aihiona, eli mitsun 3 litrainen V6), jos tilavuudella ei aleta hulluttelemaan ja silloin taas vanhat jenkki kasit on poikaa :D harva japsi kone on stroukattavissa 10 litraiseksi tai yli :wink: kyllä maailmasta moottoreita löytyy jokaisen tarpeisiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Sergey »

huonoja viritysaihioita ne o vasta sitten kun taidot ei riitä :P laittaa M104 280 koneen ni ei ole edes sylinterien välit nii kapeat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:huonoja viritysaihioita ne o vasta sitten kun taidot ei riitä :P laittaa M104 280 koneen ni ei ole edes sylinterien välit nii kapeat.
eikös 280 ole vain lyhempi isku, mäntä/poraus sama :think: vanhassa M103 260 taas oli pienempi mäntä/poraus, mutta sama isku, kuin 3.0 versiossa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin