W124 250d Turbotus!
Re: W124 250d Turbotus!
Mistähän olisi helpoin ja nopein tapa hankkia nuo kiertokangen laakerit? =)
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Tuli sit ostettua öljypumpun ketju ja ratas (24hampainen turbon), ja öljypohjan tiiviste. Enää vaatis ne laakerit saada ni sais ton alakerran kuntoon! Sit voikin keskittyä yläkerran antimiin!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W124 250d Turbotus!
Täytyy soitella huomenna jos kerkeis viikonlopuksi saamaan osat! 

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Kuvia kiitos!
Mistä hommasit öpumpun rattaan, saako sen jostaki ostaa uutena

Re: W124 250d Turbotus!
Laitan osista, ja moottorista kuvia kun osat tulevat ja saan koneen purettua siihen pisteeseen ;P! Osat löytyivät Kl-varaosilta kun katsoi 250turboD osista! Hintaa osille ei kertynyt kuin 86e posteineen! Huomenna saattaa tulla jokunen euro lisää hintaan jos laittavat kiertokangen laakerit samaan pakettiin! =)
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Ei ollut mitkään íhan halvimmat laakerit! Mut tulipahan ostettua!
Osien saanti menee ensiviikon loppuun joten saattaa tulla pieni tauko tekniikan osalta! jatkan kori hommia ja laitan korin maalaus kuntoon! =)

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Noniin tänään taas mersulle tapahtui pitkästä aikaa! Sain tänään kiertokangenlaakerit, öljypohjantiivisteen, öljypumpunrattaan ja ketjun! Ensviikon loppu puolella pitäisi tulla kannentiiviste, venttiilivarren kumit! Ni saan koneen kasattua! Tänään irroitin koneen keulilta! Pesin ja purin osan siitä tänään ja jatkan huomenna!Ajattelin sen kannen irroittaa näin alkuun jonka jälkeen öljypohjan ja vaihtaa sinne kaikki kilkkeet jotka löytyy! Samalla teen turbon öljylinjoille lähdöt lohkoon!
Muutama kuva päivään liittyen!

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Noniin eli kannen irroitin aamusella ja totesin sen ehjäksi ja venttiilit vuotamattomiksi! Puhdistus ja venttiilivarren kumit vaihan siihen ainakin! Sitten aloitin alakerran kanssa ja hämmästyksekseni huomasin siellä olevan ÖLJYRUISKUT.. Miten se on mahdollista vapari om602 koneessa?
Sitten toinen kysymys liittyy mäntiin! Ovatko ne vaparissa tuollaiset vai ovatko ne turbon?


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Öljyruiskuthan ne siellä. Turbon mäntää ei niin helposti erota ylhäältä päin mutta alhaalta kyllä koska, jos siellä on öljyruisku, sen nokka osoittaa reikään, joka puuttuu vaparin männästä...eli öljyruisku + vaparin mäntä on mahdoton yhtälö.
Onneksi olkoon, lottovoittaja !
Onneksi olkoon, lottovoittaja !
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W124 250d Turbotus!
Kiitosta!!
Oli tosiaan todella suuri yllätys nuo ruiskut! Ja alkuperäisestä jäähdytys suunitelmasta en ole poikkeamassa vaikka nuo ruiskut tuolla onkin! ;D Mut mikä kone tää loppu peleissä sit on ku siel on nuo ruiskut? Meinaan et vaparin kanget siinä oli ainakin reijät kangessa ja vanhoissa laakereissa. Ja turbon öljy lähtöjä ei ole.
Onko tää joku harvinaisempi kapeakantinen 602 vai joku uudempi kone jossa on joskus ollut 20v kansi ja vaihettu sittemmi 10v kanteen? onko se mahdollista?
Olen hämilläni =D



W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Millainen reikä/reikiä ne on? omissa männissä on useampia pieniä reikiä männäntapin korkeuden laitamilla. Ja reikien mahdkoko on jotain 3mm-4mm suuruusia ja niitä on muutamia per mäntä. Ruiskun suutin osoitta aikalailla suoraan ylös päin!veskola kirjoitti:Öljyruiskuthan ne siellä. Turbon mäntää ei niin helposti erota ylhäältä päin mutta alhaalta kyllä koska, jos siellä on öljyruisku, sen nokka osoittaa reikään, joka puuttuu vaparin männästä...eli öljyruisku + vaparin mäntä on mahdoton yhtälö.
Onneksi olkoon, lottovoittaja !

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Siellä mihin se ruisku osoittaa on sellainen kartioreikä, symmetrisesti sen männän molemmin puolin, mistä öljy pääsee männän sisälle jäähdyttämään männän lakea ja sieltä taas männän tapille. Periaatteessa tämä on tavallinen vaparikone mutta näitä on "satunnaisesti" tehty öljyruiskuille, kenellekään ei ole vielä selivinnyt miksi tai miten sen näkisi päällepäin. Nyt sinun kannattaa sitten vaihtaa ne kiertokanget vaikkapa 606 turbon vastaaviin koska öljyruiskukoneeseen ne istuvat itsestään ja niin alkaa olemaan kone täydellinen. Ainoa ero on sitten mistä otat sen öljyn ahtimelle, ja tietysti öljypumppu tai lähinnä sen ratas. Tosin saattaa sekin olla jo sitä pienempää mallia valmiiksi juuri noiden ruiskujen takia.
Sitten vain ulkoiset öljyn- ja vedenjäähdyttimet parasta mallia niin tuo ei voi hajota koskaan.
Sitten vain ulkoiset öljyn- ja vedenjäähdyttimet parasta mallia niin tuo ei voi hajota koskaan.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
Täytyypi viellä käydä katsomassa niitä mäntiä!veskola kirjoitti:Siellä mihin se ruisku osoittaa on sellainen kartioreikä, symmetrisesti sen männän molemmin puolin, mistä öljy pääsee männän sisälle jäähdyttämään männän lakea ja sieltä taas männän tapille. Periaatteessa tämä on tavallinen vaparikone mutta näitä on "satunnaisesti" tehty öljyruiskuille, kenellekään ei ole vielä selivinnyt miksi tai miten sen näkisi päällepäin. Nyt sinun kannattaa sitten vaihtaa ne kiertokanget vaikkapa 606 turbon vastaaviin koska öljyruiskukoneeseen ne istuvat itsestään ja niin alkaa olemaan kone täydellinen. Ainoa ero on sitten mistä otat sen öljyn ahtimelle, ja tietysti öljypumppu tai lähinnä sen ratas. Tosin saattaa sekin olla jo sitä pienempää mallia valmiiksi juuri noiden ruiskujen takia.
Sitten vain ulkoiset öljyn- ja vedenjäähdyttimet parasta mallia niin tuo ei voi hajota koskaan.


W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Tarvee katsoa jos sattuis sellaset vastaan tulemaan! Eiköhän tää kokoon pano kestä mun alku tavotteita! Kun alan enempi kiskomaan niin vaihetaan paria palikkaa uumenista ni päästään sopuun mielen kanssa! 

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
sulla on jo liuskat valmiina niin laita ihmeessä ne turbon hilut sinne sisään kun se kone on auki! Ainakin raptec möi 70e kanki+mäntä pari viime kesänä. On minullakin tuolla jouten 4 paria.
w201 om605
Re: W124 250d Turbotus!
Paljonkos ois hintaa niillä kangilla ja männillä sinulla? Meinaa tuo varallisuus tulla vastaan! Tai sit saa kone odotella rahallisempia hetkiä ennen kiinni laittoa! 

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Laita ihmeessä alakerta kuntoon kerralla kun se on auki ja sieltä noi ruiskut löyty! Jos meinaat pumppua päivittää joskus ja innostut ottamaan vähän enemmän voimaa niin se alakerta hajoaa sitten ja tulee todennäköisesti kalliimpaa jälkeä 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W124 250d Turbotus!
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W124 250d Turbotus!
Tottahan tuo on, ainut on etten kapakoissa pyöri
Mutta samalla reissulla kun sen pumpun "viritän" niin avaan alakerran uudelleen ihan tarkastus mielessä ja runkolaakereiden vaihtoa varten! Ni samalla sillon vaihdan kanget! Kun vakio pumpulla ei pahemmin viellä paineita nostella!
Mutta kanget on harkinnassa loppuun saakka ennen koneen kokoamista! 



W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Saakos ne kanget nyt ihan varmasti alakautta noin vain vaihdettua? Sitäpaitsi eikö turbon männätappi on kaks milliä isompi joten ei käy? Tolla tuutterolla olis ainakin 4 kankimäntäparia myynnis, ja ohan noita muillakin. Olikos monivenan kangessa samankokonen männäntappi?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W124 250d Turbotus!
jep. minä ainakin olen siinä luulossa, että turbokoneessa on suurempi m-tappi, kuin vaparissa...S202 kirjoitti:Saakos ne kanget nyt ihan varmasti alakautta noin vain vaihdettua? Sitäpaitsi eikö turbon männätappi on kaks milliä isompi joten ei käy? Tolla tuutterolla olis ainakin 4 kankimäntäparia myynnis, ja ohan noita muillakin. Olikos monivenan kangessa samankokonen männäntappi?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 250d Turbotus!
Tässä voi hyvin olla aivan hyvä mäntä siellä valmiina, kun miksi ihmeessä tehdas olisi tehnyt öljyruiskullisiin vapareihin pienemmällä tapilla olevan männän ? No se selviää kun tuon nappaa tuolta esiin ja mittaa.
Muutoin on kyllä totta, että vaparin öljyruiskuttoman koneen männän tappi on 2mm pienempi kuin turbon.
Itse en tuota mäntää lähtisi vaihtamaan kun se on tuohon jo sopivasti sisäänajettu ja kun se kerran on jäähdytetty mäntä niin se on ok, niin ellei sitten kankien vaihto pakota myös männän vaihtoon. Niin äläkä nyt sitten mitään 606 mäntiä ala ostamaan, ne eivät toimi tässä
Kanki vaihdetaan yläkautta.
Muutoin on kyllä totta, että vaparin öljyruiskuttoman koneen männän tappi on 2mm pienempi kuin turbon.
Itse en tuota mäntää lähtisi vaihtamaan kun se on tuohon jo sopivasti sisäänajettu ja kun se kerran on jäähdytetty mäntä niin se on ok, niin ellei sitten kankien vaihto pakota myös männän vaihtoon. Niin äläkä nyt sitten mitään 606 mäntiä ala ostamaan, ne eivät toimi tässä

Korkki kiinni nytS202 kirjoitti:Saakos ne kanget nyt ihan varmasti alakautta noin vain vaihdettua?

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
Ajattelin nuo turbon kanget hankkia ens kesän jälkeen. Ajellaan nyt ens kesä pienillä paineilla ja sit talvee vasten ruetaan irrottelemaan tekniikkaa uudelleen ja vaihtamaan vahvempaa kampee alakertaan! ja samalla käytetään kansi koneistamolla ja vaihdetaan venttiilit ja sun muut kannen suuremmat kilkkeet! Nyt olisi tarkotus saada auto toimimaan hyvin pienellä turbolla ja vakio pumpulla mahdollisimman kestäväksi kokoonpanoksi. Katsotaan jos vaikka sitä innostus sillon ST tekniikkaa kokoomaan!
Mutta mikään ei ole varmaa ennenkö tekniikka lyödään nippuun ja auto käy! 


W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
Mitkäs kanget tunne ois sit parasta laittaa? Ja mitkä männät jos on niin että noissa on se pienempi m-tappi! 

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: W124 250d Turbotus!
kapeakantisen turbon männät ja moniventtiilin kanget. siinä on paras resepti mikäli vähänkään olen hajulla 

w201 om605
Re: W124 250d Turbotus!
Sitten kun tämä homma lähtee käsistä niin modifioidut OM602/603 turbon männät, rosteriventtiilit ohuella varrella, portattu kansi virinokalla ja arrown kilpakanget ja kakku koristellaan keraamipinnoitteilla. Se on äkkiä 5000€ käytetty 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 250d Turbotus!
No noilla resepteillä luulis jo kestävän!
Mutta jää kyllä tosiaan ens vuoden puolelle jos noin paljon innostuisin
603 turbon kanget ja männät vissiin sopineen tuohon suoraan! 



W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.