W202 Käyntihäiriö(?)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Elikkää tuohon omaan c180 tuli vaihdettua vaihtokone imuvuodontakia rikkoontuneen tilalle. Niin moottori on kyllä pelittänyt muuten erittäin hyvin mutta vieläköhän vetänee raakaa ilmaa jostakin koska ajossa kun moottori jarrutuksella tulee risteykseen ja painaa kytkimen pohjaan ja tarkkailee kierroksia niin kierrokset tipahtavat 500Rpm kohdille jonka jälkeen kestää hetki että kierrokset jäävät siihen 800 kohdille. Kone pyörii muuten hyvin tyhj käyntiä mitä nyt välillä kun ajosta tulee parkkiin niin saatta kestää pieni hetki ennen kuin kierrokset tippuu siitä 900 - 800:an.
Tuo imuvuoto itsessäänhän oli kaasuläpän ja imusarjan välissä olevassa kumi kappaleessa jonka vaihdoin uuteen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yleisin tollanen käyntihäiriö on tossa kaasuläppäkotelossa.
Vaihda vanhasta koneestasi se tai puhdista se.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Jeps pitääpä tutkia asiaa. Ainut asia mikä tuossa nyt hieman huoletti oli imuvuodon mahdollisuus ja autokin kun on jokapäiväisessä käytössä niin ei oikein huvittaisi enää imuvuodosta johtuvaa moottori rikkoa (uudestaan) alkaa katselemaan :D Paitsi JOS tuokin imuvuodosta johtuu niin lieneköhän noin "pienellä" imuvuodolla mitään vakavampia seurauksia?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mikäs vaurio tuli edelliseen koneeseen?
Lambda säätää seosta tiettyyn pisteeseen mutta etkö huomannut laihan seoksen merkkejä ennenkuin mootttori hajosi.
Näistähän on mennyt mäntiä ja reikä on tullut eli nähtävästi suutin häiriö ja yksi käynyt todella laihalla.onko ollut vika ecussa vai suuttimessa tai jopa sähköjohdotuksessa?
Vaikea sanoa mutta ei erikoinen tapaus sulla.Moottorin tai mäntien vaihtajat eivät ole kommentoineet miten on kestänyt vaihtokone vai onko tullut sama taas.
Outoa kyllä että täällä tullut vastaan vain noissa 180 koneissa.200 on sama ruiskuinen ja 220 ja230 taas ihan eri ruiskulla taas,
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

no itsellehän palpoi reikä 3 pytyn mäntään laihan seoksen takia.. Tod näköisenä syynä tähän pidin juuri tätä kaasuläpän ja imusarjan välistä kappaletta. Ennenkuin vaihdoin osan niin kone kävi niin laihalla että kierrokset humpasi 1500-500 väliä tyhj käynnillä kun lamda yritti niitä koko ajan säätää kohdilleen. Laihan seoksen merkkejä en kerennyt huomata koska tuo imuvuoto tuli noin pahaksi kesken ajon.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Samanlaisia reikä männässä on ollut täällä.
Toi humppailu tavallisesti johtuu kaasuläppäkotelosta mutta taitaa olla se vuoto olla just siinä 3zyl kohdalla.
Helpollahan palaa reikä mäntään.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... A4#p802514" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... cf#p572584" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

No toinen topiceista onkin meikäläisen perustama :D Mutta joo kyllä toi taitaa imuvuoto olla kun kaasuläpän lähettyviltä kuuluu suhina kun koneelle antaa kierroksia. Kuuluko tuosta kaasuläpäkotelosta kuulua tollainen relemäinen naksuminen kun koneelle antaa kaasua??
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Niin ei kukaan oo tosta kaasuläppä anturista tietonen??
Avatar
mepaC180
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 22.12.2010 14:22

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja mepaC180 »

kyllä siitä mustasta mötikästä kotelon kyljessä kuuluu naksahdus kun kaasuun koskee ja muutenhan se vaan surisee :) näin ainakin muistelen.. voin tietenki tarkistaa asian!
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Jeps, elikkä taisin syyn löytää tuohon elikkä alakerrasta huohotin letku joka jakaantuu kanteen oli senverran rispaantunut että aiheutti jonkun näköisen imuvuodon tohon. :roll:
Tuomersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 16.07.2012 21:02

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja Tuomersu »

Siis kerroppa tarkemmin mistä se lähtee ja mihin kohtaan jakaantuu?
Ihan mielenkiinnosta jos tarkastais tuosta omastaki.
Avatar
RedXIII
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 16.05.2012 16:56

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja RedXIII »

Elikkä ohjaus tehostimen takaa lähtee jonkinnäköinen alakerran huohotusletku joka jakaantuu kahteen pienempään letkuun ja nämä menevät nipoille imusarjan puolella 1-2 ja 3-4 syl imukanavien väliin. Nuo nipat on kiinni itse kannessa ei imusarjassa. Nuo letkut saa vaihdettua hyvin kun ottaa pissapojan säiliön irti niin sinne juuri käsi mahtuu.
Pitää yrittää laittaa kuvaa tosta...
Tuomersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 16.07.2012 21:02

Re: W202 Käyntihäiriö(?)

Viesti Kirjoittaja Tuomersu »

Vaihdoitko myös ne pienemmät letkut/putket? kun tunnustelin niin se ohjaustehostimen alta lähtevä paksumpi letku on kumia mutta ne ohkasemmat jotka haarautuu niin vaikuttas olen jotain kova muovia!
Miten ne ohkasemmat letkut/putket lähtee irti, kovasti voimaa vai?
Omassa kulkineessa ainaki se paksumpi letku oli halki, siitä mistä se haarautuu.
Vastaa Viestiin