Doh, mielestäni molemmat mainitsemasi kirjoittajat ovat tuoneet aika laajastikin osaamistaan esille, ja vieläpä sillä tavalla jota itse pidän arvossa, eli kerrotaan ihan käytännössä asioista miten ne toimivat, miten niitä pitää korjata jne. CDI203:n tunnen henk.koht, joten hänen osallaan voi tietysti vaikuttaa sekin mitä olen hänen osaamisestaan oppinut foorumin ulkopuolellakin, tuikkua en ole koskaan (tietääkseni) tavannut, joten hänen osaamisestaan käsitykseni on muodostunut pelkästään foorumikirjoittelun perusteella. On varmaan aika helppo löytää molemmilta kymmeniä (ellei jopa satoja) viestejä, joissa on esim. käsitelty sitä miten vaihteisto tai EGR tai hiukkapönttö jne toimii ja mikä niissä voisi joissain tilanteissa olla vikana ja miten se kannattaisi mahdollisesti korjata, ja joista on kyllä ainakin minulle välittynyt osaaminen. Sen sijaan en muista nähneeni kummaltakaan yhtään "minä kyllä tiedän, mutten kerro" -viestiä.rumilus kirjoitti:
En tiedä miksi Rumilus on tapeetilla, kun havahdutaan uuden asian tuovan ongelmia joillekin. Vastavuoroisesti voisin mainita, miksei Tuikku tai CDI203 joudu vastaavaan tilanteeseen, kun eivät paljasta osaamistaan.
w211 tehoboksi
Re: w211 tehoboksi
Siinä on melkoinen ero, kertooko vai eikö voi kertoa.tj86430 kirjoitti:Doh, mielestäni molemmat mainitsemasi kirjoittajat ovat tuoneet aika laajastikin osaamistaan esille, ja vieläpä sillä tavalla jota itse pidän arvossa, eli kerrotaan ihan käytännössä asioista miten ne toimivat, miten niitä pitää korjata jne. CDI203:n tunnen henk.koht, joten hänen osallaan voi tietysti vaikuttaa sekin mitä olen hänen osaamisestaan oppinut foorumin ulkopuolellakin, tuikkua en ole koskaan (tietääkseni) tavannut, joten hänen osaamisestaan käsitykseni on muodostunut pelkästään foorumikirjoittelun perusteella. On varmaan aika helppo löytää molemmilta kymmeniä (ellei jopa satoja) viestejä, joissa on esim. käsitelty sitä miten vaihteisto tai EGR tai hiukkapönttö jne toimii ja mikä niissä voisi joissain tilanteissa olla vikana ja miten se kannattaisi mahdollisesti korjata, ja joista on kyllä ainakin minulle välittynyt osaaminen. Sen sijaan en muista nähneeni kummaltakaan yhtään "minä kyllä tiedän, mutten kerro" -viestiä.rumilus kirjoitti:
En tiedä miksi Rumilus on tapeetilla, kun havahdutaan uuden asian tuovan ongelmia joillekin. Vastavuoroisesti voisin mainita, miksei Tuikku tai CDI203 joudu vastaavaan tilanteeseen, kun eivät paljasta osaamistaan.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Tuleeko tässäkin tapauksessa virkavalta hakemaan sinut jos kerrot?rumilus kirjoitti:Siinä on melkoinen ero, kertooko vai eikö voi kertoa.

E350CDI&A180CDI
Tuohon voisin vastata siten, että tuikku ja cdi203 jakavat avoimesti tietoa täällä. Itse oon saanut Cdi203:lta hyvää konsultti apuarumilus kirjoitti:Kaikki järkevät osaajat eivät olekaan tämäntyyppisillä foorumeilla kertoilemassa pintapuolisia tietoja.ssuvik kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Ei tietenkään tarvi. Ainoa vaan, että jokainen joka netin keskustelupalstoilla ilmoittaa tietävänsä asiasta enemmän kuin kaikki muut, ja sitten ilmoittaa ettei aio mitenkään osoittaa väitettään oikeaksi, tuo lukijoiden mieleen kolmivuotiaan lapsen hiekkalaatikolla. Mutta, jos (ja kun) tämä ei mitenkään häiritse sinua, niin jatka ihmeessä valitsemallasi linjalla.rumilus kirjoitti:
Minun ei tarvitse todistella mitään osaamisestani.![]()
Kyllähän sun rumilus täytyy ymmärtää ettei sua kukaan pidä trollia/provoilijaa kummempana. Muistuu mieleen nuoruuden kesät ja kinastelut siitä että kenen vittumarkon mopo kulkee koviten. Kauhea uho kaikilla mutta ei mitään todisteita.
Jos joku luulee saavansa spesiaalitietoa tämäntyyppisiltä foorumeilta ovat hakoteillä.
Ei sitä todellista tietoa saa vastaväittelyillä tai ivallisesti onkimalla tietoa toisen mollaamisella. Olisi kunkin syytä katsoa itseään peliiin.
kiperiin ongelmiin tuon staarin kanssa kun on pitänyt tulkata jotain todella kummallisia vika koodeja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Jos oikeasti tietää jotain salaista, niin sitten on kyllä parempi pitää suunsa supussa ihan alusta asti. Tiedän minäkin monia asioita, joista olen allekirjoittanut vaitiolositoumuksen, mutta en minä käy huutelemassa foorumeilla, että "minäpäs tiedänkin tästä jotain, mutten saa kertoa".rumilus kirjoitti:Siinä on melkoinen ero, kertooko vai eikö voi kertoa.tj86430 kirjoitti:Doh, mielestäni molemmat mainitsemasi kirjoittajat ovat tuoneet aika laajastikin osaamistaan esille, ja vieläpä sillä tavalla jota itse pidän arvossa, eli kerrotaan ihan käytännössä asioista miten ne toimivat, miten niitä pitää korjata jne. CDI203:n tunnen henk.koht, joten hänen osallaan voi tietysti vaikuttaa sekin mitä olen hänen osaamisestaan oppinut foorumin ulkopuolellakin, tuikkua en ole koskaan (tietääkseni) tavannut, joten hänen osaamisestaan käsitykseni on muodostunut pelkästään foorumikirjoittelun perusteella. On varmaan aika helppo löytää molemmilta kymmeniä (ellei jopa satoja) viestejä, joissa on esim. käsitelty sitä miten vaihteisto tai EGR tai hiukkapönttö jne toimii ja mikä niissä voisi joissain tilanteissa olla vikana ja miten se kannattaisi mahdollisesti korjata, ja joista on kyllä ainakin minulle välittynyt osaaminen. Sen sijaan en muista nähneeni kummaltakaan yhtään "minä kyllä tiedän, mutten kerro" -viestiä.rumilus kirjoitti:
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kun kysytiin niin koitin vastata oman kokemuksen ja vähäisten tietojeni pohjaltarumilus kirjoitti:" Valitetavasti ei takuu korvaa rikkotunuta autoa vain sen tehoboxsin "
On aika rohkeliasta tuoda myyntiin sellainen laite, joka rikkoo auton ohjainjärjestelmät tai tulee jopa moottorivaurio.
Olen kyllä varma, että jos tapauksia ilmenee kyseisen laitteen aiheuttamaksi, niin korvausvastuu siirtyy tuotteen myyjälle.
Kyseistä tuotetta myyjä ei ainakaan ilmoita suuntaan, että käyttö omalla vastuulla.
Oletteko CDI203 ja LopenUupunut tarkastelleet starilla mainittuja parametrimuutoksia kyseisestä boxista ja verrannut niitä alkuperäisparametreihin ?
Tuntuu kyllä kovalta väitteeltä, että jollain vastusarvon muutoksella huijataan vaan esim. ruiskutusmäärää/painetta...ahtopainetta ym. ym.![]()
Valmistajahan kertoo laitteen 100 % digitaalisovelluksesta, joka vastaisi vastaavaa ohjelmamuutosta digituninkina.
Kyllä olen vuosien varrella(mersun cdi koneesta ensimäisen kerran 1999 eli en alustaasti ja siitä sitten aina akajoin)
useasti tutukinnut ja verranut arvoja alkuperäisiin *:rila,
Samoin signali analysatorilla, mikään muu ei muutu kuin eculle kerrotu ruiskutus paine oli sitten kyseesä digitaalinen sovellus tai se ~10 vuoden takainen vastus boxsi, niin kummaskin huijataan "manipuloidaan" ecun syöttö paineesta saamaatietoa, sen perustella ecu sitteen koitaa säätä sitä lisää paineen säätimen ohjauksella,
Mistä sitten seuraa niitä kaikenlaisia onkelmia, korkeapaine pumppu kuormittuu,
paineen säädin kuormittu, säätimen pulssisuhde ylittyy, niistä sitten seuraa kaikenlaista
pummpun yli kuormitus rikkoo sen, metaalia irtoaa kiertoon mikä rikkoo suutimet(koko linja putsatava/uusitava)
pumppu lakkaa pyörimästä jakopää hajoaa,
Joitakin ovat koittaneet takuuseen saada kaikki kulutuja suojan portaat läpi käymällä
Tulos on ollut että takuu koskee sitä boxsia(toivotavasti jollakin on parempi tuuri)
Samanlaisia takuita on ohjelma puolella(käytänössä mitään virkaa)
Semoine "hauskuus" noihin vielä lityy että jotkut mallit näytää koko ajan painetta olevan
Mistä seuraa että polttoaineen loppuessa tieto siitä tulee myöhässä ja pumppu pyörii pitempään "kuivana"
Uskoisin että jos tutkit noita niin huomaat hyvin pian että kyse on tosiaan "vastus arvolla huijaamiseta"
Toivotavasti noista jollekin jotain hyötyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

MA-PE 17-21

Yleisesti ottaen, jos väittää tietävänsä asiasta jotain tyyliin "tiedän mutta en kerro teille"- tyylisesti, varsinkin yli 2000:n postauksen jälkeen, niin kannattanee mennä itseensä...
Elämä on laiffia.
-Matti Nykänen-
Saabismi on sairautta, turbosaabismi on mielisairautta...
S211 320T CDI -03
W210 220 CDI -99
Ex W201 2.0B -89
Ex W124E 200DA -95
Ex W124 200D -88
-Matti Nykänen-
Saabismi on sairautta, turbosaabismi on mielisairautta...
S211 320T CDI -03
W210 220 CDI -99
Ex W201 2.0B -89
Ex W124E 200DA -95
Ex W124 200D -88
CDI203 kirjoitti:rumilus kirjoitti:" Valitetavasti ei takuu korvaa rikkotunuta autoa vain sen tehoboxsin "
On aika rohkeliasta tuoda myyntiin sellainen laite, joka rikkoo auton ohjainjärjestelmät tai tulee jopa moottorivaurio.
Olen kyllä varma, että jos tapauksia ilmenee kyseisen laitteen aiheuttamaksi, niin korvausvastuu siirtyy tuotteen myyjälle.
Kyseistä tuotetta myyjä ei ainakaan ilmoita suuntaan, että käyttö omalla vastuulla.
Kun kysytiin niin koitin vastata oman kokemuksen ja vähäisten tietojeni pohjalta
Kyllä olen vuosien varrella(mersun cdi koneesta ensimäisen kerran 1999 eli en alustaasti ja siitä sitten aina akajoin)
Samoin signali analysatorilla, mikään muu ei muutu kuin eculle kerrotu ruiskutus paine oli sitten kyseesä digitaalinen sovellus tai se ~10 vuoden takainen vastus boxsi, niin kummaskin huijataan "manipuloidaan" ecun syöttö paineesta saamaatietoa, sen perustella ecu sitteen koitaa säätä sitä lisää paineen säätimen ohjauksella,
paineen säädin kuormittu, säätimen pulssisuhde ylittyy, niistä sitten seuraa kaikenlaista
pummpun yli kuormitus rikkoo sen, metaalia irtoaa kiertoon mikä rikkoo suutimet(koko linja putsatava/uusitava)
Joitakin ovat koittaneet takuuseen saada kaikki kulutuja suojan portaat läpi käymällä
Tulos on ollut että takuu koskee sitä boxsia(toivotavasti jollakin on parempi tuuri)
Semoine "hauskuus" noihin vielä lityy että jotkut mallit näytää koko ajan painetta olevan
Mistä seuraa että polttoaineen loppuessa tieto siitä tulee myöhässä ja pumppu pyörii pitempään "kuivana"
Uskoisin että jos tutkit noita niin huomaat hyvin pian että kyse on tosiaan "vastus arvolla huijaamiseta"
Jos todellakin on niin kuin CDI203 ja LopenUupunut kertoivat, että mainitulla tehoboxilla huijataan vaan vastusarvoa muuttamalla ruiskutuspainetta, niin mielestäni laitteen myyjä esittelyilmoituksessa antaa ymmärtää 100 digitaalisen ohjeman olevan myös huijausta mahdollista ostajaa kohtaan.

pekka785 kirjoitti ;
Mitään kiinteitä muutoksia autoon ei tehdä, vaan kytkennät suoritetaan liittimillä. Tehoyksikkö ottaa ohjainimpulssin turbon ahtopaineesta, mutta ei lisää sitä, vaan antaa polttoainetta oikeassa suhteessa alkuperäiseen ahtopaineeseen nähden ja näin ollen täydentää ja tarkentaa palamissuhdetta. Moottoria ei rasiteta mekaanisesti, koska ahtopaineen säätöön ei puututa. Ecobox ja Tehobox toimii moottorinohjaajan hienosäätäjänä ja korjaa valmistajan antamaa toleranssia siten, että moottorille suunnitellut ominaisuudet voidaan hyödyntää paremmin, itse moottoria kuitenkaan manipuloimatta.
Tehoyksiköt ovat 100% Digitaalisia. Eivätkä perustu vastustekniikkaan, jossa huijataan autoa polttoaineen tai ilman lämpötilojen kanssa, josta pidemmällä aikavälillä syntyy haittaa moottorille. Lisäten savutusta, polttoaineen kulutusta ja aiheuttaen liian kuumaa käyntiä. Näin ollen vahingoittaen erinäisiä pakopuolen osia ja lyhentäen oleellisesti moottorin käyttöikää.
näin siellä muunmuassa sanotaan
Tiedä sitten, uskooko nyt CDI203 ja LopenUupunut viesteihin vai myyjän...täytyypi käydä myyjän puheilla tuossa alkuviikosta ja tiedustella boxin rakenteellisesta / ohjelmallisista ominaisuuksita tarkemmin.
Mutta jos ECU:a huijataan mainitulla tavalla, luulisi starilla jäljet haisevan kun testaa ohjelmaa tarkemmin....en tiedä...täytyy tutkia kun on nyt siihen mahdollisuus starin hankinnan myötä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kytkentä kaaviota kun ei ole nähnnyt niin ei juuri ko boxsin huijaamaa singnali voi sanoarumilus kirjoitti:CDI203 kirjoitti:rumilus kirjoitti:" Valitetavasti ei takuu korvaa rikkotunuta autoa vain sen tehoboxsin "
Kun kysytiin niin koitin vastata oman kokemuksen ja vähäisten tietojeni pohjalta
Jos todellakin on niin kuin CDI203 ja LopenUupunut kertoivat, että mainitulla tehoboxilla huijataan vaan vastusarvoa muuttamalla ruiskutuspainetta, niin mielestäni laitteen myyjä esittelyilmoituksessa antaa ymmärtää 100 digitaalisen ohjeman olevan myös huijausta mahdollista ostajaa kohtaan.![]()
pekka785 kirjoitti ;
Mitään kiinteitä muutoksia autoon ei tehdä, vaan kytkennät suoritetaan liittimillä. Tehoyksikkö ottaa ohjainimpulssin turbon ahtopaineesta, mutta ei lisää sitä, vaan antaa polttoainetta oikeassa suhteessa alkuperäiseen ahtopaineeseen nähden ja näin ollen täydentää ja tarkentaa palamissuhdetta. Moottoria ei rasiteta mekaanisesti, koska ahtopaineen säätöön ei puututa. Ecobox ja Tehobox toimii moottorinohjaajan hienosäätäjänä ja korjaa valmistajan antamaa toleranssia siten, että moottorille suunnitellut ominaisuudet voidaan hyödyntää paremmin, itse moottoria kuitenkaan manipuloimatta.
Tehoyksiköt ovat 100% Digitaalisia. Eivätkä perustu vastustekniikkaan, jossa huijataan autoa polttoaineen tai ilman lämpötilojen kanssa, josta pidemmällä aikavälillä syntyy haittaa moottorille. Lisäten savutusta, polttoaineen kulutusta ja aiheuttaen liian kuumaa käyntiä. Näin ollen vahingoittaen erinäisiä pakopuolen osia ja lyhentäen oleellisesti moottorin käyttöikää.
näin siellä muunmuassa sanotaan
Tiedä sitten...täytyypi käydä myyjän puheilla tuossa alkuviikosta ja tiedustella boxin rakenteellisesta / ohjelmallisista ominaisuuksita.
(kumpaa singnaalia huijaa,
lisääkö ruiskutus paineta vai suutimien aukiolaikaa)
Helppo selvittä parilla kysymysekselä, mihin johtoihin/liitimmin kytketään,
Lissäkö ruiskutus aikaa vai paineta tai molemia,
muita konstejahan ei jää kun ahtopaineta se mainoksen mukaan lisää
(teho ei kait nouse jos ei jotenkin palavan seoksen määrää lisätä)
Noista vastauksista sitten kun pyytää vielä "mustaa valkoisella"
Muutama... hauska kohta noilla mainos sivulla, kun kehutaan paremuuta ohjelmointiin verratun...
täydelinen vesi tiiveys

(onkohan mainoksen laatijalla ollut paljonkin tietoa vertailun kohteena olevasta ohjelmalla tehtävästä tehon nosto tavasta)
Toivotavasti osoitautuu hyväksi kapistukseksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
MA-PE 17-21

MA-PE 17-21

-
- Vakiokalustoa
Mettä vastaa niinkuin sinne huutaa.......eli olisko tässä taasen se että kun yhtäkkiä onkin tullut halu saada tehoa omaan kärryyn lisää.......niin sitä ennen niihin taitajiin jotka osaavat sen homman on tullut poltettua sillat ja kun ei pokka anna periksi kaivaa sitä pientä korvausta kukkarosta (kaikki kun pitäs saada ilman) nin nyt kun omat taidot ei riitä kun kytkeä jokin boksi niin siitä vaan.....panehan ramppa kalkattamaan ja kerro kokemuksia.....mutta ikävä kyllä sulla ei ole nyt vertaus mahdollisuutta kunnolliseen ja toimivaan juttuun. Mutta kirjotuksiasi lukeneena niin siinä olet oikeassa että pääset ainakin halvemmalla tolla boksilla mutta loppu tulos ei ole sama..... Syvästi suosittele että kokeilet.....mutta kokeile kumpikin vaihtoehto niin silloin tiedät eron......ja sehän kummankin kokeileminen ei tule sitten halvimmaksi vaihtoehdoksi.....kannattaa miettiä mitä lähtee kysymään ja mitä saa vastauksesksi....
tuolle ominaisuudelle on varmasti kysyntää kun takuun alaisesta autosta kettinki katkeaa. Tuollaistahan olisi hyvä kokeilla niin että ostaa auton liikkeestä, lyö sen heti kiinni ja jos koneelle jotain käy niin liike sen korjaa mukisematta. Kun mitään jälkiä ei jää boxista.CDI203 kirjoitti:[vakikoksi palautaminen ilman jälkiä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
vaikka en näistä paljoa tiedä niin minun moraali ei siedä että: oikein mainostetaan että saa poistettua jälkiä jättämättä vaikka myntitilanteessa. siinä on jo lähtökohta pahasti pielessä. Jos luottaa "viritys keinoihinsa" niin miksi se pitää salata seuraavalta omistajalta? Ja eikö sillä ollut valmistajan hyväksyntä, että eihän niistä takuista kannata välittää.
SE on tosi että ihan sama miten moottorista otetaan enemmän tehoa, niin kestävyys kärsii. Mutta mersun koneet näkyy kestävän aika paljon ja kestää varmasti noita huijareiden boxejakin. Euroopassa jostakin syystä nämä boksit on paremmassa maineessa kuin oikea ohjelmointi ja johtuu varmaan siitä että ohjelmointi puolellakin on ollut kaikenmoisia harrastelijoita.
Ja mainospuheet että autonvalmistajat on antanut hyväksynnän on joko keksitty tai valmistaja on testannut että eipä tuolla juurikaan saada mitään aikaiseksi(ei hyvää eikä huonoa), että maksakoon meille siitä hyväksynnästä ja myyköön laatikoitansa. Mutta miksi se silti pitää "jälkiä jättämättä".
Mutta ei tämä niin iso asia ole että kannattaa ruveta henkilökohtaisuuksiin menemään. Pitäkää asiat ja henkilöt erillään.
Koittakaa joku tuota boxia ja kertokaa huikeista tuloksista muillekkin. (5vuoden päästä)

SE on tosi että ihan sama miten moottorista otetaan enemmän tehoa, niin kestävyys kärsii. Mutta mersun koneet näkyy kestävän aika paljon ja kestää varmasti noita huijareiden boxejakin. Euroopassa jostakin syystä nämä boksit on paremmassa maineessa kuin oikea ohjelmointi ja johtuu varmaan siitä että ohjelmointi puolellakin on ollut kaikenmoisia harrastelijoita.
Ja mainospuheet että autonvalmistajat on antanut hyväksynnän on joko keksitty tai valmistaja on testannut että eipä tuolla juurikaan saada mitään aikaiseksi(ei hyvää eikä huonoa), että maksakoon meille siitä hyväksynnästä ja myyköön laatikoitansa. Mutta miksi se silti pitää "jälkiä jättämättä".
Mutta ei tämä niin iso asia ole että kannattaa ruveta henkilökohtaisuuksiin menemään. Pitäkää asiat ja henkilöt erillään.
Koittakaa joku tuota boxia ja kertokaa huikeista tuloksista muillekkin. (5vuoden päästä)
[quote="jolavi"]
quote]
Tuossa listaa pahimmista henkilökohtaisuuksiin menijöistä;
Kuurapää
tj86430
ssuvik
Jukkis79
simppa80
quote]
Kuurapää
tj86430
ssuvik
Jukkis79
simppa80
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
Minä en ymmärrä kovin paljoa näistä mutta tuollainen boxi oli audissa, siihen tulikin nopsaan boxin palautuksen jälkeen ihan oikea ohjelma....jos Dockpoweria joku nyt oikeana pitää.
Mutta tuollaisen laatikon olen nähnyt avonaisena, samoin kuin audin oman ECUn ja vastaavasti muutaman läppärin jne.
Jos äkkiä mietin ja vähän järkeilen....ei boxissa olevalle langattoman ovikellon ulkonapin kokoiselle piirilevylle varmastikaan paljon ohjelman pätkää mahdu...varsinkaan kun näkemäni boxin sisällä en edes nähnyt keskusmuistin palikkaa.....
Ehkä joku voisi tilata tuollaisen laatikon ja purkaa sellaisen ?
.
Mutta tuollaisen laatikon olen nähnyt avonaisena, samoin kuin audin oman ECUn ja vastaavasti muutaman läppärin jne.
Jos äkkiä mietin ja vähän järkeilen....ei boxissa olevalle langattoman ovikellon ulkonapin kokoiselle piirilevylle varmastikaan paljon ohjelman pätkää mahdu...varsinkaan kun näkemäni boxin sisällä en edes nähnyt keskusmuistin palikkaa.....
Ehkä joku voisi tilata tuollaisen laatikon ja purkaa sellaisen ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Itselläkin tuollainen boxi autossa oli (w210 200cdi facelift) kun sen ostin. En tiedä oliko sitten sattumaa, vai ajomäärästä johtuvaa vai sitten tuosta boxista johtuvaa, että kaikki suuttimet vuosi, polttoaineletkut vuosi ja paineensäädin paskaksi. Ei ole boxi sen jälkeen konepellin alla ollut. Voin sen kyllä myydä jos joku haluaa kokeilla onneaan 

Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Kuulisin mielelläni, vaikka lainauksin, missä kohtaa olen mennyt henkilökohtaisuuksiin.rumilus kirjoitti:jolavi kirjoitti:
quote]
Kuurapää
tj86430
ssuvik
Jukkis79
simppa80
tj86430 kirjoitti:Kuulisin mielelläni, vaikka lainauksin, missä kohtaa olen mennyt henkilökohtaisuuksiin.rumilus kirjoitti:jolavi kirjoitti:
quote]
Kuurapää
tj86430
ssuvik
Jukkis79
simppa80
Eikö nämä liippaa aika läheltä henkilökohtaisuuksia...vienosti vittuilet ja et pysy itse asiassa.
"Ei tietenkään tarvi. Ainoa vaan, että jokainen joka netin keskustelupalstoilla ilmoittaa tietävänsä asiasta enemmän kuin kaikki muut, ja sitten ilmoittaa ettei aio mitenkään osoittaa väitettään oikeaksi, tuo lukijoiden mieleen kolmivuotiaan lapsen hiekkalaatikolla. Mutta, jos (ja kun) tämä ei mitenkään häiritse sinua, niin jatka ihmeessä valitsemallasi linjalla."
"Sen sijaan en muista nähneeni kummaltakaan yhtään "minä kyllä tiedän, mutten kerro" -viestiä. "
"Jos oikeasti tietää jotain salaista, niin sitten on kyllä parempi pitää suunsa supussa ihan alusta asti. Tiedän minäkin monia asioita, joista olen allekirjoittanut vaitiolositoumuksen, mutta en minä käy huutelemassa foorumeilla, että "minäpäs tiedänkin tästä jotain, mutten saa kertoa". "
Kiitos. Olen pahoillani, jos olet kokenut ne henkilökohtaisuuksiksi. Lyhyet kommentit:rumilus kirjoitti:tj86430 kirjoitti: Kuulisin mielelläni, vaikka lainauksin, missä kohtaa olen mennyt henkilökohtaisuuksiin.
Eikö nämä liippaa aika läheltä henkilökohtaisuuksia...vienosti vittuilet ja et pysy itse asiassa.
"Ei tietenkään tarvi. Ainoa vaan, että jokainen joka netin keskustelupalstoilla ilmoittaa tietävänsä asiasta enemmän kuin kaikki muut, ja sitten ilmoittaa ettei aio mitenkään osoittaa väitettään oikeaksi, tuo lukijoiden mieleen kolmivuotiaan lapsen hiekkalaatikolla. Mutta, jos (ja kun) tämä ei mitenkään häiritse sinua, niin jatka ihmeessä valitsemallasi linjalla."
"Sen sijaan en muista nähneeni kummaltakaan yhtään "minä kyllä tiedän, mutten kerro" -viestiä. "
"Jos oikeasti tietää jotain salaista, niin sitten on kyllä parempi pitää suunsa supussa ihan alusta asti. Tiedän minäkin monia asioita, joista olen allekirjoittanut vaitiolositoumuksen, mutta en minä käy huutelemassa foorumeilla, että "minäpäs tiedänkin tästä jotain, mutten saa kertoa". "
1. Uskoakseni monet ovat samaa mieltä yleisestä periaatteesta. Jos koet väitteen henkilökohtaisuudeksi, tarkoittanee se että koet käyttäytyväsi kuvatulla tavalla.
2. Kommentti koski muistaakseni nimimerkkejä CDI203 ja tuikku, mutta jälleen, jos koet sen henkilökohtaisuudeksi, olet ilmeisesti sitä mieltä, että olet itse kirjoittanut tuon tyyppisiä viestejä.
3. Mielestäni esittämäni periaate on varsin käyttökelpoinen. Viestin loppuosa kuvaa omaa käyttäytymistäni, ei muiden.
Siinä olet täysin oikeassa, että tämän topikin varsinaiseen aiheeseen viestini eivät liity. Siitä tosin taidettiin lipsua jo muiden toimesta aiemmin, mutta - kuten todettu - offtopic kyllä.
Pahoittelut myös minulta rumilus jos olen henkilökohtaisuuksiin mielestäsi mennyt. Yritin pysyä aiheessa, ei vissiin onnistunut..rumilus kirjoitti:jolavi kirjoitti:
quote]
Kuurapää
tj86430
ssuvik
Jukkis79
simppa80
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kertokaa viisaat miten tehokkaasti tuollainen ecobox muuttaa autoa ecommaksi, jos vain railipainetta säädetään? Eco-ohjelmoinnissa ymmärrän että on tehtävissä enemmän asioita jolloin saadaan jopa näkyviä etuja. Miten ecoboxin kohdalla?
No, ei tieten mitenkään.CustomMB kirjoitti:Kertokaa viisaat miten tehokkaasti tuollainen ecobox muuttaa autoa ecommaksi, jos vain railipainetta säädetään? Eco-ohjelmoinnissa ymmärrän että on tehtävissä enemmän asioita jolloin saadaan jopa näkyviä etuja. Miten ecoboxin kohdalla?
Kuten jo aiemminkin kirjoitin, kaikki viittaukset johonkin parannukseen on täyttä bulshittiä.
Se noissa on totta, että teho nousee, se on totta.
Nämä kytketään joko suuttimien, tai railpaineanturin johtosarjaan ja ne muuttaa, oikeammin vääristää ko anturilta palautuvaa jännitetietoa, jonka perusteella ecu päättelee paineen tason, tai ruiskutusajan pituuden.
Se on aivan sama, perustuuko tämä huijaus "digitaaliseen", vai vanhempaan vastukseen, se ei itse asiaa muuksi muuta, ei varmasti.
Itse ohjelmaan nämä ei varmasti pysty mitenkään positiivisella tavalla vaikuttamaan.
Jonkun anturin paluuvirtapinnistä ei ecun karttoja muutella, jokainen täällä vähänkään ohjelmoinnista ymmärtävä kyllä käsittää sen.
Siihen, varsinaisen ohjelman muutoksiin on ihan oma, monella tavoin varmistettu yhteytensä, siihen näitä ei kytketä, enkä kehoita sitä sorkkimaankaan.
Tilannetta voisi vaikka verrata sellaiseen, että otetaan parkkivalon poltin irti ja laitetaan siihen boxi, jonka sitten sanotaan ekotuunaavan moottori.
Oikeasti ecu päättää sopivan syöttömäärän kulloiseenkin tilanteeseen useamman anturin antaman tiedon perusteella.
Vain yhtä anturitietoa muuttamalla saadaan kyllä lisätehoa, mutta varmasti se ei tule mitenkään "erinomaisella" tavalla, eikä sitä millään tavoin voi verrata tilanteeseen, jossa itse ohjelma saadaan oikealla tavalla hyväksymään vakiota suurempikin syöttömäärä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
tuikku kirjoitti:No, ei tieten mitenkään.CustomMB kirjoitti:Kertokaa viisaat miten tehokkaasti tuollainen ecobox muuttaa autoa ecommaksi, jos vain railipainetta säädetään? Eco-ohjelmoinnissa ymmärrän että on tehtävissä enemmän asioita jolloin saadaan jopa näkyviä etuja. Miten ecoboxin kohdalla?
Kuten jo aiemminkin kirjoitin, kaikki viittaukset johonkin parannukseen on täyttä bulshittiä.
Nämä kytketään joko suuttimien, tai railpaineanturin johtosarjaan ja ne muuttaa, oikeammin vääristää ko anturilta palautuvaa jännitetietoa, jonka perusteella ecu päättelee paineen tason, tai ruiskutusajan pituuden.
Se on aivan sama, perustuuko tämä huijaus "digitaaliseen", vai vanhempaan vastukseen, se ei itse asiaa muuksi muuta, ei varmasti.
Itse ohjelmaan nämä ei varmasti pysty mitenkään positiivisella tavalla vaikuttamaan.
Jonkun anturin paluuvirtapinnistä ei ecun karttoja muutella, jokainen täällä vähänkään ohjelmoinnista ymmärtävä kyllä käsittää sen.
Siihen, varsinaisen ohjelman muutoksiin on ihan oma, monella tavoin varmistettu yhteytensä, siihen näitä ei kytketä, enkä kehoita sitä sorkkimaankaan.
Tilannetta voisi vaikka verrata sellaiseen, että otetaan parkkivalon poltin irti ja laitetaan siihen boxi, jonka sitten sanotaan ekotuunaavan moottori.
Oikeasti ecu päättää sopivan syöttömäärän kulloiseenkin tilanteeseen useamman anturin antaman tiedon perusteella.
Vain yhtä anturitietoa muuttamalla saadaan kyllä lisätehoa, mutta varmasti se ei tule mitenkään "erinomaisella" tavalla, eikä sitä millään tavoin voi verrata tilanteeseen, jossa itse ohjelma saadaan oikealla tavalla hyväksymään vakiota suurempikin syöttömäärä.
Jäljempänä esittämäni kysymys ei ole henkilökohtaista eikä henkistä kiusaamista.
Mielestäni ylläolevassa kirjoituksessa tuikku hyvin selkeästi kertoo ja kuvailee kuinka nuo boxit toimii, sivulauseesta voi mielestäni vajaaälyisempikin lukea että noissa laatikoissa ei paljon kananaivoja enempää ole älyä, vaikka mainoksessa lukisi kissankorkuisilla kirjaimilla mitä vain lupauksia.
Nyt esitänkin henkilökohtaisettoman hengettömän kysymykseni niille jotka boxeja puolustelee:
- millaista älyä nämä sisältävät....boxit siis

- mitä nämä säätävät....?
Itse en todellakaan paskaakaan näistä ymmärrä, kokemustakin vähän ja sekin hyvin erilaista.....boxilla diesel audi oli kulmikas ja savutti kuin venäläinen vetoauto.....oikealla lastulla audi oli pehmeä ja savutti vakion verran, kulutti kaupungissa desin enemmän mutta maantiellä kolme vähemmän. Teho kasvoi 35% ja vääntö 35%....
Pidätän oikeuden kirjoituksessani mennä tai olla menemättä henkilökohtaisuuksiin

.
LopenUupunut kirjoitti:tuikku kirjoitti:No, ei tieten mitenkään.CustomMB kirjoitti:Kertokaa viisaat miten tehokkaasti tuollainen ecobox muuttaa autoa ecommaksi, jos vain railipainetta säädetään? Eco-ohjelmoinnissa ymmärrän että on tehtävissä enemmän asioita jolloin saadaan jopa näkyviä etuja. Miten ecoboxin kohdalla?
Jäljempänä esittämäni kysymys ei ole henkilökohtaista eikä henkistä kiusaamista.
Mielestäni ylläolevassa kirjoituksessa tuikku hyvin selkeästi kertoo ja kuvailee kuinka nuo boxit toimii, sivulauseesta voi mielestäni vajaaälyisempikin lukea että noissa laatikoissa ei paljon kananaivoja enempää ole älyä, vaikka mainoksessa lukisi kissankorkuisilla kirjaimilla mitä vain lupauksia.
Nyt esitänkin henkilökohtaisettoman hengettömän kysymykseni niille jotka boxeja puolustelee:
- millaista älyä nämä sisältävät....boxit siis![]()
- mitä nämä säätävät....?
Itse en todellakaan paskaakaan näistä ymmärrä, kokemustakin vähän ja sekin hyvin erilaista.....boxilla diesel audi oli kulmikas ja savutti kuin venäläinen vetoauto.....oikealla lastulla audi oli pehmeä ja savutti vakion verran, kulutti kaupungissa desin enemmän mutta maantiellä kolme vähemmän. Teho kasvoi 35% ja vääntö 35%....
Pidätän oikeuden kirjoituksessani mennä tai olla menemättä henkilökohtaisuuksiin![]()
.
Minä voin olla asiasta eri mieltä.
Perustelen sillä, että ei ole ainut ja vain ainut vaihtoehto tehdä softamuutoksia niinkuin Tuikun tapaus antaa ymmärtää.
Valmiiksi rakennettuun softaan, joka asennetaan valmiin ECU:n tilalle tai johtosarjana ohjainlaitteen ja käskyttävien sensoreiden väliin, saavutetaan samat parametrimuutokset jos niin halutaan.
En siis puoleustele mitään asialla, vaan puhutaan asioista sillä kielellä, jotka kaikki ymmärtää.
Ei softamuutokset niin kinkkisiä ole, kun niiden operatiiviseen ohjelmointiin perehtyy, etteikö tarvittavat muutokset olisi muullatavoin tehtävissä.

Voin myös väittää, että jos on jonkinverran perehtynyt elektroniikkasuunnitteluun, ja annan tarvittavat tiedot mitä muutoksia moottorinohjainlaitteelle tehdään, syntyy takuuvarmasti sellainen softa kun halutaankin....ei tarvita minkäänlaisia ohjelmamuutoksiin tarvittavia " karttoja ".

Polttomoottorit ovat kuitenkin senverran yksinkertaisia toimitaedellytyksiltään, ettei siihen tarvitse paljon osaamista, että kykenee muuttamaan avainparametrejä suuntaan tai toiseen.

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
En epäile elektronisia taitojasi enkä osallistu sen enempää tappeluun asiasta tai sen puolesta.
Eri mieltä saa olla ja pitääkin olla.
Kuten sanoin en mitään näistä ja sielunelämistään ymmärrä, jotenkin vaan koitan tyhmänä boxin älyä mielessäni mieltää...?
Koitan asiaa itselleni selventää rakennusautomation puolelta, jossa minulla on VAK (jossa esim. UJO32) ja sitten toimilaite....joka toimii 0-10v jännitteellä, tämäkin sisältää pienen piirilevyn.....Todellinen älyhän on kyllä kovalevyllä keskuskoneella joka analysoi useita eri tietoja ja antaa tuolle viimeiselle oljenkorrelle säätöviestin. Tosin, nämä kaikki perustuu karttojen muistissa olevaan tietoon ja laskutoimituksiin.
Näistä laiyteista itse miellän tuon UJOn älyksi ja tuon toimilaitteen riitamme "boxiksi".....sinun pitäisi käsittääkseni tietää mitä tarkoitan....
.
Eri mieltä saa olla ja pitääkin olla.
Kuten sanoin en mitään näistä ja sielunelämistään ymmärrä, jotenkin vaan koitan tyhmänä boxin älyä mielessäni mieltää...?
Koitan asiaa itselleni selventää rakennusautomation puolelta, jossa minulla on VAK (jossa esim. UJO32) ja sitten toimilaite....joka toimii 0-10v jännitteellä, tämäkin sisältää pienen piirilevyn.....Todellinen älyhän on kyllä kovalevyllä keskuskoneella joka analysoi useita eri tietoja ja antaa tuolle viimeiselle oljenkorrelle säätöviestin. Tosin, nämä kaikki perustuu karttojen muistissa olevaan tietoon ja laskutoimituksiin.
Näistä laiyteista itse miellän tuon UJOn älyksi ja tuon toimilaitteen riitamme "boxiksi".....sinun pitäisi käsittääkseni tietää mitä tarkoitan....
.
täältä löytyy yksi joka tunnustaa olevansa tällaisen tuhoboxin omistaja nykyisellään ja entisen ohjelmoidun omistaja! edellisessä 211-05 200cdi oli voimaa.com ohjelma jonka siihen laitatin. muutoksen omasta mielestäni huomasin selvästi kulkevuudessa. hintaan 550€. ajelin sillä vuoden ilman ongelmia, ja epäilen että joku ajelee edelleen. nykyinen kosla on 211-08 200cdi. tuohon laitoin IHAN ITSE tuollaisen tuhoboxin hintaan 300€ ja jälleen huomasin eron selkeästi, kulkemisessa ja hinnassa. kysymys kuuluukin nyt että miten huomaan tuossa nykyisessä sen eron että siellä on se boxi eikä sitä ohjelmaa voimaa.comilta?! ja miten ilmenee se auton huono ja sekava toiminta kuten joku kirjoitti?? olen pari kuukautta sen boxin kanssa nyt ajellu ja vielä en ole mitään erikoista huomannut. ja toki tuo kosla voi hajota vaikka huomenna, sitä en epäile tällä kokemuksella. ja varmasti kirjottelen jos jotain ilmenee! 

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
No minä kirjoitin sekavasta toiminnasta.terokoo kirjoitti:täältä löytyy yksi joka tunnustaa olevansa tällaisen tuhoboxin omistaja nykyisellään ja entisen ohjelmoidun omistaja! edellisessä 211-05 200cdi oli voimaa.com ohjelma jonka siihen laitatin. muutoksen omasta mielestäni huomasin selvästi kulkevuudessa. hintaan 550€. ajelin sillä vuoden ilman ongelmia, ja epäilen että joku ajelee edelleen. nykyinen kosla on 211-08 200cdi. tuohon laitoin IHAN ITSE tuollaisen tuhoboxin hintaan 300€ ja jälleen huomasin eron selkeästi, kulkemisessa ja hinnassa. kysymys kuuluukin nyt että miten huomaan tuossa nykyisessä sen eron että siellä on se boxi eikä sitä ohjelmaa voimaa.comilta?! ja miten ilmenee se auton huono ja sekava toiminta kuten joku kirjoitti?? olen pari kuukautta sen boxin kanssa nyt ajellu ja vielä en ole mitään erikoista huomannut. ja toki tuo kosla voi hajota vaikka huomenna, sitä en epäile tällä kokemuksella. ja varmasti kirjottelen jos jotain ilmenee!
Ilmeni audissa kulmikkuutena, esim.1000-1400rpm "booasi"....1500-1800rpm "ampui kuin härkä"...1900-2200rpm "hyytyi"....2300-3800rpm "lähti kuin annikki tähti".
Tuolloin joku tuttu moottorinohjaukseen perehtynyt sanoi...."audin moottorinohjausta ei voi muutamaa arvoa vastuksella muuttamalla huijata noin"....se sekoaa täysin.
E: ja kuulemma kaikissa autoissa tuota kulmikkuutta ei noin vahvasti esiinny mutta syötön arvot on kuitenkin "sekaisin"...verrattuna muuhun tietoon.
.
.
LopenUupunut kirjoitti:No minä kirjoitin sekavasta toiminnasta.terokoo kirjoitti:täältä löytyy yksi joka tunnustaa olevansa tällaisen tuhoboxin omistaja nykyisellään ja entisen ohjelmoidun omistaja! edellisessä 211-05 200cdi oli voimaa.com ohjelma jonka siihen laitatin. muutoksen omasta mielestäni huomasin selvästi kulkevuudessa. hintaan 550€. ajelin sillä vuoden ilman ongelmia, ja epäilen että joku ajelee edelleen. nykyinen kosla on 211-08 200cdi. tuohon laitoin IHAN ITSE tuollaisen tuhoboxin hintaan 300€ ja jälleen huomasin eron selkeästi, kulkemisessa ja hinnassa. kysymys kuuluukin nyt että miten huomaan tuossa nykyisessä sen eron että siellä on se boxi eikä sitä ohjelmaa voimaa.comilta?! ja miten ilmenee se auton huono ja sekava toiminta kuten joku kirjoitti?? olen pari kuukautta sen boxin kanssa nyt ajellu ja vielä en ole mitään erikoista huomannut. ja toki tuo kosla voi hajota vaikka huomenna, sitä en epäile tällä kokemuksella. ja varmasti kirjottelen jos jotain ilmenee!
Ilmeni audissa kulmikkuutena, esim.1000-1400rpm "booasi"....1500-1800rpm "ampui kuin härkä"...1900-2200rpm "hyytyi"....2300-3800rpm "lähti kuin annikki tähti".
Tuolloin joku tuttu moottorinohjaukseen perehtynyt sanoi...."audin moottorinohjausta ei voi muutamaa arvoa vastuksella muuttamalla huijata noin"....se sekoaa täysin.
E: ja kuulemma kaikissa autoissa tuota kulmikkuutta ei noin vahvasti esiinny mutta syötön arvot on kuitenkin "sekaisin"...verrattuna muuhun tietoon.
.
.
aivan. noo, sekaisin tai ei. heivaan sen laatikon helvettiin jos alkaa moista ilmetä tahi muuten tekee temppuja. tällä hetkellä olen tyytyväinen ton laitteen tarjoomaan kyytiin. josko tollasen kyytiin nyt tyytyväinen voi olla...

No, jotenkin nyt tuntuu, että jonkun kirjoittelut heittää nyt polttomoottoreista ja vaikeudesta ja toiminnasta ja ymmärtämisestä iloisesti häränpyllyä ...rumilus kirjoitti: Minä voin olla asiasta eri mieltä.
Perustelen sillä, että ei ole ainut ja vain ainut vaihtoehto tehdä softamuutoksia niinkuin Tuikun tapaus antaa ymmärtää.
Valmiiksi rakennettuun softaan, joka asennetaan valmiin ECU:n tilalle tai johtosarjana ohjainlaitteen ja käskyttävien sensoreiden väliin, saavutetaan samat parametrimuutokset jos niin halutaan.
En siis puoleustele mitään asialla, vaan puhutaan asioista sillä kielellä, jotka kaikki ymmärtää.
Ei softamuutokset niin kinkkisiä ole, kun niiden operatiiviseen ohjelmointiin perehtyy, etteikö tarvittavat muutokset olisi muullatavoin tehtävissä.
Voin myös väittää, että jos on jonkinverran perehtynyt elektroniikkasuunnitteluun, ja annan tarvittavat tiedot mitä muutoksia moottorinohjainlaitteelle tehdään, syntyy takuuvarmasti sellainen softa kun halutaankin....ei tarvita minkäänlaisia ohjelmamuutoksiin tarvittavia " karttoja ".
Polttomoottorit ovat kuitenkin senverran yksinkertaisia toimitaedellytyksiltään, ettei siihen tarvitse paljon osaamista, että kykenee muuttamaan avainparametrejä suuntaan tai toiseen.
Ensiksikin, elä vääntele minun kirjoituksiani, vaan lue ensin, mitä olen kirjoittanut, minä myös teen ohjelmani sen mukaan, mitä kirjoitan, ainakin todella yritän olla rehti tässä asiassa.
Toiseksi, sulla menee nyt softamuutokset ja muutokset toiminnassa sekaisin - ne on eri asia.
Kolmanneksi, huijaamalla - vaikka kaikkia antureita, ei varmasti saavuteta mitään e t u a siihen, että vastaava muutos tehtäisiin itse ohjelmaan.
Neljänneksi, softamuutokset ei todellakaan ole vaikeita - jos vaan tietää, mitä tekee.
Viidenneksi, ohjelmissa on karttoja siksi, kun moottorin osilla on mekaanisiakin ominaisuuksia, josta syystä niille tulee senkaltaista käyttäytymistä, josta ei laskennalla selvitä, vaan täytyy kartasta "katsoa" todellinen, mitattu arvo - vastuksella ei kartan arvoja oikeaksi saa.
Kuudenneksi, nykyaikainen, täysin sähköisesti ohjattu dieseli on sen verran monimutkainen toiminnaltaan, että jos todella meinaa hyvin toimivan ohjelman saada aikaiseksi, niin asiaan joutuu paneutumaan, niillä parametrien muutoksilla saa aikaiseksi sen "boxiefektin", eli teho kyllä nousee.
Minä nyt vielä lisään kuitenkin tähän sellaisen jutun, ettei minulla ole mitään niitä boxeja vastaan, eikä niiden käyttäjiä.
Jokaisella on aivan täysi oikeus käyttää, tai olla käyttämättä - eikä se kuulu, eikä liikuta minua ollenkaan, mihinkään.
.
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Millä tavalla Tuikku olen sinun ohjelmamuutoksia tässä topicissa arvostellut ja väännellyt sinun kirjoituksia ?tuikku kirjoitti:No, jotenkin nyt tuntuu, että jonkun kirjoittelut heittää nyt polttomoottoreista ja vaikeudesta ja toiminnasta ja ymmärtämisestä iloisesti häränpyllyä ...rumilus kirjoitti: Minä voin olla asiasta eri mieltä.
Ensiksikin, elä vääntele minun kirjoituksiani, vaan lue ensin, mitä olen kirjoittanut, minä myös teen ohjelmani sen mukaan, mitä kirjoitan, ainakin todella yritän olla rehti tässä asiassa.
Toiseksi, sulla menee nyt softamuutokset ja muutokset toiminnassa sekaisin - ne on eri asia.
Kolmanneksi, huijaamalla - vaikka kaikkia antureita, ei varmasti saavuteta mitään e t u a siihen, että vastaava muutos tehtäisiin itse ohjelmaan.
Neljänneksi, softamuutokset ei todellakaan ole vaikeita - jos vaan tietää, mitä tekee.
Viidenneksi, ohjelmissa on karttoja siksi, kun moottorin osilla on mekaanisiakin ominaisuuksia, josta syystä niille tulee senkaltaista käyttäytymistä, josta ei laskennalla selvitä, vaan täytyy kartasta "katsoa" todellinen, mitattu arvo - vastuksella ei kartan arvoja oikeaksi saa.
Kuudenneksi, nykyaikainen, täysin sähköisesti ohjattu dieseli on sen verran monimutkainen toiminnaltaan, että jos todella meinaa hyvin toimivan ohjelman saada aikaiseksi, niin asiaan joutuu paneutumaan, niillä parametrien muutoksilla saa aikaiseksi sen "boxiefektin", eli teho kyllä nousee.
Minä nyt vielä lisään kuitenkin tähän sellaisen jutun, ettei minulla ole mitään niitä boxeja vastaan, eikä niiden käyttäjiä.
Jokaisella on aivan täysi oikeus käyttää, tai olla käyttämättä - eikä se kuulu, eikä liikuta minua ollenkaan, mihinkään.

Lue tarkkaan mitä minäkin olen asiassa sanonut!
Olen maininnut " Perustelen sillä, että ei ole ainut ja vain ainut vaihtoehto tehdä softamuutoksia niinkuin Tuikun tapaus antaa ymmärtää. "
Ja Tuikulle vielä senverran, että voin haastaa sinut moottoritekniikassa koska tahansa milloin vaan, jolla määritetään polttomoottorin sielunelämä. Ja tämä ei ole sitten henkilökohtaisuuksiin menemistä, vaan ylipäätään heitto moottoritekniikan osaamisesta kattavasti.

Viimeksi muokannut rumilus, Ma 23.04.2012 20:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
kyllä kanallakin on aivotoimintaa vaikka ei sitä itse tajuakkaan ihmettelee vaan miksi noita valkoisia pallukoita peräpäästä tulee
se että noita pokseja mainostetaan sillä verukkeella jotta niissä on ohjelma sisällä niin se kyllä pitää paikkansa
se voidaan ohjelmoida ennen autoon laittoa että kuinka paljon se nostaa syöttömäärää ja millä kierroksilla
toisin sanoen poksin älyä käytetään huijaus ajankohdan ja määrän suuruutta määriteltäessä
rail pumppu suuttimet ja paineen säädin kyllä niiden elin ikä varmasti laskee
jos auto ei ole common rail värkki niin sellaisessa ohjelmoitava poksi voi ajaa asiansa jos muuta ei ole ja egr tulppaus ei aiheuta vikatilaa
en epäile etteikö joku ecopoksi voisi alentaa kulutusta samoin kuin ohjelman muutoskin perustuen ilma ylimäärän vähenemiseen huijaamalla lisää ruokaa
ilkeitä ovat nuo piilotetut poksit ohjelmoijan näkokulmasta kun auton omistaja tiedä sellaista autossa olevan eikä vitsisi joka autoa purkaa
yhteen 320cdi malliin vaihdettiin kones vuoden kesti moottorin vaihtaja oli tehnyt poksi löydön

se että noita pokseja mainostetaan sillä verukkeella jotta niissä on ohjelma sisällä niin se kyllä pitää paikkansa
se voidaan ohjelmoida ennen autoon laittoa että kuinka paljon se nostaa syöttömäärää ja millä kierroksilla
toisin sanoen poksin älyä käytetään huijaus ajankohdan ja määrän suuruutta määriteltäessä
rail pumppu suuttimet ja paineen säädin kyllä niiden elin ikä varmasti laskee
jos auto ei ole common rail värkki niin sellaisessa ohjelmoitava poksi voi ajaa asiansa jos muuta ei ole ja egr tulppaus ei aiheuta vikatilaa
en epäile etteikö joku ecopoksi voisi alentaa kulutusta samoin kuin ohjelman muutoskin perustuen ilma ylimäärän vähenemiseen huijaamalla lisää ruokaa
ilkeitä ovat nuo piilotetut poksit ohjelmoijan näkokulmasta kun auton omistaja tiedä sellaista autossa olevan eikä vitsisi joka autoa purkaa
yhteen 320cdi malliin vaihdettiin kones vuoden kesti moottorin vaihtaja oli tehnyt poksi löydön