Kardaanin laakerin vaihto. W202 cdi. automaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
uusmeseisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 13.03.2012 19:35
Paikkakunta: Äänekoski/ JKL

Kardaanin laakerin vaihto. W202 cdi. automaatti

Viesti Kirjoittaja uusmeseisti »

Päiviä taas
Ei nuo vanhatkaan ongelmat ole selvinneet mutta uutta kehiin :o
Elikkä automaattilaatikolla oleva c-koppainen 220 cdi, -99 vuotinen. Kardaanin laakeri saa orgasmin ihan milloin vaan ja uusi
olis taskussa muttei vielä paikallaan. Katselin auton alle ja tuntuu että purkutöitä pitää tehdä melkoisesti että laakerin saa vaihdettua.
Laatikon kannatinpalkki irti. Laatikon persiestä joku mötikkä irti ja sit kartaani. On ihan kiva jobi tallin lattialla auton alla.
Kertoisko joku suht seikkaperäisesti et miten kannattaa menetellä ettei mee hermo ja väänny kardaani naapurin kaulan ympärille :lol:
kole
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kardaanin laakerin vaihto. W202 cdi. automaatti

Viesti Kirjoittaja atlas »

Takakumilimpusta kolme pulttia irti,sellanen lattarauta irti ja tulilaakerin kehikosta kaksi pulttia pois.Ja alumiininen suoja edestä.sitten kaiketi jo lähtee.Mielestäni etu kumilimppua ei tartte irroittaa mutta merkkaa tukilaakerin kohdalta kohta mistä irtoaa.Eli laakerin kohdalta katkeaa kardaani.Avaimet jotka tarvitset on 13mm hylsy,14-15 lenkit.jatkovarsi hylsyyn.ja 8mm hylsy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
uusmeseisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 13.03.2012 19:35
Paikkakunta: Äänekoski/ JKL

Re: Kardaanin laakerin vaihto. W202 cdi. automaatti

Viesti Kirjoittaja uusmeseisti »

Joopa joo
Kokeilin ja otin takalimpusta kolme pulttia irti 19mm avaimilla. Otin ne kardaanin päässä olevat. Eipä lähtenyt kartaani putoomaan vaikka se kumilimpusta irtoskin. Tuntui olevan kardaanin päässä jokin jatke mikä meni limpun sisään, eikä sopinut tulen pois.
Sit meni hermo :oops:
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Kardaanin laakerin vaihto. W202 cdi. automaatti

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Älä katkase kardaania ennen kun merkkaat että saat samoille booreille takasin. Etu ja takalimpusta irti. Kannatin irti auton pohjasta ja pitäisi lähtä vetämällä taakse päin koko helahoito. Vähän joutuu vängättämään takapäästä että lähtee suosiolla. Näin väyrysen kardaani irtoaa eikä ceemeli eroa juurikaan.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
uusmeseisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 13.03.2012 19:35
Paikkakunta: Äänekoski/ JKL

Re: Kardaanin laakerin vaihto. W202 cdi. automaatti

Viesti Kirjoittaja uusmeseisti »

Mites laatikon puolella. Pitänee purkaa laatikon persiistä jokuihmemötikkä että pääsee kartaanin pultteihin käsiks.
Näytti ahtaalta muuten. Automaatti on siis kyseessä
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Kardaanin laakerin vaihto. W202 cdi. automaatti

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Mitäköhän mötikkää tarkoitat? Kardaania voit pyöritellä että saat limpun pultit sopivalle kohalle kun takarenkaat on ilimassa. Vaikka rengasraudalla vääntää sitten sitä kardaanin takapäätä hieman eteenpäin ja lumpsahtaa limpun alapuolelle.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Vastaa Viestiin