Sama homma tuossa huonontien (normialustalla) ominaisuuksissa.

Enpä usko että maasturit tai edes wannabee maasturit olisivat parhaita sivuteille. Eihän siellä maavara kaivata normaalia enempää vaan pehmeää kyytiä. Sitä ei nuo maasturit tosiaankaan tarjoa, ML:Stä ei kokemusta ilmajousilla. 124 kunnossa ollessaan on ihan OK mutta veikkaisin että joku sitikka voisi olla mukavampi..jkvi kirjoitti:
Minua kiinnostaa myös nuo suomalaiset sivutiet................. mutta Land Cruiser, ML ilmajousilla tai vastaava kaikilla nykyaikaisilla ajonvakautusvarusteilla voisi olla se paras vaihtoehto. Ja maaston puolelle ei ole tarkoitus mennä...........
Napa kirjoitti edellisellä sivulla, jotta W211:ssä pohjamuovit kolisee, lunta on 15 cm jne. Noilla sivu/metsäteillä, siellä missä minun auton käyttötarve on, on lunta monesti se 15-30cm. Samoin CR-V:n pohjapanssari on muutaman kerran ottanut pohjaan, joten sellainen 20 cm maavaraa on minulla tarvetta, jotta autoilu on huoletonta- saa sitä olla enemmänkin. Toki minunkin ajot ajaa varmasti jollakin muulla, mutta ei niin huolettomasti.Enpä usko että maasturit tai edes wannabee maasturit olisivat parhaita sivuteille. Eihän siellä maavara kaivata normaalia enempää vaan pehmeää kyytiä.
se on niin kiinni siitä keneltä kysyyAM kirjoitti:No nyt oli minun vuoro erehtyä käsitteestä sivutie
napa kirjoitti:se on niin kiinni siitä keneltä kysyyAM kirjoitti:No nyt oli minun vuoro erehtyä käsitteestä sivutieesim. helsinkiläisen mielestä varmaan kaikki kehä 3 ulkopuoliset tiet on sivuteitä... eipä silti, usein tuntuu, että ne metsäautotiet on paremmassa kunnossa, kuin esim. seinäjoen tai muun (isohkon) kaupungin kadut
![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Noin se kannattaa tehdäkin, eli ei kaasua lattiaan silloin kun ollaan keskipolannetta ylittämässä. Jos vastaantulijan kaistalla haluaa olla mahdollisimman vähän aikaa niin omalla kaistalla nopeuseroa, rauhallinen liukuminen polanteen yli ja kun auto on taas vakaa niin sitten voi kiihdyttää lisää. Ei siis onnistu perässä nysväävältä.xr kirjoitti: ongelmia tulee ohituksessakin kun keskialueella on sohjokasa tehot putoaa ja ohitus epäonnistuu neli veto autolla ei tätä ongelmaa juurikaan ole ja osaava kuski kaks veto autollakin selviää tästä kun kerää omalla kaistalla nopeus eroa että pääsee sen keskialueen sohjon yli vauhdilla
Kyllä ne on tarpeellisia ja paikallaan vanhoille jäärillekin.täysin taitamattomalle nämä sähköiset avustimet on ihan hyvä juttu
ajonvakautus pitäisi saada lailla pakolliseksi näille kolleille jotka ajelevat kahvat edellä tuolla muun liikenteen seassa niin että sitä ei saisi päältä pois loppuis se touhu
Kaikilla asioilla AINA on kaksi puolta, hyvät ja huonot.jkvi kirjoitti:Kyllä ne on tarpeellisia ja paikallaan vanhoille jäärillekin.täysin taitamattomalle nämä sähköiset avustimet on ihan hyvä juttu
ajonvakautus pitäisi saada lailla pakolliseksi näille kolleille jotka ajelevat kahvat edellä tuolla muun liikenteen seassa niin että sitä ei saisi päältä pois loppuis se touhu
Hyviä selityksiä joilla koitetaan turvallisuusvarusteet saada huonoksi.Kannattaa käydä tekemässä pieni katselukierros tuossa helmikuun lopulla ruttutukussa....... Se kierros panee miettimään, miksi siellä on paljon uudehkoja autoja, joissa on miltei poikkeuksetta huippu avustimet ja uudet nastarenkaat alla.......Nehän tekee kaiken autuaaksi
mä vähän muokkasin tuota sun tekemää listaa omaa silmää enemmän miellyttäväksijkvi kirjoitti:
Turvallisen ajamisen peruspilareita ovat;
- ennakoiva ajo
- tilanteiden ja vaarojen tunnistaminen etukäteen
- oikea tilannenopeus ja kunnolliset turvavälit
- kunnossa oleva ajoneuvo mustilla ja pyöreillä renkailla
- omien taitojen kehittäminen
- muiden huomioiminen
Salli mun nauraa sinulle jkvi , jopa hieman paskaisestijkvi kirjoitti: Hyviä selityksiä joilla koitetaan turvallisuusvarusteet saada huonoksi.
Naura pois, minä en kyllä ymmärrä siitä huolimatta tuon selittelyn tarkoitusta.Salli mun nauraa sinulle jkvi , jopa hieman paskaisesti
35 vuoden päästä ilman espiä ajamisesta saa sakotHuikko kirjoitti:Tää on vaan niin tätä. Just lueskelin 75 vuoden tuulilasia jossa moitittiin turvavöitä ihan toimittajan toimesta.
paremminkin niin, että 10 vuoden päästä vanhalla autolla ajaminen on jo niin kallista, ettei sitä pysty tekemään, kuin sikarikkaat, eli kaikki käyttömaksut ym. tehdään niin järjettömiksi, ettei ole mitään mieltä pitää autoa, jonka omistaminen/käyttö maksaa sanotaanko vaikka 1/3 uuden auton hinnasta/vuosi, kun uudessa/alle 5 vuoden vanhassa se pysyisi nykyisellään... (uusi auto voi olla myös joku 10 000 €:n hintainen koralainenSiekkinen kirjoitti:35 vuoden päästä ilman espiä ajamisesta saa sakotHuikko kirjoitti:Tää on vaan niin tätä. Just lueskelin 75 vuoden tuulilasia jossa moitittiin turvavöitä ihan toimittajan toimesta.