W124:sen rakentamista/virittämistä
W124:sen rakentamista/virittämistä
Eli laitan tähän samaan topicciin ny sitte koko auton rakentelua mitä siihen ny saa tehtyä.
Vapaa sana,Mielipiteet on tervetulleita ja mitä kannattaa tehdä toisin nii sanoa vain .
Topicci alkas perän hankkimisesta 3 sivulle asti.
Perä huutaa niii pirusti että sille pitäs kohta ruveta tekemään jotakin.
Aattelin tuos ittekseni että sinne pitäs saaha joku perus perää kestäveet lukkoperä joka myös pitää. Eikä tarttis joka toinen vuosi vaihella/korjaalla.
Onko mersulla sellasia periä?. E420 tai E500? kestääkö ne? onko niis lukkoa?
jotaki 500hp pintaan pitäs kestää tehoja. tai mitä tuosta 606 saany irti .
Loota tuloo olemaan automaatti nii se varmaan vähäse antaa iskuja pehmeemmiksi.
Entäs vetarit saako niitä sellasia että ei tarttis pelätä et koska menee poikki?
Kaiken saa tietysti rikki ku yrittämällä yrittää mut samalla ajalla ja rahalla tekis sinne kunnon perän .
Vapaa sana,Mielipiteet on tervetulleita ja mitä kannattaa tehdä toisin nii sanoa vain .
Topicci alkas perän hankkimisesta 3 sivulle asti.
Perä huutaa niii pirusti että sille pitäs kohta ruveta tekemään jotakin.
Aattelin tuos ittekseni että sinne pitäs saaha joku perus perää kestäveet lukkoperä joka myös pitää. Eikä tarttis joka toinen vuosi vaihella/korjaalla.
Onko mersulla sellasia periä?. E420 tai E500? kestääkö ne? onko niis lukkoa?
jotaki 500hp pintaan pitäs kestää tehoja. tai mitä tuosta 606 saany irti .
Loota tuloo olemaan automaatti nii se varmaan vähäse antaa iskuja pehmeemmiksi.
Entäs vetarit saako niitä sellasia että ei tarttis pelätä et koska menee poikki?
Kaiken saa tietysti rikki ku yrittämällä yrittää mut samalla ajalla ja rahalla tekis sinne kunnon perän .
Viimeksi muokannut Tompa124, Ma 08.04.2013 22:51. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
bemarista perä ja karpiolalta vetarit, niin loppuu murheet...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
750 bemarin perä on hyvin välitetty mersunkin automaatille. kestävä ja vakiona jo lukko. karpiolan risut sille kaveriks niin ei nekään sit heti katkeile. ite aion tuollaisen kokoonpanon rakennella. jos kardaani menee rullalle niin tallista löytyy bmw 530d kardaani joka on todella järeetä tekoa, josko siitä sit koittais muokkailla sopivan.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Tämä oli mulle ihan uutta tietoa...miten paljon vaatii patentteja, että onnistuu vaihto? Itselläkin meinaa hermo mennä näihin MB-perien ominaisuuksiin kun on tottunut detroitin laitteisiin, joissa perä ei petä eikä huutele.napa kirjoitti:bemarista perä ja karpiolalta vetarit, niin loppuu murheet...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Ei ole pakko olla 750 perä vaan joku 210 perä sopivalla välsällä ja särkikoski tekee paremman lukon siihen. Miggiliimaa ja täts it,kiinni on.
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Ei kellää oo tiedos mitää "Bolt on" tyylistä pakettia?.
Onko niis millane homma saada sovitettua tuohon mersun alkuperäselle paikalle?
Onko joku tehny moista hommaa?.
Kannattaako mersun perät unohtaa tyystin?. ASD lukos on ainaki niin pienet kitkalevyt että en usko niitten kestävän.
Minkä vuotisten bemarien perää kannattas ruveta ettimään?
Vetariista pitää varmaan tehä joku sekasikiö että toises pääs on mersun boori akseli ja toises perään sopiva laippa?.
Välityski pitäs olla jossain 2.65-3.07. tuo 2.65 ois tietysti paras
ku sen lukon pitäs olla nuolla kitkalevyyllä että se ei oo mitää hydrauliikkalla kytkeytyvä niiku tuo ASD on.. en tiä sitte onko muilla ees sellasia keksintöjä...
Onko niis millane homma saada sovitettua tuohon mersun alkuperäselle paikalle?
Onko joku tehny moista hommaa?.
Kannattaako mersun perät unohtaa tyystin?. ASD lukos on ainaki niin pienet kitkalevyt että en usko niitten kestävän.
Minkä vuotisten bemarien perää kannattas ruveta ettimään?
Vetariista pitää varmaan tehä joku sekasikiö että toises pääs on mersun boori akseli ja toises perään sopiva laippa?.
Välityski pitäs olla jossain 2.65-3.07. tuo 2.65 ois tietysti paras
ku sen lukon pitäs olla nuolla kitkalevyyllä että se ei oo mitää hydrauliikkalla kytkeytyvä niiku tuo ASD on.. en tiä sitte onko muilla ees sellasia keksintöjä...
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
lyhyet välit, eikä vaan yksinkertaisesti kestä kuten 750 perä.laineracing kirjoitti:Ei ole pakko olla 750 perä vaan joku 210 perä sopivalla välsällä ja särkikoski tekee paremman lukon siihen. Miggiliimaa ja täts it,kiinni on.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
viet bemarin perän ja mersun risut sille, ja sanot että tee tohon perään tän mittaset risut, toiseen päähän tollanen boori jne ja pyydä että laittaa kepit murrosniveliin valmiiks paikalleen, ei tarvi ite ährätä. näin itse suunnittelin tekeväni.Tompa124 kirjoitti:Ei kellää oo tiedos mitää "Bolt on" tyylistä pakettia?.
Onko niis millane homma saada sovitettua tuohon mersun alkuperäselle paikalle?
Onko joku tehny moista hommaa?.
Kannattaako mersun perät unohtaa tyystin?. ASD lukos on ainaki niin pienet kitkalevyt että en usko niitten kestävän.
Minkä vuotisten bemarien perää kannattas ruveta ettimään?
Vetariista pitää varmaan tehä joku sekasikiö että toises pääs on mersun boori akseli ja toises perään sopiva laippa?.
Välityski pitäs olla jossain 2.65-3.07. tuo 2.65 ois tietysti paras
ku sen lukon pitäs olla nuolla kitkalevyyllä että se ei oo mitää hydrauliikkalla kytkeytyvä niiku tuo ASD on.. en tiä sitte onko muilla ees sellasia keksintöjä...
86 vuodesta eteenpäin on e32 750 ainakin tehty, mut en muista onko ollu lastentauteja. varmempi ostaa uudemmasta. noita periä on tää maa väärällään, ja jos btcf foorumilta kattelet niin eiköhän purkuvehkeinä on 750:siä varmasti. eihän se sinne varmaan "ilmaseks" mee, mutta kahtoo ny. koitan ny aluks vaikka lainaan saada sellasen että pääsee sovitteleen. helpommin se varmasti menee kuin fordin 9 tuumanen
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
lassi-s kirjoitti:lyhyet välit, eikä vaan yksinkertaisesti kestä kuten 750 perä.laineracing kirjoitti:Ei ole pakko olla 750 perä vaan joku 210 perä sopivalla välsällä ja särkikoski tekee paremman lukon siihen. Miggiliimaa ja täts it,kiinni on.
Mitähän kettua lassi selität? 210mm perää on muissakin kun 750 mallissakin. Eli BMW 210 perä vain lukollinen jostain mallista ja se särkikoskelle lukko preppaukseen.
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
minä jo luulin, että selostit jostain väyrysen perästä, kun tuosta 210 perästä tuolla aikaisemmin kerroitlaineracing kirjoitti:
Mitähän kettua lassi selität? 210mm perää on muissakin kun 750 mallissakin. Eli BMW 210 perä vain lukollinen jostain mallista ja se särkikoskelle lukko preppaukseen.
ison bemarin "210" tyyppinen perä siis ja se lukon preppaukseen, niin siinä alkaa olla varmaan sitten sellainen perä mikä nämä kyläseppien virittämät koneet kestää itse ajattelin edetä samalla kaavalla, kunhan pääsen ensin siihen pisteeseen, ettei mersun ASD perä kestä enää kauppareissua
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Ajattelin että edes lassi BMW harrastajana tietäis mitä meinataan kun tossa asiayhteydessä puhutaan 210 perästä. Peten e30+606 setissä oli 210 perä ja särkikoski teki ramppilukon joka lukitti moottorijarrussakin. Sama perä tulee nyt lq9:in perään,eli sec:in alle.napa kirjoitti:minä jo luulin, että selostit jostain väyrysen perästä, kun tuosta 210 perästä tuolla aikaisemmin kerroitlaineracing kirjoitti:
Mitähän kettua lassi selität? 210mm perää on muissakin kun 750 mallissakin. Eli BMW 210 perä vain lukollinen jostain mallista ja se särkikoskelle lukko preppaukseen.
ison bemarin "210" tyyppinen perä siis ja se lukon preppaukseen, niin siinä alkaa olla varmaan sitten sellainen perä mikä nämä kyläseppien virittämät koneet kestää itse ajattelin edetä samalla kaavalla, kunhan pääsen ensin siihen pisteeseen, ettei mersun ASD perä kestä enää kauppareissua
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
itse päätyisin ehkä sellaisiin vetareihin, jossa on audin nivelelle boorit pyörän päässä (bemarissa saattaa olla samat... tai jos vielä suuremmat, niin sitten niille) jolloin pystyy tehdä n. 3 mm paksumman vetarin ja ainakin se audin nivelen "sisäkehä" sopii kyllä mersun ulomman nivelen kuoriinTompa124 kirjoitti:
Vetariista pitää varmaan tehä joku sekasikiö että toises pääs on mersun boori akseli ja toises perään sopiva laippa?.
lopullinen vetarin kaava selviää varmasti vasta sitten, kun on selvillä mikä perä tulee ja millaiset nivelet siinä on, mutta tuossa olis jo jotain vinkkiä...
itse en ole vielä niin hyvin bemariin perehtynyt, että tuo "210" olis auennut heti, ainakaan tuossa aamulla, kun puoliunessa foorumia selasin mutta muuten ainoastaan pelkkää hyvää on kuulunut noista isojen bemarien peristä noin yleisesti... mersun ASD peränhän nyt särkee jo ruuvatulla 200D:llä
tuolla on jotain aiheeseen liittyvää kuvamateriaalia... -> http://markom.kuvat.fi/kuvat/Mese/Mese% ... 2010-2011/
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Hei, bmw:n isot perät ovat kaikki 210mm välsällä. Paremmin peräksi soveltuisi esim 540 perä koska välitys on pidempi kuin noissa V12 moottorin omaavissa malleissa.lassi-s kirjoitti:lyhyet välit, eikä vaan yksinkertaisesti kestä kuten 750 perä.laineracing kirjoitti:Ei ole pakko olla 750 perä vaan joku 210 perä sopivalla välsällä ja särkikoski tekee paremman lukon siihen. Miggiliimaa ja täts it,kiinni on.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Jep,petelläkin oli 540 perä kun siin oli joku 2.9 välsä.Sami T kirjoitti:Hei, bmw:n isot perät ovat kaikki 210mm välsällä. Paremmin peräksi soveltuisi esim 540 perä koska välitys on pidempi kuin noissa V12 moottorin omaavissa malleissa.lassi-s kirjoitti:lyhyet välit, eikä vaan yksinkertaisesti kestä kuten 750 perä.laineracing kirjoitti:Ei ole pakko olla 750 perä vaan joku 210 perä sopivalla välsällä ja särkikoski tekee paremman lukon siihen. Miggiliimaa ja täts it,kiinni on.
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Kiitos tiedoosta ja kuvalinkiistä. Valasi asiaa paljon. Ei toi perän sovittaminen kuvista niin mahottomalta hommalta vaikuta .
Kannattaako bemarista ottaa kartaaniki ja sovittaa se mersun alle. vai meneeko tollasen turbodiisselin kartaani rullalle?
Huomattavasti isommalta tuo bemarin perä näyttää verrattuna mersun omaan.
Kannattaako bemarista ottaa kartaaniki ja sovittaa se mersun alle. vai meneeko tollasen turbodiisselin kartaani rullalle?
Huomattavasti isommalta tuo bemarin perä näyttää verrattuna mersun omaan.
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Mitenkän tollasen pemarin perän kanssa saa absit pelaamaan?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Saiiskohan toimiin laittamalla abs kehän kardaaniin. Uudemmasta vetarista kehä kardaaniin ja kiinni.?EetuR kirjoitti:Mitenkän tollasen pemarin perän kanssa saa absit pelaamaan?
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Se laitetaan toimimaan, tietokoneella tai ilman
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
näkee kekkä osaaa!veskola kirjoitti:Se laitetaan toimimaan, tietokoneella tai ilman
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Niin tuota jos tuohon palataan vielä, vetoakselista (tai pyörän navasta) otettu hammaskehä ei oikein voi toimia kardaanissa kun se kardaani pyörii ~3x nopeammin -> tietokone luulee että eturenkaat luistavat hulluna -> jarru ei toimi/raksuu. Vetoakselille (tai napaan) pitää laittaa sellainen hammaskehä, joka huomioi myös perävälityksen eli pikkusen matematiikkaa. Ensin laskee paljonko siellä mersun ASD perässä on niitä hampaita, kerrotaan hampaiden määrä perävälityksella ja roistastaan se määrä hampaita vetariin/napaan. Pientä hienosäätöä varmaan voi tehdä napsimalla ylimääräisiä hampaita sieltä täältä pois, eikä se ihan millilleen tarvitse osua kohdilleen
Olikos nyt sitten jossain mersun ABS järjestelmissä hammaskehiä vetarin mukana pyörimässä (muissakin kuin vitoissa), missä ?
Olikos nyt sitten jossain mersun ABS järjestelmissä hammaskehiä vetarin mukana pyörimässä (muissakin kuin vitoissa), missä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Kaikissa -97 uudemmissa takavedoissa on ainakin abs anturi pyörän navassa.veskola kirjoitti:Olikos nyt sitten jossain mersun ABS järjestelmissä hammaskehiä vetarin mukana pyörimässä (muissakin kuin vitoissa), missä ?
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
vanhoissa asd perissä kehä on pinjoni akselilla eli voi naittaa vaikka kardaaniin sen absi kehän pitää vain kehämuutoksissa laskea niinkuin veskola sanoi että absipurkki saa oikean pulssin
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
mulla taitaa olla pajalla vielä yksi 3.07 välityksellä oleva ASD perä paloina, joten voisin siitä laskea montako hammasta on pinjoni akselilla siitä vois sitten ainakin päätellä, montako hammasta pitää olla vetarilla ja onko kiinteä 1:1 suhde hammastuksella etupyörien hammastuksen kanssa...
yksinkertaisimmasta päästä ongelmia tuo ABS pyörimistiedon saaminen boksille kuitenkin on näissä swapeissa...
yksinkertaisimmasta päästä ongelmia tuo ABS pyörimistiedon saaminen boksille kuitenkin on näissä swapeissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Kiitollisena otetaan vastaan laskujen tulokset. Niissä vain tahtoo meikäläinen mennä sekaisin aina puolessa välissä kun on pikkuruisia hampaita, varsinkin jos perjantai-iltana alkaa laaskemaan
Voihan sitä muuten sitten viilata etupäästäkin hampaita pois, jättää vaikka vain muutaman paikalleen
Voihan sitä muuten sitten viilata etupäästäkin hampaita pois, jättää vaikka vain muutaman paikalleen
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
toisella silmällä laskee pieniä hampaita ja toisella silmällä juotuja kaljoja niin tulos voi olla ihan mitä tahansaveskola kirjoitti:Kiitollisena otetaan vastaan laskujen tulokset. Niissä vain tahtoo meikäläinen mennä sekaisin aina puolessa välissä kun on pikkuruisia hampaita, varsinkin jos perjantai-iltana alkaa laaskemaan
Voihan sitä muuten sitten viilata etupäästäkin hampaita pois, jättää vaikka vain muutaman paikalleen
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Kardaaniin on tarkoitus hitsata tuo ABS:n kehä. Laserilla leikkasin passelin hammaskehän. Katotaan toimiiko...
Noissa kuvissa oleva perä on 750:n perä. Ja vetarit on 35mm lyhyemmät kuin orkkikset.
Taka akseli saa vielä vahvistusta, mutta mitä kerron kuhan oon testannut ne ensin.
Kardaani vielä puuttuis. Holm:n vehkeisiin ei saanu MB/Bmw sekasikiötä kiinni. Kattotaan..
Kyllä tuo 750:n perä mahtuu just ja just. Pikkusen piti leikellä peltiä, et mahtu.
Noissa kuvissa oleva perä on 750:n perä. Ja vetarit on 35mm lyhyemmät kuin orkkikset.
Taka akseli saa vielä vahvistusta, mutta mitä kerron kuhan oon testannut ne ensin.
Kardaani vielä puuttuis. Holm:n vehkeisiin ei saanu MB/Bmw sekasikiötä kiinni. Kattotaan..
Kyllä tuo 750:n perä mahtuu just ja just. Pikkusen piti leikellä peltiä, et mahtu.
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
3.07 perässä on 31 kpl hampaita pinjonilla... laskekaa siitä sitten montako niitä pitää olla milläkin välityksellä montakohan hammasta on niissä ABS:n kehissä etupyörillä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Miten siihen niin monta hammasta mahtuu
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
Eihän niidentarvii isoja olla
Mikäs välitys NFS sulla siinä perässä on ?, jos on sama kuin mulle tulee niin kiinnostaa ostaa sulta tuollainen valmis kehä kardaaniin liimattavaksi...siis sitten kun se toimii.
Mikäs välitys NFS sulla siinä perässä on ?, jos on sama kuin mulle tulee niin kiinnostaa ostaa sulta tuollainen valmis kehä kardaaniin liimattavaksi...siis sitten kun se toimii.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Mistä sellainen perä W124:seen joka kestää?
3.07 oli vanha välitys. Bemun perä on 3.15.
31 hammasta oli Mb:n pinionin akselilla.
Bemun perässä on muuten 10 hammasta ja se pyörii samalla nopeudella kuin vetari.
Pitää kokeilla ensin toimiiko tuo. Noita on helppo tehdä lisää ihan minkälaisella hammastuksella vaan.
31 hammasta oli Mb:n pinionin akselilla.
Bemun perässä on muuten 10 hammasta ja se pyörii samalla nopeudella kuin vetari.
Pitää kokeilla ensin toimiiko tuo. Noita on helppo tehdä lisää ihan minkälaisella hammastuksella vaan.