w211. 200 cdi nykii
samaan tulokseen olen tullu omassa 200cdi w202 rumpsuttaa tyhjäkäynnillä käynnistyksen jälkeen hieman aikaa, kun tankissa on kotimaan naftaa, mutta kun ajaa tankin tai pari itä-aineella , niin käy taas tasaisesti eikös se Teboilin nafta tule suoraan Venäjältä..?
tarkoitus olis kyllä vaihtaa o-renkaat polttoaineliittimiin kunhan ehtii.. saattaa auttaa käyntihäiriöihin..
tarkoitus olis kyllä vaihtaa o-renkaat polttoaineliittimiin kunhan ehtii.. saattaa auttaa käyntihäiriöihin..
Tere!
Tuleeko tuo musta solenoidi levy/pakka tuon johdinlevyn mukana alas?
Mites tuo sähköjohtojen liitin? ilmeisesti tiiviste herkkä menemään rikki...
Tarkotus olis nyt vaihtaa kyb-venttiili samalla öljyjen+suodattimen kanssa.
Löysin netistä kuvan missä on vielä kaikki osat paikoillaan.
Eli kulmista/reunoista pultit auki ja jodinlevy pitäis tulla alas?
Kiitos jos jollain olis heittää vinkkiä! ettei tuu heti hajotettua mitään
Tuleeko tuo musta solenoidi levy/pakka tuon johdinlevyn mukana alas?
Mites tuo sähköjohtojen liitin? ilmeisesti tiiviste herkkä menemään rikki...
Tarkotus olis nyt vaihtaa kyb-venttiili samalla öljyjen+suodattimen kanssa.
Löysin netistä kuvan missä on vielä kaikki osat paikoillaan.
Eli kulmista/reunoista pultit auki ja jodinlevy pitäis tulla alas?
Kiitos jos jollain olis heittää vinkkiä! ettei tuu heti hajotettua mitään
F-350
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jossain noista jutusta mitä aiheen tiimolta laitanut on kuvia siitä
mut se tepseli pittää irrottaa ja sen jälkeen siihen jää
se liitimen paikka(läpivienti) laatikon puolelle mikä myös on otetava
irti keskellä on pieni kiinitys pultti (mikä joskus on jämähtänyt niin kovin et ei lähde rikkomatta sitä mustaa johdin levyä mikä kannatais samalla joka tapauksessa vaihtaa jos niitä solenoideja meinaa)
sen jälkeen lähtee siten koko tossa kuvassa näkyvä alas
mut se tepseli pittää irrottaa ja sen jälkeen siihen jää
se liitimen paikka(läpivienti) laatikon puolelle mikä myös on otetava
irti keskellä on pieni kiinitys pultti (mikä joskus on jämähtänyt niin kovin et ei lähde rikkomatta sitä mustaa johdin levyä mikä kannatais samalla joka tapauksessa vaihtaa jos niitä solenoideja meinaa)
sen jälkeen lähtee siten koko tossa kuvassa näkyvä alas
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
OK! Kiitos!
Pitää koittaa jos sais sen pikku pultin pois rikkomatta mitään...
Löytykin youtubesta hyvä video laatikon purkamisesta
http://www.youtube.com/watch?v=6YySiJhiy_8
Pitää koittaa jos sais sen pikku pultin pois rikkomatta mitään...
Löytykin youtubesta hyvä video laatikon purkamisesta
http://www.youtube.com/watch?v=6YySiJhiy_8
F-350
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kuvia automaati laatikosta johdinlevystä solenoideista
Viimeksi muokannut CDI203, To 15.07.2010 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Johtosarja lähtee irti kun kierrät muovi väkästä ,muistaakseni vastapäivään.
Kun liitin/johtosarja on irti,jää läpivienti holkki laatikkoon kiinni.
Se vaatii 7 mm hylsyn,siellä pohjalla on pultin kanta.
Irroitus ja myös kiinnityysvaiheessa pitää olla tarkkana ,jotta läpivienti holkki ei käänny pultin mukana (vaikka pultti on pieni ,voi tulla iso vika).Huomio läpiviennin asento,jotta et riko johdinlevyssä olevia liitin nastoja.
Tuon kuvan venttiili hässäkän päällä on johdinlevy, jonka yhteydessä on tuo kyp venttiili.
Kun liitin/johtosarja on irti,jää läpivienti holkki laatikkoon kiinni.
Se vaatii 7 mm hylsyn,siellä pohjalla on pultin kanta.
Irroitus ja myös kiinnityysvaiheessa pitää olla tarkkana ,jotta läpivienti holkki ei käänny pultin mukana (vaikka pultti on pieni ,voi tulla iso vika).Huomio läpiviennin asento,jotta et riko johdinlevyssä olevia liitin nastoja.
Tuon kuvan venttiili hässäkän päällä on johdinlevy, jonka yhteydessä on tuo kyp venttiili.
Viimeksi muokannut nautseri, To 15.07.2010 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Eikä ton purkaminen ja putsaus ole oleenkaan hullumpi idea varsinkin jos
öljyt on mennyt ihan töhnäksi
vielä kun joku/jotenkin osaisi kerätä/seuloaa nämä johonkin ilmoituksesksi tms mistä apuja tarviivat ne helposti löytää...
öljyt on mennyt ihan töhnäksi
vielä kun joku/jotenkin osaisi kerätä/seuloaa nämä johonkin ilmoituksesksi tms mistä apuja tarviivat ne helposti löytää...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Tuli laitettua tommonen w211 220cdi. Varsinkin kun ajelee 80 km/h tai alle vakkari päällä niin vähän tuntuu pientä nykimistä joka näkyy myös kiekkamittarin viisarissa pienenä liikkeenä. Sitten kun ajaa yli satasta niin ei tunnu nykivän. Johtuiskohan tuo siitä kyb ventiilistä? Voihan se tietty johtua jostaki muustakin. Autolla ajettu 138 tkm ja huoltovihkon mukaan öljyt on "vaihdettu" kerran 60tkm:n kohdalla. Tarkoitus on jokatapauksessa vaihtaa laatikkoon öljyt niin sehän ei paljon lisää kustannuksia jos vaihtaa sen ventiilinki samalla kertaa. Mitähän tuo laatikko tykkää tuosta nykimisestä? Outoa kyllä että wi nyi kun on enemmän kierroksia koneessa. Siihen kyb venttiilin vialisuuden toteamiseen ei taida olla mitään varmaa konstia?
Tuli laitettua tommonen w211 220cdi. Varsinkin kun ajelee 80 km/h tai alle vakkari päällä niin vähän tuntuu pientä nykimistä joka näkyy myös kiekkamittarin viisarissa pienenä liikkeenä. Sitten kun ajaa yli satasta niin ei tunnu nykivän. Johtuiskohan tuo siitä kyb ventiilistä? Voihan se tietty johtua jostaki muustakin. Autolla ajettu 138 tkm ja huoltovihkon mukaan öljyt on "vaihdettu" kerran 60tkm:n kohdalla. Tarkoitus on jokatapauksessa vaihtaa laatikkoon öljyt niin sehän ei paljon lisää kustannuksia jos vaihtaa sen ventiilinki samalla kertaa. Mitähän tuo laatikko tykkää tuosta nykimisestä? Outoa kyllä että wi nyi kun on enemmän kierroksia koneessa. Siihen kyb venttiilin vialisuuden toteamiseen ei taida olla mitään varmaa konstia?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kyllä Turbin lukon solenoidia voi testata *:rila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Nyt kun ajelin niin ei nykinyt millään nopeudella. Auto on tosiaan ollu mulla vasta vähän aikaa ja ennen ostoa koeajoin 200 kilsaa eikä ollut nykimistä. Voisko se aiempi nykiminen sitten johtua siitä kun tässä on tuo dpf että olis juuri silloin ollut puhsistuspoltto päällä. Mites muilla kokemusta saattaako se aiheuttaa nykimistä?woke kirjoitti:Tuli laitettua tommonen w211 220cdi. Varsinkin kun ajelee 80 km/h tai alle vakkari päällä niin vähän tuntuu pientä nykimistä joka näkyy myös kiekkamittarin viisarissa pienenä liikkeenä. Sitten kun ajaa yli satasta niin ei tunnu nykivän. Johtuiskohan tuo siitä kyb ventiilistä? Voihan se tietty johtua jostaki muustakin. Autolla ajettu 138 tkm ja huoltovihkon mukaan öljyt on "vaihdettu" kerran 60tkm:n kohdalla. Tarkoitus on jokatapauksessa vaihtaa laatikkoon öljyt niin sehän ei paljon lisää kustannuksia jos vaihtaa sen ventiilinki samalla kertaa. Mitähän tuo laatikko tykkää tuosta nykimisestä? Outoa kyllä että wi nyi kun on enemmän kierroksia koneessa. Siihen kyb venttiilin vialisuuden toteamiseen ei taida olla mitään varmaa konstia?
Nyt kun ajelin niin ei nykinyt millään nopeudella. Auto on tosiaan ollu mulla vasta vähän aikaa ja ennen ostoa koeajoin 200 kilsaa eikä ollut nykimistä. Voisko se aiempi nykiminen sitten johtua siitä kun tässä on tuo dpf että olis juuri silloin ollut puhsistuspoltto päällä. Mites muilla kokemusta saattaako se aiheuttaa nykimistä?woke kirjoitti:Tuli laitettua tommonen w211 220cdi. Varsinkin kun ajelee 80 km/h tai alle vakkari päällä niin vähän tuntuu pientä nykimistä joka näkyy myös kiekkamittarin viisarissa pienenä liikkeenä. Sitten kun ajaa yli satasta niin ei tunnu nykivän. Johtuiskohan tuo siitä kyb ventiilistä? Voihan se tietty johtua jostaki muustakin. Autolla ajettu 138 tkm ja huoltovihkon mukaan öljyt on "vaihdettu" kerran 60tkm:n kohdalla. Tarkoitus on jokatapauksessa vaihtaa laatikkoon öljyt niin sehän ei paljon lisää kustannuksia jos vaihtaa sen ventiilinki samalla kertaa. Mitähän tuo laatikko tykkää tuosta nykimisestä? Outoa kyllä että wi nyi kun on enemmän kierroksia koneessa. Siihen kyb venttiilin vialisuuden toteamiseen ei taida olla mitään varmaa konstia?
Moi!
Mun Mersuun vaihtoivat Kouvolan Autosommassa laatikkoon jonkun hydrauliyksikön jonka jälkeen alkoi pelata kuin ajatus.Ei nyi ja vaihtaa tosi hyvin.Olis ollut aika kallis mutta meni liikkeen piikkiin koska olen vasta auton sieltä hankkinut.Tosin kaksi kertaa yrittivät öljyllä huuhdella ennenkuin myönsivät vian ja korjasivat.
Mun Mersuun vaihtoivat Kouvolan Autosommassa laatikkoon jonkun hydrauliyksikön jonka jälkeen alkoi pelata kuin ajatus.Ei nyi ja vaihtaa tosi hyvin.Olis ollut aika kallis mutta meni liikkeen piikkiin koska olen vasta auton sieltä hankkinut.Tosin kaksi kertaa yrittivät öljyllä huuhdella ennenkuin myönsivät vian ja korjasivat.
http://translate.google.fi/translate?hl ... 6prmd%3Dfd
Tuo kuva aukee ainakin vielä.
Kyp venttiili on tuo 35 numerolla oleva varaosa.
Kuvan alareunasta voit vetää sivua ,josta näät koko venttiilikoneiston.
Tuo kuva aukee ainakin vielä.
Kyp venttiili on tuo 35 numerolla oleva varaosa.
Kuvan alareunasta voit vetää sivua ,josta näät koko venttiilikoneiston.
Kyb venttiili
Kyb venttiili.Asiantuntjat.kertokaa,mitä se tekee tuolla vaihteistossa,eli miten vaikuttaa toimintaan?Ei riviasentaja kaikkee voi tietää!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kyb venttiili
turbinin lukon ventiili(solenoidi)jlzki kirjoitti:Kyb venttiili.Asiantuntjat.kertokaa,mitä se tekee tuolla vaihteistossa,eli miten vaikuttaa toimintaan?Ei riviasentaja kaikkee voi tietää!
kytkee lukon päälle kokonaan/osittain
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=jartuo kirjoitti:Sattuisiko kenelläkään kuvaa tuosta kyb venttiilistä? osa nro.35?
Tuo yllä oleva linkki ei toimi enää?
Re:
Onkos tuosta aivokoneiston puhdistamisesta kuvia olemassa jossain?jartuo kirjoitti:Tuosta löytyy kuulien sijainnit, jos putsaat sen aivokoneiston:
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/7010_21042010_1.jpg ]
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w211. 200 cdi nykii
Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa toi kyb venttiili.
Onhan noi kuvat nyt niin että kyb on vasemmalla puolella etummainen venttiili?
Mulla kylmänä vaihtaa kakkoselle nykäsemällä ihankuin turbiini olisi lukittuna ja n. 5 km. ajon jälkeen alkaa nykimään ja tätä kestää muutaman kilometrin.
Lämpöisenä pelaa normaalisti.
PS: Miten tota hakua käytetään kun ei löytänyt mitään "kyb" " kyp" "kyb-venttiili" sanoilla
löytyihän tämä messu näinkin, mutta 13 s. joutui kahlaamaan läpi.
Onhan noi kuvat nyt niin että kyb on vasemmalla puolella etummainen venttiili?
Mulla kylmänä vaihtaa kakkoselle nykäsemällä ihankuin turbiini olisi lukittuna ja n. 5 km. ajon jälkeen alkaa nykimään ja tätä kestää muutaman kilometrin.
Lämpöisenä pelaa normaalisti.
PS: Miten tota hakua käytetään kun ei löytänyt mitään "kyb" " kyp" "kyb-venttiili" sanoilla
löytyihän tämä messu näinkin, mutta 13 s. joutui kahlaamaan läpi.
MB 124 220 TE -93
Mopareita
Mopareita
Re: w211. 200 cdi nykii
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 23V/27/100" onclick="window.open(this.href);return false;
On ,huolella kun purkaa ja kasaa ,niin ei ongelmia pitäis olla.
Kannattaa putsata huolella sisältä tuo laatikko,mitä nyt järkevästi voi tehdä.
On ,huolella kun purkaa ja kasaa ,niin ei ongelmia pitäis olla.
Kannattaa putsata huolella sisältä tuo laatikko,mitä nyt järkevästi voi tehdä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211. 200 cdi nykii
Kuvassapptalo kirjoitti:Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa toi kyb venttiili.
Onhan noi kuvat nyt niin että kyb on vasemmalla puolella etummainen venttiili?
Mulla kylmänä vaihtaa kakkoselle nykäsemällä ihankuin turbiini olisi lukittuna ja n. 5 km. ajon jälkeen alkaa nykimään ja tätä kestää muutaman kilometrin.
Lämpöisenä pelaa normaalisti.
PS: Miten tota hakua käytetään kun ei löytänyt mitään "kyb" " kyp" "kyb-venttiili" sanoilla
löytyihän tämä messu näinkin, mutta 13 s. joutui kahlaamaan läpi.
Y3/6y6 torque converter lockup PWM solenoid valve
(turbin lukon PWM solenoidi ventiili=KYB ventiili)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211. 200 cdi nykii
Nyt on venttiili vaihdettu, ja ei todellakaan pelannut lämpöisenäkään normaalisti.
Aivan eri auto nyt, en tiedä johtuiko kaikki KYB venttiilistä vai oliko öljyilläkin osuutta asiaan. Vaihdot on nyt lähes huomaamattomia.
Huomenna pääsee testaamaan kylmänä pelaamisen.
Uutta tuli KYB venttiili, suodatin, se pistokkeen läpivientiosa, tiiviste ja 4.5 l. öljyä.
Todella helppo homma, tosin puhtauden kanssa täytyy tietenkin olla tarkkana.
Edit: Hyvin pelaa myös kylmänä.
Aivan eri auto nyt, en tiedä johtuiko kaikki KYB venttiilistä vai oliko öljyilläkin osuutta asiaan. Vaihdot on nyt lähes huomaamattomia.
Huomenna pääsee testaamaan kylmänä pelaamisen.
Uutta tuli KYB venttiili, suodatin, se pistokkeen läpivientiosa, tiiviste ja 4.5 l. öljyä.
Todella helppo homma, tosin puhtauden kanssa täytyy tietenkin olla tarkkana.
Edit: Hyvin pelaa myös kylmänä.
pptalo kirjoitti: Lämpöisenä pelaa normaalisti.
.
MB 124 220 TE -93
Mopareita
Mopareita
Re: w211. 200 cdi nykii
Pistin eilen tulemaan omaankin läpiviennin ja lukon solenoidin kl-varaosasta
sekä johdinlevyn eBaysta... viikon päästä laitan paikalleen, kun osat tulleet.
Alko vuotaa öljyä tosta läpiviennistä....
sekä johdinlevyn eBaysta... viikon päästä laitan paikalleen, kun osat tulleet.
Alko vuotaa öljyä tosta läpiviennistä....
F-350
Re:
Löytyisikö keneltäkään tätä kuvaa?jartuo kirjoitti:tässä vielä jollekkin kuulien sijainti
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/7010_21042010_1.jpg ]
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Re: w211. 200 cdi nykii
moro!
tuosta pptalon viestistä rohkaistuneena vaihdoin tänään turbiinilukon venttiilin, johdinlevyn, suodattimen, läpiviennin ja öljyt.
Oli muuten tullu öljyä täyteen se sähköliitin, mut ei ollu öljy päässy etenemään kaapeleita pitkin vielä...
mutta mutta vaihteiston toiminta ei muuttunut mitenkään...
vieläkin 1 - 2 vaihto on aivan hirveä... sama kuin manuaali laatikolla vetäis vaihteen silmään ilman kytkintä.
Ihan kuin 1-2 vaihdon aikana tavallaan turbiini ei avautuisi ollenkaan. vasta kun 2 vaihde on ollu pari sekunttia silmässä,
niin alkaa vaihteisto vähän luistattamaan. Siis jos ajelee esim rauhallista kaupunkiajoa.
Täyskaasu kiihdytyksessä tietty ei nykäsyä huomaa kun kierrokset on niin korkealla.
Myös jos paikallaan vaihtelee D silmässä W/S napista vaihto-ohjelmaa niin auto nykäsee reilusti...
Onko kellään antaa vinkkejä?
Tuli mieleen se vaihteen solenoidi, mutta 1-2 ja 4-5 on samassa solenoidissa... vai miten tota kuvaa pitäis tulkita?
tuosta pptalon viestistä rohkaistuneena vaihdoin tänään turbiinilukon venttiilin, johdinlevyn, suodattimen, läpiviennin ja öljyt.
Oli muuten tullu öljyä täyteen se sähköliitin, mut ei ollu öljy päässy etenemään kaapeleita pitkin vielä...
mutta mutta vaihteiston toiminta ei muuttunut mitenkään...
vieläkin 1 - 2 vaihto on aivan hirveä... sama kuin manuaali laatikolla vetäis vaihteen silmään ilman kytkintä.
Ihan kuin 1-2 vaihdon aikana tavallaan turbiini ei avautuisi ollenkaan. vasta kun 2 vaihde on ollu pari sekunttia silmässä,
niin alkaa vaihteisto vähän luistattamaan. Siis jos ajelee esim rauhallista kaupunkiajoa.
Täyskaasu kiihdytyksessä tietty ei nykäsyä huomaa kun kierrokset on niin korkealla.
Myös jos paikallaan vaihtelee D silmässä W/S napista vaihto-ohjelmaa niin auto nykäsee reilusti...
Onko kellään antaa vinkkejä?
Tuli mieleen se vaihteen solenoidi, mutta 1-2 ja 4-5 on samassa solenoidissa... vai miten tota kuvaa pitäis tulkita?
F-350
Re: w211. 200 cdi nykii
Omaan viestiini vastaten.
Vika taitaa piileä venttiilipöydän sisällä katkennesta jousesta.
Pitänee avata vielä kerran laatikko ja tutkia jousia.
tässä hyvä linkki 722.6 laatikon huolto manuaaliin:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Vika taitaa piileä venttiilipöydän sisällä katkennesta jousesta.
Pitänee avata vielä kerran laatikko ja tutkia jousia.
tässä hyvä linkki 722.6 laatikon huolto manuaaliin:
" onclick="window.open(this.href);return false;
F-350