Eli puhallin rupesi ulisemaan/kitisemään kaikissa asennoissa.
Mistä mahtaa oireilla? Ja mistä pääsen käsiksi syylliseen?
124 puhallin vikisee???
Re: 124 puhallin vikisee???
Laakeri tod. näk. Käsiksi pääsee kun ottaa tuulilasin pyyhkijän pois. Jos ekaa kertaa teet ni vajaa tunti ja moottori on käsissä.skeletor kirjoitti:Eli puhallin rupesi ulisemaan/kitisemään kaikissa asennoissa.
Mistä mahtaa oireilla? Ja mistä pääsen käsiksi syylliseen?
Tuota itsekin arvelin,kun lueskelin noita vanhoja viestejä.Tietysti voi olla vaikutusta tuolla ulkoilmalla -28 näyttää auton mittari
Ei meinaan ole ennen pitänyt mitään ääntä.
Täytyy tutkia sitten kun viittii hanskat ottaa pois kädestä

Täytyy tutkia sitten kun viittii hanskat ottaa pois kädestä

nii se tuo munki coupen puhaltimen moottori vikisee ku on liki 30 pakkasta. mutta tääl eteläs harvenmmin on, ni olen sietänyt sitä jo 3v. marraskuussa oli kyl -27 ni lievä ääni kuului taas. Noh, nii kaua ku se ei tääl kympin huiteilla, ni olkoot 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sama täällä, nyt kun pakkasta on n.18 astetta, niin varsinkin ykkösnopeudella vikisee puhallin, mutta kakkos -ja sitä suuremmilla ei kuulu mitään ylimääräistä. Sitä olen vähän ihmetellyt että mistä johtuu se että ohjauspyörää oikealle käännettäessä vikinä kasvaa, ja laantuu heti kun kääntää vasemmalle.... 

W124 E220 -95 (ex)
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
Sama täällä. Kurvissa moottorin ankkuri siirtyy aksiaalisuunnassa. Vikinä voi olla peräisin niin laakereista kuin hiilistäkin.Terrance kirjoitti:Sama täällä, nyt kun pakkasta on n.18 astetta, niin varsinkin ykkösnopeudella vikisee puhallin, mutta kakkos -ja sitä suuremmilla ei kuulu mitään ylimääräistä. Sitä olen vähän ihmetellyt että mistä johtuu se että ohjauspyörää oikealle käännettäessä vikinä kasvaa, ja laantuu heti kun kääntää vasemmalle....
No niin! Ollut pari päivää plussan puolella ni lakkas vikisemästä
Kai se johtui vaan kovasta pakkasesta

Kai se johtui vaan kovasta pakkasesta