sumuttelin crc:tä lambdan johonkin tunnistimeen mikä sijaitsee akun edessä, pystymallinen kotelo.
Sitten samalla sumutin myös siinä vieressä olevaan koteloon jossa on jotain pieniä reikiä ja numeroita.
Tämän johdosta auto rupesi nykimään ajossa yhtäkkiä hullusti eikä ottanut kierroksia kaasupohjasssa 2.vaihteella yli 2500rpm.
Vauhtia ei ota 60kmh enempää.
Autossa haisee ruuti/pakokaasu mikä ei ole normaalia.
Mitähän liittimiä olen mennyt sörkkimään ja mikähän mahtaa olla nyt rikki?
Tästä opin sen etten tee autolle mitään enää ikinä, korkeintaan öljyt vaihdan ja tankkaan.
W201 190e 2.0 vikasietotila?
Noniin kyseessä olikin semmonen liitin, käytin sen auki ja ja putsasin sen.
Se toinenkin reikäjuustolevy on kuivattu.
Jätin vielä akun miinuskengän irti, olkoon ainakin 3h.
Kaikki alko siitä kun vaihoin virranjakajan kannen ja putsasin koko jakajan öljyjäämistä mitä siellä pohjalla oli?????(miksi öljyä)???
+ tietysti ne crc sumutukset, jotka edellämainittu.
On kyllä semmonen maaginen taikakalu tuo systeemi, että ei voinu uskoa että taas perushuollosta tuommoista seuraa.
Se toinenkin reikäjuustolevy on kuivattu.
Jätin vielä akun miinuskengän irti, olkoon ainakin 3h.
Kaikki alko siitä kun vaihoin virranjakajan kannen ja putsasin koko jakajan öljyjäämistä mitä siellä pohjalla oli?????(miksi öljyä)???
+ tietysti ne crc sumutukset, jotka edellämainittu.
On kyllä semmonen maaginen taikakalu tuo systeemi, että ei voinu uskoa että taas perushuollosta tuommoista seuraa.
Kannattaa olla tarkkana mitä suihkii ja minnekin. CRC:täkin on ties kuinka monta eri ainetta. Aina voiteluaineista elektroniikkasprayhin... Itse en ruiski muuta sähkölaitteisiin kuin elektroniikan puhdistukseen tarkoitettuja aineita. Ne eivät johda sähkö eivätkä siten aiheuta mahdollisia oikosulkuja ynnä muita mukavia yllätyksiä, mitä voi saada toisilla aineilla aikaiseksi.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Laitoin miinuskengän kiinni ja päräytin koeajolle, ensimmäiset 10 minuttia toimi OK ja sitte ALKOI TYHJÄKÄYNNILLÄ KIERROKSET SEILAAMAAN ja siitäpä tiesi jo että EI TOIMI vieläkään. NO Siitä v*ttuunneena lämä pohjassa pari vetäsyä ja taas toimi ihan ok, kunnes oireili taas.
Ei se ainakaan mikään vikasietotila ole ku kaasu AIVAN pohjassa se vetää ihan hyvin vaikka tappiinsa asti.
Moottoritiellä ajeltiin ja ohittaessa rupes taas rykimään/nykimään -> lämä pohjaan ja kaikki hyvin taas pari kilometriä.
Semmonen ihme hajukin tunkee välillä ihan sisätiloihin asti, tiiä onko se pakokaasua tai jottai konehuoneesta semmonen AJOITTAIN tuoksahtaa.
LÄMMÖT OVAT OK koko ajan.
tyhjäkäynnin seilatessa +-100 rpm myöskin öljynpaine seilaa 2,6-3.0 tietämillä, kun vielä toissapäivänä paineet tyhjäkäynnillä ok eikä tyhjäkäyntikään seilannut.
Kaippa se pittää jonnekkin vikakoodin lukuun viiä, jos siitä selviis.
Vielä tämmönen että kuuluuko virranjakajan pyörijän allaolevassa kaukalossa olla jotain öljyä?? Kannen vaihtaessa putsasin sen pyörijän alapuoleltakin sen kupin ja siellä oli yllätyksekseni hieman öljyä pohjalla jonka tietysti kuivasin helevettiin sieltä.
Jokatapauksessa pyörijä ja kansi on NYT samat joilla auto toimi vielä moitteetta(suhteellinen käsitys) Tulpanjohdot ovat pari kk vanhat ja auto muutenkin tiptop huollettu, että hieman mänöö sormi suuhun tässä nyt.
Pitää ajella paripäivää tässä sen minkä kärsii ja kiikuttaa auto sitten huoltoon, ellei selviä muuten.
Ei se ainakaan mikään vikasietotila ole ku kaasu AIVAN pohjassa se vetää ihan hyvin vaikka tappiinsa asti.
Moottoritiellä ajeltiin ja ohittaessa rupes taas rykimään/nykimään -> lämä pohjaan ja kaikki hyvin taas pari kilometriä.
Semmonen ihme hajukin tunkee välillä ihan sisätiloihin asti, tiiä onko se pakokaasua tai jottai konehuoneesta semmonen AJOITTAIN tuoksahtaa.
LÄMMÖT OVAT OK koko ajan.
tyhjäkäynnin seilatessa +-100 rpm myöskin öljynpaine seilaa 2,6-3.0 tietämillä, kun vielä toissapäivänä paineet tyhjäkäynnillä ok eikä tyhjäkäyntikään seilannut.
Kaippa se pittää jonnekkin vikakoodin lukuun viiä, jos siitä selviis.
Vielä tämmönen että kuuluuko virranjakajan pyörijän allaolevassa kaukalossa olla jotain öljyä?? Kannen vaihtaessa putsasin sen pyörijän alapuoleltakin sen kupin ja siellä oli yllätyksekseni hieman öljyä pohjalla jonka tietysti kuivasin helevettiin sieltä.
Jokatapauksessa pyörijä ja kansi on NYT samat joilla auto toimi vielä moitteetta(suhteellinen käsitys) Tulpanjohdot ovat pari kk vanhat ja auto muutenkin tiptop huollettu, että hieman mänöö sormi suuhun tässä nyt.
Pitää ajella paripäivää tässä sen minkä kärsii ja kiikuttaa auto sitten huoltoon, ellei selviä muuten.