124 300e 24v 94 sammuu heti kun käynnistää
124 300e 24v 94 sammuu heti kun käynnistää
oisko kellään muistissa mitä on mesessä vialla, kun sammuu heti kun on saanu käyntiin,ja käynyt noin 5 sekunttia. lämpösenä käy ihan hyvin.joutuu pitämään kierroksia minuutin tai kaks niin sit tyhjäkäynti on jo normaali.
Sille tyhjäkäyntimoottorille ei taida olla mitään muuta tehtävissä kun vaihtaa uuteen.Sergey kirjoitti:tyhjäkäyntimoottori se oireilee tolleen tuossa pre-facelift ke-jetronicissa.
Laitoin äsken pensapumppujen päihin uudet jousiventtiilit ja uuden lambda
anturin ei ne ainekaan vaikuttanut mitään kyntiin lähtemiseen.olen vaihtanut kaikki uudet suutimet,kansi remontti on tehty. tulpat, johdot ja jakajan kansi on vaihdettu 2009.
onkohan toi tyhjäkäyntimootori kallis.
on tullu vähän kalliiks,mut harrastukset maksaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Eiks se kannattaisi puhdistaa? Esim crc:llä moni on noita puhdistanut,tai joku vastaava kliineri..kaupanr kirjoitti:Sille tyhjäkäyntimoottorille ei taida olla mitään muuta tehtävissä kun vaihtaa uuteen.Sergey kirjoitti:tyhjäkäyntimoottori se oireilee tolleen tuossa pre-facelift ke-jetronicissa.
Laitoin äsken pensapumppujen päihin uudet jousiventtiilit ja uuden lambda
anturin ei ne ainekaan vaikuttanut mitään kyntiin lähtemiseen.olen vaihtanut kaikki uudet suutimet,kansi remontti on tehty. tulpat, johdot ja jakajan kansi on vaihdettu 2009.
onkohan toi tyhjäkäyntimootori kallis.
on tullu vähän kalliiks,mut harrastukset maksaa.
joo terve vaan ei auttanu vi....tu kyl ota pattiin.jotain pitäis tehdä.kaupanr kirjoitti:ok kiitti vinkeistä.täytyy mennä putsaan ja kokeilla.Sergey kirjoitti:joo putsaus auttaa monesti. itellä 2/3 autoista on putsaus riittänyt. Yks on kestäny sen jälkee kauan, yks kesti vain vuoden.
toivottavasti auttaa.
en haluais luopuu autosta mut tuntuu siltä et jonnekki romukoppaan laitan sen . jos joku tietää vielä jotain mikä on auttanut niin kiitän vinkeistä.on se niin kaunis auto et en haluais luopuu,... mersu on aina ollu mulle AUTO vuodesta 89.
sori en haluu luopuu tää on auto 124ce30024v 94 216000 ajettu
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Manu300cea24 kirjoitti:Omassa kärryssä toi pustaus kyl autto.
Irti ja puhdistusspraylla muutamaan kertaan hoonaili läpi ja paineilmaa perään.
Paskaa siellä kyl oli ja saa ny nähä et kauanko pelaa?
Joo moro vaan ,ei ole mulla auttanu.
Tossa havaitsin et kun ottaa ton lämpöanturan johdon irti( riskun alle menevä) niin lähtis paremmin käyntiin voisko olla siel vikaa,on kovin suolanen hinta kokeilla 215€ kl listalla. mites onko tyhjäkäynti suutin kallis ja onko sielä ollu vikoja,kuulin vaan et vois vaikuttaa kans,eiks se oo se sininen liitin ja niin miten se muuten irtoo se liitin ku en saanu sitä irti ,enkä viittiny käyttää väkivaltaa. et semmosta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
juu oon käyny letkut läpi ,en huomannu vuotoja,mut pitää löytää anturi ja kokeilla sitä,et jos jollain on niin tarjotkoon mulle.Kettunen111 kirjoitti:en tiiä miten se liitin oikeaoppisesti on suuniteltu lähtemään, ite venkslasin o-renkaan aukasupihdeillä ne hakaset sivuille ja poies.
Itellä samaa vikaa, viimeksi sai asentaja säädettyä ruiskun niin että pyörii tyhjäkäyntiäkin vaikka tyhjäkäyntimoottori o sökö(hakusessa toimiva).
Todennäköisesti o se lämpöanturi syyllinen. Tarkista vielä kaikkien alipaineletkujen kunto!
kyllä nuo bosch:n liittimet pitäis lähteä ihan nyppäämällä tai viimeistään silloin, kun painaa siitä "rautalangasta" siinä liittimessä... ei sitä lukituslankaa missään tapauksessa kuulu taivutella mihinkään päin 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä sen pitäis lähtee juuri niin kun "Napa" sano tossa.
Eli painaen sitä rautalankaa mikä lukkona toimii ja pistoke irti.
Mut hiukan epäilen että toi "ryyppy" siellä kettuilee.
Mites se sit lähtee käyntiin sen jälkeen kun se on totaalisesti sammunu?
Kakostellen vai laakista?
Kun eikös siihen ryypylle tule järjestelmä paine ja sit sähköllä sitä tarvittaessa auvo?
Eli painaen sitä rautalankaa mikä lukkona toimii ja pistoke irti.
Mut hiukan epäilen että toi "ryyppy" siellä kettuilee.
Mites se sit lähtee käyntiin sen jälkeen kun se on totaalisesti sammunu?
Kakostellen vai laakista?
Kun eikös siihen ryypylle tule järjestelmä paine ja sit sähköllä sitä tarvittaessa auvo?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
huomenta vaanManu300cea24 kirjoitti:Kyllä sen pitäis lähtee juuri niin kun "Napa" sano tossa.
Eli painaen sitä rautalankaa mikä lukkona toimii ja pistoke irti.
Mut hiukan epäilen että toi "ryyppy" siellä kettuilee.
Mites se sit lähtee käyntiin sen jälkeen kun se on totaalisesti sammunu?
Kakostellen vai laakista?
Kun eikös siihen ryypylle tule järjestelmä paine ja sit sähköllä sitä tarvittaessa auvo?
otin tossa äsken johdon irti, säätimen sinne ruiskun alle menevän, niin
lähti hienosti käyntiin, kierrokset hiukan yli tonnin mut kävi tasaisesti eikä tarvinnu yhtään kaasuu,auto oli yön seissy et nyt taitaa olla vika löytynyt??? ei taida putsaus auttaa? mut pitää mittaa viel noi ohmit et ois sit varmaa tietoo, ennen kun menee vekselin hakee pankist...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kaasuläpän asentotunnistin sijaitsee kaasuläppä kotelossa ja sitä ei kuulema voi korjata. Eli joutuu ostaa koko kaasuläppä kotelon.kaupanr kirjoitti:missäs se kaasuläpän tunnistin on,ja miten vois korjaa,riittääkö pelkkä anturin vaihto vai miten sen saa kuntoon.rokka65 kirjoitti:Autodatan mukaan vikaa vois etsiä kaasuläpän asennon tunnistimesta.
Katsoin juuri noita oireita, että käynistyy ja sammuu heti.
Maksaa marmori tiskiltä sen n.650 ecua.
No sen voi testata kyllä että siihen tulee kolme piuhaa imusarjan päälle. Yksi on maa ja kaks vissiin haistaa tyhjäkäynti piirin ja toinen täyskaasun.
Sitä en tiedä että onko siinä myös vastusmittaus eli jonkun sortin potikka sisällä.
Mulla on uus sellanen hyllyssä minkä meinasin laittaa talvella kiinni omaan.
Makso täältä saitilta 250ecua(uus) ja Saksasta vois saada samaan hintaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mittaa vastus, arvot pitää olla: läppä kiinni 3000 ohmiakaupanr kirjoitti:missäs se kaasuläpän tunnistin on,ja miten vois korjaa,riittääkö pelkkä anturin vaihto vai miten sen saa kuntoon.rokka65 kirjoitti:Autodatan mukaan vikaa vois etsiä kaasuläpän asennon tunnistimesta.
Katsoin juuri noita oireita, että käynistyy ja sammuu heti.
ja täysin auki 1000 ohmia
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.