Apuja vanteen valintaan W124 CE!!

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

napa kirjoitti:
mua rupes hirvittämään sellainen asia, että kai nämä tämän tyyliset sopii niiden isojen jarrujen kanssa :roll: vai ottaako nuokin niihin isoihin satuloihin... olen kyllä yrittänyt valita vanteet niin, että satuloille olis hyvin tilaa, kun nuo puolat on aika kaarevat...

takana kyllä mahtuu olemaan, se on tarkistettu moneen kertaan :D eteen tilasin 8"x18" ET 35, niin jää vielä vähän tarvittaessa sitten sen spacerin kanssa kikkailemiselle varaa... mutta kun ei ole vielä niitä jarruja, niin joutuu toimimaan hieman olettamuksien varassa...

[ http://jysal.pp.fi/auto%20kuvat/mesh2rvs_9.jpg ]
Samat meshit mulla coupessa juuri samankokoisena ja samalla et:llä. Ja mahtuu. Kun eikös tuossa ce300-24v:ssä ole juurikin nuo isot jarrut?
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä ainaki sillo jos kyseessä sportline (sama kuin minulla).
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

hippinakki kirjoitti:
Samat meshit mulla coupessa juuri samankokoisena ja samalla et:llä. Ja mahtuu. Kun eikös tuossa ce300-24v:ssä ole juurikin nuo isot jarrut?
hyvä tietää, niin uskaltaa sitten ostaa ne jarrutkin, kun tulee sopivalla hintaa vastaan :D

mulle riittää, että mahtuu ne CE300-24 jarrut, kun niitä kuulemma pitää käyttää, jos meinaa sitä käyttää vertailuautona tehojen puolesta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Mites muuten tommoset Barzettat mahtuu rullaamaan 230CE:n alla.. http://www.vannetukku.fi/competizione-b ... 13404.html

eli 8x18 ja ET: 32
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

Sergey kirjoitti:kyllä ainaki sillo jos kyseessä sportline (sama kuin minulla).
Ei ole minun sportline, mutta eikös tuossa 24v:ssä ole silti isommat mitä 12v:ssä, vai olenko ymmärtänyt väärin?
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

hippinakki kirjoitti:
Sergey kirjoitti:kyllä ainaki sillo jos kyseessä sportline (sama kuin minulla).
Ei ole minun sportline, mutta eikös tuossa 24v:ssä ole silti isommat mitä 12v:ssä, vai olenko ymmärtänyt väärin?
kyllä CE300-24 mallissa pitäis olla ainakin ne "keskikokoiset" jarrut, eli 4 mäntäiset satulat löytyy, eli samat mitä sportlinessä... kun eikös vasta E50 mallissa ole ne ISOT jarrut.

ei sulla muuten olisi kuvaa siitä sun autosta, sais hieman visiota miltä nuo vanteet näyttää 124 koppaisen alla :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Pistä inter action bronco 8x18" et35 ?
http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne ... re_189.jpg
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

napa kirjoitti:
ei sulla muuten olisi kuvaa siitä sun autosta, sais hieman visiota miltä nuo vanteet näyttää 124 koppaisen alla :roll:
Pistelin yksityisviestiä...
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Onko sportlineissa normaalia suurempi raideväli? Kuulin tänään sellasta huhua...Jos on niin miten paljon suurempi? Lähinnä funtsailen että pitääkö se ottaa huomioon vanteita valitessa...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

on etu/taka 17/18mm leveempi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kuinka se muuten on tuolla taka-akselilla toteutettu, vai onko siellä vain vanteen ET eri, kuin vakio alustassa ja siksi ilmoitetaan eri raideleveys taakse... edessähän on erimittainen alatukivarsi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vanteet on samat...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

no, onko siellä sitten leveämpi takakelkka, vai pitemmät tukivarret :? vai tehtaan spacer :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jaa-a. hassua että suomen varaosamyyjät ei näin äkkivilkaisulla taka-akseliston osia erottele mutta ruottissa löytyy Sportline osat erikseen eri varaosanumeroilla...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Kevät saapui ja ruuvasin tänään RH:n toplinet CE:n alle ja renkaat koossa 225/45/17. Muuten kaikki ok ja hyvältä näyttää, mutta......
Kuskinpuolen eturengas ottaa montuissa kiinni! Apukuskin puolella ei ota. Kaverin kanssa asiaa tutkittuamme todettiin että etulokari on hieman erimuotonen apukuskin puolella, sinne jää enemmän tilaa renkaan ja kaaren väliin. Apumiehen puolen etulokari on vaihettu edellisen omistajan toimesta.
Auto on menossa kuskin etuoven ja juuri kyseisen kuskin etulokarin maalaukseen ens kuussa. KYSYMYS KUULUU!!! Näitä etulokareita on sitä tarvikemallia ja alkuperästä, niin oisko kellään tietoa kummassa on enemmän tilaa renkaan pyöriä?? Tietäis nyt hankkia sit oikeanlaisen??
Vois helposti päätellä että kuskinpuolen kaari on alkuperänen, mutta auto on -91 ja ei oo tietoa onko siitä jo kaaria vaiheltu ennen...Mikäli jollain tietoa/kokemusta olisin erittäin kiitollinen!!
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eikait niillä nyt niin suurta eroa ole? Voi olla että tarvikkeella tulee enemmän tilaa, koska niitä joutuu sovittamaan, joka aiheuttaa sen että siellä voi olla mitenvain tilaa, enemmän tai vähemmän :roll:

Melkein suosittelisin mankeloimaan kaaret niin jää enemmän tilaa :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Rengas ottaa takaosasta muoviin kiinni. Rengas on liian takana. Apukuskin puolella on 1,5 senttiä enemmän tilaa renkaan ja muovilistan välissä!!! Eli ilmeisesti liian isot renkaat :)

muuten etulokareitten mittasuhteet on samat (konepellin raot ja oven väli samat). Tän takia just hämmästelin että onko niissä alkuperä/tarvikelokareissa sit eroja itse kaaren koossa...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Multimanne kirjoitti:Rengas ottaa takaosasta muoviin kiinni. Rengas on liian takana. Apukuskin puolella on 1,5 senttiä enemmän tilaa renkaan ja muovilistan välissä!!! Eli ilmeisesti liian isot renkaat :)
mulla samaa vikaa 245/45 18" rengastuksella, tosin vain montuissa... yllättävän pieneksi nuo 124 koppasen lokasuojat vain jää, kun sinne isompaa vanne/rengas yhdistelmää asentelee... 195/65 15" pyörii niin hienosti ja heti jos vähän kokoa suurentaa, niin alkaa krahina kuulumaan :shock:

ja eikös sen 124 puoltamisvian saanut pois niin, että sääti toiselle puolelle pidemmän akselivälin, olisko sulla tehty niin ja siksi on tilaa enemmän toisella puolella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

ei ne kaaret nyt niin pienet ole.. 18x8,5 ET30 edessä ja 18x9,5 ET35 takana..
renkaat edessä 215/40, takana 235/40 eikä raavi ollenkaan mihinkään montuissakaan. Edessä weitec -40 jouset ja takana sportline-jouset, joista rälläköity puol kierrosta... :)
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
jagshemag
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 03.11.2007 13:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja jagshemag »

Tarkistappa että on edessä kummallakin puolella samanlaiset alatukivarret, niitä on kahta erimallia normi vs. sportline tai vast... Omassa w201ssä oli erilaiset ja sillon raapi kiinni, kun oli apparinpuolelle vaihdettu väärä tukivarsi.
W201 2.6 -91 Sportline
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

renkaat on täydellinen koko mersuun! eli siinä ei oo vikaa. vika o pakko olla jossaki muualla. Mikä Vannekoko on ja millä ET:llä? Onhan vanteet samanlaiset samalla akselilla!! ettei oo menny etuvanteet toiselle ja takavanteet toiselle puolelle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Sergey kirjoitti:renkaat on täydellinen koko mersuun! eli siinä ei oo vikaa. vika o pakko olla jossaki muualla. Mikä Vannekoko on ja millä ET:llä? Onhan vanteet samanlaiset samalla akselilla!! ettei oo menny etuvanteet toiselle ja takavanteet toiselle puolelle.

Joo niin laskin itekki, renkaan halkaisija on sama ku talvirenkaissa 195/65/15. Kaikissa neljässä pyörässä on sama vanne- ja rengaskoko, 8x17 et 35, 225/45/17. Talvivanteet oli orkkikset 8-reikäset 7x15 et 42.

Mystinen ongelma. Oisko ongelma jossain pyöräntuennassa?? Heloissa? "Jagshemagin" mainitsemissa alatukivarsissa..? God knows. Paljosta se ei oo kiinni koska se hankaa kiinni vain montuissa. Ja niitä täällä pohjois-karjalan kraateriteillä valitettavasti riittää :x. Autoon vaihetaan iskarit lähiaikoina, apumiehen puolen vaimennin edestä kaput. Pitää siinä samalla tarkistaa nuo tuennat ym.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mittatikku käteen ja katot että runko on suora. Oma w201 kun tuli ajettua ojaan niin sama juttu oli, oikee etupyörä pari senttiä taaempana. vaihdoin alatukivarren niin tuli rengas takas kohilleen. Silmämääräisesti osissa ei ollu edes mitään vikaa... :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Eikös 124:ssä alatukivarsi ole säädettävissä, saa pyörän kohdalleen.

Alkuperäisellä ja tarvikelokarilla on lähes 10 mm toleranssi pahimmillaan, tarvikepellissä mm. juuri tuo kaari on paksumpi. Alkuperäinen maksaa 4x enemmän.
Meillä oli myös 230ce vakoalustalla jossa pyörät: 225 x 18 x 40, vanteen leveyttä en muista, mutta otti lokarin kaariin kiinni pienissäkin montuissa.
18 tuuma 32 et:llä ei anakaan sovi kunnolla.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se o nii suhteellista tuon ET:n kans.

Mulla menee hyvin raapimatta edessä 7,5x17et23 ja takana7,5x17et13... rengas 225/45 ja madallettu enemmän kuin "40mm". kaiken lisäks mulla on tää 24v sportline jonka raideväli on muutenkin monta senttiä leveämpi kuin tavallinen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Kyllä se ero taitaa tuossa minun tapauksessa olla nyt noissa kaarissa. Apparin puolen on hitusen taaempana. Tällä viikolla vaihtuu renkaat eteen kapeemmiks (215/45/17). Halkasija pienenee 9 milliä ni josko se raapiminen loppus...
Multimanne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja Multimanne »

Nyt on vaihettu kaikki 4 rengasta Nokian hakka V-renkaisiin koossa 215/45/17. Raapiminen loppu ja toinen iloa aiheuttava asia, CE on nyt huomattavan paljon rauhallisempi ajaa, uraherkkyys väheni yli puoleen...Edelliset renkaat oli Kumhon Ecstat 225/45/17.
Eräs mb-asiantuntija veikkaili raapimisen entisellä rengaskoolla mahdollisesti johtuvan siitä, että kuskin puolen rengas olisi säädetty taaemmas. Tällä toimenpiteellä vältettäisiin auton oikealle puoltamista suomen kaltevilla teillä.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Hårdi kirjoitti:Mites muuten tommoset Barzettat mahtuu rullaamaan 230CE:n alla.. http://www.vannetukku.fi/competizione-b ... 13404.html

eli 8x18 ja ET: 32


Onpa staanan kivan näköiset vanteet, tulikohan nyt dezenttien pois vaihto :roll: noi 18tuumaset olis paljon kivemmat ;)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Sergey kirjoitti:mittatikku käteen ja katot että runko on suora. Oma w201 kun tuli ajettua ojaan niin sama juttu oli, oikee etupyörä pari senttiä taaempana. vaihdoin alatukivarren niin tuli rengas takas kohilleen. Silmämääräisesti osissa ei ollu edes mitään vikaa... :roll:
Aijai etkö käyttäny varoituskolmiota ? :wink:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

en koska paikalle tullut herrasmies laittoi kolmion 100m päähän soitti poliisille ja katteli sieltä 100m päästä mitä tapahtuu. ei tullu ees avuks... ja otti kolmion mukaansa kun oli tiiraillut tarpeekseen heti ku huomas et poliisit tulee :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin