Samat meshit mulla coupessa juuri samankokoisena ja samalla et:llä. Ja mahtuu. Kun eikös tuossa ce300-24v:ssä ole juurikin nuo isot jarrut?napa kirjoitti:
mua rupes hirvittämään sellainen asia, että kai nämä tämän tyyliset sopii niiden isojen jarrujen kanssavai ottaako nuokin niihin isoihin satuloihin... olen kyllä yrittänyt valita vanteet niin, että satuloille olis hyvin tilaa, kun nuo puolat on aika kaarevat...
takana kyllä mahtuu olemaan, se on tarkistettu moneen kertaaneteen tilasin 8"x18" ET 35, niin jää vielä vähän tarvittaessa sitten sen spacerin kanssa kikkailemiselle varaa... mutta kun ei ole vielä niitä jarruja, niin joutuu toimimaan hieman olettamuksien varassa...
[ http://jysal.pp.fi/auto%20kuvat/mesh2rvs_9.jpg ]
Apuja vanteen valintaan W124 CE!!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
hyvä tietää, niin uskaltaa sitten ostaa ne jarrutkin, kun tulee sopivalla hintaa vastaanhippinakki kirjoitti:
Samat meshit mulla coupessa juuri samankokoisena ja samalla et:llä. Ja mahtuu. Kun eikös tuossa ce300-24v:ssä ole juurikin nuo isot jarrut?

mulle riittää, että mahtuu ne CE300-24 jarrut, kun niitä kuulemma pitää käyttää, jos meinaa sitä käyttää vertailuautona tehojen puolesta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mites muuten tommoset Barzettat mahtuu rullaamaan 230CE:n alla.. http://www.vannetukku.fi/competizione-b ... 13404.html
eli 8x18 ja ET: 32
eli 8x18 ja ET: 32
R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
kyllä CE300-24 mallissa pitäis olla ainakin ne "keskikokoiset" jarrut, eli 4 mäntäiset satulat löytyy, eli samat mitä sportlinessä... kun eikös vasta E50 mallissa ole ne ISOT jarrut.hippinakki kirjoitti:Ei ole minun sportline, mutta eikös tuossa 24v:ssä ole silti isommat mitä 12v:ssä, vai olenko ymmärtänyt väärin?Sergey kirjoitti:kyllä ainaki sillo jos kyseessä sportline (sama kuin minulla).
ei sulla muuten olisi kuvaa siitä sun autosta, sais hieman visiota miltä nuo vanteet näyttää 124 koppaisen alla

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 246
- Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
- Paikkakunta: Kitinoja
Pistä inter action bronco 8x18" et35 ?
http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne ... re_189.jpg
http://www.rengaskauppa.net/kuvat/vanne ... re_189.jpg
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
kuinka se muuten on tuolla taka-akselilla toteutettu, vai onko siellä vain vanteen ET eri, kuin vakio alustassa ja siksi ilmoitetaan eri raideleveys taakse... edessähän on erimittainen alatukivarsi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
no, onko siellä sitten leveämpi takakelkka, vai pitemmät tukivarret
vai tehtaan spacer 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Kevät saapui ja ruuvasin tänään RH:n toplinet CE:n alle ja renkaat koossa 225/45/17. Muuten kaikki ok ja hyvältä näyttää, mutta......
Kuskinpuolen eturengas ottaa montuissa kiinni! Apukuskin puolella ei ota. Kaverin kanssa asiaa tutkittuamme todettiin että etulokari on hieman erimuotonen apukuskin puolella, sinne jää enemmän tilaa renkaan ja kaaren väliin. Apumiehen puolen etulokari on vaihettu edellisen omistajan toimesta.
Auto on menossa kuskin etuoven ja juuri kyseisen kuskin etulokarin maalaukseen ens kuussa. KYSYMYS KUULUU!!! Näitä etulokareita on sitä tarvikemallia ja alkuperästä, niin oisko kellään tietoa kummassa on enemmän tilaa renkaan pyöriä?? Tietäis nyt hankkia sit oikeanlaisen??
Vois helposti päätellä että kuskinpuolen kaari on alkuperänen, mutta auto on -91 ja ei oo tietoa onko siitä jo kaaria vaiheltu ennen...Mikäli jollain tietoa/kokemusta olisin erittäin kiitollinen!!
Kuskinpuolen eturengas ottaa montuissa kiinni! Apukuskin puolella ei ota. Kaverin kanssa asiaa tutkittuamme todettiin että etulokari on hieman erimuotonen apukuskin puolella, sinne jää enemmän tilaa renkaan ja kaaren väliin. Apumiehen puolen etulokari on vaihettu edellisen omistajan toimesta.
Auto on menossa kuskin etuoven ja juuri kyseisen kuskin etulokarin maalaukseen ens kuussa. KYSYMYS KUULUU!!! Näitä etulokareita on sitä tarvikemallia ja alkuperästä, niin oisko kellään tietoa kummassa on enemmän tilaa renkaan pyöriä?? Tietäis nyt hankkia sit oikeanlaisen??
Vois helposti päätellä että kuskinpuolen kaari on alkuperänen, mutta auto on -91 ja ei oo tietoa onko siitä jo kaaria vaiheltu ennen...Mikäli jollain tietoa/kokemusta olisin erittäin kiitollinen!!
Eikait niillä nyt niin suurta eroa ole? Voi olla että tarvikkeella tulee enemmän tilaa, koska niitä joutuu sovittamaan, joka aiheuttaa sen että siellä voi olla mitenvain tilaa, enemmän tai vähemmän
Melkein suosittelisin mankeloimaan kaaret niin jää enemmän tilaa

Melkein suosittelisin mankeloimaan kaaret niin jää enemmän tilaa

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Rengas ottaa takaosasta muoviin kiinni. Rengas on liian takana. Apukuskin puolella on 1,5 senttiä enemmän tilaa renkaan ja muovilistan välissä!!! Eli ilmeisesti liian isot renkaat 
muuten etulokareitten mittasuhteet on samat (konepellin raot ja oven väli samat). Tän takia just hämmästelin että onko niissä alkuperä/tarvikelokareissa sit eroja itse kaaren koossa...

muuten etulokareitten mittasuhteet on samat (konepellin raot ja oven väli samat). Tän takia just hämmästelin että onko niissä alkuperä/tarvikelokareissa sit eroja itse kaaren koossa...
mulla samaa vikaa 245/45 18" rengastuksella, tosin vain montuissa... yllättävän pieneksi nuo 124 koppasen lokasuojat vain jää, kun sinne isompaa vanne/rengas yhdistelmää asentelee... 195/65 15" pyörii niin hienosti ja heti jos vähän kokoa suurentaa, niin alkaa krahina kuulumaanMultimanne kirjoitti:Rengas ottaa takaosasta muoviin kiinni. Rengas on liian takana. Apukuskin puolella on 1,5 senttiä enemmän tilaa renkaan ja muovilistan välissä!!! Eli ilmeisesti liian isot renkaat

ja eikös sen 124 puoltamisvian saanut pois niin, että sääti toiselle puolelle pidemmän akselivälin, olisko sulla tehty niin ja siksi on tilaa enemmän toisella puolella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei ne kaaret nyt niin pienet ole.. 18x8,5 ET30 edessä ja 18x9,5 ET35 takana..
renkaat edessä 215/40, takana 235/40 eikä raavi ollenkaan mihinkään montuissakaan. Edessä weitec -40 jouset ja takana sportline-jouset, joista rälläköity puol kierrosta...
renkaat edessä 215/40, takana 235/40 eikä raavi ollenkaan mihinkään montuissakaan. Edessä weitec -40 jouset ja takana sportline-jouset, joista rälläköity puol kierrosta...

w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Sergey kirjoitti:renkaat on täydellinen koko mersuun! eli siinä ei oo vikaa. vika o pakko olla jossaki muualla. Mikä Vannekoko on ja millä ET:llä? Onhan vanteet samanlaiset samalla akselilla!! ettei oo menny etuvanteet toiselle ja takavanteet toiselle puolelle.
Joo niin laskin itekki, renkaan halkaisija on sama ku talvirenkaissa 195/65/15. Kaikissa neljässä pyörässä on sama vanne- ja rengaskoko, 8x17 et 35, 225/45/17. Talvivanteet oli orkkikset 8-reikäset 7x15 et 42.
Mystinen ongelma. Oisko ongelma jossain pyöräntuennassa?? Heloissa? "Jagshemagin" mainitsemissa alatukivarsissa..? God knows. Paljosta se ei oo kiinni koska se hankaa kiinni vain montuissa. Ja niitä täällä pohjois-karjalan kraateriteillä valitettavasti riittää

mittatikku käteen ja katot että runko on suora. Oma w201 kun tuli ajettua ojaan niin sama juttu oli, oikee etupyörä pari senttiä taaempana. vaihdoin alatukivarren niin tuli rengas takas kohilleen. Silmämääräisesti osissa ei ollu edes mitään vikaa... 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Eikös 124:ssä alatukivarsi ole säädettävissä, saa pyörän kohdalleen.
Alkuperäisellä ja tarvikelokarilla on lähes 10 mm toleranssi pahimmillaan, tarvikepellissä mm. juuri tuo kaari on paksumpi. Alkuperäinen maksaa 4x enemmän.
Meillä oli myös 230ce vakoalustalla jossa pyörät: 225 x 18 x 40, vanteen leveyttä en muista, mutta otti lokarin kaariin kiinni pienissäkin montuissa.
18 tuuma 32 et:llä ei anakaan sovi kunnolla.
Alkuperäisellä ja tarvikelokarilla on lähes 10 mm toleranssi pahimmillaan, tarvikepellissä mm. juuri tuo kaari on paksumpi. Alkuperäinen maksaa 4x enemmän.
Meillä oli myös 230ce vakoalustalla jossa pyörät: 225 x 18 x 40, vanteen leveyttä en muista, mutta otti lokarin kaariin kiinni pienissäkin montuissa.
18 tuuma 32 et:llä ei anakaan sovi kunnolla.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
se o nii suhteellista tuon ET:n kans.
Mulla menee hyvin raapimatta edessä 7,5x17et23 ja takana7,5x17et13... rengas 225/45 ja madallettu enemmän kuin "40mm". kaiken lisäks mulla on tää 24v sportline jonka raideväli on muutenkin monta senttiä leveämpi kuin tavallinen.
Mulla menee hyvin raapimatta edessä 7,5x17et23 ja takana7,5x17et13... rengas 225/45 ja madallettu enemmän kuin "40mm". kaiken lisäks mulla on tää 24v sportline jonka raideväli on muutenkin monta senttiä leveämpi kuin tavallinen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke 09.09.2009 15:51
- Paikkakunta: Pohjois-karjala
Nyt on vaihettu kaikki 4 rengasta Nokian hakka V-renkaisiin koossa 215/45/17. Raapiminen loppu ja toinen iloa aiheuttava asia, CE on nyt huomattavan paljon rauhallisempi ajaa, uraherkkyys väheni yli puoleen...Edelliset renkaat oli Kumhon Ecstat 225/45/17.
Eräs mb-asiantuntija veikkaili raapimisen entisellä rengaskoolla mahdollisesti johtuvan siitä, että kuskin puolen rengas olisi säädetty taaemmas. Tällä toimenpiteellä vältettäisiin auton oikealle puoltamista suomen kaltevilla teillä.
Eräs mb-asiantuntija veikkaili raapimisen entisellä rengaskoolla mahdollisesti johtuvan siitä, että kuskin puolen rengas olisi säädetty taaemmas. Tällä toimenpiteellä vältettäisiin auton oikealle puoltamista suomen kaltevilla teillä.
Hårdi kirjoitti:Mites muuten tommoset Barzettat mahtuu rullaamaan 230CE:n alla.. http://www.vannetukku.fi/competizione-b ... 13404.html
eli 8x18 ja ET: 32
Onpa staanan kivan näköiset vanteet, tulikohan nyt dezenttien pois vaihto


SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Aijai etkö käyttäny varoituskolmiota ?Sergey kirjoitti:mittatikku käteen ja katot että runko on suora. Oma w201 kun tuli ajettua ojaan niin sama juttu oli, oikee etupyörä pari senttiä taaempana. vaihdoin alatukivarren niin tuli rengas takas kohilleen. Silmämääräisesti osissa ei ollu edes mitään vikaa...

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86