Kampiakselin asentotunnistin ????
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
- Paikkakunta: Tampere
Kampiakselin asentotunnistin ????
Morjens pitkästä aikaa, ja terveisiä Kanadasta.
Yritin hakua muttei löytynyt mitään, eli:
- mitä maksaa kampiakselin asentotunnistimen vaihto?
Syy kysymykseen:
Kävin katsastamassa tuon W203:n pari päivää sitten, ja inssi sanoi jotta vikakoodeissa oli maininta, että kampiakselin asentotunnistimessa on jotain häikkää. No, leima tuli kuitenkin, ok, mutta tänään auto ei enää käynnistynytkään lämpimänä! Pyöritti vain aikansa muttei hörähtänyt. Sitten parin minuutin jälkeen jo lähti. "Check Engine"-valo syttyi mittaristoon. Vien auton Veholle maanantaina.
Se tuo sama käynnistysongelma tapahtui jo Kanadassa vuosi sitten. Silloin tuo meni takuuseen siellä, nou problem. Sikäläinen ´"Veho" korjasi sen Mersun orkkisosalla jossa on kait se 2 vuoden takuu. Kiva nähdä mitä Suomen Mersuhuolto tuohon osan takuuseen nyt sanoo, olis kai liikaa pyydetty että osatakuu olisi globaali. Heh. Osa sinänsä tosin on varmaan ihan sama Kanadan "Vehon" kuin Suomen Vehonkin varaosahyllyssä...
Yritin hakua muttei löytynyt mitään, eli:
- mitä maksaa kampiakselin asentotunnistimen vaihto?
Syy kysymykseen:
Kävin katsastamassa tuon W203:n pari päivää sitten, ja inssi sanoi jotta vikakoodeissa oli maininta, että kampiakselin asentotunnistimessa on jotain häikkää. No, leima tuli kuitenkin, ok, mutta tänään auto ei enää käynnistynytkään lämpimänä! Pyöritti vain aikansa muttei hörähtänyt. Sitten parin minuutin jälkeen jo lähti. "Check Engine"-valo syttyi mittaristoon. Vien auton Veholle maanantaina.
Se tuo sama käynnistysongelma tapahtui jo Kanadassa vuosi sitten. Silloin tuo meni takuuseen siellä, nou problem. Sikäläinen ´"Veho" korjasi sen Mersun orkkisosalla jossa on kait se 2 vuoden takuu. Kiva nähdä mitä Suomen Mersuhuolto tuohon osan takuuseen nyt sanoo, olis kai liikaa pyydetty että osatakuu olisi globaali. Heh. Osa sinänsä tosin on varmaan ihan sama Kanadan "Vehon" kuin Suomen Vehonkin varaosahyllyssä...
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Mulla sama vika ollut 320CDI. Varmaan kait kaikissa koneissa suht. sama anturi. Maksoi Vänttisellä laitettuna muistaakseni 50 Eur. Samassa laskussa oli muutakin huoltoa, jotten ole ihan varma. Muttei tuota enempää ollut ainakaan, voi olla että vähempikin.
Vehon hinta tolle lienee siis noin 200-300 Eur. Jos suunnilleen "normaali" suhde, eli 5x pätee.
Vehon hinta tolle lienee siis noin 200-300 Eur. Jos suunnilleen "normaali" suhde, eli 5x pätee.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Kato. Onko Veho halventunu? Vain reipas 2x Vänttisen hinta. Noh. Vielä on pojiilla tinkimistä.villen80 kirjoitti:Moro,
Omassa w211 270cdi:ssä vaihto veholla muun huollon yhteydessä oli muistaakseni reilun satkun.
Eli ei kovin paha osa itsessäänhän on aika edullinen...
/Ville
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Helppo vaihtaa itse ,ainakin tuossa omassa pirssissä.
Rintapellin ja moottorin välistä.Yhdellä ruuvilla kiinni.
Rintapellin ja moottorin välistä.Yhdellä ruuvilla kiinni.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
- Paikkakunta: Tampere
Kiitos vastauksista. Hain auton eilen Veholta (Tre, Lielahti), pelaa taas.
Koko tapahtuman loppuhinta oli kova, kaikkineen köyhdyin reilut 300€.
- taksi lauantaina Lielahdesta kotiin, 21€
- vuokra-auto maanantaiksi että pääsin töihin, 49,90€
- Vehon lasku 265€ (vikakoodin luvut ja nollaukset noin 45€, anturi noin 150€ ja työ noin 70€).
Ei mennyt takuuseen, kun tuo osa oli jo kertaalleen vaihdettu Kanadan "Veholla" ja oli mennyt siellä takuuseen, eli kuulemma takuu ei jatka takuuta.
Kun ois oma talli niin kyllä tuo itse vaihtaminen olisi kannattavampaa.
Koko tapahtuman loppuhinta oli kova, kaikkineen köyhdyin reilut 300€.
- taksi lauantaina Lielahdesta kotiin, 21€
- vuokra-auto maanantaiksi että pääsin töihin, 49,90€
- Vehon lasku 265€ (vikakoodin luvut ja nollaukset noin 45€, anturi noin 150€ ja työ noin 70€).
Ei mennyt takuuseen, kun tuo osa oli jo kertaalleen vaihdettu Kanadan "Veholla" ja oli mennyt siellä takuuseen, eli kuulemma takuu ei jatka takuuta.
Kun ois oma talli niin kyllä tuo itse vaihtaminen olisi kannattavampaa.
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Kampiakselin asentotunnistin ????
Omassani E 200 CDI vm 00, ml 530 tkm vaihdettiin ko asentotunnistin (n 300 eur), mutta vika ei kadonnut. Lämpimänä lähtee käyntiin ensimmäisellä startilla... tai sitten vasta kymmmenennellä, tai jollakin siltä väliltä. Joka kerran on vielä lähtenyt vaikka vika on ollut jo puoli vuotta. Merkkihuolto esittää seuraavaksi boxin vaihtoa, varaosan hinta 1910 eur!!! Olen etsinyt käytettyä boxia purkaamoilta, mutta samannumeroista ei tunnu löytyvän mistään. Boxin numero on BOCH 0281010042
No sitä minäkin, että kyllä se sen n. 5x Vänttisen hinnan on, eli tuon 265€...Piirimyyjä kirjoitti:Kiitos vastauksista. Hain auton eilen Veholta (Tre, Lielahti), pelaa taas.
Koko tapahtuman loppuhinta oli kova, kaikkineen köyhdyin reilut 300€.
- taksi lauantaina Lielahdesta kotiin, 21€
- vuokra-auto maanantaiksi että pääsin töihin, 49,90€
- Vehon lasku 265€ (vikakoodin luvut ja nollaukset noin 45€, anturi noin 150€ ja työ noin 70€).
Ei mennyt takuuseen, kun tuo osa oli jo kertaalleen vaihdettu Kanadan "Veholla" ja oli mennyt siellä takuuseen, eli kuulemma takuu ei jatka takuuta.
Kun ois oma talli niin kyllä tuo itse vaihtaminen olisi kannattavampaa.
Heh, aina vaan oon tyytyväisempi, että tuolla tulee huollettua...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Sama tapahtui minulle pari päivää sitten. Ja kampiakselin asentotunnistimessa oli vika minullakin.Piirimyyjä kirjoitti:...tänään auto ei enää käynnistynytkään lämpimänä! Pyöritti vain aikansa muttei hörähtänyt. Sitten parin minuutin jälkeen jo lähti. "Check Engine"-valo syttyi mittaristoon...
Osoittautuukohan jatkossa, että nämä sensorit ovat vastaavaa tasalaatua kuin kardaanin kannatinlaakerit (Klik)?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
moottorin ohjausyksikkö
Terve
Pasaako tällanen ebay.de munero 180449856451
Jamppa
Pasaako tällanen ebay.de munero 180449856451
Jamppa
Re: moottorin ohjausyksikkö
Oliko tuo numero oikein? Löysin moottorinohjausyksikön tuolta CPS-anturin sijasta.jamppa kirjoitti:Terve
Pasaako tällanen ebay.de munero 180449856451
Jamppa
Edittiä: olisko tuo kommentti ollutkin salarille, helpottaisi threadin seuraamista jos lainaa sen tekstin jota oma kommentti koskee, varsinkin jos ei ole juuri edellinen postaus. Pikku juttu joka tapauksessa.
Viimeksi muokannut DBFI, La 02.01.2010 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noita c malleja on ruottissa pilvin pimein purkaamoilla
http://www.bildelsbasen.se/
Tuossa on koko ruotsin kattava hajottamosivusto.
Haaparannan hajottamon kautta voi tilailla näitä vehkeitä suomen kielellä.
Lainasin tuota overdriven foorumin sivuilta.Kannattaa kysyä
http://www.bildelsbasen.se/
Tuossa on koko ruotsin kattava hajottamosivusto.
Haaparannan hajottamon kautta voi tilailla näitä vehkeitä suomen kielellä.
Lainasin tuota overdriven foorumin sivuilta.Kannattaa kysyä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
salari kirjoitti:Omassani E 200 CDI vm 00, ml 530 tkm vaihdettiin ko asentotunnistin (n 300 eur), mutta vika ei kadonnut. Lämpimänä lähtee käyntiin ensimmäisellä startilla... tai sitten vasta kymmmenennellä, tai jollakin siltä väliltä. Joka kerran on vielä lähtenyt vaikka vika on ollut jo puoli vuotta. Merkkihuolto esittää seuraavaksi boxin vaihtoa, varaosan hinta 1910 eur!!! Olen etsinyt käytettyä boxia purkaamoilta, mutta samannumeroista ei tunnu löytyvän mistään. Boxin numero on BOCH 0281010042
Kysy tuolta mitä maksaa http://ecu.de/mercedes/motorsteuerger%C ... b2b7c7be8e
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Re: moottorin ohjausyksikkö
On tuo 210.007 autoon mutta EPC:n mukaan noita on 16 erilaista joista osa on kyllä vastaavia numeroita. Jos laitat sen alkuperäisen MB osanumeron tai auton VIN koodin niin sillä selviää mikä yksikkö sopii tähän autoon.jamppa kirjoitti:Terve
Pasaako tällanen ebay.de munero 180449856451
Jamppa
Eikö tuossa autossa ECU ole kuitenkin jo koodattu muihin ohjainyksikköihin eli Veholla eivät saa käytettyä yksikkö asennettua autoon ellei kaikkia kytkettyjä osia vaihdeta mukana? Tai sitten käyttää sen purkin tyhjennettävänä jossain.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: moottorin ohjausyksikkö
Vanha juttu otti silmäänDBFI kirjoitti:On tuo 210.007 autoon mutta EPC:n mukaan noita on 16 erilaista joista osa on kyllä vastaavia numeroita. Jos laitat sen alkuperäisen MB osanumeron tai auton VIN koodin niin sillä selviää mikä yksikkö sopii tähän autoon.jamppa kirjoitti:Terve
Pasaako tällanen ebay.de munero 180449856451
Jamppa
Eikö tuossa autossa ECU ole kuitenkin jo koodattu muihin ohjainyksikköihin eli Veholla eivät saa käytettyä yksikkö asennettua autoon ellei kaikkia kytkettyjä osia vaihdeta mukana? Tai sitten käyttää sen purkin tyhjennettävänä jossain.
niin laitetaan muistin virkistämiseksi(vaikka ei liity anturiin)
menee just noin kun DBFI kertoi eli käytetyn boxsin autokohtainen koodaus pitää olla nollattu(vaikka olis saman numeroinen)vanhemissa kärryissä voi niitä vaihdella miten huvitta(no voihan näissäkin oikeestaan)
nollaus on helppo homma, eikä tarvii vaihdella mitään virtalukkoja tms jos niisä ei ole mitään vikaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Omassa autossani W208 -98 tuntuu nyt olevan samaa kipua eli kuumana ei lähde käymään - pyörittää vaan. Kun jäähtyy - eli noin 10-15 minuutin päästä lähtee käymään ja pelaa kuin ei mitään ongelmaa olisi koskaan ollutkaan.
En löytänyt Kampiakselinasentotunnistin sillä nimellä mistään vaikka nettiä jonkin verran selailin - sen sijaan aika usein tormäsin anturiin nimeltään: nokka-akselin ajoitus tunnistin. ilmeisesti käytetään myös nimeä Hall-tunnistin ??
http://www.mister-auto.fi/fi/tunnistin- ... 79228.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan kyseessä sama tunnistin??
Jokke
En löytänyt Kampiakselinasentotunnistin sillä nimellä mistään vaikka nettiä jonkin verran selailin - sen sijaan aika usein tormäsin anturiin nimeltään: nokka-akselin ajoitus tunnistin. ilmeisesti käytetään myös nimeä Hall-tunnistin ??
http://www.mister-auto.fi/fi/tunnistin- ... 79228.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan kyseessä sama tunnistin??
Jokke
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Kyllä nokka-akselin asentotunnistin mittaa nokka-akselin asentoa ja kampiakselin asentotunnistin mittaa kampiakselin asentoa, eri osat ja myös eri komponentit, siis varaosanumeroltaan (pitäisi tietää auton tarkka malli, ties vaikka jossakin mallissa olisi samoja osia).Jokke1 kirjoitti:Omassa autossani W208 -98 tuntuu nyt olevan samaa kipua eli kuumana ei lähde käymään - pyörittää vaan. Kun jäähtyy - eli noin 10-15 minuutin päästä lähtee käymään ja pelaa kuin ei mitään ongelmaa olisi koskaan ollutkaan.
En löytänyt Kampiakselinasentotunnistin sillä nimellä mistään vaikka nettiä jonkin verran selailin - sen sijaan aika usein tormäsin anturiin nimeltään: nokka-akselin ajoitus tunnistin. ilmeisesti käytetään myös nimeä Hall-tunnistin ??
http://www.mister-auto.fi/fi/tunnistin- ... 79228.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan kyseessä sama tunnistin??
Jokke
Hall-anturi viittaa anturin toimintaperiaatteeseen, noita on tosi monessa paikassa.
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Kiitos nopeasta vastauksesta - jatkan tutkimuksia huomenna ja palaan asiaan.
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
No joo - tämän foorumin aiempien kirjoitusten perusteella sekä tutun autonasentajan kokemukseen nojaten ostin noin 170€ maksavan kampiakselin asentotunnistimen - alkuperäisenä. Aika pieni mötikkä se on ja näköjään yhdellä ruuvilla tulee kiinni. Paikka sen verran hankala että pitää saada auto ylös ja alakautta yrittää vaihtaa. Saas nähdä oliko siinä vikaa vai - tarkoitus vaihtaa huomenna kun pääsen nosturille.
Jokke
Jokke
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
No niin - loppuviimeksi tässä kävi niin niin että ajoin auton suosiolla tutulle ammattilaiselle joka vaihtoi tämän. Oli ollut hankalassa paikassa ja likimain käsikopelolla oli homma suoritettava eli ei ollut ihan "tee se itse" miesten vaihdettavissa. Vaihtotyö on nyt tehty ja mikä tärkeintä auto lähtee myös kuumana käyntiin eli mitä todennäköisemmin vika oli tuossa.Jokke1 kirjoitti:No joo - tämän foorumin aiempien kirjoitusten perusteella sekä tutun autonasentajan kokemukseen nojaten ostin noin 170€ maksavan kampiakselin asentotunnistimen - alkuperäisenä. Aika pieni mötikkä se on ja näköjään yhdellä ruuvilla tulee kiinni. Paikka sen verran hankala että pitää saada auto ylös ja alakautta yrittää vaihtaa. Saas nähdä oliko siinä vikaa vai - tarkoitus vaihtaa huomenna kun pääsen nosturille.
Jokke
Mitenkään vanhan osan rikkonaisuutta ei pysty silmämääräisesti toteamaan mutta ohmimittarilla havaitsee vanhassa olevan selkeästi erilaiset lukemat mitä uudessa.
Kokonaisuutena tämä homma hoitui melko mutkattomasti kunhan ensinnä vaan onnistui selvittämään mistä vikaa pitää ruveta hakemaan kun lähtötilannne oli että auto ei lähde käyntiin kuumana - pyörittää vaan.
Suuri kiitos lankeaa tälle erinomaiselle foorumille ja sen ammattitaitoisille jäsenille - oli suuri apu kun pystyy muiden samanlaisten kokemusten sekä hyvien neuvojen ansiosta itse paikallistamaan vian ilman kallista merkkihuoltoa ( olisko tuo edes siellä niiden mittareissa näkynyt kun ei tullut mitään häiriöilmoitusta mittaristoon ?? ). Nyt koko homman kustannukset olivat 210€ ( 170€ osa + työ 40€ ).
Jokke
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Ko viasta ei tule mittaristoon mitään ilmoitusta(eikä muistakaan vastaavista sinne tulee tietoa palanista poltimoista , avoimista luukuista, kuluneista jarrupaloista ym turvalisuus varuste viosta)Jokke1 kirjoitti:No niin - loppuviimeksi tässä kävi niin niin että ajoin auton suosiolla tutulle ammattilaiselle joka vaihtoi tämän. Oli ollut hankalassa paikassa ja likimain käsikopelolla oli homma suoritettava eli ei ollut ihan "tee se itse" miesten vaihdettavissa. Vaihtotyö on nyt tehty ja mikä tärkeintä auto lähtee myös kuumana käyntiin eli mitä todennäköisemmin vika oli tuossa.Jokke1 kirjoitti:No joo - tämän foorumin aiempien kirjoitusten perusteella sekä tutun autonasentajan kokemukseen nojaten ostin noin 170€ maksavan kampiakselin asentotunnistimen - alkuperäisenä. Aika pieni mötikkä se on ja näköjään yhdellä ruuvilla tulee kiinni. Paikka sen verran hankala että pitää saada auto ylös ja alakautta yrittää vaihtaa. Saas nähdä oliko siinä vikaa vai - tarkoitus vaihtaa huomenna kun pääsen nosturille.
Jokke
Mitenkään vanhan osan rikkonaisuutta ei pysty silmämääräisesti toteamaan mutta ohmimittarilla havaitsee vanhassa olevan selkeästi erilaiset lukemat mitä uudessa.
Kokonaisuutena tämä homma hoitui melko mutkattomasti kunhan ensinnä vaan onnistui selvittämään mistä vikaa pitää ruveta hakemaan kun lähtötilannne oli että auto ei lähde käyntiin kuumana - pyörittää vaan.
Suuri kiitos lankeaa tälle erinomaiselle foorumille ja sen ammattitaitoisille jäsenille - oli suuri apu kun pystyy muiden samanlaisten kokemusten sekä hyvien neuvojen ansiosta itse paikallistamaan vian ilman kallista merkkihuoltoa ( olisko tuo edes siellä niiden mittareissa näkynyt kun ei tullut mitään häiriöilmoitusta mittaristoon ?? ). Nyt koko homman kustannukset olivat 210€ ( 170€ osa + työ 40€ ).
Jokke
*:rila ko vika näkyy heti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Mistähän tämmösen kampiakselin asentotunnistimen sais? itselläni clk320 vm 97 ja samaa vikaa...lämpöanturi vaihdettu ja uskon että se vika on kuiteskin tuossa kampiakselin asentotunnistimessa
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Mistähän päin suomee haluais jos kivijalkakaupasta, KL-varaosat toimittaa postiinkin ja aina voi tilata ulkomailta vaikka bald.de. Sitten ihan viralliset vehot ja muut mersuliikkeet...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Toimiiko W211 2003 270cdi:ssä esim. Boschin / Hellan tarvikeanturi vai kannattaako suosiolla ostaa kerralla OEM-osa? Noita Boschin / Hellan antureita saa n. 50-60 eur:lla ainakin ulkomailta ja OEM-osa maksaa 110-150 eur. Onko tietoa, kenen valmistajan osa tuo OEM-osa on?
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: Kampiakselin asentotunnistin ????
Itsellä teki pari kertaa peräkkäin tuon että pyöritti mutta ei käynnistynyt, ennenkuin tunnin parin päästä. KL varaosista Boschin tunnistin ja töihin, oli kettumainen vaihtaa kun piti poistaa vasemmalta puolen pätkä pakoputkea että sai lämpösuojapellin irroitettua jotta sai hylsän mahtumaan pultin kantaan. Onneksi oli monttu käytössä, pultin koko piti katsoa peilillä.
Käynnistys ongelmat kuitenkin loppuivat siihen
Käynnistys ongelmat kuitenkin loppuivat siihen
W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76