2.6-3.0

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mailer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 27.12.2009 22:22
Paikkakunta: kymi

2.6-3.0

Viesti Kirjoittaja mailer »

eli laitoin epähuomiossa tuning osastolle kysymyksen.
Eli tarkoitus vaihtaa w201 2,6 tilalle 3.0 12v. Onko isoja ongelmia? Miten alkuperäinen laatikko ja perä kestää?
Tarkoitus on käyttää kansi "pajalla" ja väntää peltipakosarja, :oops:
Tiedän , että on paska homma mutta....
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu!!
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

No ennekuin otat kunniaa niin laitas hakua?
Merseedespents
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei kai tuommoisessa vaihdossa mitään ongelmaa ole, periaatteessa sama kattila.

Pelkällä peltisarjalla ja kannen viilaamisella tuskin saa niin suurta tehonlisää, etteikö laatikko ja perä kestäisi.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 2.6-3.0

Viesti Kirjoittaja tomant »

mailer kirjoitti:eli laitoin epähuomiossa tuning osastolle kysymyksen.
Eli tarkoitus vaihtaa w201 2,6 tilalle 3.0 12v. Onko isoja ongelmia? Miten alkuperäinen laatikko ja perä kestää?
Tarkoitus on käyttää kansi "pajalla" ja väntää peltipakosarja, :oops:
Tiedän , että on paska homma mutta....
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu!!
Jos auto ei ole vähäpäästöinen ja aiot muutoskatsastaa sen tuolle kolmilitraiselle koneelle, joudut vaihtamaan alustan vastaamaan 190E 2,5-16 -mallia. Jarrut löytyvät isommista W124-malleista, vakaajat 16V-malleista. Tällöin voit ottaa tehoja 1,2 x 150 = 180 kW (244,8 hv). Haulla löytyy lisätietoa asiasta.

Teknisesti ei työn pitäisi olla vaikea, pakosarjan ja mahdollisesti pakoputken tekemisessä on hieman askartelua. Kestäviä vaihdelaatikoita ja periä löytyy ainakin W124-malleista, jolleivat alkuperäiset kestä. KE-Jetti riittänee kasvavalle moottoriteholle, omassa kaksilitraisessani se kesti hyvin yli 50% tehonlisäyksen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Onko muuten olemassa w201 koppaa tuolla 300 12v bensakoneella tehtaalta lähtiessä??? Joskus muinoin oli nettiautossa vm.93 käyttöön otettu 201 tuolla kolmesatku bensalla ja kehuttiin että onpi harvinainen malli???
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

T.K kirjoitti:Onko muuten olemassa w201 koppaa tuolla 300 12v bensakoneella tehtaalta lähtiessä??? Joskus muinoin oli nettiautossa vm.93 käyttöön otettu 201 tuolla kolmesatku bensalla ja kehuttiin että onpi harvinainen malli???
W201:stä ei ole tehty kolmilitraisella koneella, 2,6-litrainen on suurin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

tomant kirjoitti:
T.K kirjoitti:Onko muuten olemassa w201 koppaa tuolla 300 12v bensakoneella tehtaalta lähtiessä??? Joskus muinoin oli nettiautossa vm.93 käyttöön otettu 201 tuolla kolmesatku bensalla ja kehuttiin että onpi harvinainen malli???
W201:stä ei ole tehty kolmilitraisella koneella, 2,6-litrainen on suurin.

tomant
^^ jaa eikö jotain brabus ole isommalla? tms
Merseedespents
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14025
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onhan AMG 3.2 olemassa myös, mutta käsittääkseni kysyttiin Tehtaalta lähteneitä, ts. sarjavalmisteisia versioita. niissä 2.6 on suurin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

vk00 kirjoitti:
tomant kirjoitti:
T.K kirjoitti:Onko muuten olemassa w201 koppaa tuolla 300 12v bensakoneella tehtaalta lähtiessä??? Joskus muinoin oli nettiautossa vm.93 käyttöön otettu 201 tuolla kolmesatku bensalla ja kehuttiin että onpi harvinainen malli???
W201:stä ei ole tehty kolmilitraisella koneella, 2,6-litrainen on suurin.

tomant
^^ jaa eikö jotain brabus ole isommalla? tms
Brabus tais olla 3.6l peli.. ~250hp 0-100 ~6? vai muistanko ihan väärin.
Viimeksi muokannut nj^, Ti 29.12.2009 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14025
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuossa nuo tärkeimmät tuningversiot:

http://baureihe201.de/W201/tuning.htm
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Eikö "tehtaalta lähtiessä" tarkoitakaan alkuperäisiä Mersun tekemiä malleja? Niiden mukaan ainakin muutoskatsastukset lasketaan ja virityspajojen tekemät autot ovat eri lukunsa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

^^ no et sä tuolla ylenpänä tehtaasta puhunukkaan :)
Merseedespents
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

tomant kirjoitti:
T.K kirjoitti:Onko muuten olemassa w201 koppaa tuolla 300 12v bensakoneella tehtaalta lähtiessä??? Joskus muinoin oli nettiautossa vm.93 käyttöön otettu 201 tuolla kolmesatku bensalla ja kehuttiin että onpi harvinainen malli???
W201:stä ei ole tehty kolmilitraisella koneella, 2,6-litrainen on suurin.

tomant
Näin itekkin meinasin että 2,6 oli suurin pata mitä tenavaan sai lukuunottamatta amg ja brabus ym. malleja, tommone 3,6 brabus tullu bongattua ihan livenäkin joskus.

Muistelen vaan että silloin nettiauton ilmossa oli että harvinainen ja alkuperäinen kolmesatku tenava, muistan vielä että myyntipuheena oli että jos tällä ei saa ni ei ole autossa vika... :lol:

Eli siis koneenvaihto ollu sekin.
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

vk00 kirjoitti:^^ no et sä tuolla ylenpänä tehtaasta puhunukkaan :)
T.K kuitenkin kirjoitti:Onko muuten olemassa w201 koppaa tuolla 300 12v bensakoneella tehtaalta lähtiessä???...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

jojojojo laita nyt rautalangasta vielä
Merseedespents
Vastaa Viestiin