No niin eli tarkoitus olisi hieman perehtyä vanhemman diesel mersun tyhjäkäynnin korotukseen alipaineella! (hyvä esimerkki olisi w124 200d mitenkä tässä esim toteutettu)
Eli pumpun päässä on "kello" johon alipaine tuodaan!
Mutta mitenkäs sitä ohjataan? eli jossain on anturi, joka ohjaa alipaine venttiiliä? Eli jos joku rautalangasta vääntäisi miten homma menee!
Letku lähtee alipainepumpulta, välissä on joku mokkula?? sen jälkeen menee pumpun perään? jos näin niin mitenkä tuota "mokkulaa" ohjataan että tietää tiputtaa tyhjäkäynnin alemmas kun lämpiää?
Tyhjäkäynnin korotus kylmänä alipaineella
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Re: Tyhjäkäynnin korotus kylmänä alipaineella
Sylinterilohkossa tai oliko se kannessa on anturi, jonka kautta alipaine kulkee, alipainepumpun ja syöttöpumpun välissä. Kun ko. anturi lämpenee sukee se tai sitten avaa alipaineyhteyden sinne pumpun perän kellolle, joka taasen pienentää niitä kierroksia.teinitähti kirjoitti: Eli pumpun päässä on "kello" johon alipaine tuodaan!
Mutta mitenkäs sitä ohjataan? eli jossain on anturi, joka ohjaa alipaine venttiiliä?
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Hienoa........vähän kun vielä saisi tarkennuksia....
eli kun alipaine tulee sinne kellolle niin kasvaako kierrokset vai laskeeko?
Kellään tiedossa varaosa numeroa tuollaiselle anturille?
Ja tarkempaa sijaintia?
Kiitoksia jo etukäteen ja jo vastanneille
Ja vähä edittiä......eli osan nimi lienee joutokäynnin alipaineanturi?
kl-varaosissa on 2 tyyppiä manuaalille keltainen ja vihreä? mitä mahtanee värit tarkoittaa?
eli kun alipaine tulee sinne kellolle niin kasvaako kierrokset vai laskeeko?
Kellään tiedossa varaosa numeroa tuollaiselle anturille?
Ja tarkempaa sijaintia?
Kiitoksia jo etukäteen ja jo vastanneille
Ja vähä edittiä......eli osan nimi lienee joutokäynnin alipaineanturi?
kl-varaosissa on 2 tyyppiä manuaalille keltainen ja vihreä? mitä mahtanee värit tarkoittaa?
Arvauksena, että toimivat eri lämpötiloissa.teinitähti kirjoitti:Hienoa........vähän kun vielä saisi tarkennuksia....
eli kun alipaine tulee sinne kellolle niin kasvaako kierrokset vai laskeeko?
Kellään tiedossa varaosa numeroa tuollaiselle anturille?
Ja tarkempaa sijaintia?
Kiitoksia jo etukäteen ja jo vastanneille
Ja vähä edittiä......eli osan nimi lienee joutokäynnin alipaineanturi?
kl-varaosissa on 2 tyyppiä manuaalille keltainen ja vihreä? mitä mahtanee värit tarkoittaa?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Noniin ilta myöhään asiaa tutkittuani löysin WIS ohjelmasta tuon anturin joka katkoo alipainetta! Vielä ei vain auvennut ihan täysin että kuinka päin tuo pumpussa oleva kello toimii, sillonkun alipaine on sielä niin mitä ilmeisemmin kierrokset kasvaa Nooh kohta sen näkee kun lähtee virittelemään tuota w202