w124:n perän puslista
w124:n perän puslista
Oli tuossa pirssi pajalla pyöränlaakerirempassa ja samalla asentaja toi tämän asian esille: Perän neljä puslaa vaihtokunnossa, välys tuntui koeajolla selvästi ja visuaalinen tarkistus vahvisti tämän.
Eli mitkä puslat siihen tarttee tuolta KL-varaosista tilata (200d -92)?
Kun eteen aukeni mm. tällaista:
1422 Takakelkan kumityynysarja etummainen hydraulinen
Hinta: 55,00 EUR Määrä:
------------------------------------------------------------------------------
516 Takakelkan kumityyny etummainen
Hinta: 18,00 EUR Määrä:
Eli mitkä puslat siihen tarttee tuolta KL-varaosista tilata (200d -92)?
Kun eteen aukeni mm. tällaista:
1422 Takakelkan kumityynysarja etummainen hydraulinen
Hinta: 55,00 EUR Määrä:
------------------------------------------------------------------------------
516 Takakelkan kumityyny etummainen
Hinta: 18,00 EUR Määrä:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Hydraulinen.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Aika helppo vaihtaa, auton perse tukeille, renkaat irti, puslien pultit irti...Manu300cea24 kirjoitti:Liekköhän miten hankalat vaihtaa ne puslat?
Joutuuko mitä kaikkee purkaa että saa vaihdettua?
Itse pulsa saattaa olla todella tiukka, itse hivuttelin pikkuhiljaa öljyä pulsan väliin ja tunkkasin pullotunkilla pultin reiästä irti:

uusi pusla sitten täytyy saada paikalleen, joka on myös tiukkaa, kannattaa läträtä puslaan tarpeeksi fairyä tai muuta astianpesuainetta, laittaa pusla hollille ja loppujen lopuksi tunkata kelkkaa ylöpäin jolloin pusla painuu paikoilleen, ne viimeiset pari milliä menee sitten kun kiristää pultin takaisin.
Jos vahnat pulsat on ollut todella väljät, niin vaikutus ajomukavuuteen on huomattava

-risto
Edittiä: läträsin myös kotelonsuoja-ainetta puslan ympäristöön kun tuli vähäsen työkaluilla liikaa naarmutettua kelkkaa...
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No eihän nuo sitten paha ole vaihtaa.
Ei vaan ole aikasemmin tarvinnu vaihtaa siksi vähän kyselin.
Juu kyllä varmaan on parempi ajella uusillla puslilla kun tahtoo jo toi perä pikkasen ohjailla menoo kyyhdytyksissä ja muutenkin on vähän levoton.
Ei vaan ole aikasemmin tarvinnu vaihtaa siksi vähän kyselin.
Juu kyllä varmaan on parempi ajella uusillla puslilla kun tahtoo jo toi perä pikkasen ohjailla menoo kyyhdytyksissä ja muutenkin on vähän levoton.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eli nämä sitten tilaukseen, etukumit myydään pareittain ja takakumit yksittäin:
1422 Takakelkan kumityynysarja etummainen hydraulinen
Hinta: 55,00 EUR
http://workspace3.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
517 Takakelkan kumityyny takimmainen
Hinta: 22,00 EUR
http://workspace3.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Josko joku voisi vielä vahvistaa, että olen oikeilla jäljillä
1422 Takakelkan kumityynysarja etummainen hydraulinen
Hinta: 55,00 EUR
http://workspace3.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
517 Takakelkan kumityyny takimmainen
Hinta: 22,00 EUR
http://workspace3.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Josko joku voisi vielä vahvistaa, että olen oikeilla jäljillä

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Puslat nyt vaihdatettu..
Tosin vain etummaiset, ne hydrauliset. Tilatessani puslia valtuutetulta KL-varaosien myyjältä, MBA-autokorjaamo Lahti, sieltä asiantuntevaa neuvoa, että takimmaiset enemmän kuin harvemmin vaihdettava. Etummaiset yleensä kuulemma menee, ts. nesteet pihalle..
Ja taas on parempi ajaa
Tosin vain etummaiset, ne hydrauliset. Tilatessani puslia valtuutetulta KL-varaosien myyjältä, MBA-autokorjaamo Lahti, sieltä asiantuntevaa neuvoa, että takimmaiset enemmän kuin harvemmin vaihdettava. Etummaiset yleensä kuulemma menee, ts. nesteet pihalle..
Ja taas on parempi ajaa

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: La 11.11.2006 00:03
1/auto
Miksi motonetti ilmottaa että 1/auto?
W124 Takapalkin etukumityynysarja vahvistettu"Taxi"(1/auto)
http://www.motonet.fi/Malli.php
W124 Takapalkin etukumityynysarja vahvistettu"Taxi"(1/auto)
http://www.motonet.fi/Malli.php
Re: 1/auto
MEinaa varmaan, että kun se on sarja, sinä on kaikki yhteen autoon tarvittavat kamppeet.ammatt1m13s kirjoitti:Miksi motonetti ilmottaa että 1/auto?
W124 Takapalkin etukumityynysarja vahvistettu"Taxi"(1/auto)
http://www.motonet.fi/Malli.php

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jos aikoo autoa pitää eikä ole pikkurahasta puutetta, niin kannattaa
harkita että uusii kaikki mahdolliset puslat kerralla. Sitä varten
voisi irrottaa koko taka-akselin, niin on mukavampi tehdä. Jos autossa on
tasonsäätö, niin jousipallot olisi helppo uusia samalla. Muuten se on
ahdas homma.
Ei muuten, mutta ne KAIKKI kumiosat kovettuvat vanhemmiten ja niitä
väljistyviä osia joutuu vaihtamaan koko ajan. Kovettunut kumi pitää
enemmän meteliä. Samaten tasonsäädön kaasujousi tuo rengasmetelit
tehokkaasti koriin, jos se on päässyt tyhjenemään.
Meneehän tuohon rahaa, mutta tuloskin on hyvä. Vähemmän meteliä,
suoraan kulkeva auto eikä vuosittaisia korjauksia. Olisi pitänyt itse tehdä
näin heti aluksi, kun ostin farkun.
Se hydraulikumi on kai ollut vakiona vuodesta 1987 ja vain ekassa
vuosimallissa oli umpikumit. Hydraulikumi on samanlainen kuin moottorin
tuennassa, sisällä on silikoninestettä, joka myötää, mutta jäykistyy
nopeissa liikkeissä. Kun silikoni on pihalla, tärinänvaimennus on
menetetty.
harkita että uusii kaikki mahdolliset puslat kerralla. Sitä varten
voisi irrottaa koko taka-akselin, niin on mukavampi tehdä. Jos autossa on
tasonsäätö, niin jousipallot olisi helppo uusia samalla. Muuten se on
ahdas homma.
Ei muuten, mutta ne KAIKKI kumiosat kovettuvat vanhemmiten ja niitä
väljistyviä osia joutuu vaihtamaan koko ajan. Kovettunut kumi pitää
enemmän meteliä. Samaten tasonsäädön kaasujousi tuo rengasmetelit
tehokkaasti koriin, jos se on päässyt tyhjenemään.
Meneehän tuohon rahaa, mutta tuloskin on hyvä. Vähemmän meteliä,
suoraan kulkeva auto eikä vuosittaisia korjauksia. Olisi pitänyt itse tehdä
näin heti aluksi, kun ostin farkun.
Se hydraulikumi on kai ollut vakiona vuodesta 1987 ja vain ekassa
vuosimallissa oli umpikumit. Hydraulikumi on samanlainen kuin moottorin
tuennassa, sisällä on silikoninestettä, joka myötää, mutta jäykistyy
nopeissa liikkeissä. Kun silikoni on pihalla, tärinänvaimennus on
menetetty.
Samalla voi muuten melkein pistää uusiksi jarruputkia, jos ne näyttävät haperoilta. Tuppaa 15 vuotta jo jättämään jarruputkiin jälkiä ja ne ovat paremmin käsillä jos takakelkka on pois alta.JarkkoN kirjoitti:Jos aikoo autoa pitää eikä ole pikkurahasta puutetta, niin kannattaa
harkita että uusii kaikki mahdolliset puslat kerralla. Sitä varten
voisi irrottaa koko taka-akselin, niin on mukavampi tehdä. Jos autossa on
tasonsäätö, niin jousipallot olisi helppo uusia samalla. Muuten se on
ahdas homma.
.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
eilen uusin taakse menevät jarruputket ABS yksiköltä alkaen ja tietysti samalla meni myös jarruletkut uusiksi, hintaa tuli osille 70 €, mutta olis ollut todella järjetöntä jättää tuota hommaa tekemättä, kun takakelkka oli kerran irti... vielä pitäis laittaa uusiksi ne ASD perän hydrauliikka letkut ja putket sekä polttoaine putket myös pitää muistaa uusia, nyt kun ne on siinä tyrkyllä... näyttävät niin haperoilta, että jos niihin vähänkin kovemmalla kädellä koskis, niin tuskin ehjäksi jäisivätAku P kirjoitti:
Samalla voi muuten melkein pistää uusiksi jarruputkia, jos ne näyttävät haperoilta. Tuppaa 15 vuotta jo jättämään jarruputkiin jälkiä ja ne ovat paremmin käsillä jos takakelkka on pois alta.

takakelkan puslat oli muuten sellaisessa kunnossa, että ei tarvinnut miettiä pitäiskö ne vaihtaa... etummaiset oli soosina tietysti, mutta takimmaisistakin oli alumiiniä myöten lähteny sisukset kävelemään

kaikki tukivarret myös on uusittavien listalla, löytyy onneksi sellaiset sisäänajetut valmiina ja ovatkin jo irrotetuina ja pultit tervattuina odottamassa asennusta ja pyöran navat meni myös uusiksi, kun sellaiset kerran löytyy myös, niin ja takajouset meni myös uusiksi, kun ne oli poikki molemmat (myös ne löytyy itseltä, eli tarvitse ostaa)... takapään osalta tuo vastaakin sitten melkein uutta 124 tämän huollon jälkeen

pitikös muuten ne tukivarret kiristää vasta silloin, kun auto on pyörien päällä, ainakin se tuntuis loogiselta toiminnalta

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu auto alas ja painele vielä elopainollas joka kulmilta alas päin että pusla aseittuis keskelle.Etenkin tuo painelu ois tärkeää.napa kirjoitti:
pitikös muuten ne tukivarret kiristää vasta silloin, kun auto on pyörien päällä, ainakin se tuntuis loogiselta toiminnalta
Sitten pultit kiinni.
Uskoisin että tulee sulla hyvä ajettava peli kun kerta löytyi rikkonaista osaa
ja nyt uutta tulee paikalleen.

ok. eli muistin oikein, että jotain tälläistä tähän hommaan liittyi...atlas kirjoitti: Juu auto alas ja painele vielä elopainollas joka kulmilta alas päin että pusla aseittuis keskelle.Etenkin tuo painelu ois tärkeää.
Sitten pultit kiinni.
Uskoisin että tulee sulla hyvä ajettava peli kun kerta löytyi rikkonaista osaa
ja nyt uutta tulee paikalleen.
ihmeen hyvä tuo oli ajaa siihen 80 km/h asti, mutta sitten alkoi tuntua, että perä lähtee omille teilleen, enkä ihmettele enää yhtään, miksi

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."