Ensimmäiseksi diesel-mersuksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Vieras

Ensimmäiseksi diesel-mersuksi?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Paljon ajavana ja autoilusta pitävänä olen jo pitkään harkinnut ensimmäisen mersun hankintaa. Minkään ajoneuvon ylläpito ei ole ilmaista, mutta kokematonta askarruttaa eniten mahdolliset korjaukset ja niiden kalleus. Ilmastointia ei monessakaan vanhemmassa mersussa näytä olevan ja siitä voisin kyllä vanhoine luineni tinkiäkin, mutta jos haen kohtuuvarusteista dsl mersua ja rahaa on käytettävissä n 15-20te niin mikä olisi ns varma ratkaisu? Vaihtoehtojahan on aina 400 tkm ajetusta taksimersusta johonkin vähemmän ajettuun saksan löytöön.
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

Itse suosittelisin tuolla hintahaitarilla C-sarjan vaikkapa 220d, cdi-tekniikallakin voi löytyä tuolta hintahaarukan yläpäästä, luulisin.
Noissa on yleensä vähän kohtuullisemmat kilometrilukemat kuin E-sarjalaisissa.
E-sarjalaisiakin lähtee kyllä tuohon hintaan mutta niissä on useimmiten kyllä tuo 400tkm mittarissa.
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja enska »

Noilla rahoilla saa jo hyvin varustellun w124E mallin. Näkyy noita myytävän ihan kohtuullisesti.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Boss
Mersumies
Mersumies

enska kirjoitti:Noilla rahoilla saa jo hyvin varustellun w124E mallin. Näkyy noita myytävän ihan kohtuullisesti.
Kakkosnelosia pitäisi saada jo kaksinkappalein tuolla budjetilla, hyvinvarusteltuja :wink:
W123:sia saa tietysti vielä enemmän, henk.koht on ainakin alkanut masentaa kun tuli maksettua muutama vuosi takaperin ylihintaa tuosta omasta museocoupesta, nythän samaan hintaa alkaisi löytyä jo ok-kuntosia diesel-väyrysiä.
Vieras

Lähinnä ajattelin että uskaltaisko langeta paljon ajettuun cdi meseen, jakapumpulla varustettuun vai vanhaan kunnon rivipumpulla ladattuun pannuun. No ehkä mikään noista polttoainejärjestelmistä ei ole toista epäluotettavampi..

Aluksi ajattelinkin C-mersua, mutta ehkä kallistun isompaan malliin. Onko kellään kokemuksia Mersujen huonosta ruosteen kestävyydestä, puoli mädistä pohjista ym. , yleensä kun 10v vanhassa ei kai ruostetta juurikaan vielä ole.

No ehkä löydän sen sopivan yksilön jollain aikataululla. Hinnat on tulossa kokoajan kuitenkin alamäkeen.
Ahti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Ahti »

osta W124 E300D, vm.-93-95

uskallan suositella:

koeteltu malli elinkaarensa lopusta, ei enää lastentauteja, riittävä suorituskyky 100kW, pieni kulutus 6,5-8,5, hyvät tilat, kohtuuhintaiset osat, nätti ajaton korimalli, osien saatavuus hyvä ja suht edullisia, moottori käy erittäin kauniisti ja on kestävä, riittävillä varusteilla: ilmastointi, bagit, sähköherkut ym., ei herkkä ruostumaan (vrt. väyrynen).

hinnat nykyään kohtuullisia: 12-17tEur :wink:

toinen vaihtoehto W202 C250 turbo-diesel, ahtaampi, pirteämpi, hieman parempi (nykyaikaisempi) ajaa, hieno kone josta saa tarvittaessa lisää tehoa helposti (vakiona 150hv). Perusvarusteinen ankea sisältä, Elegance hieno.

hinnat taitaa olla alkaen 17tE
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilman muuta "satakaksnelkku" 300 D tai turboD / 250 turboD !
Aikansa kun malttaa etsiä niin löytyy vähän ajettu huippuvarusteilla.

(Henkilökohtainen mielipide)
wiimax.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä tuolla budjetilla kannattaa jo katsella noita Cdi mallejakin.

Itse jättäisin sen 220d mallin väliin, koska niiden Lucasin syöttöpumppujen kanssa tahtoo tulla ongelmia.... muuten ihan yhtä hyvä kuin muutkin mersut.

Tietysti E124 malli on tuttu ja turvallinen vaihtoehto.

Mutta 210 koriset 200Cdi:t ovat halpenemaan päin ja suht. tehokkaitakin.
Joku mersupurkaamo??
Vieras

Kiitos vastauksista!

Saan niistä hyvät suuntaviivat.
Km-Parts
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Km-Parts »

itelläni on ollut 1997-220D väyrynen jo jonkin aikaa,ja oon ollut tosi tyytyväinen,ja mielestäni se on ollut paljon lujempi kuin nämä cdi koneelliset uudemmat mallit.mitä kavereillani niitä on ollut,tosi paljon vikaa niissä on ollu.
esim.97 mallin alle 300tkm ajettuja väyrysiä rupee saamaan jo alle 20000e
suosittelen positiivisesti!ja onhan se jo paljon makeempi ku C-koppanen.
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Leka »

cartsa kirjoitti:itelläni on ollut 1997-220D väyrynen jo jonkin aikaa,ja oon ollut tosi tyytyväinen,ja mielestäni se on ollut paljon lujempi kuin nämä cdi koneelliset uudemmat mallit.mitä kavereillani niitä on ollut,tosi paljon vikaa niissä on ollu.
esim.97 mallin alle 300tkm ajettuja väyrysiä rupee saamaan jo alle 20000e
suosittelen positiivisesti!ja onhan se jo paljon makeempi ku C-koppanen.
Jeps,
En itse menisi sanomaan vanhempaa 220 D:tä CDI:tä lujemmaksi. "Haku"-toiminnolla löytynee paljon tietoa ko. moottorin Lucas-merkkisen ruiskutuspumpun ongelmista.

Voisitko kertoa millaisia ongelmia kavereidesi CDI-moottoreissa on ollut? Mitä nyt useammasta yksilöstä olen kommenttia kuullut niin suhteellisen luottettavilta moottoreilta ne vaikuttavat.

Jos tuollaista "väyrystä" hommaisin niin katselisin nimen omaan CDI:llä olevaa. Noissa myöhemmin tehdyissä CDI-koneellisissa ei tietämäni mukaan ole ollut happanemisongelmia ovissa ym. kuten noissa mallisarjan ensimmäisissä. Myös tästä aiheesta löytyy "haku"-toiminnolla massiivisesti tietoa.
Boss
Mersumies
Mersumies

Ainakin täällä suunnalla lojuu yksi 220cdi motilla varustettu c-sarjalainen joka ei käynnisty lämpötilan ollessa alta nollan.
Auto käynyt jo 5 kertaa veholla tsekattavana oireilun takia, korjattu sitä sun tätä mutta vikaa vaan ei löydy eikä muuksi muutu.
Tästä huolimatta itse kuitenkin olisin cdi:n kannalla, onhan niissä tehoja ihan erilailla kuin tuossa 220d:ssä ja tuskin kaikki ovat tuollaisia maanantaikappaleita.
Ja näytti olevan parinkympin pintaan vehollakin myynnissä alle 300tkm ajettu 220 cdi väyrynen. Joten kyllä niitäkin tuohon hintaan löytyy.
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

No jos minulla olisi väyrysen osto mielessä niin etsisin ennemmin 300D malleja,turbolla tai ilman.Niitä saa jo kohtuu hintaan,tehojakin jo vapaastihengittävässä 136,turbollisessa 170.Muistinkohan oikein...?Boshin pumpulla olevia ennemmin,ei siinäkään tulisi ongelmia.Tekniikkahan noissa varmaa,jo 124:sessa "testattua"!
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

AM kirjoitti:No jos minulla olisi väyrysen osto mielessä niin etsisin ennemmin 300D malleja,turbolla tai ilman.Niitä saa jo kohtuu hintaan,tehojakin jo vapaastihengittävässä 136,turbollisessa 170.Muistinkohan oikein...?Boshin pumpulla olevia ennemmin,ei siinäkään tulisi ongelmia.Tekniikkahan noissa varmaa,jo 124:sessa "testattua"!
Turbossa on 177 hv.
Vastaa Viestiin