Näin tuossa menneellä viikolla aika uuden E-mallin nelivetotaksin. Se oli -06 tai nuorempi. En olisi muuten huomioinut, mutta molemmista kynnyskoteloista oli maali kesinyt vallan pois. Pohjamaali oli näkyvissä koko matkalta. Etukuraläpät olivat, mutta about muutaman kymmenen sentin päästä alkoi kesiminen. En nähnyt paljonko oli ajettu, mutta oli varmaan hiekkateitä menty. Omassa kakkosnelosessa ei ole vielä kuin kynnyskotelon takapäästä vähän lähtenyt. Onko maalipinta uusissa mersuissa noin paljon heikentynyt?
Suvussa E320 -06 cdi AMG(tilattu Veholta uusi CLK). Mittarissa n.70 tkm, Korissa ei mitään huomautettavaa. Kun olen ko. laitteella ajellut niin kriittisellä silmällä aina katsonut kaikkea mahdollista, ja mitään moitittavaa en ole vielä keksinyt vs. S210 ja S123. Voi olla että korjaus maalaus on epäonnistunut. Mää mitään mistään tiärä
Ainiin, olihan jotain negaakin. Kuskin ovi on joskus maalattu uudestaan.
Värisävy on täysin sama, mutta pieni lakka valuma paljastaa uudelleen maalauksen ovenkahvan vieressä....
Liekö juna joskus ajanut kylkeen??
OT: Joo juna vissiin tuupannut kuskin oven vain kasaan . Mistä noista tietää..... ? Ja voi olla parempi ettei tiedäkkään, ainakin mun vanhoissa autoissa, voi säästyä pahoilta päänsäryiltä kun ei edes mieti mitä on "edellisissä" elämissä tapahtunut
Mersuhan käyttää kovaa nanolakkaa metallivärin päällä vuodesta 2004
lähtien. Sen *pitäisi* kestää hyvin.
Olisiko helma vaan ollut kurainen?
Tai olisiko siihen ruiskutettu kiveniskumassa ja se olisi lohkeillut?
Vai olisiko tehty korjausmaalaus ja uusi maali lohkeilisi?
Kyllähän neliveto syytää pikkukiveä helmaan paljon enemmän kuin pelkkä takapotku.
Toisaalta mesen maalausongelmat ei poistuneet 211-mallin myötä. Nanolakkaset on vasta noin kolmevuotiaita että niistä saadaan faktatietoa vasta vähän ajan päästä.
Siis kyllä se nano-lakka varmaan parantaa vesivärien kestoa mutta eihän siitä mihinkään pääse että kaikkien autovalmistajien nykyisin käyttämät ympäristöystävälliset maalit ovat heikompia kuin vanhat maalit. Mutta eivät nämä nykyisetkään mitään hilseile (se muovisen katon saumalistan ongelma oma juttunsa).
Kyllä tuossa otsikon autossa varmaan on korjausmaalaus epäonnistunut.
Kyllä ihmettelin sitä itsekin! Kävin ihan vierestä katsomassa kummallakin puolella ja eikös ne helmojen pinnat muovia ole. Auto oli 280 CDI neliveto ja oli muistaakseni pohjoisemmasta kotoisin , Ristijärvi-nimisestä paikasta. Auto oli ihan puhdas muuten. Kuskia en nähnyt. Outoa
Timope kirjoitti:Kyllä ihmettelin sitä itsekin! Kävin ihan vierestä katsomassa kummallakin puolella ja eikös ne helmojen pinnat muovia ole. Auto oli 280 CDI neliveto ja oli muistaakseni pohjoisemmasta kotoisin , Ristijärvi-nimisestä paikasta. Auto oli ihan puhdas muuten. Kuskia en nähnyt. Outoa
Muovia ne helmat on mutta jos viittaat niitten kattolistojen maaliongelmiin niin tietääkseni samaa ei ole ollut helmoissa.
DBFI kirjoitti: kaikkien autovalmistajien nykyisin käyttämät ympäristöystävälliset maalit ovat heikompia kuin vanhat maalit.
Noinhan se taitaa mennä. Uusimmassa TM:ssä oli käytetyn koeajossa Accord -03 jossa oven alareunat ja takaluukun alareuna ruosteen peitossa muuten siistissä autossa.