Peräongelmia W124 200D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 14.06.2007 13:46
Peräongelmia W124 200D
Perä huutanu siitä asti kun auton olen ostanu. Hommasin uuden käytetyn, kun ensin olin selvittäny, että Perä pitää olla pikkuperä, siinä pitää olla ABS-anturi ja nelivaihteisen dieselin välitykset.
Katselin sitä uutta perää ja välitykset oli samat kun vanhassa, abs-anturille löyty paikka ja kiinnitys oli samanlainen, kuin vanhassa. Ei muutakun asennushommiin.
Eihän se tietenkään passannu. Kardaanin laippa ~5mm isompi.
Huomasin, kun ne perät oli molemmat irti ja vierekkäin, että uus oli ulkomitoiltaan pikkusen isompi ja purkasin sitä sen verran, että otin laipan irti, niin siinä laipan saa auki 30 mm hylsyllä, kun vanhassa perässä tais olla 24mm.
Mikä perä tuo tuommonen sitte on? Isoperä?
Meinasin, että ostan siihen vain toisen kardaanin, mutta tuleeko sen kardaanin kanssa samat yhteensopivuusongelmat, kuin perän kans? Onko tuollasta perää ees käytetty 200D-moottorissa ja onko siihen edes mahdollista löytää sopivaa kardaania?
Myyjä kehu, että olis vähä yli 100 tonnia ajetusta autosta se perä, niin kiinnostais vähä säätää se paikalle.
Katselin sitä uutta perää ja välitykset oli samat kun vanhassa, abs-anturille löyty paikka ja kiinnitys oli samanlainen, kuin vanhassa. Ei muutakun asennushommiin.
Eihän se tietenkään passannu. Kardaanin laippa ~5mm isompi.
Huomasin, kun ne perät oli molemmat irti ja vierekkäin, että uus oli ulkomitoiltaan pikkusen isompi ja purkasin sitä sen verran, että otin laipan irti, niin siinä laipan saa auki 30 mm hylsyllä, kun vanhassa perässä tais olla 24mm.
Mikä perä tuo tuommonen sitte on? Isoperä?
Meinasin, että ostan siihen vain toisen kardaanin, mutta tuleeko sen kardaanin kanssa samat yhteensopivuusongelmat, kuin perän kans? Onko tuollasta perää ees käytetty 200D-moottorissa ja onko siihen edes mahdollista löytää sopivaa kardaania?
Myyjä kehu, että olis vähä yli 100 tonnia ajetusta autosta se perä, niin kiinnostais vähä säätää se paikalle.
Viimeksi muokannut leijonamieli, Su 30.03.2008 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sopiikko sittenkin
Jos vain laippa on eri niin eiköhän sen saa vaihdettua vanhasta perästä. Oletko mitannut vetarien sopivuuden? Käsittääkseni isossa perässä on lyhyemmät vetarit.
Re: Sopiikko sittenkin
Ja isommat vetarien laipat.pekkak kirjoitti:Käsittääkseni isossa perässä on lyhyemmät vetarit.
Re: Sopiikko sittenkin
Niin ja jos se on tosiaan iso perä niin ei riitä kartaanin laipan vaihto, menee myös kataanin takaosa lyhennykseen.pekkak kirjoitti:Jos vain laippa on eri niin eiköhän sen saa vaihdettua vanhasta perästä.
Helpointa on hommata samanikäisestä se pikku perä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 14.06.2007 13:46
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 14.06.2007 13:46
Mielenkiintoistajuhaoh kirjoitti:Taisi olla niin, että tuo perän kartaanin laippa pieneni 90mm;stä 80mm:iin juuri v.89. Oisko muuttunut tuo akselikin silloin ja ehkä kopan muotoilu.leijonamieli kirjoitti:02.11.90 otettu käyttöön

Täällä foorumillahan on se perätaulukko:
http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf
Osaisko joku tuosta kertoa mulle, mihin asti tuota pienemmällä laipalla olevaa perää on sitte käytetty...
Passaisko tuon perän kaveriks -89, tai vanhemman kardaani suoraan? Onko kellään kokemuksia?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 14.06.2007 13:46