lisäilmaluisti ja M103 jetronic- osat
lisäilmaluisti ja M103 jetronic- osat
hep!
putsailin tuossa lisäilmaluistia ja mustaahan sieltä lähti.
Mutta kuuluuko sen luistin olla kokonaan kiinni kylmänä?
Tässä jää n. 1½mm rako, kokonaan kiinni se ei mene.
Kun napsuttelin sitä ( 12v napoihin ) liikkui se kyllä rivakasti auki asti.
olenko tunnistanut jetronicin osat oikein
osa #12, pari alipaineletkua, mikäseo?
osa #15, tulee keltaisia ja ruskeita johtoja mutta ei siinä liittimen alla ole mittään...
Kytkentäkaaviossa on myös
*nopeusanturi
*YKK-anturi ( yläkuolokohta?)
*lämpökytkin
Mistäs ne löytyy?
tattista
putsailin tuossa lisäilmaluistia ja mustaahan sieltä lähti.
Mutta kuuluuko sen luistin olla kokonaan kiinni kylmänä?
Tässä jää n. 1½mm rako, kokonaan kiinni se ei mene.
Kun napsuttelin sitä ( 12v napoihin ) liikkui se kyllä rivakasti auki asti.
olenko tunnistanut jetronicin osat oikein
osa #12, pari alipaineletkua, mikäseo?
osa #15, tulee keltaisia ja ruskeita johtoja mutta ei siinä liittimen alla ole mittään...
Kytkentäkaaviossa on myös
*nopeusanturi
*YKK-anturi ( yläkuolokohta?)
*lämpökytkin
Mistäs ne löytyy?
tattista
Re: lisäilmaluisti ja M103 jetronic- osat
Löytyisköhän nopeusanturi mittariston takaa?? Tästä en ihan varma ole..Blitzvan kirjoitti:osa #12, pari alipaineletkua, mikäseo?
osa #15, tulee keltaisia ja ruskeita johtoja mutta ei siinä liittimen alla ole mittään...
Kytkentäkaaviossa on myös
*nopeusanturi
*YKK-anturi ( yläkuolokohta?)
*lämpökytkin
Mistäs ne löytyy?
tattista
YKK anturi löytyy moottorin etupäästä sieltä värinänvaimennus kiekon läheisyydestä. Juuri se kiekko missä näkyy sytytysennakot
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: lisäilmaluisti ja M103 jetronic- osat
Varsinainen YKK-anturi on vauhtipyörällä.jupehalm kirjoitti:Löytyisköhän nopeusanturi mittariston takaa?? Tästä en ihan varma ole..Blitzvan kirjoitti:osa #12, pari alipaineletkua, mikäseo?
osa #15, tulee keltaisia ja ruskeita johtoja mutta ei siinä liittimen alla ole mittään...
Kytkentäkaaviossa on myös
*nopeusanturi
*YKK-anturi ( yläkuolokohta?)
*lämpökytkin
Mistäs ne löytyy?
tattista
YKK anturi löytyy moottorin etupäästä sieltä värinänvaimennus kiekon läheisyydestä. Juuri se kiekko missä näkyy sytytysennakot
Etupäässä oleva antaa signaalia vain testipistokkeelle
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Muuten kyllä, mutta tuossa koneessa on ennakonsäätö tehty elektronisesti ohjausboxilla.Make44 kirjoitti:"osa #12, pari alipaineletkua, mikäseo?"
n.60°C lämpökytkin, liittyy ennakonsäätöön. Kylmemmällä moottorilla kiinni jolloin jakajan keskipako hoitaa homman, lämpimänä auki ja imusarja siirtää ennakkoa 8-12°
Ei jakajassa ole muuta kuin pyörijä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Tietysti näin, oikeassa olet. Yöllä näköjään ajattelee/kirjoittaa joskus roskaa. Ajatus kai liikkui silloin Strombergissä.Jani kirjoitti: Muuten kyllä, mutta tuossa koneessa on ennakonsäätö tehty elektronisesti ohjausboxilla.
Ei jakajassa ole muuta kuin pyörijä.
- M102/103 ruiskuissahan tuo lämpöventtili liitty pa-höyryjen kierrätykseen, aukeaa yli 70°C ja isommilla kierroksilla=imusarjan alipaine imaisee aktiivihiilitötsän(vasen etulokari, suojan alla)puhtaaksi. Systeemi toimii myös tankin ilmastointia varten, jos tankatessa kova suhahdus korkista, systeemi luultavasti tukossa.
Tämä meni jo vähän kauas alkuperäisestä aiheesta mutta nuo hienot konehuonekuvat innostavat, kiitos niistä.