Onkohan vika vai ominaisuus, kun jäähdyttäjän puhallin lähtee pyörimään
kun kylmän moottorin käynnistää? Auto on manuaali ja ilman ilmastointia
ja -99. Liityykö tämä siihen, kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle niin moot
tori lämpiää normaalisti (webaston avustuksella) n. 80 ast. ja hetken ku-
luttua lämpö laskee n. 65 ast. Lämpö sitten heiluu n. 65-75 ast. ja joskus
jopa 80. Termari ja nesteet on vaihdettu pari päivää sitten mutta oireet
jatkuvat. Osaisikohan joku viisaampi kertoa mistä on kysymys? Kiitokset jo etukäteen.
W 202 200 cdi:n jäähdyttäjän puhallin
Mulla on automaatti ja ilmastointi. Jäähdyttäjän puhallin ei lähde pyörimään oikeastaan koskaan.
Moottorin lämpiäminen kuulostaisi siltä, että webasto nostaa lämmön sinne 80 asteeseen ja sammuu sen jälkeen kun sitä ei enää tarvita. Se varmaan kytkeytyy uudelleen jossain vaiheessa kun lämpö laskee liiaksi. Mielestäni termostaatin pitäisi pitää lämpö lähellä 80 astetta koko ajan, joten suosittelen vaihtamaan sen ennen kovempia pakkasia.
Moottorin lämpiäminen kuulostaisi siltä, että webasto nostaa lämmön sinne 80 asteeseen ja sammuu sen jälkeen kun sitä ei enää tarvita. Se varmaan kytkeytyy uudelleen jossain vaiheessa kun lämpö laskee liiaksi. Mielestäni termostaatin pitäisi pitää lämpö lähellä 80 astetta koko ajan, joten suosittelen vaihtamaan sen ennen kovempia pakkasia.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
.
Ymmärsinköhän kysymystä oikein.
Puhallin siis ei heti lähde pyörimään "täysillä".
Mutta pyörii kuitenkin.
En ole nyt aivan varma, mutta muistaakseni mullakin lähtee hiljokseen pyörimään, ikäänkuin tyhjäkäynnillä.
Kesällä ehken ainaskin.
Talvisaikaan olen vähemmän viihtynyt pellin alla.
Eli en olisi kamalan huolissani.
Se, että ensin lämmöt käy korkeammalla, on ihan normaalia.
Liittyy ihan siihe normaaliin termostaatin toimintaan.
Kun ensin kylmä neste ensimmäisen kerran lämmittää termostaatin, aukeaa se vähän korkeammassa lämpötilassa.
Sitten jatkossa lämmön "pysyminen" riippuu termostaatin asteista, tai vielä enemmän moottorin rasituksesta.
Kaupungissa ei lämmöt pysy ylhäällä, moottori ei rasitu tarpeeksi.
Eikä aina maantielläkään, varsinkaan jonossa liruutellessa.
Minusta nuo sinun "asteesi" näyttää kulkevan vielä "normaalin rajoissa".
Minulla, kun systeemiä on paljon muutettu, niin ei lämpöä tahdo yli kuudenkympin saada millään.
Pitäisi koko ajan ajella "kortti pois" nopeuksia, jotta moottori edes pikkuisen joutuisi puhaltamaan ja hukkalämpöä alkaisi muodostumaan.
Ymmärsinköhän kysymystä oikein.
Puhallin siis ei heti lähde pyörimään "täysillä".
Mutta pyörii kuitenkin.
En ole nyt aivan varma, mutta muistaakseni mullakin lähtee hiljokseen pyörimään, ikäänkuin tyhjäkäynnillä.
Kesällä ehken ainaskin.
Talvisaikaan olen vähemmän viihtynyt pellin alla.
Eli en olisi kamalan huolissani.
Se, että ensin lämmöt käy korkeammalla, on ihan normaalia.
Liittyy ihan siihe normaaliin termostaatin toimintaan.
Kun ensin kylmä neste ensimmäisen kerran lämmittää termostaatin, aukeaa se vähän korkeammassa lämpötilassa.
Sitten jatkossa lämmön "pysyminen" riippuu termostaatin asteista, tai vielä enemmän moottorin rasituksesta.
Kaupungissa ei lämmöt pysy ylhäällä, moottori ei rasitu tarpeeksi.
Eikä aina maantielläkään, varsinkaan jonossa liruutellessa.
Minusta nuo sinun "asteesi" näyttää kulkevan vielä "normaalin rajoissa".

Minulla, kun systeemiä on paljon muutettu, niin ei lämpöä tahdo yli kuudenkympin saada millään.
Pitäisi koko ajan ajella "kortti pois" nopeuksia, jotta moottori edes pikkuisen joutuisi puhaltamaan ja hukkalämpöä alkaisi muodostumaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Flekti pyörii jatkuvasti
220 cdi -00 oli vastikään sitä että flekti pyöri omiaan ja nesteen merkkivalot paloi koelaudassa. loppupelissä syy löytyi vas. etupyöräkotelon takaa ohjausreleen vaihdolla (n. 200e).