Onkoha vika termostaatissa vai missä kun pakkasten alettua lakkasi mersun (C 200 CDI) lämpiämästä?
Moottorin lämpö mittarin mukaan 60 ja kiihdytyksen ja kovien kierrosten jälkeen nousee n.70, polttoainelämppärillä nousee noin 80 mutta kun lämppäri sammuu laskee lämpö noin 60.
Missäpäin termostaatti moottoritilassa löytyy ja onko hankala homma vaihtaa?
Seuraat sitä ylävesiletkua moottoriin päin niin löytyy. Ei ole vaikea vaihtaa.
Viisarin verran yli 80 kuuluu pysyä kun termari on kunnossa.
Nokan voi muurata umpeen jo +10 asteen jälkeen eikä nouse lämmöt liikaa normiajossa.
Onko kokemusta kun uusikaan termostaatti ei nosta lämpöjä kuin juuri viisarin verran alle 80 asteen? Vienkö takuuvaihtoon pelkän termarin vai menekö koko auton kanssa. Ostettu merkkihuollosta.
Mulla uusi termari ei nostanut juurikaan yli 60 asteen ja soitin että termari viallinen, eivät uskoneet kun oli alkuperäinen ja ei ole ikinä tullut samanlaista tilannetta vastaan.
Sanoin että uusi termari paikoilleen ja katsotaan, asentaja lähti lenkille ja palattuaan sanoi että nousee 80 asteeseen.
Meni termari vaihtotöineen takuuseen.
Huomannut että saa ajaa kovaa (luokkaa 100 km/h) että nousee tonne 80 lukemiin.
En viitti mennä enään rutiseen uutta termaria.
Mulla on tämä vissiin viiden termari tämän auton historiassa, tosin autokin on ollut jo monta vuotta. Ainoastaan yksi termari on nostanut lämmön hieman yli 80 asteen ja kaikki muut ovat jättäneet sen vähän alle. Ei tuossa muuten mitään, mutta webasto katkaisee lämmön tuossa 78 asteessa. Välistä käy niin, että webasto lämmittää ja termari laskee vettä jo läpi
Onkohan tuohon kuoreen kukaan saanut sovittettua jotain tarviketermaria, jossa asteita olisi 90-95 paikkeilla. Siinä olisi hieman varaa termarin "löystyä" ennenkuin rupeaa taas olemaan alle 80 asteen lämmöt.
Jossi kirjoitti:
Onkohan tuohon kuoreen kukaan saanut sovittettua jotain tarviketermaria, jossa asteita olisi 90-95 paikkeilla. Siinä olisi hieman varaa termarin "löystyä" ennenkuin rupeaa taas olemaan alle 80 asteen lämmöt.
Oletko harkinnut laittaa väyrysen termostaatia tilalle? Niitä on 85,87,92 asteisia ja luulisin käyvän hyvin myös 202:seen.
Noita 92 asteisia käytetään vesilaturi väyrysissä eikä niissä lämmöt nouse turhan ylös vaikka 92 asteisia ovatkin, päinvastoin niilläkin on lämmön saanti lujassa cdi:ssä.
Katso ryssän varaosasivulta sivulta numerot vaikka 210.006:le
Joskus kyselin merkkiliikkeestä noita, mutta kertoivat ettei ne sovi. Pitäisi oikeastaan ostaa semmoinen ja kokeilla itse, sillä ei noihin myyjiin aina ole luottamista..
Saisikohan tuosta kuoresta sitä termostaattia kuinka helposti irti? Ostaisi väyrysen termostaatin kuorineen ja vaihtaisi vain sen sisuksen omaani. Luulisi, ettei mersu valmista kymmentä eri mallista sisustaa, vaikka kuorissa olisikin eroa.
Ylävesiletkun sisälle volvon letkumallinen termari Vanhan termarin rojut hittoon ensin. Kuka uskaltaa kokeilla?? Auttais myös 290 suoraruiskuun, ei rupea ylävesiletku lämpenemään ennen aikojaan.