tuikku kirjoitti:
Mitä tarkoitat, ylöspäin ?
Tarkoitatko, että sylinteristä painetta vuotaa suuttimen ohi ja sitä pikipaskaa mukana.
Jos sitä, niin olet hoksannut oikein mielestäni.
Ohjelma pyrkii korjaamaan käyntiä mahdollisimman tasaiseksi..
Tarkoitin juuri tuota, mutta tuo voidaan unohtaa. Tarkastin eilen suuttimien juuret, olivat puhtaan. Testasin vielä laittamalla saippuavettä, ei tullut kuplia.
tuikku kirjoitti:
Minkälaisestahan testeristä on kyse ?
Auto Kävi merkkiliikkeessä testissä.
tuikku kirjoitti:
Käsittääkseni, jos suutin vuotaa polttoainetta sylinteriin, niin silloin ruiskutusta korjataan pienemmäksi, eli miinusta.
Koska sitä polttoainetta on menossa "vakioruiskauksella" liikaa.
Silloin ehjien suuttimien ruiskutusta pitää lisätä, jotta ne pysyisi vuotavien "mukana".
Joten tästä ei ole kyse.
tuikku kirjoitti:
Jos taas suutin vuotaa sinne paluulinjaan sitä polttoainetta, niin silloinhan sen annosta täytyy lisätä, jotta "oikea" määrä saavutetaan.
Vastaavasti aina sitten muiden kunnon mukaisesti, niistä annosta vähennetään.
Olisiko tästä kyse?
Testissä kaikille muille suuttimille annetaan negatiivinen arvo, mutta nelossuuttimelle +5.2, joten meneekö ajatus aivan härän per... jos tulkitsen että muiden ruiskutusmäärää vähennetään normaalista?
Onko tuollaisen suuttimen korjaus millainen toimenpide, ja minkä hintainen?
tuikku kirjoitti:
Kannattaisikko ensin tutkailla niitä imusarjan läppiä ?
Eläkä osta niitä suutimia veholta.
Laita entiset vaikka huoltoon mielummin.
Imusarja on puhdistettu ja läpät tarkastettu kuukausi sitten.
Merkkiliikkeessä uusi suutin 425,- + työ ja vastaavasti paikallisessa Dieselhuollossa vaihtosuutin 350,- +työ
Tässä testidiagnoosi lapussa lukee että
"Jos jonkin sylinterin määränkorjaus saavuttaa arvon +5 mm^3/Hub, taytyy tämän sylinterin injektori vaihtaa"