Kymysystulva á la S202 C230T Kompressor
Kymysystulva á la S202 C230T Kompressor
Otsikon mukainen peli olis nyt kiikarissa. Ja sitten asiaan...
* Mitä tommosen -98 230 Kompressorin varusteisiin kuuluu vakiona, onko esim. sävylasit ja keskuslukko (kaukosäätöinen?) vakiovarusteita?
* Entäpä mitä kaikkea Sport-paketti tuo mukanaan?
* Onko C-sarjankin farmareissa perän tasonsäätö vakiona?
* Ja onko noissa lukkoperää vakiona ja mitäs ASR siihen vaikuttaa?
* Entäpä tuo APS-systeemi, tekeekö sillä yhtään mitään enää nykypäivänä?
* Lisävaruste poistumisvalot, onko ne 202:ssa vain etuovissa vai myös taka-uksissa?
* Mitä maksaa uudet Xenon-polttimot kyseiseen rotteloon, entäs uusi/kunnostettu kompura?
* Mitä koodi 058 tarkoittaa?
* Kuinka yleinen väri 197 Obsidian Schwarz on 202:ssa ja onko se metalliväri?
* Onko tommonen sadesensori toimiva keksintö?
* Tuliko facelift -98 ja mitä se toi mukanaan?
Kaikkiin löytynee jo vastaus forumilta mutta kiusataan nyt pitkästä aikaa.
* Mitä tommosen -98 230 Kompressorin varusteisiin kuuluu vakiona, onko esim. sävylasit ja keskuslukko (kaukosäätöinen?) vakiovarusteita?
* Entäpä mitä kaikkea Sport-paketti tuo mukanaan?
* Onko C-sarjankin farmareissa perän tasonsäätö vakiona?
* Ja onko noissa lukkoperää vakiona ja mitäs ASR siihen vaikuttaa?
* Entäpä tuo APS-systeemi, tekeekö sillä yhtään mitään enää nykypäivänä?
* Lisävaruste poistumisvalot, onko ne 202:ssa vain etuovissa vai myös taka-uksissa?
* Mitä maksaa uudet Xenon-polttimot kyseiseen rotteloon, entäs uusi/kunnostettu kompura?
* Mitä koodi 058 tarkoittaa?
* Kuinka yleinen väri 197 Obsidian Schwarz on 202:ssa ja onko se metalliväri?
* Onko tommonen sadesensori toimiva keksintö?
* Tuliko facelift -98 ja mitä se toi mukanaan?
Kaikkiin löytynee jo vastaus forumilta mutta kiusataan nyt pitkästä aikaa.
Re: Kymysystulva á la S202 C230T Kompressor
Sävylasit olivat alkuun lisävaruste Classicissa ja Espritissä. 1997 MoPfista lähtien vakio. Täällä on mielestäni aika hyvä yhteenveto: Click.PM kirjoitti:...Mitä tommosen -98 230 Kompressorin varusteisiin kuuluu vakiona, onko esim. sävylasit ja keskuslukko (kaukosäätöinen?) vakiovarusteita?...
Edellä olevan linkin takaa kopioiden ja kääntäen: Kirkkaat lamput, maalatut listat, 5-puolaiset alut, sportlook-keskikonsoli, sporttialusta, sporttietupenkit.PM kirjoitti:...Entäpä mitä kaikkea Sport-paketti tuo mukanaan?...
Tasonsäätö on lisävaruste.PM kirjoitti:...Onko C-sarjankin farmareissa perän tasonsäätö vakiona ...
Lukkoperä ei ole vakiovaruste. ASR:n kanssa ei ole lukkoperää.PM kirjoitti:...Ja onko noissa lukkoperää vakiona ja mitäs ASR siihen vaikuttaa?...
Kärjistäen sanottuna: Ei. Koska siihen ei tietääkseni saa uusia Suomen karttoja.PM kirjoitti:...Entäpä tuo APS-systeemi, tekeekö sillä yhtään mitään enää nykypäivänä?...
Värin koko nimi on Obsidianschwarz metallic. Eli on metalliväri. Valmistusmääristä en osaa sanoa, mutta ei se ainakaan suoranaisesti harvinainen ole.PM kirjoitti:...Kuinka yleinen väri 197 Obsidian Schwarz on 202:ssa ja onko se metalliväri?...
On. Paitsi että uusi tuulilasi maksaa runsaasti.PM kirjoitti:...Onko tommonen sadesensori toimiva keksintö?...
09/1995 oli pieni facelift. 06/1997 tuli iso facelift, jonka mukana ASR tuli vakioksi kaikkiin malleihin poislukien hinnat-alkaen-mallit. Isoissa bensakoneissa ASR taisi olla vakiona jo hieman tätä ennen.PM kirjoitti:...Tuliko facelift -98 ja mitä se toi mukanaan?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Täällä tietopaketti suomeksi sisältäen myös 97/98-hinnastot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Kymysystulva á la S202 C230T Kompressor
Poistumis valot vain etu ovissaPM kirjoitti:Otsikon mukainen peli olis nyt kiikarissa. Ja sitten asiaan...
* Lisävaruste poistumisvalot, onko ne 202:ssa vain etuovissa vai myös taka-uksissa?
* Mitä maksaa uudet Xenon-polttimot kyseiseen rotteloon, entäs uusi/kunnostettu kompura?
Xenoneita saa nykyään lähes joka paikasta.
Hinta riippu kevin arvosta 4300 on halvimmat n 70e/kpl
Kompuran hinta uutena oli jotain 2-3k€ + työt
kunnostettuja etoneita saanee rapakontakaa
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Kiitoksia vastauksista.
Niinhän siinä sitten kävi että polte kävi sietämättömäksi ja kaupat tuli lyötyä lukkoon. Tuntuu ihan jämäkältä laatuautolta, ei mitään nitinöitä, natinoita, kolinoita eikä välyksiä vaikka mittarissa on jo karvan yli 200th. Karvalakki-W126 tuntuu aikas ankealta tapaukselta tuon jälkeen, jota en kyllä ihan heti olisi uskonut.
Huomenissa tullee kuvia kunhan vähän huuhtasen ensin. Sanottavaa autossa toki löytyy, mm. painauma takaovessa, alkavaa ruostetta maskin vieressä ja takaluukussa, halkeama tuulilasissa ja sakkorajaa lähestyvät kesägummit; sisusta sentään on lähes virheettömässä kunnossa.
Saas nähdä kuinka tässä vielä innostuu, ostoslistalla on jo kompurakittiä, Brabuksen IC:tä, Remuksen putkea, lastua, filtteriä, paria settiä AMG:n valsseja, Avantgarde-maskia sun muuta sälää. No jos ensin sais lohkolämppärin ja uudet umpioiden lasitkin asennettua...
VIN WDB2020851FXXXXXX
Plant 67
Model C 230 KOMPRES
Chassis 2020851FXXXXXX
Engine 111975 12 009225
Transmission 722605 00 756119
Tyres
Primary PIRELLI
Order 0 8 216 30439
Heating 0821610367
Lights BOSCH
Winch 0-21625293
Delivery date 27.01.98
Dealer Duesseldorf branch (216)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
197 obsidian black metallic (с 1978)
Options
058 aej. 97/2 (с 09.12.1995)
221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
273 installation kit for D net mobile telephone (с 01.03.1994)
292 sidebag in front left and right (с 01.01.1994)
345 rains sensor for windshield wipers (с 01.10.1993)
351 auto-pilot-system (APS) (с 01.03.1994)
radio-navigations-system
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
675
sports chassis with 6-spoke light alloy wheels and wide tires (с 01.03.1996)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
875 heated screen wash system (с 01.02.1988)
windshield washer heated (W201)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
956 equipment package sport (с 01.11.1991)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
Niinhän siinä sitten kävi että polte kävi sietämättömäksi ja kaupat tuli lyötyä lukkoon. Tuntuu ihan jämäkältä laatuautolta, ei mitään nitinöitä, natinoita, kolinoita eikä välyksiä vaikka mittarissa on jo karvan yli 200th. Karvalakki-W126 tuntuu aikas ankealta tapaukselta tuon jälkeen, jota en kyllä ihan heti olisi uskonut.
Huomenissa tullee kuvia kunhan vähän huuhtasen ensin. Sanottavaa autossa toki löytyy, mm. painauma takaovessa, alkavaa ruostetta maskin vieressä ja takaluukussa, halkeama tuulilasissa ja sakkorajaa lähestyvät kesägummit; sisusta sentään on lähes virheettömässä kunnossa.
Saas nähdä kuinka tässä vielä innostuu, ostoslistalla on jo kompurakittiä, Brabuksen IC:tä, Remuksen putkea, lastua, filtteriä, paria settiä AMG:n valsseja, Avantgarde-maskia sun muuta sälää. No jos ensin sais lohkolämppärin ja uudet umpioiden lasitkin asennettua...
VIN WDB2020851FXXXXXX
Plant 67
Model C 230 KOMPRES
Chassis 2020851FXXXXXX
Engine 111975 12 009225
Transmission 722605 00 756119
Tyres
Primary PIRELLI
Order 0 8 216 30439
Heating 0821610367
Lights BOSCH
Winch 0-21625293
Delivery date 27.01.98
Dealer Duesseldorf branch (216)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
197 obsidian black metallic (с 1978)
Options
058 aej. 97/2 (с 09.12.1995)
221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
273 installation kit for D net mobile telephone (с 01.03.1994)
292 sidebag in front left and right (с 01.01.1994)
345 rains sensor for windshield wipers (с 01.10.1993)
351 auto-pilot-system (APS) (с 01.03.1994)
radio-navigations-system
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
675
sports chassis with 6-spoke light alloy wheels and wide tires (с 01.03.1996)
808 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
875 heated screen wash system (с 01.02.1988)
windshield washer heated (W201)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
956 equipment package sport (с 01.11.1991)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)
Viimeksi muokannut PM, La 01.09.2007 00:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Onneksi olkoon vaan vielä minultakin - huomenna gryndataan lisää ehkäPM kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.
Niinhän siinä sitten kävi että polte kävi sietämättömäksi ja kaupat tuli lyötyä lukkoon.
Vaikka yritin kyllä vielä ehdottaa yön yli nukkumista
Koeajossa antoi vähän odottaa itseään mutta sitten... Vääntöä löytyy kivasti alakierroksiltakin verrattuna tuohon omaan coupeen. Selvästi sivistyneempi ja helpommin ajettava kuin tuo veteraani-karvalakkini varsinkin varmaan kun ajetaan lujempaa. Vakuutti kyllä minutkin; hyvin toimiva alusta ja jämäkkä peli muutenkin.
Varusteitakin on varmasti riittämiin - vaikka mitäs minä niistä tietäisin. Mulla on penkinlämmittimen virkaa hoitanut vm. 2002 Dressman kalsarit; sitä paksumpaa tuotantoa vielä.
Mutta oikeasti näissä mersuissa on sitä jotain miksi kannattaa ennemmin ostaa 9 vuotta vanha auto tai vanhempikin kuin samalla rahalla pari kolme vuotta vanha japanin ihme - juu olen ajanut sellaisella mutta en kuitenkaan Geishalla Se CLK jäi vielä odottamaan varmaan minua...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Ja vieläkin tyytyväinen...
Mites tuo lohkolämppärin ja sisähaaran asentaminen onnistuu kompuraan? Konehuone on kuitenkin sen verran piukassa kamaa että alakautta tarvinee taiteilla, jossain puhuttiin jotain startinkin irrottamisesta, vaan tuskin lienee tarpeellista?
Paljos noi Boschin Xenonien lasit kustantaa kun ei näytä olevan KL:n sivuilla ainakaan? Onko noissa laseissa jotain isoakin eroa, Saksasta kun saa normeja tarvikelaseja 25€:lla?
Pakoputki näyttäisi olevan yhtä puuta takapöntöltä katille asti, mitä lie järkee siinäkin. Jos tohon hankkii Remuksen takapöntön muhviliitoksella, niin alkuperäisen putken joutunee rälläköimään poikki. Onko jollakulla kokemuksia moisesta operaatiosta, lähinnä tuon sopivuuden ja sovittelun kannalta?
Entäs nuo Japin myymät hiilari-look-ava-maskit, onko joku raiskannut autonsa moisella ja olisko kuvallista todistusaineistoa?
Mites tuo lohkolämppärin ja sisähaaran asentaminen onnistuu kompuraan? Konehuone on kuitenkin sen verran piukassa kamaa että alakautta tarvinee taiteilla, jossain puhuttiin jotain startinkin irrottamisesta, vaan tuskin lienee tarpeellista?
Paljos noi Boschin Xenonien lasit kustantaa kun ei näytä olevan KL:n sivuilla ainakaan? Onko noissa laseissa jotain isoakin eroa, Saksasta kun saa normeja tarvikelaseja 25€:lla?
Pakoputki näyttäisi olevan yhtä puuta takapöntöltä katille asti, mitä lie järkee siinäkin. Jos tohon hankkii Remuksen takapöntön muhviliitoksella, niin alkuperäisen putken joutunee rälläköimään poikki. Onko jollakulla kokemuksia moisesta operaatiosta, lähinnä tuon sopivuuden ja sovittelun kannalta?
Entäs nuo Japin myymät hiilari-look-ava-maskit, onko joku raiskannut autonsa moisella ja olisko kuvallista todistusaineistoa?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Ainakaan minun 1998-mallin CLK230K:ssani ei ollut tarvetta irroitella starttia. Alakautta asentaminen tapahtui, mutta sieltä se meni helposti.PM kirjoitti:...Mites tuo lohkolämppärin ja sisähaaran asentaminen onnistuu kompuraan? Konehuone on kuitenkin sen verran piukassa kamaa että alakautta tarvinee taiteilla, jossain puhuttiin jotain startinkin irrottamisesta, vaan tuskin lienee tarpeellista?...
Näin se lienee pelkän takapöntön tapauksessa. Siksi kannattaa myös selvittää tarjouksia koko catbackista. Sen asentaminen kun onnistuu rikkomatta mitään ja hinta voi hyvällä tuurilla olla varsin kilpailukykyinen.PM kirjoitti:...Jos tohon hankkii Remuksen takapöntön muhviliitoksella, niin alkuperäisen putken joutunee rälläköimään poikki. Onko jollakulla kokemuksia moisesta operaatiosta, lähinnä tuon sopivuuden ja sovittelun kannalta?...
Harkitsisin myös muita putkistoelementtimerkkejä kuin Remusta. Olen ymmärtänyt, että Remuksen ruosteenvastustuskyky ei ole mitenkään valtavan erinomainen. Supersprint, Eisenmann tai Brabus. Itselläni on tuossa "ruumisautossa" viimeinen.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kyllä sen lohkon siinne saa helpommalla pääsee kun irroittelee ylimääriäisä ympäriltä.PM kirjoitti:Ja vieläkin tyytyväinen...
Mites tuo lohkolämppärin ja sisähaaran asentaminen onnistuu kompuraan? Konehuone on kuitenkin sen verran piukassa kamaa että alakautta tarvinee taiteilla, jossain puhuttiin jotain startinkin irrottamisesta, vaan tuskin lienee tarpeellista?
Paljos noi Boschin Xenonien lasit kustantaa kun ei näytä olevan KL:n sivuilla ainakaan? Onko noissa laseissa jotain isoakin eroa, Saksasta kun saa normeja tarvikelaseja 25€:lla?
Pakoputki näyttäisi olevan yhtä puuta takapöntöltä katille asti, mitä lie järkee siinäkin. Jos tohon hankkii Remuksen takapöntön muhviliitoksella, niin alkuperäisen putken joutunee rälläköimään poikki. Onko jollakulla kokemuksia moisesta operaatiosta, lähinnä tuon sopivuuden ja sovittelun kannalta?:
Xenoneille on omat laisnsa, motoneissä muistaakseni on.
Mulla oli amg takapönttö ja se oli muhviulla kiinni joka hieman vuoti.
ja onnea uudelle autolle, itse huristelin 3v tuollaisella.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Kiitoksia, onnea tässä tarvitaankin, kunhan menis edes talven yli ilman isompia vikoja.Hokke kirjoitti:ja onnea uudelle autolle, itse huristelin 3v tuollaisella.
Niin, tuosta putkesta. Remus houkuttelee vain ja ainoastaan sen takia että tommosen mallistosta poistuneen täysrosterisen ovaaleilla 2 x 102 x 65mm ulostuloilla olevan pöntön sais Saksasta karvan yli 200€:lla, ovh muka liki 800€ ollut joskus. Eikä se farkun perässä yhtään pöllömmältä näytä, tämä tosin on astetta pienemmillä ulostuloilla. Ja näyttäishän sieltä löytyvän myös (suoria) keskiputken pätkiä pilkkahintaan, niin ei tarttis alkuperäistä alkaa pilkkoon. Saattaa vaan tulla hieman turhan äänekäs...
Supersprintistä on kokemusta Hondan räppänästä; tyhjäkäynnillä miellyttävän matala ääni, ajossa ei juuri eroa alkuperäiseen, paitsi jos kaasu pohjassa vinguttaa. Ääni on todella hillitty, vaikka autossa on takapöntön seurana toisen valmistajan kromattu peltipakosarja ja rosterinen läpivirtaava (lue: läpinäkyvä) keskiputki. Hinnoissaan vaan on mokomat, Saksassakin. Marteliuksella kompuran koko putkisto pakosarjoineen kustantaa ~2300€. Vaan olispahan sitten ikuinen putki ja tehoakin saattaisi tulla 2-numeroinen määrä lisää. Ja sitten vielä se pulley-kitti... No, mutta pääasia että tärkein päivitys on jo tilattu, siis Ava-maski.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Onko muuten tuon alkuperäisen vakionopeussäätimen toiminnassa joku nopeusraja? Pitäiskö sen lukittua kun vetää hanikasta itteensä päin, eller hur?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
njet.PM kirjoitti:Onko muuten tuon alkuperäisen vakionopeussäätimen toiminnassa joku nopeusraja? Pitäiskö sen lukittua kun vetää hanikasta itteensä päin, eller hur?
vipstaakissa on 4 asentoa.
ylös= aseta nopeus, pidä ylhäällää, kiihtyy
alas= aseta nopeus, pidä alhaalla, hidastuu
eteen= pois päältä, myös jarrutus poistaa
eteen= muisti, hakee edellisen asetetun nopeuden.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Pelittää sitten vakkarikin, kun kädestä pitäen opetetaan. Eli vielä toistaiseksi toimii joka ainoa sähkönamikka, sähköklasit, sähköpenkit, ilmastointi, ratio, cd-poksi ja kaiken lisäksi kaikki mittariston taustavalot ja namikoiden tuijut kiiluvat. Kop kop...
Jotain pientä vikaakin toki on. Seisontajarru ei pitänyt yhtään ja poljin ei palautunut ylös asti. Ilmeisesti automaattisäätö ei toimi enää, joten kiristin sitten manuaalisesti "tappiin asti", voitelin vaijerit ja johan haukkaa taas. Vaan vieläkin jää pedaali makaamaan; viis mittariston varoitusvalosta, mutta tota piipitystä ei jaksa kuunnella. Vaijeri näyttää ihan ehjältä ja palautusjousi on iskussaan, mikähän siellä oikein kanittaa? Oliskohan vaijeri venynyt? Pitääkö muuten tossa säätöhässäkässä olla 2 jousta? EPC:n mukaan 1 pitäis riittää, toi toinen näyttääkin ihan kotikutoiselta...
Entäpä jarruttaessa kuuluva kilahduksen ja kolahduksen välimuoto, klumpsahdus? Kuuluu ja tuntuu pääosin vain ensimmäistä kertaa kunnolla jarruttaessa liikkeellelähdön jälkeen. Jarrut toimivat muuten aivan moitteettomasti ja tasaisesti. Jotenkin semmonen muistikuva on että lopussa oleva kardaanin kumilimppu voisi aiheuttaa tuota?
Jotain pientä vikaakin toki on. Seisontajarru ei pitänyt yhtään ja poljin ei palautunut ylös asti. Ilmeisesti automaattisäätö ei toimi enää, joten kiristin sitten manuaalisesti "tappiin asti", voitelin vaijerit ja johan haukkaa taas. Vaan vieläkin jää pedaali makaamaan; viis mittariston varoitusvalosta, mutta tota piipitystä ei jaksa kuunnella. Vaijeri näyttää ihan ehjältä ja palautusjousi on iskussaan, mikähän siellä oikein kanittaa? Oliskohan vaijeri venynyt? Pitääkö muuten tossa säätöhässäkässä olla 2 jousta? EPC:n mukaan 1 pitäis riittää, toi toinen näyttääkin ihan kotikutoiselta...
Entäpä jarruttaessa kuuluva kilahduksen ja kolahduksen välimuoto, klumpsahdus? Kuuluu ja tuntuu pääosin vain ensimmäistä kertaa kunnolla jarruttaessa liikkeellelähdön jälkeen. Jarrut toimivat muuten aivan moitteettomasti ja tasaisesti. Jotenkin semmonen muistikuva on että lopussa oleva kardaanin kumilimppu voisi aiheuttaa tuota?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Voipi olla sekin...näin oli ainakin mulla. Lopuksi aina risteykseen tultaessa kolahti ennen kuin auto pysähtyi kokonaan.PM kirjoitti: Entäpä jarruttaessa kuuluva kilahduksen ja kolahduksen välimuoto, klumpsahdus? Kuuluu ja tuntuu pääosin vain ensimmäistä kertaa kunnolla jarruttaessa liikkeellelähdön jälkeen. Jarrut toimivat muuten aivan moitteettomasti ja tasaisesti. Jotenkin semmonen muistikuva on että lopussa oleva kardaanin kumilimppu voisi aiheuttaa tuota?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Nyt on kuukauden verran taivalta takana, joitain huomioita...
Kone nykii aina välillä puolilämpimänä enemmän kaasua tarjotessa ja automaatti empii hieman isommalle vaihtaessa. Jos kaasua runttaa vähintään puoliväliin asti koneen ollessa täysin kylmä, ryytyy ja pomppii kuin pässi narussa. Lienee kuitenkin normaalia, koska pääosin toimii aivan tasaisesti ja lämpimänä todella silkkisesti?
Hakee jonkun verran sileälläkin asfaltilla, eikä uudet 225/45R17-renkaat ainakaan parantaneet tilannetta. Ei siis mitään ajokoiramaisuutta, mutta valehtelematta Hondakin menee 205/50R15 teräväolkaisilla suorempaan ja vähemmin ohjausliikkein. Toisekseen, vaikka alusta onkin mallia Sport ja jämäkkä uusin Bilsteinin etuiskarein, on menossa mukana silti Mersun "pappamalleista" tuttua "keinutuolimaisuutta", joka ottaa pannuun nopeissa kaistanvaihdoissa, moottoritiellä ja etenkin kovalla sivutuulella ja yksin ilman kuormaa ajaessa.
Lasit huurtuu kun lyö Rest-lämmityksen päälle. Sama juttu kun aurinko paistoi koko päivän auton nokkaan, tuulilasi oikein pisaroi illalla. Putsasin juuri raitisilmasuodattimen, joka olikin suht tukossa, mutta tuohon sillä ei nähtävästi ollut mitään vaikutusta. Ajossa ei ongelmia ole ollut, ei edes kaatosateella, siis ainakaan ilmastointi päällä.
Jarruttaessa kuuluvan klupsahduksen olen paikallistanut takapäähän. Kuuluu myös reilummassa moottorijarrutuksessa tiukkaan mutkaan ajaessa ja aina ~30km/h nopeudessa, ideoita? Jarrupalojen valokin vilkuttelee jo, tosin vain reilussa sateessa ajaessa. Ainakin silmämääräisesti arvioiden paloissa on pintaa vielä vaikka kuinka.
Keskikulutus sähäkässä pätkäajossa on 11-11,5 litraa, joka on mitättömän vähän verrattuna ohjekirjan ilmoittamaan 13,7-13,9 kaupunkikulutukseen. Auto kuluttaa siis vain kolmisen litraa enemmän kuin Honda vastaavassa ajossa, vaikka onkin automaatti, 500 kiloa painavampi ja yli tuplasti tehokkaampi, varsin kohtuullista siis.
Seuraavaksi ostoslistalla onkin sitten Supersprintin keskiputki ja rosterinen takavaimennin ovaaleilla ulostuloilla tai Eisenmannin vastaava, jos vaan sopii pituuden puolesta tuohon SS:n keskiputkeen. Ja jos oikein innostun, niin enköhän tuon SS:n rosterisen pakosarjankin hanki, asennus vain voi olla työn ja tuskan takana tuossa pihakoivun alla. Ja se siivapyörä kompuraan, eiköhän niillä ollakin sitten jo 230hv:n paremmalla puolella...
Kone nykii aina välillä puolilämpimänä enemmän kaasua tarjotessa ja automaatti empii hieman isommalle vaihtaessa. Jos kaasua runttaa vähintään puoliväliin asti koneen ollessa täysin kylmä, ryytyy ja pomppii kuin pässi narussa. Lienee kuitenkin normaalia, koska pääosin toimii aivan tasaisesti ja lämpimänä todella silkkisesti?
Hakee jonkun verran sileälläkin asfaltilla, eikä uudet 225/45R17-renkaat ainakaan parantaneet tilannetta. Ei siis mitään ajokoiramaisuutta, mutta valehtelematta Hondakin menee 205/50R15 teräväolkaisilla suorempaan ja vähemmin ohjausliikkein. Toisekseen, vaikka alusta onkin mallia Sport ja jämäkkä uusin Bilsteinin etuiskarein, on menossa mukana silti Mersun "pappamalleista" tuttua "keinutuolimaisuutta", joka ottaa pannuun nopeissa kaistanvaihdoissa, moottoritiellä ja etenkin kovalla sivutuulella ja yksin ilman kuormaa ajaessa.
Lasit huurtuu kun lyö Rest-lämmityksen päälle. Sama juttu kun aurinko paistoi koko päivän auton nokkaan, tuulilasi oikein pisaroi illalla. Putsasin juuri raitisilmasuodattimen, joka olikin suht tukossa, mutta tuohon sillä ei nähtävästi ollut mitään vaikutusta. Ajossa ei ongelmia ole ollut, ei edes kaatosateella, siis ainakaan ilmastointi päällä.
Jarruttaessa kuuluvan klupsahduksen olen paikallistanut takapäähän. Kuuluu myös reilummassa moottorijarrutuksessa tiukkaan mutkaan ajaessa ja aina ~30km/h nopeudessa, ideoita? Jarrupalojen valokin vilkuttelee jo, tosin vain reilussa sateessa ajaessa. Ainakin silmämääräisesti arvioiden paloissa on pintaa vielä vaikka kuinka.
Keskikulutus sähäkässä pätkäajossa on 11-11,5 litraa, joka on mitättömän vähän verrattuna ohjekirjan ilmoittamaan 13,7-13,9 kaupunkikulutukseen. Auto kuluttaa siis vain kolmisen litraa enemmän kuin Honda vastaavassa ajossa, vaikka onkin automaatti, 500 kiloa painavampi ja yli tuplasti tehokkaampi, varsin kohtuullista siis.
Seuraavaksi ostoslistalla onkin sitten Supersprintin keskiputki ja rosterinen takavaimennin ovaaleilla ulostuloilla tai Eisenmannin vastaava, jos vaan sopii pituuden puolesta tuohon SS:n keskiputkeen. Ja jos oikein innostun, niin enköhän tuon SS:n rosterisen pakosarjankin hanki, asennus vain voi olla työn ja tuskan takana tuossa pihakoivun alla. Ja se siivapyörä kompuraan, eiköhän niillä ollakin sitten jo 230hv:n paremmalla puolella...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Nyt se alkoi sitten nykimään lämpimänäkin tai no pääosin toimii edelleen normaalisti mutta välillä nypyttää vähän, toisinaan hieman enemmän ja välillä oikein kunnolla rytkyttämällä ja hyppimällä. Mitä enemmän kaasua painaa, sitä todennäköisemmin hangoittelee vastaan. Ja varsinkin kun lähtee paikaltaan ykkösellä. Rytkytyksessä kone käy ilmeisesti kolmella ja paukuttelee putkessa. Eikä kiihdy mihkään, joka on huonompi juttu esim. ohitustilanteessa. Tänään aamulla kun oli huippukosteeta, kone toimi puolikaasulla ihan nätisti pariin kunnon kiihdytykseen asti, jonka jälkeen kone jäi käymään pysyvästi kolmella. Omituisinta asiassa on että koneen sammuttamisen ja välittömän uudelleenkäynnistämisen jälkeen käy taas nätisti neljällä.
Tulpat ainakin on vaihdettu ihan justiinsa ja käsittääkseni ilmamäärä/massamittari on uusi. Seuraavaks tarvinnee tarkistaa piuhat ja muut sytytysosat, alipaineletkut ja imuilman lämpötila-anturi, eiköhän niistä löydy syyllinen? On tää mieltä ylentävää tää Mersuilu.
Tulpat ainakin on vaihdettu ihan justiinsa ja käsittääkseni ilmamäärä/massamittari on uusi. Seuraavaks tarvinnee tarkistaa piuhat ja muut sytytysosat, alipaineletkut ja imuilman lämpötila-anturi, eiköhän niistä löydy syyllinen? On tää mieltä ylentävää tää Mersuilu.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]