Bi xenon H4 50w?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Valossa on kaksi asiaa, ensin on se aallonpituus, joka aikaansaa eri värien kokemisen. Eri väreillä on erilaiset aallonpituudet. Valkoisessa valossa on sekoittunut montaa tai oikeastaan kaikkia eri aallonpituuksia tasaisesti keskenään.

Ihmisen silmä on herkempi tietyille aallonpituuksille, sen huomaa hyvin kun laittaa esimerkiksi keltaiset lasit silmille, maailma näyttää kirkkaammalta, silmää huijataan.

Kelvinit liittyvät tähän siten, että tietyllä lämmöllä muodostuu tiettyä aallonpittuutta...tai voidaan myös sanoa, että tietyn lämpöinen asia muodostaa tiettyä aallonpituutta.

Kolmas juttu on sen muodostetun aallonpituuden amplitudi, eli se kuinka voimakas valo on.

Molemmat asiat ovat siten näkemisen kannalta tärkeitä, sekä aallonpituus että voimakkuus.

Auton tuunaajia taitaa kiinostaa enemmän, että kaasupurkausvaloista muodostuu puhtaamman valkoista tai sinertävää valoa, joka on tyylikkäämpää kuin kusenkeltainen, hehkulampun muodostama valo...ja hieno hommahan on sekin jos niillä näkee pidemmälle.

Luxeista ei voida puhua, koska valonvoimakkuus pienenee mitä pidemmälle menet valolähteestä ja siihen vaikuttaa ennen kaikkea auton umpio ja moni muu asia, ei niinkään itse polttimo. Tietyn tehoisella polttimolla muodostuu yleensä tietty määrä valoa, luxeja, kunhan eri polttimoiden tyyppi ja aallonpituus on sama. Toki polttimot voitaisiin mitata jossakin stardardiumpiossa, ja niinhän esim. TM testi tekee, polttimot vertaillaan samassa umpiossa mitaten intensiteetti samalla tavalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olisi vain kiinnostanut että näkeekö näillä xsenoneilla paremmin kuin halogeeneilla, miten on käyttäjien käytännönkokemukset.
Näkee, todella paljon paremmin - eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Kokemukset viime talvelta kiinalaisesta 35W xenonpolttimosarjasta 124:n lähivaloissa.
Kytkin lähivalot palamaan myös kaukovaloilla jolloin lisäksi syttyivät 4 kpl Hella Rallye 1000.

Nyt on lisävaloina Bosch 190 joissa kiinanxenonit, lähivalot vielä kesän jäljiltä halogeenit.
Tuossa yksi kuva näistä valoista:

http://img.photobucket.com/albums/v452/ ... Tuikut.jpg
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

jukgra kirjoitti:Olisi vain kiinnostanut että näkeekö näillä xsenoneilla paremmin kuin halogeeneilla, miten on käyttäjien käytännönkokemukset. :shock:

Valaistusvoimakkuudesta, lukseista ei mainita mitään xsenon mainoksissa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lux
No ihan varmasti näkee paremmin 8)
Itsella on 6000K xenonit lähivaloissa.
Kuvio on samanlainen kuin halogeenilla.

Valovirraksi noille ilmoitetaan 2900 lm, kun normi halogeenilla se on kaiketi jossain 700lm paikkeilla :roll:

Vuosi noilla on menty eikä kukaan ainakaan vielä ole pitkiä räpsinyt, häikäistymisen merkiksi.
Eli tuskin ne paljoa vastaantulijoita häiritsee...
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
jukgra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 05.12.2006 20:36

Viesti Kirjoittaja jukgra »

:lol:
Valovirraksi noille ilmoitetaan 2900 lm, kun normi halogeenilla se on kaiketi jossain 700lm paikkeilla

Mistäkö löysit tuon valovirta tiedon ? lm?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Noilla lukemilla ei liene sen suurempaa väliä, mutta valoteho normaali 35w xenoneillakin on halogeeneihin verratuna ruhtinaalinen :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

jukgra kirjoitti::lol:
Valovirraksi noille ilmoitetaan 2900 lm, kun normi halogeenilla se on kaiketi jossain 700lm paikkeilla

Mistäkö löysit tuon valovirta tiedon ? lm?
Löytyy tuo lm ihan itsesi aikaisemmin linkittämästä luksin laskukaavasta :lol:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lux

Laske ite valaistusvoimakkuus, jos kiinnostaa :?

Muita arvoja ei nyt ole antaa kuin tuo lm, jonka valmistaja ilmoittaa...
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Tuli asennettua W201:n nokalle tuollainen 35W H4-Bi-Xenon-setti, jossa pitkille ja lyhyille omat "polttopisteet". Asennus sujui kylmässä syyspuhurissa suhteellisen kivuttomasti, vaikka aivan "pulttaa-kiinni"-operaatiosta ei ollutkaan kysymys.

Nyt kävin pimeällä testailemassa ja ennakkoon luetut kokemukset pätivät tässä tapauksesa melko hyvin. Toiminnaltaan valo on hyvä, lyhyiden ja pitkien välillä vaihdossa ei ole viivettä. Lyhyt valo näyttää melko alas ja pitkä taas suhteelisen korkealle. Pitkillä valoilla kantama ja valoteho paranivat todella paljon. Lyhyellä hajavaloa tuntuu tulevan melko reippaasti. Huomenna täytyy säätää suuntaukset kohdalleen ja tutkia, saako lyhyiden hajavaloa pienennettyä esim. polttimoa tai sen asentoa muuttamalla.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Hajasäteitä poistaessa jälkiasentaiselta xenonilla täytyisi varjostaa(pellin palalla) lampusta heijastimen alaosaan säteilevä valo, tekemällä siihen lampun alaosaan varjostin. Ja H4:n tilalle asennetulla xenonilla tämä ei onnistu, koska sillon samalla pitkien valo leikkaantuu pois. Useissa alkuperäis xenonlyhdyissä on tälläinen varjostin joka ulottuu varjostinkupista heijastimeen asti, peittäen sen alaosan kunnolla. Tällöin hajasäteitä ei pääse syntymään. H1 ja H4 umpioissa ei tämän muotoista varjostinta ole.
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

kuinka paljon lämpiävät nuo ksenonit? onko kuumempia kun normi halogeenithan "polttavat" umpion aikaa myöden... onko jollakin 124 kristalleissa tälläsiä ksenoneja? kokemuksia kaipaisin...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Timo T. kirjoitti: Lyhyt valo näyttää melko alas ja pitkä taas suhteelisen korkealle. Pitkillä valoilla kantama ja valoteho paranivat todella paljon.
tässä asiassa on polttimo (tai siis polttimon valmistaja) kohtaisia eroja, viimeksi mulla oli juurikin mainitsemasi laiset polttimot, ero ihan järkyttävä, lyhkäiset sai suunnata tyyliin metrin päähän maahan alas että pitkät näytti oikein, näillä nykyisillä tuo ero onkin jo paljon parempi.
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Antti V kirjoitti:Juu saa laittaa pitkiin xenonit. Tossa C:ssä ne on ihan omissa umpioissa ja Rintterissä taas lisäpitkissä. C:ssä on semmoinen ongelma, että xenonin "kylmäkäynnistysaika" on kohtuu pitkä (lue muutaman sekuntti täyteen loistoon), joten pimeällä se ei ihan heti vastaan tulevan auton jälkeen ole parhaimmillaan.

Tästä syystä jätin tohon Sprintteriin omiin valoihin halogeenit, että kun laitan pitkät ne valaisevat heti, mutta parin sekunnin kuluttua se outo keltainen kuvio siellä edessä vaan häipyy :wink: .
Onko c:ssä hyvät pitkät xenoneilla? Itsellä on nyt lähivaloissa jälkiasennus xenonit ja olen pohtinut laittaisiko pitkillekkin tuollaiset vai erilliset halogen lisävalot. Erilliset lisävalot sais ainakin suunnattua sinne mihin haluaa. Kun taas auton omat näyttää sen mukaan miten lyhyetkin on säädetty.

Kyseessä facelift malli eli paremmilla pitkillä.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kyllä ne muuttui kuin se legendaarinen yö/päivä. Kun tuossa oli ne alkuperäiset halogeeni pitkät, ei niiden syttymistä juurikaan huomannut, mutta kun pitkiin nuo xenonit laittoi, alkoi jo mersunkin valoilla yöaikaan pärjäilee. Joten jos se "kylmäsytytys" ei ole kovin pelottava, voin suositella hyvällä omallatunnolla noita.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Laitetaampa ny vielä tuo minun xenon-projekti-linkki tähän.
(useampi kuva asennuksista)

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=53994


Kuva
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

E300DIISELI kirjoitti:kuinka paljon lämpiävät nuo ksenonit? onko kuumempia kun normi halogeenithan "polttavat" umpion aikaa myöden...
Xenoneista ei tule niin paljoa hukkalämpöä kuin halogeeneissä.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Osramin yön murskaajat

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Kun olen laiska luonne, niin en jaksa askarrella noiden 'tsenon'-sarjojen kanssa ja laillisuuskin joskun pullahtaa mieleen, niin kokeilinpa laittaa 124:n nokkaan Osramin uutukaiset, Night Breakerit. Lupaavat 90% referenssipoltinta enemmän valoa ja värilämpötilaakin valkoisempaan suuntaan.

Kyllä täytyy sanoa, että GE:n +60 on kohdannut voittajansa. Valotehoa löytyy ja sävykin on mukavan valkoinen. Ja ovat katulailliset.

Suosittelen!
Terveisin
Tero
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Olin kans tänään käymässä paikallisessa varaosaliikkeessä ja sinne oli justiin tullut noita polttimoita. Availtiin siinä pahvilaatikoita ja naureskeltiin niille nyrkinkuville, mutta ei jostain syystä tullut mieleen että olisi voinut kokeeksi ostaa parin :)
Hinnatkaan ei olleet vielä täysin selvillä niin ne olisi voinut saada sopivan edullisesti.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

P. Lanttola kirjoitti:Olin kans tänään käymässä paikallisessa varaosaliikkeessä ja sinne oli justiin tullut noita polttimoita. Availtiin siinä pahvilaatikoita ja naureskeltiin niille nyrkinkuville, mutta ei jostain syystä tullut mieleen että olisi voinut kokeeksi ostaa parin :)
Hinnatkaan ei olleet vielä täysin selvillä niin ne olisi voinut saada sopivan edullisesti.
Ovh on reilu 50€, mutta paikallinen kauppias myi niitä 25€, siis pari. Ja kaikki Hx:ta saman hintaisia per pari.
Terveisin
Tero
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Pitkä toimitus aika noissa ku vieläkään ei ole tuleet perille :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Jube kirjoitti: Ei saanut kuin 6000K värilämmöllä, mutta hyväksippä tuo 6000K:kin on havaittu.
Joko polttimot ovat tulleet..??
Kerroppa sit heti miten nuo 6000K näyttävät märällä asvaltilla.

Jos niillä näkee hyvin niin homaan itellekki tollaset 124:seen.

Itellä oli väyrysessä 6500K ja niillä ei nähnyt märällä asvaltilla mitään.
Nyt orkkis 4300 K paikoillaan ja johan näkee.
:shock:

Tosin nuo 6.5K polttimot olivat jotain purmalaisia paskoja jotka ovat hajonneet kummatkin.
Toinen kesti 8kk ja toinen 11k

Orkkis vilipsit ovat olleet 4 vuotta ja toimivat vieläkin.
Eivätkä oo menneet violetin värisiksi.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

KOS kirjoitti:

Itellä oli väyrysessä 6500K ja niillä ei nähnyt märällä asvaltilla mitään.
Nyt orkkis 4300 K paikoillaan ja johan näkee.
:shock:


~KOS~
Sama homma minulla, ostin jotkut kiinalaiset GT:t, niillä ei nää mitään :evil: Noo, täytyypä tilata suoraan saksasta, Philipsit 54€/pari postikuluineen...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tänään tuli viimeinkin reilun kuukauden odottelun jälkeen xenonit :D

Sarja on nyt maticissa paikallaan ja huomenissa laittelen käyttökokemuksia kun olen kunnolla testannut valoja...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Noniin :wink:

Viime yönä ajelin kemijärveltä rovaniemelle ja kokemukset valoista seuraavat:

Lyhyillä näkee suht hyvin. Valokuviossa hieman toivomisen varaa (kuviossa kirkkaampia laikkuja), kuitenkin ihan hyvä...
Pitkillä näkee hyvin... Oikeastaan todella hyvin. Valovoimaa riittää ja valokeilasta tulee normaalia laakeampi suuren luksi määrän ansiosta, joten ojatkaan ei jää pimentoon.

MUTTA! Kylmä sytytys aika on aivan liian pitkä :evil:
Kun vaihtaa pitkille niin menee useita useita sekunteja ennenkuin valo on täydessä loistossa ja sama luonnollisesti lyhyille vaihdettaessa :?

Toki keli oli huonoin mahdollinen, eli märkä asfaltti, joka syö paljon valoa mutta tuo sytytys aika on todella häiritsevä ja ongelmallinen.

Kokonaisuutena 50w xenon-sarja on hyvä valinta valotehoa hakevalle, mutta H4 BI-Xenon versiona ongelmaksi muodostuu tuo sytytys aika :(

En tiedä jätänkö nuo paikalleen vai laitanko normi xenonit ajovaloihin ja lisävalot joihin h3 xenonit ja kytken niin, että omissa umpioissa palaa aina lyhyt ja pitkä ei ollenkaan :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mikä lie noissa jos ei syty nopeasti :?


Omia xenon virityksiä tuli testattua. Vidussa oli rovaniemi reissun noi kuvassa olevat xenon pitkät.
Lyhdyt on kirkailla laseilla. Vaihtaessa xenon syttyi nopeaan. Viivettä ei jäännyt. Valotehoa sopivasti +450 metriä näkee ihan kirkaasti, tai niin pitkälle kuin valoilla yleensä voi nähdä. Xenon lyhyet tällä kertaa sumuvaloheijastimessa. Tällä kokoonpanolla tie valaistuu lyhyillä ojia myöten n.60m ja pitkillä se +450metriä ja ojat, pellot, metsät 8) .
Kuva


lyhyet
pitkät
jukgra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 05.12.2006 20:36

Viesti Kirjoittaja jukgra »

uani :wink: Lyhkäsiksi laitoin osram +90% H7 halogeenit , kyllä noi vähintään yhtä hyvin valaisee kuin vanhatkin halpis halogeenit.
Valkoisempi valo käy paremmin xenon pitkien rinnalle.

Pitkiksi tilasin ja asensin xenon gt hid h7:kat värilämpötila 4300k , Valon määrä on todella huomattavan suuri verrattuna noihin +90 %halogeeneihin.
Heti syttyy ja muutaman sekuntin aikana saavat täyden kirkkauden.

Kyllä noissa xenoneissa valoa riittää siinä määrin että lyhkäisiksi suosittelisin noita laillisia 35w polttimoita.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Niin, elikkä tarkennetaan...
Kyllähän ne syttyy heti ja valaiseekin joten kuten, mutta se täyden kirkkauden saavuttaminen vie useita sekunteja :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jube kirjoitti:Niin, elikkä tarkennetaan...
Kyllähän ne syttyy heti ja valaiseekin joten kuten, mutta se täyden kirkkauden saavuttaminen vie useita sekunteja :?
Jep. Ja vanhemmiten viive pitenee.
Pitäs rakennella lyhyille viivepiirit että ne palaa vaikka 5sek sen jlk kun napsauttaa pitkät päälle.
jukgra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 05.12.2006 20:36

Viesti Kirjoittaja jukgra »

:shock: Aakkosessa lyhyet ajovalot H7 palaa aina valojen päällä ollessa ja pikät xenon H7:kat syttyy siihen rinnalle joten viiveellä ei ole merkitystä.
Oliko se H4:sessa että pitkille vaihtaessa lyhyet sammuvat , jolloin viive varmaan häiritsisi.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

jukgra kirjoitti: Oliko se H4:sessa että pitkille vaihtaessa lyhyet sammuvat , jolloin viive varmaan häiritsisi.
Kyllä, juuri näin. Elikkä tuo viivehän onkin vain H4-mallin ongelma, koska siinä lähivalo sammuu kun kaukovalo syttyy :?
Pitäs rakennella lyhyille viivepiirit että ne palaa vaikka 5sek sen jlk kun napsauttaa pitkät päälle.
Tuohan poistaisi ongelman lyhyeltä pitkälle vaihdettaessa, mutta taas lyhyelle vaihdettaessa ongelma tulee vastaan :(
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Jube kirjoitti:
jukgra kirjoitti: Oliko se H4:sessa että pitkille vaihtaessa lyhyet sammuvat , jolloin viive varmaan häiritsisi.
Kyllä, juuri näin. Elikkä tuo viivehän onkin vain H4-mallin ongelma, koska siinä lähivalo sammuu kun kaukovalo syttyy :?
Pitäs rakennella lyhyille viivepiirit että ne palaa vaikka 5sek sen jlk kun napsauttaa pitkät päälle.
Tuohan poistaisi ongelman lyhyeltä pitkälle vaihdettaessa, mutta taas lyhyelle vaihdettaessa ongelma tulee vastaan :(
voiko tuo olla sitten 50w ksenonien ongelma, koska tuota ei ole 35w ksenoneissa...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllähän 35w xenoneissakin kylmäsytytys vie hetken, mutta 50w mallissa aika on pidempi :?

Onko epk:n bi xenoneissa oma poltin lanka lyhyelle ja pitkälle vai se liikkuva läppä systeemi? Tuossa läppä mallissahan ongelmaa ei luonnollisestikkaan esiinny...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin