w202 alatukivarren vaihto : HUOM vihje

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

w202 alatukivarren vaihto : HUOM vihje

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Nyt on mobilistin perheeseen saatu moderni Mersu w202. :wink:

Mutta etualatukivarsi pitäisi vaihtaa. Hakutoiminnolla en löytänyt aiheesta vinkkejä. Olisi kellään aiheesta kokemuksia ? Jos kyseessä olisi w123, 124, tai 201, niin en edes harkitsisi mitään kotikonsteja. Mutta tämä 202-
mallin jousi näyttää helpommin hallittavalta tapaukselta ?

Korjaamolle en pääse ajamaan, kun pyörän napa jarruineen on irti.
Eli tukivarsi on jo aika lailla "maassa", ja jousi on melko vapaan tuntuinen ? Olisiko tämä nyt sellainen homma josta selviäisi hallitunkin avulla ? Älkää nyt sitten sanoko, että ei selviä, jos sinun pitää sitä kysyä... :wink:
Viimeksi muokannut Henry V., La 06.10.2007 20:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Ei kai siinä muuta kuin ottaa jousipuristimilla jousen kiinni ennen iskarin ja navan irrotusta.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tuli se tukivarsi vaihdettua. Lainassa oli asianmukaiset Mersun jousiin tarkoitetut jousikiristimet, ja niillä kyllä jousen käsittely sujui leikiten.

Se jousen yläpään tuenta on kyllä kevytrakenteisen tuntuinen. Nykyään osataan varmaan laskea tarkemmin, että minkä vahvuisessa raudassa lujuus riittää - ainakin uutena. :wink:

Mutta tukivarresta : alapallo oli revennyt irti hitsaussaumaa myöten alatukivarresta ! Auto on ruostesuojattu, mutta tukivarren sisälle ei ollut ruiskutettu koskaan mitään suojausta. Tukivarren kärkiosa oli siksi sisäpuolelta ruostunut.

Olen ostanut auton kolaroituna, ja siksi en osaa sanoa, että oliko tukivarren repeytyminen syy, vai seuraus onnettomuuteen ?.
Auto on n. 200 tkm ajettu "suomiauto".

Kannattaa suojata ja tarkistaa noita tukivarsia ! :idea:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Vastaa Viestiin