600 AMG W124
600 AMG W124
Onko joku bongannut Turun/Naantalin/Raision suunnalla hopeanharmaata
W124 korista 600 AMG mersua, vuosimalla jotain -92.
Onko tuollaista autoa olemassakaan; E60 AMG löytyy mutta onko sama malli?
Ne muutamat kuvat mitä netistä löysin eivät täsmänneet livenä näkemani yksilön kanssa. Kaveri sanoi autoja rakennetun vain n. neljäkymmentä kappaletta. Puhuikohan palturia.
W124 korista 600 AMG mersua, vuosimalla jotain -92.
Onko tuollaista autoa olemassakaan; E60 AMG löytyy mutta onko sama malli?
Ne muutamat kuvat mitä netistä löysin eivät täsmänneet livenä näkemani yksilön kanssa. Kaveri sanoi autoja rakennetun vain n. neljäkymmentä kappaletta. Puhuikohan palturia.
E 60 AMG on oikea malli, Turun suunnalla sellainen liikuskelee. Jos en väärin muista, näin auton siellä jo 2004. Kuva autosta oli myös foorumilla, linkitetty joistakin viime kesän kiihdytyskisoista.
Rekisterissä auto liikkuu E 500:n nimellä, vain iskutilavuus paljastaa. Kyseessähän on siis AMG:n porattu V8, ei V12. Vuosimalli kyseisellä autolla on 1994.
Rekisterissä auto liikkuu E 500:n nimellä, vain iskutilavuus paljastaa. Kyseessähän on siis AMG:n porattu V8, ei V12. Vuosimalli kyseisellä autolla on 1994.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin, E60 AMG mallia on tosiaan rakennettu noin 30kpl! (siis tehty heti uutena AMG:n toimesta jolloin VIN koodikin antaa valmistuspaikaksi AMG:n) Mutta näitä jälki AMG malliahan on sitten enemmänkin jotka on tehty joko itse tai jossain pajalla valmiiseen 124 036 koriin jolloin mallimerkintäkin voi olla lähellä tuota E600:sta Mutta juu, tuosta suomen autosta en tiedä sen tarkemmin kuin että 6litr. kone on ja kuviahan oli täälläkin joskus kesällä kun omistaja oli sillä jossain kiihdytys kisoissa rykäisemässä(motopark???)
ps. suomessa on tiettävästi myös yksi W124 E63 Brabus! Mutta rekisteröinti suomeen oikeastaan mahdotonta tehojen yms. puolesta
ps. suomessa on tiettävästi myös yksi W124 E63 Brabus! Mutta rekisteröinti suomeen oikeastaan mahdotonta tehojen yms. puolesta
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
http://tsimaging.pp.fi/gallery/alastaro/000451.htm
Missään pressifotossa en ole tuollaisia aukkoja nähnyt, mutta mistäpä sitä tietää erikoisauton ollessa kyseessä.
Lehtijuttu aiheesta: http://home.arcor.de/mschmer/Site%2002/AMG.htm
Missään pressifotossa en ole tuollaisia aukkoja nähnyt, mutta mistäpä sitä tietää erikoisauton ollessa kyseessä.
Lehtijuttu aiheesta: http://home.arcor.de/mschmer/Site%2002/AMG.htm
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: ...
Tuo on ainakin monelle 500e miehelle tuttu juttu. Ilmanottoaukkoihin löytyy useampikin tekoohje netistä. Sieltä lyhtyjen takaa kun se ottaa ilman ja jos noita aukkoja ei ole niin ilma kiertää maskin läpi sinne valojen taakse. Yksi mutka vähemmän kun ottaa siitä valon alta suoraan sen ilman. Voi jopa saada hieman ram-air ilmiötäkin aikaan...Jeremias kirjoitti:Etulyhtyjen alla oli ilmanottoritilät ja kuulemma ihan originaalia designia.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Jep, juurikin niinkuin Aki H. tuossa sanoi niin ritilät ovat ihan "perus juttu" näiden keskuudessa, mutta alkuperäisenä ei ole mielestäni ollut kuin Brabuksen tekeleissä?
Ja kaipaa tuo oma edellinen viesti hieman tarkennusta, elikkä se mikä oli todella harvinainen versio on tietenkin sarja joka on valmistettu tuosta Limited sarjasta E60 AMG joten vanhempien AMG mallien valmistusmääristä en menekkään mihinkään takuuseen ja perun sanani
Elikkä tuosta, ollos hyvä http://www.rakuten.co.jp/garagecurrent/465585/685493/ ja niinkuin näkyy, on hieman hintaakin kehittynyt (jos oikein tulkkasin niin yli 96 000€ pyynti)
Ja kaipaa tuo oma edellinen viesti hieman tarkennusta, elikkä se mikä oli todella harvinainen versio on tietenkin sarja joka on valmistettu tuosta Limited sarjasta E60 AMG joten vanhempien AMG mallien valmistusmääristä en menekkään mihinkään takuuseen ja perun sanani
Elikkä tuosta, ollos hyvä http://www.rakuten.co.jp/garagecurrent/465585/685493/ ja niinkuin näkyy, on hieman hintaakin kehittynyt (jos oikein tulkkasin niin yli 96 000€ pyynti)
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
En tie mutta kalliita ovat jokatapauksessa..
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1236698636&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1236698636&
220.128 Black Mirror
Uuden E60 AMG mallin hinta Saksassa syksyllä 1993 oli DM 179 860.
Suomen hinnastossa ei lienee ole tätä mallia ollut. E500 maksoi tuolloin Suomessa n. 1,2 milj. mk.
Eli kalliita olivat silloin ja näemmä vieläkin.
Suomen hinnastossa ei lienee ole tätä mallia ollut. E500 maksoi tuolloin Suomessa n. 1,2 milj. mk.
Eli kalliita olivat silloin ja näemmä vieläkin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Jep, olin paikalla itsekin ajamassa ja tuo E60 meni muistaakseni jotain 12.8 eli varsin hienosti.Timo L. kirjoitti:E 60 AMG on oikea malli, Turun suunnalla sellainen liikuskelee. Jos en väärin muista, näin auton siellä jo 2004. Kuva autosta oli myös foorumilla, linkitetty joistakin viime kesän kiihdytyskisoista.
Rekisterissä auto liikkuu E 500:n nimellä, vain iskutilavuus paljastaa. Kyseessähän on siis AMG:n porattu V8, ei V12. Vuosimalli kyseisellä autolla on 1994.
OT: olisko mitää ideaa kerätä johonki kohtaan tänne foorumille Suomessa ajettuja varttimaili aikoja mersuille? Pohjathan taitaa olla yhdellä riiseelillä alle 12s.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Oikein mukava käyttöauto suomessa näillä bensanhinnoilla....... Mutta kuten enoni sanoi, että se on ihan sama meneekö bensaa 15l/100km vai 25l/100km, jos kilometrejä vuodessa kertyy autolle 5000km.
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Hmm..täytyypä tarkistaa, pysyn kyllä toistaiseksi kannassani.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
FHRA tuloksia
MB AMG 60 6.0 l Jouni XXXXX Masku 13.076 176.69 oli tänä vuonna
mutta mielestäni toi ajoi viime vuonna 12.8, en vaan löytäny enää 2005 V8/GTI tuloksia fyyran sivuilta. Tänä vuonnahan tuolla oli ihan pirun kuuma joten se ehkä vei monilta parhaat ajat.
mutta mielestäni toi ajoi viime vuonna 12.8, en vaan löytäny enää 2005 V8/GTI tuloksia fyyran sivuilta. Tänä vuonnahan tuolla oli ihan pirun kuuma joten se ehkä vei monilta parhaat ajat.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Yllättävän hyvin kelaa noinkin vaatimattomilla tehoilla. Tosin paikaltaan lähti tosi mainiosti ja luistonesto pelasi radalla tosi hyvin.
Edit: nojoo, erään mainion laskurin mukaan tuolla painolla ja teholla (1800/381) pitäiskin mennä 12.72 / 168
Tuo 176 loppunopeus vaatii jo 434 hv, joten lienekö tehot sitten alakanttiin pajalla arvioitu. Tuohon kun vielä laskee sen 10% kuumanilmanlisää niin on paukkua.
Edit: nojoo, erään mainion laskurin mukaan tuolla painolla ja teholla (1800/381) pitäiskin mennä 12.72 / 168
Tuo 176 loppunopeus vaatii jo 434 hv, joten lienekö tehot sitten alakanttiin pajalla arvioitu. Tuohon kun vielä laskee sen 10% kuumanilmanlisää niin on paukkua.
Cool Laskeppas mullekkin paljonko tuon laskuopin mukaan pitäis omani vakio viissatanen ponnistaa varttimailin (1780/320) tehdas lupaa jotain ja epävirallissa tuloksissa heittoa rajusti puoleen jos toiseen Ja onko tuolla kaavalla lasketut heittäneet kuinkapaljon käytännöstä?Mauri H. kirjoitti:Yllättävän hyvin kelaa noinkin vaatimattomilla tehoilla. Tosin paikaltaan lähti tosi mainiosti ja luistonesto pelasi radalla tosi hyvin.
Edit: nojoo, erään mainion laskurin mukaan tuolla painolla ja teholla (1800/381) pitäiskin mennä 12.72 / 168
Tuo 176 loppunopeus vaatii jo 434 hv, joten lienekö tehot sitten alakanttiin pajalla arvioitu. Tuohon kun vielä laskee sen 10% kuumanilmanlisää niin on paukkua.
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Ei kai täällä kukaan oikeasti usko tuollaisen laskurin tuloksiin?
- Ilmanvastus?
- Rengastus?
- Sää (Tuuli jne.)?
- Reaktioajat?
Kyllä ne tehtaan arvotkin varttimailille jostain revitään ja silloin nuo yllä olevat vallitsevat olosuhteet tulee ottaa huomioon. Tuskin niitä ilmoitetaan tuloksella gg jaettuna hv jaetaan piillä.
- Ilmanvastus?
- Rengastus?
- Sää (Tuuli jne.)?
- Reaktioajat?
Kyllä ne tehtaan arvotkin varttimailille jostain revitään ja silloin nuo yllä olevat vallitsevat olosuhteet tulee ottaa huomioon. Tuskin niitä ilmoitetaan tuloksella gg jaettuna hv jaetaan piillä.
eeviiskyt
Kyllä noi laskurit aika hyvin suuntaa antaa, mitä on dynotetuilla autoilla ajettu virallisia varttituloksia. Loppunopeuteen ei nimittäin lähtö kuitenkaan niin paljoa merkkaa kuin voisi kuvitella.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Käytännössä hämmästyttävän tarkka laskuri, monella autolla mennyt tehot ihan muutaman hevosen sisään mitatuistapiippu kirjoitti:Laskeppas mullekkin paljonko tuon laskuopin mukaan pitäis omani vakio viissatanen ponnistaa varttimailin (1780/320) tehdas lupaa jotain ja epävirallissa tuloksissa heittoa rajusti puoleen jos toiseen Ja onko tuolla kaavalla lasketut heittäneet kuinkapaljon käytännöstä?
tulos:
13.43 s / 160 km/h
Ja laskuri löytyy: http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php
Ja auto ei muuten kiihdy väännöllä mihinkään vaan teholla.
[Provo]Ei paha 0.5 sec paremmin ku mun Uno [/provo]tovayryn kirjoitti:painona 1800kg, jos oikeen muistan painon tuolle väykälle ja tehot 345hp pitäs mennä 12.73sek. Ei näytä paperilla pahalta
Tosin Uno ei mee nyt mihinkää ku metsähallituksen puolella kävi
toi 0.5sec on ton laskurin mukaan sit..Eihän se etuvetoinen todellisuudessa noihin aikoihin pääse..Ikinä en kyllä päässyt koittamaan
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Herneitä tarjolla...
Erimieltä pitää olla . Kiihtyvyyden väännöstä en puhunut mitään.pt kirjoitti:Juurikin näin.Mauri H. kirjoitti:
Ja auto ei muuten kiihdy väännöllä mihinkään vaan teholla.
Oma mielipide on tosta laskurista . Laskeskelin vanhojen autojeni teholappujen ja painojen perusteella varttimailiaikoja verraten todellisiin. Aika paljon laskee nopeammaksi tuo laskuri. Suunnilleen sekunnin verran... Sekuntti on paljon minusta jos muka tarkaksi voi tuota laskuria väittää. Suuntaa tuo ehkä antaa, mutta... kohtahan noita kisoja ajetaan tolla laskurilla . Uskoahan saa, vaikka joulupukkiin .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Tuohon tosiaan sekunti lisää niin aletaan olemaan oikeilla lukemilla.tovayryn kirjoitti:painona 1800kg, jos oikeen muistan painon tuolle väykälle ja tehot 345hp pitäs mennä 12.73sek. Ei näytä paperilla pahalta
Väyrysen kokoiselta lahnalta on turha odotella 12:lla alkavaa 350:llä hevosella. Se on fakta.
eeviiskyt