w123 300D turbo käyntihäiriötä kylmänä
w123 300D turbo käyntihäiriötä kylmänä
Mikähän voisi olla vikana kun kylmänä kone pätkii aika pitkään?
Aivan niin kuin yksi pytty aina välillä tippuisi pois pelistä...
Savuttaa niin julmetusti, sellaista harmaata, ehkä hiukan sinertävää ja haisee melko pahalle.
Käyntiin lähtee hienosti, ja pienellä kaasulla käy suht nätisti, mutta jos päästää tyhjäkäynnille niin rumasti käy ja heiluttaa.
Lämpöisenä ei mitään ongelmia, nakuttaa tasaisesti ja ei savuta edes kovilla kierroksilla.
Hehkut, suuttimet, venttiilit, muuta - mistä aloittaa?
Aivan niin kuin yksi pytty aina välillä tippuisi pois pelistä...
Savuttaa niin julmetusti, sellaista harmaata, ehkä hiukan sinertävää ja haisee melko pahalle.
Käyntiin lähtee hienosti, ja pienellä kaasulla käy suht nätisti, mutta jos päästää tyhjäkäynnille niin rumasti käy ja heiluttaa.
Lämpöisenä ei mitään ongelmia, nakuttaa tasaisesti ja ei savuta edes kovilla kierroksilla.
Hehkut, suuttimet, venttiilit, muuta - mistä aloittaa?
Miun OM617:n teki ihan samaa...vaihdoin hehkut, ei auttanut. Tilanne korjaantui ainakin sillä että kiristin sitä tyhjäkäynnin säätövivustoa, kun huomasin että jos sukkasillaan painaa kaasua niin ei pätki ollenkaan. Oli minulla tarkoituksena säätää siitä venttiilitkin mutta on jäänyt ainakin vielä säätämättä
Epäilen että itselläni vika piilee oikeasti pumpussa mutta toimii se noinkin että pitää tyhjäkäyntiä kylmällä pikkasen korkeammalla.
Jos siulla on automaatti niin en välttämättä suosittele tuota tyhjäkäyntikikkaa.
-risto
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Re: w123 300D turbo käyntihäiriötä kylmänä
Tarkista, että vuotaako suutin putket. Vuotava suutin putki saattas aiheuttaa tuommosta. Avautumis paineet saattaa myöskin olla. Tietysti kulunut moottori tai syöttöpumppu voi olla. Palijokos muuten huohottaa?mizemaze kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun kylmänä kone pätkii aika pitkään?
Aivan niin kuin yksi pytty aina välillä tippuisi pois pelistä...
Savuttaa niin julmetusti, sellaista harmaata, ehkä hiukan sinertävää ja haisee melko pahalle.
Käyntiin lähtee hienosti, ja pienellä kaasulla käy suht nätisti, mutta jos päästää tyhjäkäynnille niin rumasti käy ja heiluttaa.
Lämpöisenä ei mitään ongelmia, nakuttaa tasaisesti ja ei savuta edes kovilla kierroksilla.
Hehkut, suuttimet, venttiilit, muuta - mistä aloittaa?
Jos on hehku pimiänä, niin moottori käynnistyy kyllä poikkeuksetta neljällä pytyllä. (On muuten kokemusta
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Enpä ole ajoituksia tarkistellut. Onnistuuko kotikonstein, jos niin mitenkäs?
Tuo hehku kyllä voisi olla yksi vaihtoehto, mitenkäs se reagoi releellä jos yks on pimee?
Mikäs tuon laakerin sököiden idea on? Mitä siis tekee ja miksi ei vaikuttaisi lämpöisenä?
Se tekee myös sitä että jos jää ylämäkeen noukka ylämäkeen päin pitkäksi aikaa niin ei lähde tulille kuin pumppaamalla käsipumpulla ainetta koneeseen. Tosin pitää seistä tyyliin yön yli...
Tuo hehku kyllä voisi olla yksi vaihtoehto, mitenkäs se reagoi releellä jos yks on pimee?
Mikäs tuon laakerin sököiden idea on? Mitä siis tekee ja miksi ei vaikuttaisi lämpöisenä?
Se tekee myös sitä että jos jää ylämäkeen noukka ylämäkeen päin pitkäksi aikaa niin ei lähde tulille kuin pumppaamalla käsipumpulla ainetta koneeseen. Tosin pitää seistä tyyliin yön yli...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei se haittaa jos joku hehkun on pelistä pois (jos on kyseessä 123:n) kun ne hehkut on sillattu eli joka hehkulle menee virta vaikka joku on niistä palanut.mizemaze kirjoitti:Enpä ole ajoituksia tarkistellut. Onnistuuko kotikonstein, jos niin mitenkäs?
Tuo hehku kyllä voisi olla yksi vaihtoehto, mitenkäs se reagoi releellä jos yks on pimee?
Mikäs tuon laakerin sököiden idea on? Mitä siis tekee ja miksi ei vaikuttaisi lämpöisenä?
Se tekee myös sitä että jos jää ylämäkeen noukka ylämäkeen päin pitkäksi aikaa niin ei lähde tulille kuin pumppaamalla käsipumpulla ainetta koneeseen. Tosin pitää seistä tyyliin yön yli...
ÖÖ diiselin kyllä pitäis lähtee pyörimään kyllä vaikka olisi katollaan jos ei ole päässyt ilmaa "keuhkoihin" polttoaine järjestelmään.
Toisaaltaan ei ole Diiselistä niin hirveitä kokemuksia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Releeltä kyllä lähtee 5 johtoa, käsittääkseni jokainen erikseen yksittäiselle hehkutulpalle.
Vanhassa ns. hidas hehkuisessa ne kyllä oli sillattu paksuilla rautajohtimilla ja vain yksi johto meni hehkuille...
Tuo ilma asia kyllä pitää paikkansa, jossakin on vuoto. Hyvä kysymys onkin että vaikuttaako tuo vuoto käyntihäiriöön kylmänä vai ei?
Kuumana kun kone käy kuin kello, niin veikkaisin että ne eivät liity toisiinsa...
Tai mistä minä tiedän, siksi sitä yritän foorumilaisilta tiedustella![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Vanhassa ns. hidas hehkuisessa ne kyllä oli sillattu paksuilla rautajohtimilla ja vain yksi johto meni hehkuille...
Tuo ilma asia kyllä pitää paikkansa, jossakin on vuoto. Hyvä kysymys onkin että vaikuttaako tuo vuoto käyntihäiriöön kylmänä vai ei?
Kuumana kun kone käy kuin kello, niin veikkaisin että ne eivät liity toisiinsa...
Tai mistä minä tiedän, siksi sitä yritän foorumilaisilta tiedustella
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Jep kyllä se ilmavuoto varmaan on kun vaivaa.
Hehkut vaihdettu ja ei oleellista muutosta, käyntiin ehkä lähtee hiukan herkemmin.
Olisikos tiedossa hyvää Diesel pajaa Jyvässeudulla?
Jos samalla laitattais suuttimet kuntoon.
Vai voiko suutin kärjet vaihtaa itse? Tai siis varmasti voi, mutta pitääkö niitä jotenkin painestamalla säätää, tms.?
Hehkut vaihdettu ja ei oleellista muutosta, käyntiin ehkä lähtee hiukan herkemmin.
Olisikos tiedossa hyvää Diesel pajaa Jyvässeudulla?
Jos samalla laitattais suuttimet kuntoon.
Vai voiko suutin kärjet vaihtaa itse? Tai siis varmasti voi, mutta pitääkö niitä jotenkin painestamalla säätää, tms.?
Ei selvinny vielä, pitäis vaihdattaa ne suutinkärjet.
Paikallisella diesel korjaamolla hinta-arvio kärkien vaihtoon, jos otan itse irti ja vien ne heille, oli 250 Euroa. Kallis?
Laittavat kuulemma uuden malliset kärjet, käsittääkseni vastaavat kuin w124 korisissa.
Naftan kulutus on nyt melko kova, 12,5litraa / 100km.
Isä ukko vanhana mersun miehenä arveli että tippuu uusilla kärjillä vähintään pari litraa...
Ilmoittelen miten kävi kun saan ne vaihdettua!
Paikallisella diesel korjaamolla hinta-arvio kärkien vaihtoon, jos otan itse irti ja vien ne heille, oli 250 Euroa. Kallis?
Laittavat kuulemma uuden malliset kärjet, käsittääkseni vastaavat kuin w124 korisissa.
Naftan kulutus on nyt melko kova, 12,5litraa / 100km.
Isä ukko vanhana mersun miehenä arveli että tippuu uusilla kärjillä vähintään pari litraa...
Ilmoittelen miten kävi kun saan ne vaihdettua!