Kannattaako ottaa vaihdossa?
Kannattaako ottaa vaihdossa?
Pari kappaletta omia autoja on myynnissä ja yksi ostajaehdokas tarjoaa vaihdossa -94 mallista bensa C220 sedania automaatti laatikolla. Autolla ajettu alle 200tkm.
varustelista olisi pitkä, ilmastlinti, kattoluukku, vetokoukku, luistonesto, vakionopeuden säädin, ym. ym.
Kysyisinkin teiltä, mitä vaihteistoja tuossa mallissa on käytetty. Omistaja sanoi laatikon olevan 3-vaihteinen, mekaaninen automaatti, siis ei sähköohjattu. Onko sellaisia edes vai onko kaikki 4-vaihteisia?
Mitä pitäisi autosta muuten tarkastaa, se kun todennäköisesti jäisi sitten itselleni käyttöautoksi.
Kertokaa kaikki mahdollinen nippeli tieto, en ole aiemmin itse omistanut mersua, joten kaikki tieto on tarpeen. Paljon olen negatiivista kuullut, mutta osa lienee legendaa...
Kiitos jo etukäteen
varustelista olisi pitkä, ilmastlinti, kattoluukku, vetokoukku, luistonesto, vakionopeuden säädin, ym. ym.
Kysyisinkin teiltä, mitä vaihteistoja tuossa mallissa on käytetty. Omistaja sanoi laatikon olevan 3-vaihteinen, mekaaninen automaatti, siis ei sähköohjattu. Onko sellaisia edes vai onko kaikki 4-vaihteisia?
Mitä pitäisi autosta muuten tarkastaa, se kun todennäköisesti jäisi sitten itselleni käyttöautoksi.
Kertokaa kaikki mahdollinen nippeli tieto, en ole aiemmin itse omistanut mersua, joten kaikki tieto on tarpeen. Paljon olen negatiivista kuullut, mutta osa lienee legendaa...
Kiitos jo etukäteen
Niin, se on kyllä yksi vaihtoehto. En ole vielä päässyt kyseistä autoa ajamaan, kun sanoin omistajalle, että selvitän itselleni vähän millainen auto ylipäätään on kyseessä enen kuin ilmoitan otanko sitä vaihdossa ollenkaan.pforsell kirjoitti:Jospa siinä laatikossa toimii vaan kolme vaihdetta?![]()
pforsell
Omistaja kyllä kertoi, ettei ole mikään mersu tuntija ja tuntui ettei teknikkakaan ole mitenkään hirveän hyvin hallussa. Itselläni kävi heti mielessä, että jospa omistaja luulee laatikkoa 3-vaihteiseksi kun vaihdekaaviossa on 1,2,3 ja D
Re: Kannattaako ottaa vaihdossa?
Sanoisinko että suurin osa varmaankin...JuhoC kirjoitti:Paljon olen negatiivista kuullut, mutta osa lienee legendaa...
Kiitos jo etukäteen
W202 M111 bensakoneella on yksi toimivimmista ja luotettavimmista malleista.
Tyyppivikana kannen etuosassa öljyvuoto. Pahimmassakin tapauksessa siitä selviää kannentiivisteen vaihdolla joka ei M111 koneeseen ole ihan mahdoton homma
Kannattaa tsekata että käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, ettei yski/aaltoile tyhjäkäynti.
Ko. auto on pääosin ns. vanhaa kunnon toimivaksi todettua tekniikkaa.
En näe mitään syytä vältellä ko. mallin ottamista vaihdossa...
Ruosteet katsot tiivisteiden alta, takaluukun lukon ympäriltä ym. silmämääräinen läpikäynti. Jos pääset katsomaan altapäin niin aina parempi...
Samoin varoitusvalot mittaristossa kannattaa katsoa tarkkaan, eli kaikki täytyy syttyä kun käännät virran päälle. Ja SRS pitää myös sammua hetken kuluttua, starttasit auton tai et.
Auton ajo ominaisuuksiin en ota sen kummemmin kantaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Itsellä kuudetta vuotta 220 tosin E(W124) kopalla(perustekniikka kuitenkin samaa 202:n kanssa) ja kokonaisuutena ottaen ERITTÄIN hyvin on toiminut. Minullakin kiusana tuo lievä öljyvuoto kannen etuosassa, mutta sekin "hallinnassa", toinen vika oli ylijännitesuojarele - mitään muuta vikaa ei ole autossa 5, 5 vuodessa ja 120 tkm ajossa ollut.
Tyyppivikana JUBEN hyvän tsekkauslistan lisäksi hapertuvat sytytyksen johtosarjat - tosin on myös paljon niitä, kenellä tuota ongelmaa ei ole esiintynyt(minä mukaaanlukien).
Tyyppivikana JUBEN hyvän tsekkauslistan lisäksi hapertuvat sytytyksen johtosarjat - tosin on myös paljon niitä, kenellä tuota ongelmaa ei ole esiintynyt(minä mukaaanlukien).
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Niin, minäkään en ole "mersumiehiä" ainakaan vielä joten en tiedä mitä siinä kaavion sivussa tarkalleen lukee. Tarkoitin tuolla lähinnä sitä, että jospa nykyinen omistaja ei ole hoksannut jotta myös D on vaihde, siis neljäs sellainen...Eldorado kirjoitti:Eikös siinä vaihdekaaviossa pitäisi olla P-R-N-D-3-2 ? Ei ykköstä kai...?JuhoC kirjoitti:...että jospa omistaja luulee laatikkoa 3-vaihteiseksi kun vaihdekaaviossa on 1,2,3 ja D
Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille. Taidanpa alkaa vääntämään kättä, että paljonko saan rahaa mersun lisäksi