Kokemuksia Triangle Motorista ja passivoinnista

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Valkman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 20.10.2006 13:09
Paikkakunta: HKI

Kokemuksia Triangle Motorista ja passivoinnista

Viesti Kirjoittaja Valkman »

Terve!

Oletteko paljon tilanneet osia heidän kautta? Miten on heidän katteiden laita... Entä tekevätkö miten kalliilla hinnoilla työnsä.. siis lähinnä hiekkapuhallukset, soodapesut, maalaukset, pintakäsittelyt ym.?

Ja aiheesta poiketen, onko tyypit missä pinnoittaneet mutterit, pultit, ruuvit, peltiosat jne. muut passivoitavat tai kromattavat osat? Lähinnä kiinnostaa se, mitä itse voi/kannattaa tehdä ja mitä kannattaa jättää muille. Muistelen jossain lukeneeni, että esim. mikäli muttereita passivoidaan, ne on käytävä läpi teräslaikalla tai muulla vastaavalla, jotta kaikki ruosteet ja muut saa pois. Onko näin, vai heitetäänkö koko kiloruuvisäkki johonkin astiaan ja jollain menetelmällä ne puhdistuu itsestään...?
E.E.J Ukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja E.E.J Ukkonen »

Kokemusta ei oli, mutta luin yrityksestä jutun lehdestä. Siitä ainakin kävi selvästi ilmi, ettei ole mitään "köyhän pojan" touhua. Eli maksaa.


Kalleus on tietysti vaikea määritellä, suosittelen kysymään suoraan :wink:
Sitten voi arvottaa palvelut hintaan ja miettiä kannattaako.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: Kokemuksia Triangle Motorista ja passivoinnista

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Valkman kirjoitti:ne on käytävä läpi teräslaikalla tai muulla vastaavalla, jotta kaikki ruosteet ja muut saa pois. Onko näin, vai heitetäänkö koko kiloruuvisäkki johonkin astiaan ja jollain menetelmällä ne puhdistuu itsestään...?
Meneppä kirjastoon ja katso kaikki viime vuoden Mobilistit ja niistä "Jussin jorinat" palstat. Jossain niistä on neuvottu hyvin seikkaperäisesti ruosteenpoisto menetelmä jollain sooda-sähkö-menetelmällä. Toteutus on niin helppo että sen voi tehdä kuka vaan.

Siitä passivoinnista en sitten tiedäkkää miten se toteutetaan.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Valkman kirjoitti:ne on käytävä läpi teräslaikalla tai muulla vastaavalla, jotta kaikki ruosteet ja muut saa pois. Onko näin, vai heitetäänkö koko kiloruuvisäkki johonkin astiaan ja jollain menetelmällä ne puhdistuu itsestään...?

Ainakin kuumasinkityksessä osat laitetaan ensin happokylpyyn, jossa kaikki ruosteet saadaan pois. Maali ei tuossa kylvyssä oikein lähde eli sitä ei saisi olla. Mersun konehuoneessa on aika paljon keltapassivoituja osia ja itsellänikin on käynyt tuo pinnoitusmenetelmä mielessä. Ensinhän osa tosiaankin siis sinkitään ja sen jälkeen osa passivoidaan ja passivointi on lisäkäsittely siihen päälle. Tuollaisia muttereita, ym taidetaan enemmänkin sähkösinkitä ja sen jälkeen passivoida. Tuo kuumasinkitys taitaa olla kuitenkin kestävämpi ja onkin, mutta sillä ei tule yhtä siisti pinta.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mecapinta http://www.mecapinta.fi/index_sf.html
16 kg ruuveja peltejä yms. keltapassivointi 75€....laatu erinomainen.

Osien tulee olla puhtaita ja ruosteettomia. -> Öljyttömät osat Biltema ruosteenpoisoon n. 7€ litra (Bilteman Fosfori- ja muurahaishappoliuokseen lisätään haluttaessa 50 % vettä lisää ja n. vuorokausi-kaksi vaikutusta -> kunnes ruosteet poistuu ) . Sitten pesu vedellä ja nopea kuivaus.

Eikä maksa paljon...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Valkman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 20.10.2006 13:09
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja Valkman »

Eli kuuluiko tuohon Mecapinnan passivointihintaan myös tuo puhdistus vai joutuko sen tekemään erikseen? Tiedän tuon firman, mutten ole koskaan käyttänyt. Tekenevät vain yrityksille pääasiassa ja sivuhommina yksityisille?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Eivät puhdista osia, käyttävät vain happokylpyä hapettumien poistoon. Itse siis on tehtävä esivalmistelut. -> mitä puhtaampi osa, stä parempi pinta.

Tosiaan, harrastetoiminta tulee tietysti pääliiketoiminnan: teollisuuden pinnoitukset perästä. Siksi toimitusajat n. 3-4 vkoa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Espoossa Juvan Teollisuuskadulla olen käyttänyt pari kertaa mersun osia keltapassivoinnissa. Hinta taisi olla 20 EUR per satsi, johon olisi mennyt enemmän kuin minulla oli osia. Toimitusaika useita viikkoja, koska tekevät kun muilta töiltä ehtivät. En muista nyt firman nimeä mutta löytynee jos on oikeasti tarvetta. Osat piti puhdistaa itse ensin. Nättejä tuli.
Kuva
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Pitkä matka tuoda sieltä Bielefeldistä Amoilaan Juvanmalmilla :wink:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Matti R kirjoitti:Espoossa Juvan Teollisuuskadulla olen käyttänyt pari kertaa mersun osia keltapassivoinnissa. Hinta taisi olla 20 EUR per satsi, johon olisi mennyt enemmän kuin minulla oli osia. Toimitusaika useita viikkoja, koska tekevät kun muilta töiltä ehtivät. En muista nyt firman nimeä mutta löytynee jos on oikeasti tarvetta. Osat piti puhdistaa itse ensin. Nättejä tuli.
Amoila Oy
Pieni teollisuuskatu 6
02920 Espoo
Puh. 09-8532355

Hyvää palvelua tuolta olen usein saanut! Pystyvät tekemään lähes kaikki metallipinnoitukset mitä vain keksii pyytää. Kromauksessa tosin rajoitteena saattaa olla sillä hetkellä käytössä olevan upotusaltaan fyysinen koko.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Vastaa Viestiin