w126 vakionopeudensäädin
w126 vakionopeudensäädin
Kun ostin auton niin tuo toimi aina kun sen teki mieli ja pikkuhiljaa toimi huonommin ja huonommin kunnes lakkasi kokonaan eli onko yleistä ja mistä kannattaa vian etsiminen aloittaa?
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Samanlainen vika kun mulla... Laitan virrat päälle niin vakkarin säätimen moottori alkaa säksättään.. ja kyseinen säädin on toimivasta piilistä eli siinä ei ainakaan pitäisi mitään vikaa olla... En tiedä missä sit vika on.. Noi on kyllä kettumaisia..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Tässä tapauksessa veikkaan että jokin tilatieto puuttuu tai on väärä. Tilatietojahan taitaa tulla kytkinpolkimelta (jos manuaali), jarrupolkimelta sekä pulssianturilta joka orkkistapauksessa sijaitsee mittaristossa takapuolella. Tietty maat ja käyttikset täytyy olla kunnossa. Lisäksi ainakin joissain on liikarasituksen tunnisatus.Pegasus kirjoitti:Samanlainen vika kun mulla... Laitan virrat päälle niin vakkarin säätimen moottori alkaa säksättään.. ja kyseinen säädin on toimivasta piilistä eli siinä ei ainakaan pitäisi mitään vikaa olla... En tiedä missä sit vika on.. Noi on kyllä kettumaisia..
Jotenkin muistelen että sähkönsyöttö meni akun takana olevan releen kautta. Olisiko tämä sit se ylijännitteen suojarele. No tämä tieto ei oo varma. Joku takuulla tietää tämän paremmin.
Tutkailin omaani (w124 liekkö samassa paikkaa 126:ssa) myöskin kun se ei toiminut. Toimi joskus mut useinmiten ei ollenkaan. No vika ei tällä kertaa ollut cruiseboksin konkissa vaan itse criuseboksin piirilevyn huonoissa juotoksissa. Tuo cruiseboksi on ohjauspylvään vasemmalla puolella. Taitaa päästä käsiksi kun ottaa lattiamaton ja sit sen mustan muovisuojan. Itte otin myös ohjauspylvään alapuolisen suojan pois. Tulee tilaa paremmin ja ei oo paha rasti ottaa pois. Boksi on noin 10 cm leveä 15 pitkä ja kolme paksu. Väriltään alumiinin harmaa. Muita vastaavia ei siellä ole joten ei voi erehtyä.
Piirilevy oli ainakin mun tapauksessa peitetty paksuun suojalakkaan ja oli todella vaikea havaita huonot juotokset. Tinakaan ei meinannut tarttua millään kun lakka paloi ja muodosti sellaisen töhnän juotoskohtaan. Pitkäjänteisyyttä tähän hommaan ja mielellään juoksutetta niin onnistuu.
Keskusyksikkö on kojelaudan alla suunnilleen mittariston kohdalla. Eli löytyy kun purkaa ne alaverhoukset pois. Noin 20x20x3cm kirkas boxi. Paikallisesta radiohuollosta löytyy varmasti osat. Ja varmaan vaihtavatki jos itellä ei tinakolvi pysy kädessä.jarrutan kirjoitti:Eli siis konehuoneen puolelta mötti auki? Mistä uudet kondensaattorit?Mika.T kirjoitti:Säätimen keskusyksikön kondensaattorit vaihtoon.
Mika.T kirjoitti:Keskusyksikkö on kojelaudan alla suunnilleen mittariston kohdalla. Eli löytyy kun purkaa ne alaverhoukset pois. Noin 20x20x3cm kirkas boxi. Paikallisesta radiohuollosta löytyy varmasti osat. Ja varmaan vaihtavatki jos itellä ei tinakolvi pysy kädessä.jarrutan kirjoitti:Eli siis konehuoneen puolelta mötti auki? Mistä uudet kondensaattorit?Mika.T kirjoitti:Säätimen keskusyksikön kondensaattorit vaihtoon.
Jep. Taidankin tietää mistä on kyse kun noita verhoiluja olen joskus pois vetänyt. eiköhän tämä tästä ja luultavasti tuon verran kolvikin roikkuu kädessä jos teippaa kiinni
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Sain ton boksin revittyä irti... en saa nyt kuvaa tosta virtalevystä, mutta kysynki, että missä siinä sijaitsee ne kondensaattorit, ja onko joku sitten saanut, ne vaihtamalla korjattua vakkarin poksin... tossa levyssä ei ainakaan näy juotoksissa mitään vikaa...
Mikä toi mötikkä on joka on lootan perässä? pystyy näemmä vaihtaankin.. (johdon pistokkeen vieressä..)
Entäs jos vika onkin releessä?
jos joku osais neuvoa..
Mikä toi mötikkä on joka on lootan perässä? pystyy näemmä vaihtaankin.. (johdon pistokkeen vieressä..)
Entäs jos vika onkin releessä?
jos joku osais neuvoa..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Miten sen alaverhoilun saa pois. Kolme ruuvia auki, mutta sen jälkeen ku alkaa irrotteleen, niin se jää kiinni jostain ilmaputkesta, jonka kautta tulee lämpööäkanavat oville. Musta putki, en uskaltanut repiä.
Onko jokin erikoisirroitus....tarviiko muuta irroittaa kun ne kolme ruuvia?
Onko jokin erikoisirroitus....tarviiko muuta irroittaa kun ne kolme ruuvia?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
no, multa kun otti sen verhouksen veks, ni toi boksi näkyy, kun meni siihen jotenkin pitkältes eli pää siihen lattiaa vasten ja katot putken takapuolelle, ni sieltä löyty toi laitos ainaki iteltä...eli ei tartte sitä putkea repiä.. oli mulla vissiin aikasemmin käytetty pois edellisen omistajan toimesta, kun teline oli nippusiteellä yhdessä paksussa johdossa kii... relehän on tossa boksin päällä sit kans.. eli ei pitäs kuin kolme ruuvia tosiaan vain, ja siitä se lähtee.. =)
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Soitin muuten juuri elektroniikka korjaamolle.. ja äijä sanoi, että hän tutkii mitkä noista kondensaattoreista on rikki, ja vaihtaa ne.. jos siellä mitään on rikki...
Eikö olis sama vaihtaa kaikki? en tiiä kyl minkä näkösiä ne on mutta kai se selviää piakkoin
Eikö olis sama vaihtaa kaikki? en tiiä kyl minkä näkösiä ne on mutta kai se selviää piakkoin
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Tulipa vietyä keskusyksikkö huoltoon, aiko katella mitä voi tehdä..
Muistin tuossa, kun käytin korjaamolla viimevuonna autoa ja kysyin vakkarista, kun se ei pelannut, niin korjaaja sanoi, että yleensä näistä se ohjain boksi menee vaihtoon... Ja veholta sanoivat nyt, että kyllähän se kondensaattorien vaihdoilla tai juotoksia korjaamalla voi alkaa toimimaan, mutta, jos on mennyt virtapiirejä sököksi ni niintä ei hyvin todennäkösesti voi korjata...
Relettäkään ei pystynyt tilaamaan erikseen, eli koko laitos on tilattava...! ainoa mikä löyty, on se koodaus mukula, mikä on siinä ohjain boksin takana kiinni... ja sen hinta oli 56e, mutta ei suomessa ollut kyseistä osaa.
Jos ei ala vakkari toimimaan niin boksin hinta oli vehossa 560e ja niitä oli suomessa. onpas ihanaa..
KL-varaosilla saattas löytyä 450e hintaankin.. kun muistelen korjaamon maininnen sellaisen hinnan..
Menee kyllä vähän aikaa ennenkö alan sitä hankkimaan... on sen verran tyyris osa..
Muistin tuossa, kun käytin korjaamolla viimevuonna autoa ja kysyin vakkarista, kun se ei pelannut, niin korjaaja sanoi, että yleensä näistä se ohjain boksi menee vaihtoon... Ja veholta sanoivat nyt, että kyllähän se kondensaattorien vaihdoilla tai juotoksia korjaamalla voi alkaa toimimaan, mutta, jos on mennyt virtapiirejä sököksi ni niintä ei hyvin todennäkösesti voi korjata...
Relettäkään ei pystynyt tilaamaan erikseen, eli koko laitos on tilattava...! ainoa mikä löyty, on se koodaus mukula, mikä on siinä ohjain boksin takana kiinni... ja sen hinta oli 56e, mutta ei suomessa ollut kyseistä osaa.
Jos ei ala vakkari toimimaan niin boksin hinta oli vehossa 560e ja niitä oli suomessa. onpas ihanaa..
KL-varaosilla saattas löytyä 450e hintaankin.. kun muistelen korjaamon maininnen sellaisen hinnan..
Menee kyllä vähän aikaa ennenkö alan sitä hankkimaan... on sen verran tyyris osa..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
V8
w126 420 SEL
Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Tempomatin toiminta
Eipä auttanut kondensaattorien vaihto, pikkuhiljaa lopetti toimintansa omassani tuo vakkari.Kaikki tulevat liittimet tinattu uudelleen, muutenkin keskusyksikön kortti on kuin "pakasta vedetty", tosin luupilla en vielä ole kortin liitoksia/juotoksia tutkinut.Viiksen toiminnot mitattu, kaikki komennot tulee ok,lisäksi liitin ja kaapelit askelmoottorille ok.Vaan eipä toimi.Mielenkiinnolla seurataan, miten muilla...
Re: Tempomatin toiminta
Piirilevyn paksu lakka harhautti ainakin minut luulemaan et juotokset on kunnossa. Kun kunnollisella loopilla katselin alkoi löytymään komponenttien jalkojen ympäriltä selviä murtumia juotoksissa. No kävin sit kaikki juotokset läpi ja sillä läx toimimaan. Ekax vaihdoin tietty nuo konkat sit pulssianturin sit anturitietoja mittaamaan. Kun vikaa ei alkanu löytymään menin kaverille kylään ja vaidettiin bokseja ristiin. Uskottava oli et boksi vaan ei toimi. Sit kävin kaikki juotokset läpi. Sen jälkeen on toiminu.J-PK kirjoitti:Eipä auttanut kondensaattorien vaihto, pikkuhiljaa lopetti toimintansa omassani tuo vakkari.Kaikki tulevat liittimet tinattu uudelleen, muutenkin keskusyksikön kortti on kuin "pakasta vedetty", tosin luupilla en vielä ole kortin liitoksia/juotoksia tutkinut.Viiksen toiminnot mitattu, kaikki komennot tulee ok,lisäksi liitin ja kaapelit askelmoottorille ok.Vaan eipä toimi.Mielenkiinnolla seurataan, miten muilla...
Voi vika tietty muuallakin olla.