Oldtimer V8 "tuning" (uusia kuvia sivulla 3)

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

juhis2000 kirjoitti:Tuo kylkiaaltojen "suoristaminen" varmasti vähän uudistaisi ulkonäköä, mutta tietysti vähän epäilyttää ehjää peltiä käydä oikomaan.

Tuo eka Mobilen-linkki: oli 17", mutta ei tainnut olla (ainakaan paljoa) madallettu. Oman makuni mukaan pudottaisin autoa maata kohti jonnin verran, vanteiksi laittaisin vähän uudemman tyyliset esim. AMG Monoblockit. 17" on varmasti riittävä koko SLC:hen. Etenkin riittävällä madalluksella. Eikä ole vanteet/renkaatkaan sitten ihan älyttömän hintaisia.

takavalojen oranssit vilkut punaiseksi, ettei valoissa olisi kaikkia sateenkaaren värejä, eteen valkoiset vilkut, olen joissain tuohon W107:aankin nähnyt.

Spoileriosasto voisi jäädä laittamatta, omaan silmääni se 80-luvun lopun orggis SL-etuhelma ei oikein istu,
Jep. "aaltopelti" saa olla rauhassa - sitten muihin: mun mielestä sitä mobile.de:n biiliä ei oltu madallettu yhtään (perä oli itse asiassa yllättävänkin korkealla).
17'' tosiaan on tähän malliin aika kookas vanne, itsellä on ollut myös tuo AMG / intran amg-kopio mielessä. Se olisi tarpeeksi umpinainen ja "huultakin" löytyisi hieman (pitää levittää ulospäin 8) ).
Olisko sulla vihjeitä mistä noita kirkkaita vilkkuja / punaisia takalyhtyjen kuoria löytyy tän ikäiseen 107:aan?
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

EVO X kirjoitti:Katoppas tuota: http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 69696.jpeg

Otin oikeuden ite hieman muokata, huonahan se kuva on mutta kai siitä jotain saa irti.
Juu, ei haittaa mitään - oli tarkoituskin että ihmiset osallistuu keskusteluun ja esittää mielipiteitä 8)
- sileät kyljet sinällään ei näytä hullulta = näyttää uudemmalta (en tiedä onko tämä hyvä asia?) mutta tuo perän helma tökkää itselläni tosi pahasti.
Kirjoittelinkin tuossa aiemmin, että olen alkanut diggailla tuosta "korkeasta" keulasta... no niin myös perästä :wink:

kiitti kuvasta 8)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Jos itselläni tuollainen laite olisi, niin helpoimmin takavaloista saa punaiset Motonetin punaisella Transparent-maalilla. Jos viitsii tehdä kunnolla, niin ei tehdastekoisista erota. Kun niiden metsästäminen kaupasta voi olla vähän kiven alla.

Mielestäni tosiaan jossain olen nähnyt valkoiset etuvilkut ko. autoon, mutta pitää vähän aikaa tässä kaivella arkistoja ja tuumailla, missä se oli. :? Hmm....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tuossa muistia "virkistäessä" tuli eteen tuollainen Styling-kokonaisuus:

Kuva

SL Kylläkin, mutta sama periaate. Lähde: http://www.carshine.com.au/Mercedes%20S ... tyling.htm

Pääsivun http://www.carshine.com.au kautta moniin muihinkin malleihin ulkonäkö-osaa.

Kyllähän tuolla kauniina kesäpäivänä kruisailisi...mistähän löytyisi edullinen SL projektoitavaksi... :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

juhis2000 kirjoitti:SL Kylläkin, mutta sama periaate.
Kyllähän tuolla kauniina kesäpäivänä kruisailisi...mistähän löytyisi edullinen SL projektoitavaksi... :P
Kaunis on... SL:ään sopii tuollaiset hillityt helmat, mutta coupe onkin hiukan hankalampi. Ja nuo vanteet taisi olla just ne AMG:n monot (tai Intran tms. kopiot)?

Tässä alla on hieman tyyli- (tai tyylittömyys- ???) esimerkkejä:

500 hp lowrider thaimaasta:
http://www.hsaoy.com/mb/mb450slc_500hp_1.jpg

AMG:n rataversio:
http://www.hsaoy.com/mb/ugly_benz1.jpg

450 SLC 6.9 - kevyellä bodykitillä:
http://www.hsaoy.com/mb/web-107-450slc-6.9-amg-01.jpeg

ja sokerina pohjalla... ultrabrutaali ralli 450 SLC 5.0 8) :
http://www.hsaoy.com/mb/web-c107-500slc-rally-01.jpeg

- omasta mielestä tuo eka on hieno (paitsi se ylim. cooler keulalla!), toka ja kolmas on hanurista ja se rallivehje... siinä on jotain 8)
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

[quote="350 SLC"]


500 hp lowrider thaimaasta:
http://www.hsaoy.com/mb/mb450slc_500hp_1.jpg
quote]

Toi cooleri pitäs saaha piiloon, olis ihan kiva "sleeperi".
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

350 SLC kirjoitti:Ja nuo vanteet taisi olla just ne AMG:n monot (tai Intran tms. kopiot)?
Mielestäni ei: Tai ainakin ensisijaiseti tarkoitin noita AMG Monoblockeja:
http://store6.yimg.com/I/racerwheel_1766_86888958

Kun nuo vaikuttavata olevan Lorinserin RS1:t
http://www.4autostuff.net/wheels/lorins ... heel_2.jpg

(En löytänyt vielä niitä valkoisia vilkkuja, en kyllä ainakaan vielä kehtaisi myöntää että olisin untakaan nähnyt... :oops: )
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Kun piti esittää niitä ideoita, niin ajattelin että kuvat puhuvat enemmän kun sanat, nii jos tuosta lähdetään tuunaamaan:

Kuva

Ja pistetään vähän isompaa vannetta, VALKOISET etuvilkut, ja kokopunaiset takavalot, otetaan liikoja listoja pois ja muuta "pientä" stylinkiä, niin lopputulos voisi olla jotakuinkin tuon näköinen:

Kuva

Mutta kun nyt kerran alettiin tuunaamaan, eikä alkuperäisyyden säilyttämisellä ollut niin väliä, niin miksei samalla tekisi autosta tuollaisen:

Kuva

8) Vai innostuinkohan liikaa... :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tossa alemassa pinkissä alkaa olla asennetta,eikun räpit soimaan ja kultaketjuja runsaasti kaulaan niin voila` :P
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

juhis2000 kirjoitti:Mielestäni ei: Tai ainakin ensisijaiseti tarkoitin noita AMG Monoblockeja:
http://store6.yimg.com/I/racerwheel_1766_86888958

Kun nuo vaikuttavata olevan Lorinserin RS1:t
http://www.4autostuff.net/wheels/lorins ... heel_2.jpg
No niinpäs näyttää olevan - kovasti ovat samannäköiset.
juhis2000 kirjoitti: Ja pistetään vähän isompaa vannetta, VALKOISET etuvilkut, ja kokopunaiset takavalot, otetaan liikoja listoja pois ja muuta "pientä" stylinkiä, niin lopputulos voisi olla jotakuinkin tuon näköinen:

8) Vai innostuinkohan liikaa... :wink:
juu. ei yhtään paha - se ylempi meinaan :wink:
poikani (6v) tosin piti enemmän siitä pinkistä versiosta....

(Tosin nuo vanteethan olis silmämääräisesti varmaan 20-tuumaiset, siinä taitaisi mobilistimiehillä tulla jo kurat housuun, heh.)
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Vanteista vielä. Tällaiset Artecin RB -kiekot on ollut kiikarissa. SL:ssä olen nähnyt nuo alla - sopii hienosti, sitä "huultakin" löytyy riittävästi.
Kuva
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vieras

SLC tuunaus

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Löysin netistä aika kivan näköisen korisarjan, ja kun itsellänikin on tuollainen SLC niin sopi aika hyvin silmään. Tämä korisarja kuitenkin muuttaa aika paljon alkuperäisiä muotoja, ja sehän ei tietysti aina ole niin hyväksyttävää varsinkin tälläisessä hienossa klassikossa.
Kuva
Kuva

Omasta mielestä kyseiseen autoon sopii aika kivasti zederin spoikat, mielipiteeni johtuu tietysti siittä, koska omasta SLC:tä löytyy zenderin etuhelma ja takaspoileri.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: SLC tuunaus

Viesti Kirjoittaja Leka »

thannu kirjoitti:Löysin netistä aika kivan näköisen korisarjan, ja kun itsellänikin on tuollainen SLC niin sopi aika hyvin silmään. Tämä korisarja kuitenkin muuttaa aika paljon alkuperäisiä muotoja, ja sehän ei tietysti aina ole niin hyväksyttävää varsinkin tälläisessä hienossa klassikossa.
[ http://dirtcheaprims.com/spoilers/ge/mercew107_files/W10764f.jpg ]
[ http://dirtcheaprims.com/spoilers/ge/mercew107_files/W10764R.jpg ]

Omasta mielestä kyseiseen autoon sopii aika kivasti zederin spoikat, mielipiteeni johtuu tietysti siittä, koska omasta SLC:tä löytyy zenderin etuhelma ja takaspoileri.
Aika 80-lukuisen näköinen sarja. Tuplalintulauta ja takalokarin edessä rivotukset... Ääh, mun silmää sarja ei todellakaan miellytä, mutta mielipiteensä kullakin 8)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Yhdyn edelliseen puhujaan.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SLC tuunaus

Viesti Kirjoittaja Jori K »

thannu kirjoitti:Löysin netistä aika kivan näköisen korisarjan
Tuo voisi olla hauska jossain oman aikakautensa mallissa, esim 80-luvun SECissä tms.
Jotenkin tuota SL:ää katsellessa tulee sekopäinen olo: auton malli on 70-luvulta peräisin (no okei, voihan tuo kyseinen bilika olla vaikka vuodelta 85), mutta tuon korisatsin kanssa se "nuorenee". Kuitenkin nyt eletään 2000-lukua ja korisarja kun on 80-luvulta niin näyttää auttamattoman vanhalta... :shock:
Ymmärsiköhän kukaan mitä mä yritin sanoa, heh.
Avatar
marcus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 11.07.2003 15:05

?

Viesti Kirjoittaja marcus »

En voi sanoa muuta kuin, että voe helevetti... :evil:

Marcus
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ehkä korisarja näyttää siltä, että on suoraan 80- luvulta, mutta ootteko sattuneet huomaamaan auton ikää... Ei ole tarkoituskaan tehdä siitä sen näköistä, että se olisi tämän vuosituhannen auton näköinen, jos niin haluaisin niin marssisin kauppaan ostamaan uudempaa autoa.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Laittaisitko itse autoosi tuollaisen sarjan? :shock:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

thannu kirjoitti:Ehkä korisarja näyttää siltä, että on suoraan 80- luvulta, mutta ootteko sattuneet huomaamaan auton ikää... Ei ole tarkoituskaan tehdä siitä sen näköistä, että se olisi tämän vuosituhannen auton näköinen, jos niin haluaisin niin marssisin kauppaan ostamaan uudempaa autoa.
Et sitten tainnut lukea "350 SLC":n kommenttia tuosta yläpuolelta?
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Leka kirjoitti:Et sitten tainnut lukea "350 SLC":n kommenttia tuosta yläpuolelta?
Kiva että joku sentään ymmärsi mitä koetin siinä selvittää :wink:

Elikkäs pointti oli se, että 80-luvun autoon (esim. SEC) 80-luvun korisarja lienee vielä ok muttei vuonna -71 muotonsa saaneeseen malliin (SL/C)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

350 SLC kirjoitti:
Leka kirjoitti:Et sitten tainnut lukea "350 SLC":n kommenttia tuosta yläpuolelta?
Kiva että joku sentään ymmärsi mitä koetin siinä selvittää :wink:

Elikkäs pointti oli se, että 80-luvun autoon (esim. SEC) 80-luvun korisarja lienee vielä ok muttei vuonna -71 muotonsa saaneeseen malliin (SL/C)
Vastalause! :wink: Mielestäni tuollainen 80-lukulainen wide-arse bodykitti pitäsi kieltää lailla tänäpäivänä. Harvathan meistä (luultavasti) nykyään käyttää itsensäkkään "ehostamiseen" 80-luvun muodin mukaisia vaatteita. :wink:

No, makuasia, mut joku raja siihenkin pitäs asettaa...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

juhis2000 kirjoitti:Vastalause! :wink: Mielestäni tuollainen 80-lukulainen wide-arse bodykitti pitäsi kieltää lailla tänäpäivänä. Harvathan meistä (luultavasti) nykyään käyttää itsensäkkään "ehostamiseen" 80-luvun muodin mukaisia vaatteita. :wink:
BTW (OT): 80-luku on jo muodissa - jos et ole huomannut... ainakin maailmalla. tulee se tännekin taas vuoden - kahden viiveellä. Tiedä sitten autoista 8)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

350 SLC kirjoitti:
juhis2000 kirjoitti:Vastalause! :wink: Mielestäni tuollainen 80-lukulainen wide-arse bodykitti pitäsi kieltää lailla tänäpäivänä. Harvathan meistä (luultavasti) nykyään käyttää itsensäkkään "ehostamiseen" 80-luvun muodin mukaisia vaatteita. :wink:
BTW (OT): 80-luku on jo muodissa - jos et ole huomannut... ainakin maailmalla. tulee se tännekin taas vuoden - kahden viiveellä. Tiedä sitten autoista 8)
OT potenssiin 2: Mää en sit vissii itte vaa oo oikee muodinmukainen... :oops:

Pitää alkaa korottaa perää kohti taivasta, asentaa sivuputket ja vetää isohileinen Flake-maalaus päälle. 8)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

350 SLC kirjoitti:Tiedä sitten autoista 8)
Kannattaa lukea viestit loppuun 8)
juhis2000 kirjoitti:Pitää alkaa korottaa perää kohti taivasta, asentaa sivuputket ja vetää isohileinen Flake-maalaus päälle. 8)
Asiaa! :shock:
(joskus 80-luvun alun V8 Magazinessa näin tuollaisen 123-koppaisesta(?) tehdyn 2-ovisen monsterin)
450Sl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 26.11.2003 09:12
Paikkakunta: Stadi

Varovasti!

Viesti Kirjoittaja 450Sl »

Muutamia kommentteja ja samalla ensimmäinen viesti tänne.

Jos tuunaat youngtimeriasi, please älä tee mitään "peruuttamatonta". Etenkin kun r107 saa tekniikkaa kohtuullisesti, mutta korin osat ovat hinnoissaan. Itse pidättäytyisin pienissä tuningeissa, eli vanteet, jousitus jne. Omaani joku entisistä omistajista on laittanut jenkkilamput, vaikka auto on euroversio. Harmittaa, koska uudet eurovalot maksavat n. 300 dollaria/kpl.

Alle saat sopimaan ainakin eteen 235/45-17 ja taakse 255/45-17 renkaat. Omassani on nimittäin tuollaiset alla, mutta olen jo hankkinut alkuperäiset 14-tuuman barokit. Menevät alle keväällä seisonnan päättyessä. Vielä pitäisi löytää noihin sopivat (205/70) renkaat. Jos vaikka -76 syntyneen kaunottaren saisi joskus museorekisteriin...

Noista nyt alla olevista leveistä vanteista koitan keväällä päästä eroon. Ovat OZ-racingin 3-osaiset ja ulkonäkäössä paljon samaa kuin noissa Artecin RB -kiekoissa, joista kuva tässä stringissä.

Onko tietoa onko PK-seudulla paljon SL-harrastajia tai peräti miittejä?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: Varovasti!

Viesti Kirjoittaja raul »

450Sl kirjoitti:Muutamia kommentteja ja samalla ensimmäinen viesti tänne.

Jos tuunaat youngtimeriasi, please älä tee mitään "peruuttamatonta". Etenkin kun r107 saa tekniikkaa kohtuullisesti, mutta korin osat ovat hinnoissaan. Itse pidättäytyisin pienissä tuningeissa, eli vanteet, jousitus jne. Omaani joku entisistä omistajista on laittanut jenkkilamput, vaikka auto on euroversio. Harmittaa, koska uudet eurovalot maksavat n. 300 dollaria/kpl.

Alle saat sopimaan ainakin eteen 235/45-17 ja taakse 255/45-17 renkaat. Omassani on nimittäin tuollaiset alla, mutta olen jo hankkinut alkuperäiset 14-tuuman barokit. Menevät alle keväällä seisonnan päättyessä. Vielä pitäisi löytää noihin sopivat (205/70) renkaat. Jos vaikka -76 syntyneen kaunottaren saisi joskus museorekisteriin...

Noista nyt alla olevista leveistä vanteista koitan keväällä päästä eroon. Ovat OZ-racingin 3-osaiset ja ulkonäkäössä paljon samaa kuin noissa Artecin RB -kiekoissa, joista kuva tässä stringissä.

Onko tietoa onko PK-seudulla paljon SL-harrastajia tai peräti miittejä?
Tervetuloa joukkoon!
Ensin funtsin että tiedän autosi, mutta ehkei sittenkään...? Ellet asu larussa?
Eräällä mersukerhon jäsenellähän on aika magee Filippiineiltä tuotu (jonka nyt muistinkin olevan SLC) 450 missä taisi myös olla OZ:n kiekot.
Mersukerho järjesti muistaakseni vajaa vuosi sitten workshop-tapahtuman pitskun Vehossa, aiheena R / C 107. Siellä oli monta hienoa 107:aa, mm Louekosken Matin avo oli yksi esiteltävistä autoista, mistä tutkittiin mm. alustaa. Eikös noita 107:a ole alkanut pyöriä jo cruisingi-iltoinakin melko näyttävästi...?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: SLC tuunaus

Viesti Kirjoittaja raul »

ja mollasivat

Noniin ja nyt kun olette tuominneet Erebunin alimpaan hornaan, niin kiinnitäppä 350 SLC huomiota vanteisiin... Taas BBS RS! Ja melkoisen kalliina mallina vielä, leveydeksi veikkaisin 11"-15" mikäli ET on pysynyt positiivisena.

Yhden "tavallisen" eli n. 16"x8" sarjan hinta 80-luvun alun Saksassa oli melkoisen korkea. Esim. yhden BMW 635CSi:n (tai 633:n) hinnalla sai ainoastaan 10 sarjaa näitä... Jos suhteuttaa nykypäivään niin aika huimaksi menee, vastaava bemarikin maksaa jo miljoona mummoa. Vuonna 1988 Suomessa taisi W201 sarja kultaisella keskiöllä maksaa runsaat 30.000 FIM...
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SLC tuunaus

Viesti Kirjoittaja Jori K »

raul kirjoitti:Noniin ja nyt kun olette tuominneet Erebunin alimpaan hornaan, niin kiinnitäppä 350 SLC huomiota vanteisiin... Taas BBS RS! Ja melkoisen kalliina mallina vielä, leveydeksi veikkaisin 11"-15" mikäli ET on pysynyt positiivisena.
Kyllä, sieltähän ne bbs:t kurkistaa - ne on ainakin hienot (ja ajattomat) :wink:
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

BBS:t ovat hianot, kevyet ja kestävät. Hinta vain suolainen, mutta laatuhan aina maksaa :wink: .
Vastaa Viestiin