124 farkun melutaso

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

124 farkun melutaso

Viesti Kirjoittaja mahannus »

jostain syystä tuntuu että moottoritellä moottorin ääni kuuluu paljon selvemmin kabinettiin kuin entisessä sedanissa, tai ainakin se kuulostaa moottorin ääneltä, tai voisko kardaanista lähteä moottorin ääntä muistuttava ääni, kun nostaa kaasupolkimen ja kytkimen painaa pohjaan niin renkaista se ei kuulu.
tai sitten se on korvien välissä vika
:oops:
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1615
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Auto lienee 250 D farkku?. Jos se on moottorin ääni niin tarkasta ratin läpivientikumin kunto ja muut mahdollisetl äpivientokohdat ohjaamon ja konetilan väliltä. Kyllä kardaanikin voi matalaa ääntä pitää. Oletko sulkenut perän pois laskuista. Muriseeko moottorijarrutustilanteissa?
Farmari-malli on hieman äänekkäämpi, mutta moottoriäänet ei pitäisi olla syynä vaan äänien pitäisi tulla farkussa voimakkaammin takaosasta.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Farmarithan ovat yleensä aina äänekkäämpiä kuin sedanit, ääntä tulee myös takaa erilailla, vetopyörästöstä, ja kardaanitunnelin kautta äänet kulkeutuvat myös taakse, jossa ne farmarissa tulevat selvemmin esiin,
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Benzo kirjoitti:Farmarithan ovat yleensä aina äänekkäämpiä kuin sedanit, ääntä tulee myös takaa erilailla
Jep, Benzon kanssa asiasta aivan samaa mieltä. Tuntuu varsinkin, kun farkussa on takapyöräkotelot yhteydessä matkustamoon, tuo kummaa kuminaa korviin. Tästä syystä oli pettymys ajella viikonloppu jokunen vuosi sitten tuliterällä, vasta markkinoille tulleella volvo v70:llä. Ja vauhdin kasvaessa kumina senkun voimistui..
Samaan kastiin kuuluu nämä nykyiset pyörillä olevat koirankopit ja ponitallit, joita myös tila-autoiksi kutsutaan :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

kiitos vastauksista, juu huomasin tuon "kuminan" mistä puhuitte..
täytyy kattella se ratin läpivienti, muut läpiviennit mitä nyt päälisinpuolin näin oli kunnossa, eli vika on taas kerran mun korvien välissä.
Ex-sedani oli vielä massattu uusiksi niin varmaan sen vuoksikkin se oli niin hiljainen, se murina ei mielestäni tule perästä vaan nimenomaan koneesta mutta en ihan varma kyl ole, perästä lähtee vain sellainen tyypillenen vislaus 80 nopeudessa :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Onko autossa pohjamuovit paikallaan, ne vähentävät moottorimelua huomattavasti.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mauri H. kirjoitti:Onko autossa pohjamuovit paikallaan, ne vähentävät moottorimelua huomattavasti.
Sekä konepellin äänieriste?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Nokkapellin lämpöeriste vaikuttaa yllättävän paljon. Kun poistin perstaantuneen vaahtomuovin painepesurilla, niin radion volyymiä piti nostaa 1-2 pykälää.
Samoin takatilan peite. Jos se on auki eikä perällä paljon "ääntä imevää" tavaraa, niin melotaso nousee selvästi. Takaa kuuluu nimenomaan pyörämelua. Takakonttihan on melkoinen kaikupohja äänille.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

mulla ei ole sitä rullaverhoa mikä vedetään tavaratilan päälle, ja se konepellissä oleva vaahtomuovi mielestäni puuttuu, on siinä sellainen konepellin kattava musta matto mutta muistelen että ex-autossa oli paksu vaahtomuovi jossa sellasta tinapaperia päällä, (ellen väärin muista)
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

se musta matto on nimeenomaan alkuperäinen, joka kuuluu olla siinä pellissä. semmoinen vaahtomuovi folio päällysteellä on pelkkää p...kaa!

ei poista juuri mitään ääniä, koska ääniaallot kimpoilee siitä foliopinnasta eteenpäin, eikä imeydy siihen mattoon niinkuin alkuperäisessä.


huomaa siten hyvin, kun nostat konepellin täyspysty asentoon, ja laitat pään siihen konepellin eteen, korva äänieristys mattoon päin, n.20cm etäisyydelle, niin tuntuu kuin sen puolimmainen korva menisi "lukkoon"
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

okei.,.. no hyvä niin, eipä sieltä löytyny mitään läpivientejä jotka ois ollu rikki tai pois ja pohjalevyt paikallaan, vika siis korvien välissä :oops:
Vastaa Viestiin