Missä km määrässä W124 penkki menee puhki?
Missä km määrässä W124 penkki menee puhki?
Millä kilometreillä yleensä W124:n kuskinpenkki alkaa mennä puhki vasemmanpuoleisesta reunasta, "kylkitoppauksesta"?
Tuossa jälkituodussa on mittarissa 154tkm, auto on muuten tosi jämäkän oloinen ja hyväkorinen mutta jotkut asiat vähän pistää miettimään onko kilsat aivan kohdallaan. Viimeiset 30tkm jonka auto on nyt ollut niin autolla on kyllä ajettu tosi paljon lyhyttä matkaa, eli penkki voisi senkin puolesta jo mennä hajalle. Ei vaan ole tullut yhdessäkään autossa vielä penkin repeämisiä vaikka olisi ajettu 300tkm. Ratti ei ole kiillottunut, ei myöskään vaihdekeppi. Nämähän saa toki vaihdettua.
Ostohetkellä (124tkm) venakopan tiiviste kusi aika reilusti, ja uuden tiivisteen kanssa meinaa vieläkin tihkua. Kone syö vaihtovälille pari tikunmittaa öljyä.
Eli onko oikea mittarilukema 250 vai 350tkm? Asialla nyt ei sinänsä ole väliä kun auto toimii varsin hyvin ja moitteettomasti.
Tuossa jälkituodussa on mittarissa 154tkm, auto on muuten tosi jämäkän oloinen ja hyväkorinen mutta jotkut asiat vähän pistää miettimään onko kilsat aivan kohdallaan. Viimeiset 30tkm jonka auto on nyt ollut niin autolla on kyllä ajettu tosi paljon lyhyttä matkaa, eli penkki voisi senkin puolesta jo mennä hajalle. Ei vaan ole tullut yhdessäkään autossa vielä penkin repeämisiä vaikka olisi ajettu 300tkm. Ratti ei ole kiillottunut, ei myöskään vaihdekeppi. Nämähän saa toki vaihdettua.
Ostohetkellä (124tkm) venakopan tiiviste kusi aika reilusti, ja uuden tiivisteen kanssa meinaa vieläkin tihkua. Kone syö vaihtovälille pari tikunmittaa öljyä.
Eli onko oikea mittarilukema 250 vai 350tkm? Asialla nyt ei sinänsä ole väliä kun auto toimii varsin hyvin ja moitteettomasti.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Omassani on mittarissa 250tkm ja penkin reikä on kertaalleen korjattu. Kaverin entisessä 250D:ssä oli mittarissa 150tkm, ja reikä senkin kuskin penkissä. Olen epäillyt oman auton kilometrilukemaa, mutta auto on ollut yli 100-kiloisella herralla koko saksassaoloajan, joka on ajanut melko paljon pätkäajoa, joten penkki voi mennä hyvinkin puhki jo vähillä kilometreillä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
ei täällä kukaan ole omistautunut sitten tekemään uusia nahkapäällisiä?
kyselin noita ompelijoita joskus, ja tuntui olevan sen verran suuruuden hulluutta hinnoilla ettei enää sisusta kiinnostanut..
ajattelin nyt kun katselin tuota penkin mallia,eihän se nyt kovin vaikea voi olla?
leikkaa palat malliksi ja liittää langalla yhteen..
tarttisikohan ottaa se jotenkin päänvaivaksi...
taitaa vaan tuo ompelukoneen ajokortti olla sen verran vanha jo..
kyselin noita ompelijoita joskus, ja tuntui olevan sen verran suuruuden hulluutta hinnoilla ettei enää sisusta kiinnostanut..
ajattelin nyt kun katselin tuota penkin mallia,eihän se nyt kovin vaikea voi olla?
leikkaa palat malliksi ja liittää langalla yhteen..
tarttisikohan ottaa se jotenkin päänvaivaksi...
taitaa vaan tuo ompelukoneen ajokortti olla sen verran vanha jo..
112cdi vito........
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Kovin on tapauskohtaista tuo penkkien kuluminen, ei ole kilsoista kiinni.
Ässässä oli penkki puhki 105 tkm kun taas satalankussa on 220 tkm mittarissa ja penkissä ei mitään kulumaa - molemmissa sama kangasmateriaali ja takuumetrit.
Ässässä oli penkki puhki 105 tkm kun taas satalankussa on 220 tkm mittarissa ja penkissä ei mitään kulumaa - molemmissa sama kangasmateriaali ja takuumetrit.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Penkki puhki
Kyllä minä olen korjannut jo alta sadan tuhannen kilometrin muutaman jopa takuuna Että kyllä se on kuskista kiinni niitä on sellaisia ihmisiä kun eivät ole hetkeekä paikallaan niin kyllä siinä penkki kuluu. Autoverhoilija.
Isän 1985 250 D:ssä toinen penkki menossa, kilometrejä nyt jotain 750 tkm. Vanhassa kulma oli todella kulunut, uudemmassakin jo kangas rikki.
W123 dattel nahkapenkki n. 375 tkm: ei jälkiä.
S124 musta nahkapenkki n. 504 tkm: uurteita, väri hieman kulunut.
Kuten edellä on mainittu, paljolti kiinni käytöstä.
W123 dattel nahkapenkki n. 375 tkm: ei jälkiä.
S124 musta nahkapenkki n. 504 tkm: uurteita, väri hieman kulunut.
Kuten edellä on mainittu, paljolti kiinni käytöstä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ei menny puhki
Minulla oli tuossa 300 d-turbossa mittarissa 98 tuhatta kun se tuli minulle.
Penkki keinonahkaa, jonka päällystytin heti plyysimäisellä kankaalla.
Mittarissa oli 310 tuhatta myydessä ja ainakaan silloin ei pinta edes tässä uudessa päälysessä ollut puhki.
Ajo oli taksiajoa, jossa kuljettaja ramppasi vähän väliä autosta ulos ja elopainoakin kuskilla semmoiset 100 kiloa.
Penkki keinonahkaa, jonka päällystytin heti plyysimäisellä kankaalla.
Mittarissa oli 310 tuhatta myydessä ja ainakaan silloin ei pinta edes tässä uudessa päälysessä ollut puhki.
Ajo oli taksiajoa, jossa kuljettaja ramppasi vähän väliä autosta ulos ja elopainoakin kuskilla semmoiset 100 kiloa.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
jos paljo pikku ajoja -> nopeammin puhki, ostin aikonaan tuon 190:n ja sillo oli ajettu 180 tkm ja oli jo nahkapaikka päällä. sekin vaikuttaa huomattavasti että emäntä paljo pienempi ja ku sen jäljiltä menee autoon vaikka sivuttainki niin aina ottaa raskaasti penkin reunaan.. pitäis viitsiä kurkottaa ja vetää penkki siten taakse. mersun tyyppi vika tuo kulman puhkeaminen mutta siisti nahkapaikka kestää siinä hyvin.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Nahkajakkara pitääki pintansa hyvin.
Ontuvana verrokkina todettakoon, että mulla oli W201:ssa alle 200 tkm:ssa pieni repeämä perus-"ruutukangaspenkissä".
Ontuvana verrokkina todettakoon, että mulla oli W201:ssa alle 200 tkm:ssa pieni repeämä perus-"ruutukangaspenkissä".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
70tkm ajetun 124:kun (92) kangaspenkki oli täysin uutta vastaavassa kunnossa. Ja autoa myydessä myös (90tkm). Auto myös tuoksui "uudelta".
E.E.J Ukkonen kirjoitti:Automyyjä väitti, kun kävin uteliaisuuttani katsomassa 60tkm ajettua 230 W124:stä jolla ikää oli 11vuotta josta penkki oli puhki, että se on kuskin pituudesta kiinni
Ex monta W-kirjainta.
Sama täällä, viikolla tuli 400000km täyteen ja penkki ehjä, kevyttä kulumaa havaittavissa.MasaMbW124 kirjoitti:W124 beige veluuri... 400 000km, vähän kulumaa kuskin penkin reunassa.. muuten ehjät!
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Suht siistiltähän nuo vielä näyttää, Vaalea verhoilu muutenkin minun makuuni...myys kirjoitti:390000 ajettu, ei voi käsittää että on vielä tässä kunossa?
Pesu voisi olla paikallaan.
Ainiin. Diisselilläni veivattu liki 700 tkm. Nahkapaikka kulmassa
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
OStettaessa 540tkm kohdalla oli penkki jo rikki, ratti kulunut päältä aivan kiiltäväksi ja jarrupolkimen kumi (automatic) kulahtanut.
Nyt 620tkm kohdalla penkki on niin v**un finaalissa että tulee skolioosi selkärankaan siinä ajaessa. Kuljettajan 110kg+20kg ketjuja ja nahkaa saattaa olla myös vaikuttanut asiaan, ei penkki itsestään lytyyn mene ja jouset kuoleennu tai hajoa.
Itse penkin turvavyökuluman suhteen olen kehittänyt teorian, jonka mukaan se kuluma ON kuskin jalkojen pituudesta kiinni.
Itse kun olen pitkäjalkainen ja tykkään ajaa autoa penkki takana ja makaavassa asennossa, ei turvavyö ota oikeastaan ollenkaan kiinni penkin reunaan.
Vaimo kun on pätkä ja lyhytjalkaista mallia, ajaa TOSI läheltä (en meinaa penkin väliin mahtua sen jälkeen kun muija on ajellut autolla) ja selkänoja pystyasennossa. Turvavyö kihnuttaa tuolloin rajusti penkkiä vasten.
Eli jos auto olisi ollut minulla uudesta asti, siinä eivät saksalaiset meriheinät repsottaisi penkin välistä. Jos olisi ollut vaimollani, olisi kangas kulunut puhki varmaan jo ennen ensimmäistä moottriöljyn vaihtoa
Henkka
"Ostin sitten ortopedipenkit autoon niin johan loppuu tuskailu ja vinossa istuminen"
Nyt 620tkm kohdalla penkki on niin v**un finaalissa että tulee skolioosi selkärankaan siinä ajaessa. Kuljettajan 110kg+20kg ketjuja ja nahkaa saattaa olla myös vaikuttanut asiaan, ei penkki itsestään lytyyn mene ja jouset kuoleennu tai hajoa.
Itse penkin turvavyökuluman suhteen olen kehittänyt teorian, jonka mukaan se kuluma ON kuskin jalkojen pituudesta kiinni.
Itse kun olen pitkäjalkainen ja tykkään ajaa autoa penkki takana ja makaavassa asennossa, ei turvavyö ota oikeastaan ollenkaan kiinni penkin reunaan.
Vaimo kun on pätkä ja lyhytjalkaista mallia, ajaa TOSI läheltä (en meinaa penkin väliin mahtua sen jälkeen kun muija on ajellut autolla) ja selkänoja pystyasennossa. Turvavyö kihnuttaa tuolloin rajusti penkkiä vasten.
Eli jos auto olisi ollut minulla uudesta asti, siinä eivät saksalaiset meriheinät repsottaisi penkin välistä. Jos olisi ollut vaimollani, olisi kangas kulunut puhki varmaan jo ennen ensimmäistä moottriöljyn vaihtoa
Henkka
"Ostin sitten ortopedipenkit autoon niin johan loppuu tuskailu ja vinossa istuminen"
"Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku"