saako tästä enää mitään?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Chonder
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 08.01.2006 16:35
Paikkakunta: Rusko

saako tästä enää mitään?

Viesti Kirjoittaja Chonder »

tuttavan puolesta tässä kyselisin onko täällä ketään joka voisi kertoa millaisella hinnalla vuoden 1982 MB 380SE:tä voisi kaupitella? Mese on pyörinyt nurkissa kohta 10 vuotta ja tekniikka on melko hyvässä kunnossa (joka vuosi jotain pientä), koneella ja laatikolla ajettu noin 290 tkm ja autolla 80 000 enemmän. muuten hyvä auto, mutta kori ja alusta on puhki ruostunut :( eikä raha ja taito riitä korjaamiseen/entisöintiin :cry: Mitään myymis päätöstä ei ole vielä tehty, mutta näin alustavasti vain kyselen mitä mieltä täällä ollaan ja kuinka paljon joku voisi tarjota tästä ruostekasasta?
EX: MB 380SE -82
Chevy Camaro 305tpi -88
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Aika pahan heitit! vaikea lähtee kylmiltään hintoja heitteleen. Jos kori on huonona, se ei yleistä ostointoa nostata, pitää olla jo todella pioneerihenkeä lähteä tuosta autoa tekemään ja käyttöautoksi aika tyyris pidettävä........... en mikään jobbari oo, mut ei montaa tonnia(jos ensimmäistäkään) taida irrota. Tämä siis vaan heittona noin ilman tarkempaa tietoa ja valokuvia...
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Hinta ei ole niinkään tärkeä vaan se haluaako kukaan tuollaista. Osiksi melkein jollekkin harrastajalle. Reaalihinta on varmaan 300e-1000e riippuen tekniikan kunnosta ja ruostuneisuus asteesta (taso kun vaihteleen katsojan silmässä, toiselle ruosteeton on toiselle laho)

EDIT: Niin siis tämä on minun näkemys asiasta, toki varmasti muitakin OIKEITA näkökantoja on. Autollehan on hinta määritelty vasta tasan tarkkaan silloin kun vehje lähtee pihasta ja rahat on kourassa.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Re: saako tästä enää mitään?

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Mulla ei ole 126:sta ollut, mutta itse suhtaudun Mersuihin kuin muihinkin käyttöautoihin. Jos ei hirveästi välitä ulkonäöstä, niin viikossa tai kahdessa tekee aika paljon hitsaushommia.

Minun mielestä kyseisen auton käyttökelpoisuus riippuu paljonkin siitä mitkä paikat siitä kaipaa ruostekorjausta ja täytyykö osia mahdollisesti purkaa pois, että pääsee korjaamaan.


[mutta kori ja alusta on puhki ruostunut :(]

Minun 123 vuodelta 1977 ruostetta on ollut runsaanlaisesti ja silti auto on ollut ja on käyttökelpoinen.

Ikävää on jos esim. takapyörän tukivarret on ruostunut tai apurunko.
Avatar
Chonder
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 08.01.2006 16:35
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Chonder »

kiitoksia näistä näkökannoista, katsotaan miten mesen käy
EX: MB 380SE -82
Chevy Camaro 305tpi -88
Avatar
Ylläpito
PR Admin
PR Admin
Viestit: 574
Liittynyt: Ti 11.03.2003 00:59

Viesti Kirjoittaja Ylläpito »

Ex-rotaryveljen samanlainen mutta käytännössä ruosteeton myytiin tuossa vuosi sitten ja olisko siitä saanut ihan kaksi tonnia. Sekään ei ollut kyllä katsastettu mutta meni ymmärtääkseni käytännössä heittämällä läpi.

Siltä pohjalta katsottuna läpimädästä on vaikea kuvitella juuri tonnia enempää saavansa vaikka onhan se kasi röheä moottori.

HArmi kun o nmuutosprosentit tapissa, sehän olis sopinut mun C123 hotrodiin mainiosti se tekniikka :-D

Myy osina, parhaan katteen saat.

T: Henkka

ps: läpimätä on aika liukuva käsite. Jos nyt pari paikkaa pohjaan tai uusi lokarin kaari johonkin niin ei se nyt autosta romutuskuntoista tee, koko hiton kesäloman rälläköin ja hitsasin (lue: katsoin vierestä kun kaverini hitsasi) tuota meidän käyttöpeli-124sta ja siitä tuli hemmetin hyvä. Vielä kun jaksan maalata kiiltävän pinnan keväällä... Että yhden kannalta lohduton projekti on toisen kannalta pinetä pintarapsuttelua ja maalinlorausta kaipaava helmi. :-D

Henkka
"Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku"
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Miksi muuten niitä lokarinkaaria pitää paikkailla katsastusmiehen mielestä....vai onko nekin nykyään kantavia rakenteita?
MB W210 200cdi -01
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

monenlaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Noista ruostehommista, että ei kannata takertua siihen jos ei itse osaa tehdä, eikä joku toinen osaa, vaan kysyä asiasta sellaisen mielipidettä, joka on hyvä tekemään ruostehommia. Pitää hahmottaa mihin työssä pyritään: mahdollisimman hyvään korroosion kestoon, työn nopeuteen/helppouteen, mahdollisimman hyvän näköiseen jälkeen pintapelleissä vai mihin?

Jos painottaa työn nopeuteen ja toiseksi tärkeämpänä asiana vaikka korroosion kesto, niin saa ihan eri vauhtia valmista aikaan kuin autonäyttelytasoiseen jälkeen pyrkien.

Itse olen ihmetellyt kun porukka tilailee kaiken maailman korjauspeltejä. Minä en ole niitä viitsinyt tilailla, vaan karkein menetelmin vääntänyt ja hakannut tavallisen pellin haluttuun muotoon. Itselle käyttöautossa riittää, että pelti on siinä vahvasti kiinni, eikä ruostu liian nopeasti.

Moni tekee ruostehommista siksi vaikeaa kun ei erota ollaanko tekemässä näyttelyjälkeä vai käyttöautojälkeä.
Avatar
Chonder
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 08.01.2006 16:35
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Chonder »

Noh, tulipa sitten ostettua tuo itelle, ajatuksena laittaa enskesänä kuntoon :wink:
EX: MB 380SE -82
Chevy Camaro 305tpi -88
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Chonder kirjoitti:Noh, tulipa sitten ostettua tuo itelle, ajatuksena laittaa enskesänä kuntoon :wink:
No bergel. Pistähän kuvantynkää näytille jossain vaiheessa. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Chonder kirjoitti:Noh, tulipa sitten ostettua tuo itelle, ajatuksena laittaa enskesänä kuntoon :wink:
Saisiko näin varovaisesti kysellä - ihan foorumilaisten kesken vaan :wink: - että mitä maksoi. Itsellä haaveena on ottaa jossain vaiheessa kasikoneinen mersu projektiksi; malli ja ikä on vielä ihan auki mutta kasikone olla pitää :D .

Nettiautossa on pyörinyt kauan korinvaihto-SECci, SLC on lisäksi vaihtoehtonani. Katsotaan kun saa tuon linkissä olevan maasturin hävitettyä, pirun nihkeää on kysyntä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Chonder
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 08.01.2006 16:35
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Chonder »

karra kirjoitti:
Chonder kirjoitti:Noh, tulipa sitten ostettua tuo itelle, ajatuksena laittaa enskesänä kuntoon :wink:
Saisiko näin varovaisesti kysellä - ihan foorumilaisten kesken vaan :wink: - että mitä maksoi. Itsellä haaveena on ottaa jossain vaiheessa kasikoneinen mersu projektiksi; malli ja ikä on vielä ihan auki mutta kasikone olla pitää :D .

Nettiautossa on pyörinyt kauan korinvaihto-SECci, SLC on lisäksi vaihtoehtonani. Katsotaan kun saa tuon linkissä olevan maasturin hävitettyä, pirun nihkeää on kysyntä...
Nojoo... enhän minä tästä maksanut kuin 2000€, mutta sain sukulaisalennusta, ja siitä vielä hiukan tingin :D hintapyyntöä oli siinä 3 tonnin paikkella. Meni kesällä katsastuksesta ekalla läpi :wink:

Pari kuvaa: (juuri pestynä, ruosteet piilossa :roll:
http://i110.photobucket.com/albums/n105 ... C00112.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n105 ... C00109.jpg
EX: MB 380SE -82
Chevy Camaro 305tpi -88
Avatar
Chonder
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 08.01.2006 16:35
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Chonder »

karra kirjoitti: -- mutta kasikone olla pitää :D .
Näin jenkkiharrastajana en voisi enempää olla samaa mieltä :D Komia Tahoekin sulla näkyy olevan
EX: MB 380SE -82
Chevy Camaro 305tpi -88
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Hieno väri!
Kyllä tuossa vielä autoa on.............
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kyllä täytyy vieläkin ihmetellä, kuinka hyvältä ja ajattomalta tuo W126 korimalli näyttää vieläkin, vaikka ensiesittelystä alkaa olla 27 vuotta.
Monet muut 70-luvun lopulla tai 80-luvun alussa esitellyt autot myös näyttää ikäisiltään.
Hatunnostoa B.Saccolle ja hänen muotoilutiimilleen!
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vastaa Viestiin