
Olisiko esim. katin sisältä jotain irronnut, että ääni tulee sieltä? Vai onko putkiston alkupäässä jotain suojapeltejä jotka alkaa vanhemmiten alkaa periksi?
oliskos kerdaanin rihlan kumisuojus revenny ja hakkais pohjaan.jumetsap kirjoitti:Eli missähän voisi olla vikaa. Auto on pitänyt jo n.15tkm ajan outoa läpinää, joka tuntuisi kuuluvan auton alta. Menee kierrosten mukaan, eli jonkinlainen resonanssiääni. Ääni on samanlainen, kuin joku seuraisi autoa helikopterillaMoottori on 2.0 kaasarila, vm.90, ja katilla varustettu.
Olisiko esim. katin sisältä jotain irronnut, että ääni tulee sieltä? Vai onko putkiston alkupäässä jotain suojapeltejä jotka alkaa vanhemmiten alkaa periksi?
Oisko katti tai ensimmäinen vaimentaja rikki. Jos ääni on pehmeä niin sitten varmaankin vikaa muualla, mutta jos rämisee tai pörisee niin kannattaa tarkistaa pakoputkisto.jumetsap kirjoitti:Eli missähän voisi olla vikaa. Auto on pitänyt jo n.15tkm ajan outoa läpinää, joka tuntuisi kuuluvan auton alta. Menee kierrosten mukaan, eli jonkinlainen resonanssiääni. Ääni on samanlainen, kuin joku seuraisi autoa helikopterillaMoottori on 2.0 kaasarila, vm.90, ja katilla varustettu.
Olisiko esim. katin sisältä jotain irronnut, että ääni tulee sieltä? Vai onko putkiston alkupäässä jotain suojapeltejä jotka alkaa vanhemmiten alkaa periksi?
Kannattaisi mennä montulle tai nosturille kaverin kanssajumetsap kirjoitti:Ei voi olla, kun kuuluu silloinkin kun auto on paikallaan tyhjäkäynnillä.
Taitaa olla moni-urahihnan kiristin ja sen iskari. Kaikuu vaan ääni sinne auton alle.jumetsap kirjoitti:Eli missähän voisi olla vikaa. Auto on pitänyt jo n.15tkm ajan outoa läpinää, joka tuntuisi kuuluvan auton alta. Menee kierrosten mukaan, eli jonkinlainen resonanssiääni. Ääni on samanlainen, kuin joku seuraisi autoa helikopterillaMoottori on 2.0 kaasarila, vm.90, ja katilla varustettu.
Olisiko esim. katin sisältä jotain irronnut, että ääni tulee sieltä? Vai onko putkiston alkupäässä jotain suojapeltejä jotka alkaa vanhemmiten alkaa periksi?
JarkkoN kirjoitti:Ääni kuuluu siis vain ajoittain? Se alkaa luiston jälkeen ja jatkuu, kun
pysähdyt? Kun auto on jäähtynyt ja lähdet liikkeelle, se ei enää kuulu?
Ääni kuulostaa helikopterilta, mutta on tuskin kovin voimakas?
Se kuuluu siis muutaman kerran sekunnissa tyhjäkäynnillä ja
taajuus kasvaa kierrosten noustessa? Onko ääni samanlainen kuin
minkä tekee liikkuviin polkupyörän pinnoihin koskettava pahvi?
Vai onko siinä metallisempi ääni, vai kumeampi?
Auto taitaa olla käsivaintaisella laatkolla? Onko ilmastointi?
Oleko kurkistanut, pyöriikö tuuletin? Kannattaa varoa, ettei
solmio jää hihnojen väliin.
Vedä laturin hihnaan pieni merkki maalilla ja vertaa taajuutta, meneekö
se samassa tahdissa äänen kanssa.
Voisit kai ottaa kepin ja kuunnella sillä eri paikkoja. Toinen pää
ohimolle tai korvalle ja toinen pää metalliin. Josko se paljastaisi lähteen.
-Kuuluu ajoittain, ei tarvita välttämättä luistoa vaan voi alkaa yhtäkkiä. Kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle, ääni saattaa tulla sadan metrin sisällä lähtemisestä. Ei siis vaikuta onko lämmin vai kylmä kone.JarkkoN kirjoitti:Ääni kuuluu siis vain ajoittain? Se alkaa luiston jälkeen ja jatkuu, kun
pysähdyt? Kun auto on jäähtynyt ja lähdet liikkeelle, se ei enää kuulu?
Ääni kuulostaa helikopterilta, mutta on tuskin kovin voimakas?
Se kuuluu siis muutaman kerran sekunnissa tyhjäkäynnillä ja
taajuus kasvaa kierrosten noustessa? Onko ääni samanlainen kuin
minkä tekee liikkuviin polkupyörän pinnoihin koskettava pahvi?
Vai onko siinä metallisempi ääni, vai kumeampi?
Auto taitaa olla käsivaintaisella laatkolla? Onko ilmastointi?
Oleko kurkistanut, pyöriikö tuuletin? Kannattaa varoa, ettei
solmio jää hihnojen väliin.
Vedä laturin hihnaan pieni merkki maalilla ja vertaa taajuutta, meneekö
se samassa tahdissa äänen kanssa.
Voisit kai ottaa kepin ja kuunnella sillä eri paikkoja. Toinen pää
ohimolle tai korvalle ja toinen pää metalliin. Josko se paljastaisi lähteen.