ct-20 vaiko ct-26 vm-89 2.4d hilux

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

ct-20 vaiko ct-26 vm-89 2.4d hilux

Viesti Kirjoittaja rekke »

Turpotus tuon kakkos auton kans alkaa olla valmis, kuuleri on saatu keulille mut tuon ahtimen kans on vielä pähkäilemistä et onko järkiä vaihtaa tuon ct-20 tilalle celican ct-26 se ois himpun verran isompi mut se ku on pensa koneesta nii onko sillä merkitystä toimintaan??? siipikulmat väärät????
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Re: ct-20 vaiko ct-26 vm-89 2.4d hilux

Viesti Kirjoittaja juudas »

rekke kirjoitti:Turpotus tuon kakkos auton kans alkaa olla valmis, kuuleri on saatu keulille mut tuon ahtimen kans on vielä pähkäilemistä et onko järkiä vaihtaa tuon ct-20 tilalle celican ct-26 se ois himpun verran isompi mut se ku on pensa koneesta nii onko sillä merkitystä toimintaan??? siipikulmat väärät????
Voiko ahdin enää paljon huonompaan suuntaan mennä kuin se paikoillaan oleva ct-20 on :lol:
ct-26 toimii varmasti paremmin. Minkäkokoisilla siivillä se ct-26 on. Pesät ainakin on isommat :arrow: suunta oikia 8)
ja onkos pakopesä jaettu, ainakin lantikan ct-26 on.
edelleen voisi olla viisaampaa laittaa sen ct-20 tilalle jotakin muuta kuin tojotan valmistetta olevia ahtimia...
ct-20 vielä hiukan, herää huonosti ja ahdistaa alhaalta :arrow: tämä ahdin on tarkoitettu n. 80-100hv:n teholle = sinunkin turbotuksessa sen hyöty on siinä ja siinä. Kovilla syötöillä ja ahdoilla (veikkaisin että yli 0,8 bar ahdoilla) tuolla polttaa koneen nopeammin kuin arvaakaan...
ja sullahan on auto 89 -> kone on 2l2 ja sen tunnista esim. lätkäsäätösistä venttiileistä. Tuo kansi on virtaavampi kuin vanhempien koneiden.
Vakiopumpun kanssa ei mitään ämpäri turboa voi käyttää kun ei se taida oikein herätä henkiin, ´mutta siipikoot voisi olla luokkaa pako 55mm ja kompura 45-50mm niin tuollaisella saa jo kaiken palamaan mitä 10mm nestepää tuottaa (n.160hv:tä). Eli esim. joku holsetti tai schwitzer s2 ahdin vaan hakuseen ja siihen vakiopumpulle pieni pakopesä esim. garretin t03 isompi pesä 0,63 A/R.llä niin saa sen heräämään alhaalta ja pakopesän koko piisaa sitten vielä justiinsa vakiopumpun max. teholle.

Käyppäs tuolla lukemassa niin on enemmän hilux asiaa.
Sitten kun vaihdat ahtimen niin voi olla, että alkaa kytkin antautumaan :wink:

http://turbodiesel.no-ip.com/mercuryboa ... =forum&f=6
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

ei ole vielä tullu nähtyä sitä 26. sen vois vaihtaa väliaikasesti 20 tilalle siksi aikaa ku paremman saa käsiin. ei ois tarkotus saaha paineita nostettua ku johonki 1.3bar maksimissaan et ei leviä koko mylly heti kättelyssä.
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

aaah!! Silmäni alkavat venymään horisonttaalisessa tasossa ja mieleni tekee riisiä sushin kanssa.
Täällä kirjoitellaan itäisen(läntinen, mistäpäin kattoo) saarivaltion ajoneuvoista.. :lol:
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Liekkös mersufoorumi tämä, vaikos olenkos ottanut taasen väärän värisiä pillereitä ?

Rennompi vaihtoehto saattas olla parempi ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Niin.... onko nyt kyse hiluxin/celican ahtimien sovittamisesta mersuun, vaiko ihan tojoota-autosta?

Toyota -foorumeilla osannevat paremmin vastata ko. automerkkiä koskeviin kysymyksiin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vastaa Viestiin