C 280 T Sport 1998, rattilukko- ja muuta onkelmaa
C 280 T Sport 1998, rattilukko- ja muuta onkelmaa
Tervepä terve!
Mikäköhän mahtaa olla, kun auto hyljättiin julmasti katsastuksessa rattilukon toimimattomuuden takia? Ratista kuuluu pieni "klik", kun avain on pois ja rattia yrittää kääntää eestaas, mutta ei vain lukitse. Pelottaa, jos on vaikka kallis juttu
Muuta asiaa vielä, jos jaksaa lukea:
- Mitenköhän tuon oppivan automaatin (722.606) oppimäärän saisi nollattua? Normaaliajossa vaihtaa oikein nätisti, mutta polkiessa kunnolla auto ei oikein tiedä mitä tehdä -> ei kiihdy halutulla tavalla vaan empii vaihtaa isommalle. Onko nollaus kallis toimenpide?
- Pitäisi tehdä täysi määräaikaishuolto vehkeelle, mutta Veho laskuttaa moisesta yli 1000 euroa ...ja koska kyllähän sitä nyt perkele suodattimia osaa vaihtaa, niin tarkoitus olisi tehdä kaikki itse. Onko jotain, mitä ei pysty itse tekemään? Onko sytytystulppien vaihto iso homma, kun tuntuu olevan jotain spesiaalia niissä tulpissa ainakin hinnan osalta.
- Pari kertaa auto on startatessa jättänyt käynnistymättä. Autossahan on sellainen "magneettiavain", ei lainkaan perinteistä metallista avainta käynnistykseen. Kun avainta kääntää, niin startti pyörähtää kerran, mutta siihen se sitten jääkin. Pari lisäyritystä yleensä tuottavat halutun tuloksen ja auto käynnistyy. Akku on aika finito, voisi varmaan johtua siitä, tai sitten startissa on hiilet tms (haulla yritin etsiä) mennyt.
Kiitoksia taas vastauksista niimppalkauhiasti! Nyt auto on jo hyvää matkaa kehittymässä edustuskelpoiseksi!
Mikäköhän mahtaa olla, kun auto hyljättiin julmasti katsastuksessa rattilukon toimimattomuuden takia? Ratista kuuluu pieni "klik", kun avain on pois ja rattia yrittää kääntää eestaas, mutta ei vain lukitse. Pelottaa, jos on vaikka kallis juttu
Muuta asiaa vielä, jos jaksaa lukea:
- Mitenköhän tuon oppivan automaatin (722.606) oppimäärän saisi nollattua? Normaaliajossa vaihtaa oikein nätisti, mutta polkiessa kunnolla auto ei oikein tiedä mitä tehdä -> ei kiihdy halutulla tavalla vaan empii vaihtaa isommalle. Onko nollaus kallis toimenpide?
- Pitäisi tehdä täysi määräaikaishuolto vehkeelle, mutta Veho laskuttaa moisesta yli 1000 euroa ...ja koska kyllähän sitä nyt perkele suodattimia osaa vaihtaa, niin tarkoitus olisi tehdä kaikki itse. Onko jotain, mitä ei pysty itse tekemään? Onko sytytystulppien vaihto iso homma, kun tuntuu olevan jotain spesiaalia niissä tulpissa ainakin hinnan osalta.
- Pari kertaa auto on startatessa jättänyt käynnistymättä. Autossahan on sellainen "magneettiavain", ei lainkaan perinteistä metallista avainta käynnistykseen. Kun avainta kääntää, niin startti pyörähtää kerran, mutta siihen se sitten jääkin. Pari lisäyritystä yleensä tuottavat halutun tuloksen ja auto käynnistyy. Akku on aika finito, voisi varmaan johtua siitä, tai sitten startissa on hiilet tms (haulla yritin etsiä) mennyt.
Kiitoksia taas vastauksista niimppalkauhiasti! Nyt auto on jo hyvää matkaa kehittymässä edustuskelpoiseksi!
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: C 280 T Sport 1998, rattilukko- ja muuta onkelmaa
Akku vaihtoon ensimmäiseksi. Huonosta akusta voi johtua moni muukin juttu tai heikosta virrasta siis. Kannattaa käydä uuden akun vaihdon jlk. poistattamassa vikakoodit joita alijännite usein aiheuttaa. Näin alkaa sähkölaitteet toimia kuten pitääkin.Tuc kirjoitti:
- Pari kertaa auto on startatessa jättänyt käynnistymättä. Autossahan on sellainen "magneettiavain", ei lainkaan perinteistä metallista avainta käynnistykseen. Kun avainta kääntää, niin startti pyörähtää kerran, mutta siihen se sitten jääkin. Pari lisäyritystä yleensä tuottavat halutun tuloksen ja auto käynnistyy. Akku on aika finito, voisi varmaan johtua siitä, tai sitten startissa on hiilet tms (haulla yritin etsiä) mennyt.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Re: C 280 T Sport 1998, rattilukko- ja muuta onkelmaa
Jep, tuli äsken testattua akun huono kunto -> apuvirralla toimii juuri niin kuin pitääkin. Yksi ongelma vähemmän jo! \ /Aki H. kirjoitti:Akku vaihtoon ensimmäiseksi. Huonosta akusta voi johtua moni muukin juttu tai heikosta virrasta siis. Kannattaa käydä uuden akun vaihdon jlk. poistattamassa vikakoodit joita alijännite usein aiheuttaa. Näin alkaa sähkölaitteet toimia kuten pitääkin.
Tervepä terve!MKC280 kirjoitti:Morjens Tuc,
lukaise aiheeni tulpanvaihdosta...., huollon jälkeen olettaa, että hyvä käytös jatkuu autolla pitkälle tulevaisuuteen, mutta rupesikin vikuroimaan.
mites muuten sinun V6- hyrisee tällä hetkellä tyhjäkäynnillä?
Aika mielenkiintoinen juttu tuo tulpanvaihto, kuitenkin tuolla rahalla luulisi saavansa auton käymään paremmin kuin ennen huoltoa!
Lähiaikoina tulee varmaan tehtyä itse samanlainen toimenpide, voin sitten kertoilla kokemuksia. Minä kyllä nostan hirveän älämölön, jos Vehon äijät autoni ryssivät! Tällä hetkellä auton tyhjäkäynti muistuttaa kissan kehräämistä. Aika lailla täydellisen pehmeästi ja värinättömästi käy: 2 euron kolikko pysyy pystyssä koneen päällä tyhjäkäynnillä.
Niin, ja jos jollain on tuohon rattilukkoon sanottavaa, niin olisin hirmuisen kiitollinen. Muuten ei meinaan mee katsastuksesta läpi...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Asiasta en tiedä, mutta vaikuttaisiko se huono akku myös rattilukon toimintaan?Tuc kirjoitti:Niin, ja jos jollain on tuohon rattilukkoon sanottavaa, niin olisin hirmuisen kiitollinen. Muuten ei meinaan mee katsastuksesta läpi...
Sähköllähän se kai tuossakin mallissa toimii?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kiitokset vinkistä, nyt on uusi 100Ah:n Boschin akku paikallaan. Edelleen vaan sama ongelma -> naksahdus kuuluu mutta ratin liikkumista naksahdus ei estä. Käynnistys sen sijaan kuulostaakin ihan erilaiselta, kun moottori pärähtää aina todella pirtsakasti käyntiin.petri.n kirjoitti:Sähköllä se toimii. Virran puutetta siellä on. Uusi akku vaan kehiin.
Voisi varmaan olla voitelun puutetta tuossa rattilukossa, koska hämärästi muistelen että ennen kuin auto seisoi pari-kolme kuukautta, niin rattilukko toimi. Varma en tästä kuitenkaan ole, koska voin sekoittaa nuo kaksi Saksanhaku-C-sarjalaista toisiinsa
Onko kukaan voidellut rattilukkoa? Missä se tarkkaan ottaen edes sijaitsee? Meikä on näistä asioista pihalla kuin lumiukko loskakelillä!
No nyt tietenkin kaikki perfektionistit älähtää, mutta helpoimmalla pääset kun vaihdat katsastuskonttoria Jonkun verran tulee noita autoja käytyä katsastamassa ja huomannut tekevän noita rattilukko-hommia lähinnä pistotarkistuksena. Toisaalta nykyään katsastus on jo niin kallis, että sen hinnalla tekee jo tunnin työt Vehossakin.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Kyllä se siis surahtaa, kun avaimen panee paikoilleen tai ottaa pois, mutta siinä vaiheessa kun vekslaa rattia eestaas avaimen ollessa irti, niin kuuluu sellainen naksuna siinä kohtaa, kun lukon pitäisi ottaa kiinni. Avaimen ollessa paikallaan naksunaa ei kuulu.Roisto kirjoitti:Naksahdus ei riitä. Pitäisi surahtaa siinä vaiheessa, kun avaimen tyrkkää pesään ja ottaa pois. Milloin naksaus kuuluu? Oisiko tuo lukon moottori rikki?Tuc kirjoitti:Edelleen vaan sama ongelma -> naksahdus kuuluu mutta ratin liikkumista naksahdus ei estä.
t.
Risto
Anteeksi, että tuli alunperin selitettyä niin huonosti
Ehkä se olisi kuitenkin parempi laitatuttaa kuntoon, kai siihen purkuosankin saa, vaikka onkin sähköinen systeemi. Meinaan vaan, että vittumaista jos se yhtäkkiä "rikkuukin lisää" ja lukittee ajossa sen systeemin. Kun se ei nytkään kunnossa ole niin miksei se voisi rikkua enemmän....
Tiedät paikan, kokeile
Noniin, vihdoin ongelma ratkesi.
Purin muovit pois edestä, jotta pääsi käsiksi tuonne rattilukon puolelle ohjausakselin viereen.
Pienen etsiskelyn jälkeen se rattilukko sieltä löytyi, ja aloin kummastella kun rattilukon läpi meni jonkinnäköinen pultti, jossa oli kierteet mutta ei mutteria tai muuta toisessa päässä. Räpläsin siinä sitä eestaas ja yhtäkkiä rattilukko alkoikin toimia. Pienen testauksen ja vääntelyn jälkeen otin koko pultin pois siittä rattilukon reiästä ja sen jälkeen on pelittänyt.
On se kumma, aika erikoisia ratkaisuja tulee vastaan. No, nyt on jo mahdollisuudet päästä katsastuksesta läpi. Hienoa!
Purin muovit pois edestä, jotta pääsi käsiksi tuonne rattilukon puolelle ohjausakselin viereen.
Pienen etsiskelyn jälkeen se rattilukko sieltä löytyi, ja aloin kummastella kun rattilukon läpi meni jonkinnäköinen pultti, jossa oli kierteet mutta ei mutteria tai muuta toisessa päässä. Räpläsin siinä sitä eestaas ja yhtäkkiä rattilukko alkoikin toimia. Pienen testauksen ja vääntelyn jälkeen otin koko pultin pois siittä rattilukon reiästä ja sen jälkeen on pelittänyt.
On se kumma, aika erikoisia ratkaisuja tulee vastaan. No, nyt on jo mahdollisuudet päästä katsastuksesta läpi. Hienoa!
Oo vaan varovainen ettei ratti tipu matkalleTuc kirjoitti:Noniin, vihdoin ongelma ratkesi.
Pienen etsiskelyn jälkeen se rattilukko sieltä löytyi, ja aloin kummastella kun rattilukon läpi meni jonkinnäköinen pultti, jossa oli kierteet mutta ei mutteria tai muuta toisessa päässä. Räpläsin siinä sitä eestaas ja yhtäkkiä rattilukko alkoikin toimia. Pienen testauksen ja vääntelyn jälkeen otin koko pultin pois siittä rattilukon reiästä ja sen jälkeen on pelittänyt.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/