Joo elikkä onko jollekkin sattunut samaa ongelmaa moniventtiilikannen kanssa?
Öljyt vuotaa pihalle jostain nokkaketjun kiristäjän tietämiltä. Ei vuoda kyllä niin paljoa että vetääviin pyöriin vaikuttaisi, mutta silti kiinostaisi tietää mistä öljyt valuu.
Joku veikkasi kansipahvia, että olisi mennyt.
On kuulema tyyppivika tässä moottorityypissä että pahvi vuotaa joskus nesteet tai öljyt pihalle? Mene ja tiedä?
W124 300E24 öljyvuoto kannessa??
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Tiedä sitten tyyppiviasta, kun mulla on vaan toi mopokone, mutta kannattaa ainakin tarkastaa ettei jäähdytysnesteen seassa ole öljymömmöä.
Siinä vaiheessa, kun mömmöä näkyy, siellä kannentiivisteessä on jo isompi reikä. Sitten onkin jo isompi työ puhdistaa jäähdytyskierto möhnästä.
Se öljy kuulema pitempiaikaisessa käytössä pehmentää kumiletkuja ja muita tiivisteitä, tukkii kanavia ja lamelleja jäähdytyskennossa jne. joten hirviän pitkään ei sitä öljyä kannata nesteen seassa kattella.
Ensialkuun käy kuitenkin mittauttamassa onko nesteen seassa pakokaasujäänteitä. Pääset vähän jäljille vuodon vakavuudesta.
Muut antakoot lisää/parempia vinkkejä
Siinä vaiheessa, kun mömmöä näkyy, siellä kannentiivisteessä on jo isompi reikä. Sitten onkin jo isompi työ puhdistaa jäähdytyskierto möhnästä.
Se öljy kuulema pitempiaikaisessa käytössä pehmentää kumiletkuja ja muita tiivisteitä, tukkii kanavia ja lamelleja jäähdytyskennossa jne. joten hirviän pitkään ei sitä öljyä kannata nesteen seassa kattella.
Ensialkuun käy kuitenkin mittauttamassa onko nesteen seassa pakokaasujäänteitä. Pääset vähän jäljille vuodon vakavuudesta.
Muut antakoot lisää/parempia vinkkejä

W124 230E -91
Nou hätä,kyllä se todellakin on m 104 koneen tyyppivika,mutta yleensä sieltä vuotaa etupään kopan tiiviste(minun tapauksessa).(semmonen hevosenkengän mallinen),jossain topicissa oli hieno räjäytyskuvakin,mutten muista mikä topicci se oli.
Jos joku muistaa,niin laittakoon linkin,se auttaa ymmärtämään mistä tiivisteestä puhun.
Jos kansipahvi vuotaa,niin sekin yleensä etupäästä ja ulkopuolelle konetta.
Pahvi on aika työläs vaihtaa.Niinkuin kaikki muukin,koska purkamista riittää siinäkin.
Jos joku muistaa,niin laittakoon linkin,se auttaa ymmärtämään mistä tiivisteestä puhun.
Jos kansipahvi vuotaa,niin sekin yleensä etupäästä ja ulkopuolelle konetta.
Pahvi on aika työläs vaihtaa.Niinkuin kaikki muukin,koska purkamista riittää siinäkin.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kesällä vaihoin kampiakselin etustefan.. epäilin sieltä roiskivan
Motonetistä uusi..mut eipä auttanut..
Täällä ollu joskus puhetta, että tarvike stefat ei ois niin tiiviitä kuin alkuperäinen..
Oisko näin..
Se kun näyttää niin sieltä vauhtipyörän takaa tulevan
kokemuksia ja topicceja kaivattais kiitos.. Löytyis todellinen syy tuohonkin ihmeeseen 


Täällä ollu joskus puhetta, että tarvike stefat ei ois niin tiiviitä kuin alkuperäinen..

Se kun näyttää niin sieltä vauhtipyörän takaa tulevan


Olen nähnyt monessa 6:s koneessa moottorin etupään olevan märkä oikealta puolen, mukaaan lukien oman coupen 12 tappinen mylly.
Taitaa olla yleistä noissa, mulla tihkuu kansipahvi ulospäin mutta ei ole vaarallista kerta ei roitonaan öljy lennä. Ajatuksena kyllä on ollu käyttää kansi pois tässä talaven aikana.
Taitaa olla yleistä noissa, mulla tihkuu kansipahvi ulospäin mutta ei ole vaarallista kerta ei roitonaan öljy lennä. Ajatuksena kyllä on ollu käyttää kansi pois tässä talaven aikana.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65