W124 300E24 öljyvuoto kannessa??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

W124 300E24 öljyvuoto kannessa??

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Joo elikkä onko jollekkin sattunut samaa ongelmaa moniventtiilikannen kanssa?
Öljyt vuotaa pihalle jostain nokkaketjun kiristäjän tietämiltä. Ei vuoda kyllä niin paljoa että vetääviin pyöriin vaikuttaisi, mutta silti kiinostaisi tietää mistä öljyt valuu.
Joku veikkasi kansipahvia, että olisi mennyt.
On kuulema tyyppivika tässä moottorityypissä että pahvi vuotaa joskus nesteet tai öljyt pihalle? Mene ja tiedä?
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

Tiedä sitten tyyppiviasta, kun mulla on vaan toi mopokone, mutta kannattaa ainakin tarkastaa ettei jäähdytysnesteen seassa ole öljymömmöä.

Siinä vaiheessa, kun mömmöä näkyy, siellä kannentiivisteessä on jo isompi reikä. Sitten onkin jo isompi työ puhdistaa jäähdytyskierto möhnästä.
Se öljy kuulema pitempiaikaisessa käytössä pehmentää kumiletkuja ja muita tiivisteitä, tukkii kanavia ja lamelleja jäähdytyskennossa jne. joten hirviän pitkään ei sitä öljyä kannata nesteen seassa kattella.

Ensialkuun käy kuitenkin mittauttamassa onko nesteen seassa pakokaasujäänteitä. Pääset vähän jäljille vuodon vakavuudesta.
Muut antakoot lisää/parempia vinkkejä :roll:
W124 230E -91
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Nou hätä,kyllä se todellakin on m 104 koneen tyyppivika,mutta yleensä sieltä vuotaa etupään kopan tiiviste(minun tapauksessa).(semmonen hevosenkengän mallinen),jossain topicissa oli hieno räjäytyskuvakin,mutten muista mikä topicci se oli.
Jos joku muistaa,niin laittakoon linkin,se auttaa ymmärtämään mistä tiivisteestä puhun.
Jos kansipahvi vuotaa,niin sekin yleensä etupäästä ja ulkopuolelle konetta.
Pahvi on aika työläs vaihtaa.Niinkuin kaikki muukin,koska purkamista riittää siinäkin.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Joo ei ole nesteet eikä mitkään sekaisin. Pelkästään vuotaa ulospäin öljyä.
Mietin et se vois olla joku hevosenkenkä tiiviste tai ihan vaan venakopan tiiviste.
Ei ole vakava vika mut silti vois korjata pois vuotamasta.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Kesällä vaihoin kampiakselin etustefan.. epäilin sieltä roiskivan :x Motonetistä uusi..mut eipä auttanut.. :roll:
Täällä ollu joskus puhetta, että tarvike stefat ei ois niin tiiviitä kuin alkuperäinen.. :shock: Oisko näin..

Se kun näyttää niin sieltä vauhtipyörän takaa tulevan :( kokemuksia ja topicceja kaivattais kiitos.. Löytyis todellinen syy tuohonkin ihmeeseen :wink:
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Olen nähnyt monessa 6:s koneessa moottorin etupään olevan märkä oikealta puolen, mukaaan lukien oman coupen 12 tappinen mylly.
Taitaa olla yleistä noissa, mulla tihkuu kansipahvi ulospäin mutta ei ole vaarallista kerta ei roitonaan öljy lennä. Ajatuksena kyllä on ollu käyttää kansi pois tässä talaven aikana.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja maukku »

Ainakin 12-venttiilisessä kansipahvin jälkeen jakokopalle tulee kuminen tiiviste, joka asettuu jakokopan uraan. Kumi kovettuu vanhetessaan, ja vuotaa ulospäin.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Vastaa Viestiin