w115 mittari valot
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
w115 mittari valot
Mistäs pitäs ettiä vikaa kun mittari valot ei pala. Sulake rasiasta puutuu sulake no 3. Jos lamput on palaneet miten mittari irroitetaan onko jotain vippaskonstia vai pura koko kojelauta.
en ole netistä löytänny sähkökaaviota jos sellainen on niin vinkki siitä ois tervetullut samoin sumenkielisestä käyttöohjekirjasta olen myös kiinostunut.
niin auto on edelleen 73 220 D
Rane
en ole netistä löytänny sähkökaaviota jos sellainen on niin vinkki siitä ois tervetullut samoin sumenkielisestä käyttöohjekirjasta olen myös kiinostunut.
niin auto on edelleen 73 220 D
Rane
Täälä oli josain se tiedotelinkki MB-korjausoppaat online, sieltä löytyy sähkökaavio. Ite ruukaan irrottaa mittarin pyöräyttämälle ensin alakautta nopeusmittarin vaijerin pois ja sitten vaan mittarin takaa vähä pukkaan sitä ulospäin niin kyllä lähtee. Oikeaan laitaan tulevat "letkut" ovat valokaapeleita ja lähtevät vetämällä irti, niitä pitkin menee valaistus lämmityslaitteen nupikoille.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Itselleni tulee ensiksi sellainen vika mieleen, että mittarivalojen kirkkauden säädin (mallia mekaaninen) on hapettunut eikä päästä virtaa läpi. Putsaa ja hinkaa säädintä (se on sellainen mittarin takaosasta pullottava vieteri) ja yritä saada kirkas metalli esiin.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Tuon säätimen kannalla minäkin olen. Jos ei muu auta ja haluaa harakirin vetäistä, niin varmin tapa saada ne valot palamaan on ohittaa koko kirkkaudensäätöpotikka juottamalla hyppylanka siihen potikan takakontaktipintoihin.
Öljynpainemittarille tulee sitten ihan öljyputki sieltä konehuoneen puolelta. Kannattaa muistaa ruuvata se kiinni kun laittaa mittariston paikoilleen...
Öljynpainemittarille tulee sitten ihan öljyputki sieltä konehuoneen puolelta. Kannattaa muistaa ruuvata se kiinni kun laittaa mittariston paikoilleen...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
Mittarin valot palaa nyt, vaikka usko oli mennä miten kovasti mittaria joutuu työntämään ja vetämään. Vika oli hapettuneessa "säätimessä" kevyt hiontaja kontakti spräytä voiteluks. Milläs muuten lämppärin kapilaarin saa irti koneesta vai mittaristosta irrottamalla. Samalla selvisi autoa uudesta asti vaivannut mittariston "Pärinä" , jostain oli pieni muovi kikkare joutunnu mittariston sisään ja se ärsyttävästi piti ääntä, mutta nyt ei mitään ylimääräistä kellon lisäksi kuulu.
ainiin jos tässä kelit suosis loppuviikosta niin tämän yksilön saattaa pongata Kitee-Tampere-Helsinki-Kitee lenkiltä ja jos pelti pystyssä tien varressa niin apua varmasti kaivataan. väri on vaalean sininen ja S alkuiset laput.
ainiin jos tässä kelit suosis loppuviikosta niin tämän yksilön saattaa pongata Kitee-Tampere-Helsinki-Kitee lenkiltä ja jos pelti pystyssä tien varressa niin apua varmasti kaivataan. väri on vaalean sininen ja S alkuiset laput.
Hmm... Mikä on "lämppärin kapillaari"? Nyt ei tule mieleen mitä tarkoitat...Ranex kirjoitti:Milläs muuten lämppärin kapilaarin saa irti koneesta vai mittaristosta irrottamalla.
Jos kyseessä on se (muistaakseni metallinen) putki, joka tulee mittarille, niin se on öljynpaineen putki. Siitä lentää öljyä silmään, jos koneen käynnistää ilman mittaria. Mittaristosta se irrotetaan (10 mm?) avaimella.
-Daaz
PS. Tämä taitaa olla yleisin W115-aiheinen kysymys ja tuö "öljyä silmään" - vastaavasti yleisin varoitus.

Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Siis pitäisikö niissä neljässä nupissakin palaa valo? Jos näin on, niin mulla jotain pielessä, ei mulla pala kuin nuppien takana "taustavalot".Antti M. kirjoitti:Oikeaan laitaan tulevat "letkut" ovat valokaapeleita ja lähtevät vetämällä irti, niitä pitkin menee valaistus lämmityslaitteen nupikoille.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Esa H. kirjoitti:Siis pitäisikö niissä neljässä nupissakin palaa valo? Jos näin on, niin mulla jotain pielessä, ei mulla pala kuin nuppien takana "taustavalot".Antti M. kirjoitti:Oikeaan laitaan tulevat "letkut" ovat valokaapeleita ja lähtevät vetämällä irti, niitä pitkin menee valaistus lämmityslaitteen nupikoille.
ei pitäisi. eihän alkusarjan malleissa ollut mekaanista lämpömittaria?
dodge dart 1967
esim.w110 on mekaaninen lämpömittari.anturilta tulee putki lämpömittarille.putkessa on "kiinteästi" jotain nestettä mikä reagoi lämpötilan muutoksiin.Daaz kirjoitti:Mitä ihmeen mekaanista lämpömittaria?santtu kirjoitti:eihän alkusarjan malleissa ollut mekaanista lämpömittaria?![]()
-Daaz
dodge dart 1967
Ai ai ja voi voi, nyt paljastui sekin, että herra D:kin on vain ihminen muiden joukossa!Daaz kirjoitti:Mitä ihmeen mekaanista lämpömittaria?santtu kirjoitti:eihän alkusarjan malleissa ollut mekaanista lämpömittaria?![]()

Kyllä vanhemmissa on mekaaninen lämpömittari, joka mielestäni irtoaa vain koneen kupeesta. En tiedä missä vaiheessa mittari muuttui sähköiseksi, mutta viimeistään -73 faceliftissä. Mekaanisen mittarin anturin "kapillaarin" kanssa kannattaa olla varovainen, ettei riko sitä ja samalla mittaria. Omassa sekasikiössä on tuollainen mekaaninen paikoillaan, koska sähköinen poksahti.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Kyllä se siinä -73 varmaan vaihtuu sit tuo mekaaninen mittari pois ku mulla on sellanen vielä(tai ei kyllä toimi enää ku erään remontin yhteydessä tuli putki katkaistua
, nyt on sit sähkömittari korvaamassa), asiasta toiseen onkohan tuossa siirtymävaiheessa tehty jotain sekasotku malleja ku ihmettelen vaan ku mulla auto on tuota -73 vanhempaa mallia, mutta siinä kumminki on ylätukivarsissa uudemman mallin pallonivelet?Ja uskoisin ettei siihen kyllä oo tukivarsia koskaan vaihdettu, mut varmaksi en osaa sanoa.

Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Haha, sen sitä saa kun puljaa vaan jonkun auton faceliftin kanssa. En nimittäin muista koskaan purkaneeni pre-73 autoa ainakaan kokonaan.Saul kirjoitti:Ai ai ja voi voi, nyt paljastui sekin, että herra D:kin on vain ihminen muiden joukossa!![]()

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)