Sprinter 312 (903.4) MISSÄ ON tämä anturi? KIIRE!!
Sprinter 312 (903.4) MISSÄ ON tämä anturi? KIIRE!!
Eli missä on säätömatka-anturi? Testeri näyttää vian siihen tai sen johtoon (vika P1223), mutta en löydä / tiedä missä tämä anturi tai sen johdot sijaitsee. Apua tarvitaan pikaisesti.
EDIT: Säätömatka-anturin osanumero näyttää olevan WIS:illä Y45( /1) ( /2) Ja tämähän liittyy siis jotenkin ruiskupumppuun.
EDIT: Säätömatka-anturin osanumero näyttää olevan WIS:illä Y45( /1) ( /2) Ja tämähän liittyy siis jotenkin ruiskupumppuun.
oletus
kyseessä lienee koneen käynti tila tunnistin. Ompi sellainen kaksijohtoinen piuha joka kulkee kytkin kopan reunaa pitkin muistaakseni ylös kurkkimaan startti kehää.
On ollu mulla kertaalleen poikki ja kyseinen ongelma oli siinä.
Terveisin Jamppa
PS jos ei tokene pirauta aamusta Veho lommila herra nimeltä Meittamo
On ollu mulla kertaalleen poikki ja kyseinen ongelma oli siinä.
Terveisin Jamppa
PS jos ei tokene pirauta aamusta Veho lommila herra nimeltä Meittamo
Ei se ole koko ruiskutuspumppu. Säätömatka-anturi on osa sähköistä ruiskutuspumpun ohjausjärjestelmää joka on ollut käytössä perinteisen "kaasuvaijerin" ja CDI:n välisenä aikana, lähinnä siis OM 605 ja 606-koneissa..
Säätösysteemi koostuu kahdesta osasta: Sähkömagneetti liikuttaa sydäntä joka vaikuttaa ruiskutusmäärän säätöön (vastaa kaasupolkimen asentoa) ja anturi mittaa paljonko sydän on liikkunut lepoasennosta. Molemmat on ruiskutuspumpun päässä olevan kotelon sisällä.
Säätösysteemi koostuu kahdesta osasta: Sähkömagneetti liikuttaa sydäntä joka vaikuttaa ruiskutusmäärän säätöön (vastaa kaasupolkimen asentoa) ja anturi mittaa paljonko sydän on liikkunut lepoasennosta. Molemmat on ruiskutuspumpun päässä olevan kotelon sisällä.
Sanokaa gurut mikä mahtaa olla vikana kaverin 312d sprintterissä kun siitä aina välillä katoaa vedot kokonaan. Nykyään tekee sitä jo lähes joka kerta kun sillä ajaa. Eli saattaa toimia 100km ihan hyvin niin että vetoja on vaikka muille jakaa ja sitten saattaa kesken ajon yhtääkkiä hyytyä niin ettei kulje kuin noin 90km/h kaasupohjassa.
Kaikki anturit on käytetty pois ja putsattu ja myös se boxi joka on akun alla. Ei toimi ei. Viime kesänä vaihdettiin ahtopaine tunnistin siihen ennen imusarjaa olevaan putkeen. Toimi jonkin aikaa kohtuullisesti mutta nyt on taas mennyt pitkän aikaa ettei toimi.

[quote="Mika.T"mikä mahtaa olla vikana kaverin 312d sprintterissä kun siitä aina välillä katoaa vedot kokonaan. ettei kulje kuin noin 90km/h kaasupohjassa.
mulla oli samaa vikaa jossain vaiheessa .akku vuotanut poksin piuhojen päälle ja oli hapattanut piuhoja ja pistoketta .vika ilmeni aina pesun yhteydessä. ihan kuin olis ottanut turbon pois välistä
ei enää mulla huolia kun laittovat tos mällin jälkeen uuden poksin ja piuha sarjan
mulla oli samaa vikaa jossain vaiheessa .akku vuotanut poksin piuhojen päälle ja oli hapattanut piuhoja ja pistoketta .vika ilmeni aina pesun yhteydessä. ihan kuin olis ottanut turbon pois välistä

ei enää mulla huolia kun laittovat tos mällin jälkeen uuden poksin ja piuha sarjan

Pakoputkessa seulat sisuskalut. Pellin lempare hyppää tukkimaan pakoputken?Mika.T kirjoitti:Sanokaa gurut mikä mahtaa olla vikana kaverin 312d sprintterissä kun siitä aina välillä katoaa vedot kokonaan. Nykyään tekee sitä jo lähes joka kerta kun sillä ajaa. Eli saattaa toimia 100km ihan hyvin niin että vetoja on vaikka muille jakaa ja sitten saattaa kesken ajon yhtääkkiä hyytyä niin ettei kulje kuin noin 90km/h kaasupohjassa.Kaikki anturit on käytetty pois ja putsattu ja myös se boxi joka on akun alla. Ei toimi ei. Viime kesänä vaihdettiin ahtopaine tunnistin siihen ennen imusarjaa olevaan putkeen. Toimi jonkin aikaa kohtuullisesti mutta nyt on taas mennyt pitkän aikaa ettei toimi.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.