Sprinter 312 (903.4) MISSÄ ON tämä anturi? KIIRE!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Sprinter 312 (903.4) MISSÄ ON tämä anturi? KIIRE!!

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Eli missä on säätömatka-anturi? Testeri näyttää vian siihen tai sen johtoon (vika P1223), mutta en löydä / tiedä missä tämä anturi tai sen johdot sijaitsee. Apua tarvitaan pikaisesti.

EDIT: Säätömatka-anturin osanumero näyttää olevan WIS:illä Y45( /1) ( /2) Ja tämähän liittyy siis jotenkin ruiskupumppuun.
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Homma selvisi. Säätömatka-anturi on itse ruiskupumppu. :shock: En olisi uskonut tällaista nimeä ruiskupumpulle. :lol: Mutta näin se asia vaan kuulemma on.
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

tuon vikakoodin voi aiheuttaa vaikka ilmavuoto polttoainejärjestelmässä tai likainen pa suodatin. Ei ole välttämättä sähköinen vika ennakonsäätimessä.
Voisit myös tarkastaa neulanliikeanturin signaalin.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

vika

Viesti Kirjoittaja jamppa »

miten se oireilee?

Terveisin Jamppa
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Ei lähde käyntiin. Saa naftaa ja hehkut toimii. EDC- valo on kuulemma palanut jo kauan ennenkuin meno loppui kokonaan.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

oletus

Viesti Kirjoittaja jamppa »

kyseessä lienee koneen käynti tila tunnistin. Ompi sellainen kaksijohtoinen piuha joka kulkee kytkin kopan reunaa pitkin muistaakseni ylös kurkkimaan startti kehää.
On ollu mulla kertaalleen poikki ja kyseinen ongelma oli siinä.

Terveisin Jamppa

PS jos ei tokene pirauta aamusta Veho lommila herra nimeltä Meittamo
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3279
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ei se ole koko ruiskutuspumppu. Säätömatka-anturi on osa sähköistä ruiskutuspumpun ohjausjärjestelmää joka on ollut käytössä perinteisen "kaasuvaijerin" ja CDI:n välisenä aikana, lähinnä siis OM 605 ja 606-koneissa..

Säätösysteemi koostuu kahdesta osasta: Sähkömagneetti liikuttaa sydäntä joka vaikuttaa ruiskutusmäärän säätöön (vastaa kaasupolkimen asentoa) ja anturi mittaa paljonko sydän on liikkunut lepoasennosta. Molemmat on ruiskutuspumpun päässä olevan kotelon sisällä.
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Olisiko muita hyviä ideoita?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sanokaa gurut mikä mahtaa olla vikana kaverin 312d sprintterissä kun siitä aina välillä katoaa vedot kokonaan. Nykyään tekee sitä jo lähes joka kerta kun sillä ajaa. Eli saattaa toimia 100km ihan hyvin niin että vetoja on vaikka muille jakaa ja sitten saattaa kesken ajon yhtääkkiä hyytyä niin ettei kulje kuin noin 90km/h kaasupohjassa. :shock: Kaikki anturit on käytetty pois ja putsattu ja myös se boxi joka on akun alla. Ei toimi ei. Viime kesänä vaihdettiin ahtopaine tunnistin siihen ennen imusarjaa olevaan putkeen. Toimi jonkin aikaa kohtuullisesti mutta nyt on taas mennyt pitkän aikaa ettei toimi.
Avatar
petteri p
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ti 08.03.2005 15:03
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja petteri p »

[quote="Mika.T"mikä mahtaa olla vikana kaverin 312d sprintterissä kun siitä aina välillä katoaa vedot kokonaan. ettei kulje kuin noin 90km/h kaasupohjassa.


mulla oli samaa vikaa jossain vaiheessa .akku vuotanut poksin piuhojen päälle ja oli hapattanut piuhoja ja pistoketta .vika ilmeni aina pesun yhteydessä. ihan kuin olis ottanut turbon pois välistä :shock:
ei enää mulla huolia kun laittovat tos mällin jälkeen uuden poksin ja piuha sarjan :D
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Mika.T kirjoitti:Sanokaa gurut mikä mahtaa olla vikana kaverin 312d sprintterissä kun siitä aina välillä katoaa vedot kokonaan. Nykyään tekee sitä jo lähes joka kerta kun sillä ajaa. Eli saattaa toimia 100km ihan hyvin niin että vetoja on vaikka muille jakaa ja sitten saattaa kesken ajon yhtääkkiä hyytyä niin ettei kulje kuin noin 90km/h kaasupohjassa. :shock: Kaikki anturit on käytetty pois ja putsattu ja myös se boxi joka on akun alla. Ei toimi ei. Viime kesänä vaihdettiin ahtopaine tunnistin siihen ennen imusarjaa olevaan putkeen. Toimi jonkin aikaa kohtuullisesti mutta nyt on taas mennyt pitkän aikaa ettei toimi.
Pakoputkessa seulat sisuskalut. Pellin lempare hyppää tukkimaan pakoputken?
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pakoputki on 3" rööri "suoralla" äänenvaimentajalla :D Ei ainakaan se ahdista.
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

Mika.T kirjoitti:Pakoputki on 3" rööri "suoralla" äänenvaimentajalla :D Ei ainakaan se ahdista.
No HUH...
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Vastaa Viestiin