Tasonsäätimet
Tasonsäätimet
Terve!
Mulla on varmaan autossani ne kuuluisat kalliit tasonsäätimet, ja ne on rikki, kun perä poukkoilee miten sattuu kuopissa. Millainen viritys tasonsäätö on ja miten helppo nakki se on korjata. (koko paketti)
Mulla on varmaan autossani ne kuuluisat kalliit tasonsäätimet, ja ne on rikki, kun perä poukkoilee miten sattuu kuopissa. Millainen viritys tasonsäätö on ja miten helppo nakki se on korjata. (koko paketti)
Re: Tasonsäätimet
Termos,
Onko oireina siis pelkkä pomppiminen? Jos iskarit eivät vuoda, ei niitä yleensä tarvitse vaihtaa vaan vika on oletettavasti niissä kaasupalloissa. Täällä on kuvattu sen hankalamman (oikeanpuoleisen) pallon vaihto. Toisen puolen palloon pääsee helpommin käsiksi.
t.
Risto
Onko oireina siis pelkkä pomppiminen? Jos iskarit eivät vuoda, ei niitä yleensä tarvitse vaihtaa vaan vika on oletettavasti niissä kaasupalloissa. Täällä on kuvattu sen hankalamman (oikeanpuoleisen) pallon vaihto. Toisen puolen palloon pääsee helpommin käsiksi.
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: Tasonsäätimet
Jos pomppii vikaa on turha hakea palloista. Jos pallo rikki iskunvaimennin ei jousta ollenkaan. Onko öljyä? Onko säädetty ainakin lievälle nostolle, että venttiili päästää öljyn vaimentimeen?Roisto kirjoitti:Termos,
Onko oireina siis pelkkä pomppiminen? Jos iskarit eivät vuoda, ei niitä yleensä tarvitse vaihtaa vaan vika on oletettavasti niissä kaasupalloissa. [url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 927#109927]
t.
Risto
Sama öljy siellä on ja vaimennys on niissä vaimentimen varsien männissä. Luulempa että timo230e teki jotain muutakin kun vaimennus korjaantui pallojen vaihdon yhteydessä.satakaskolmonen kirjoitti:toimiikos se iskarin vimennuskin sillä samalla hydrauliikka oljyllä vai onkos sielä iskaarissa vielä omatkin mehut sisällä!
Termos,
Saattaa tuo "pompottelu" olla tieten samanlainen käsite kuin "keskipakovoima". Kun omassa koslassa oli toinen pallo sökö eli se puoli ei kunnolla joustanut, niin tuntui, kuin perä olisi korokkeeseen ajaessa pompannut. Tuo tunne tuli, kun toinen puoli jousti ja toinen ei, vaikka perä ei oikeasti pompannutkaan.
En sitten tiedä, miltä tuntuu, kun molemmat pallot ovat rikki. Saattaa olla melkoinen kivireki ajaa. Saattaa sillä tieten särkeä muitakin paikkoja, jos pallot eivät ole vaimentamassa painepiikkejä.
t.
Risto
Saattaa tuo "pompottelu" olla tieten samanlainen käsite kuin "keskipakovoima". Kun omassa koslassa oli toinen pallo sökö eli se puoli ei kunnolla joustanut, niin tuntui, kuin perä olisi korokkeeseen ajaessa pompannut. Tuo tunne tuli, kun toinen puoli jousti ja toinen ei, vaikka perä ei oikeasti pompannutkaan.
En sitten tiedä, miltä tuntuu, kun molemmat pallot ovat rikki. Saattaa olla melkoinen kivireki ajaa. Saattaa sillä tieten särkeä muitakin paikkoja, jos pallot eivät ole vaimentamassa painepiikkejä.
t.
Risto
E500 – 211.070
MOI.
Mun farkku pomppi kuopissa ja ikäänkuin potki takaisin kuopan jälkeen.
Hävetti kyydittää tuttuja kun piti ajaa niin varovasti. Piti yrittää selittää etta iskarit sököt tai muuta vastaavaa.
Foorumin juttujen perusteella vaihdoin molemmat uudet pallot ja ai että on MUKAVA kyytinen auto. Pallojen vaihto meni aika kivuttomasti. Korin taka osa ylös niin että taka-akseli jää alas jolloin saa tilaa operoida putkia. Alhaalta ruuvit auki, putket irti ja pallot yläkautta pois. Parin/kolmen tunnin nakki kokonaisuudessaan. Pallot ostin Oulun MB-osasta mutta hintaa en muista.
Terveisin
mesemasa
Mun farkku pomppi kuopissa ja ikäänkuin potki takaisin kuopan jälkeen.
Hävetti kyydittää tuttuja kun piti ajaa niin varovasti. Piti yrittää selittää etta iskarit sököt tai muuta vastaavaa.
Foorumin juttujen perusteella vaihdoin molemmat uudet pallot ja ai että on MUKAVA kyytinen auto. Pallojen vaihto meni aika kivuttomasti. Korin taka osa ylös niin että taka-akseli jää alas jolloin saa tilaa operoida putkia. Alhaalta ruuvit auki, putket irti ja pallot yläkautta pois. Parin/kolmen tunnin nakki kokonaisuudessaan. Pallot ostin Oulun MB-osasta mutta hintaa en muista.
Terveisin
mesemasa
MB 300 td -90
Minäkin vaihdoin molemmat vaikka ne ei olleet rikki mutta kyllä kyyti parani. Kokeilin sitten uuden ja käytetyn eroa painamalla siitä reijästä sitä kaasulla täytettyä sisuskumia tylpällä metalli tapilla. Sen verran niissä oli eroa ettei niiden uusien sisusta pystynyt painamaan sisäänpäin kun taas niiden vanhojen sisusta antoi periksi painettaessa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126