Olen ostamassa 124sta tai 201sta , mutta muutamassa , jota olen käynyt katsomassa perät ujeltaa.
Löytyykö periin osia ja kuinka hintavaksi sen hiljaiseksi saaminen maksaa?
Jos pihassa seisoo ylimääräisenä kyseinen auto bensa manuaalina , niin saa tarjota.
W201/124 perät
Re: W201/124 perät
Edelliseen kysymykseen ei näköjään tullut tietoa, tänään kuulin että mm ABS-antureita enään saa?
Olen tottunut .että mersuun saa mitä vaan vai olenko väärässä, onhan tässä aikaakin kyllä kulunut edellisestä 124sta , kohta 20vuotta.
Olen tottunut .että mersuun saa mitä vaan vai olenko väärässä, onhan tässä aikaakin kyllä kulunut edellisestä 124sta , kohta 20vuotta.
Re: W201/124 perät
Periin löytyy hyvin ainakin laakereita/tiivisteitä ja jos koon tietää niin laakerikaupastakin näitä löytyy. Rattaitakin saa osaan uusia mutta hinta onkin myös sen mukainen (150e/kpl oli ison rattaan hinta vuosi pari takaperin).
Eräästä teetetystä peräremontista olen kuullut ja oli +500e, sitä en vallan muista mitä kaikkea siinä meni uusiksi ja sehän määrittelee varsinkin teetettynä sen hinnan. Myös kaikkia periä ei saa hiljaiseksi jos rattaat ovat kuluneet pilalle. Mutta jos ujellus on tuore niin todennäköisesti selviää pelkillä laakerien vaihdolla.
Myös vaikuttaa onko ajamasi yksilöt lukkoperällisiä vai avoperiä. Avoperät voi saada helpommin hiljaiseksi ja eivät tarvitse lisäaineita toisinkuin lukkoperä mitkä kuulopuheiden mukaan herkästi alkavat ääntämään.
Varaosia saa vielä mielestäni hyvin ja paljon paremmin kuin vaikkapa 2010-vuoden ranskalaiseen autoon mitä eräs tuttavani on tuskaillut. Abs-antureita eteen esim. saa suomen maalta merteililtä mitä vilkuilin.
Yksittäisiä osissa toki on saatavuusongelmia ja saatavuusongelmat vaihtelevat aina eri osien välillä.
Eli jos meinaat kunnostella itse niin internetin maailmasta joutuu osan osista tilaamaan ja mahdollisesti ulkomailtakin. Välillä tuntunut että jopa mersuihin liittyvästä varaosaliikkeestä saa vain tarvikelaatuna esim. alustanosia mutta ulkomailta saa ihan valita tunnetuista merkeistä samoja osia.
Saatavuusongelmista hyvä esimerkki on takakelkan puslat mitä sai yhteen väliin vain Meyle-merkkisenä (tarvike-laatua) kun lemförderit olivat täysin maailmalta loppu. No kun lemförderi sai tuotantoaan siirrettyä muualle (tässä tapauksessa kiinaan) niin johan rupesi merkki-laatuakin löytymään taas, tosin ensin ulkomailta ja pikkuhiljaa on suomestakin näitä lemförderin "made in china"-versioita alkanut löytymään. Laadusta en vielä voi sanoa kun en ole loppuunajanut näitä, ainakin paljon kestävämmät ovat olleet kuin Meylen vastaavat.
Eli paljon saat ottaa selvää itsekin myös ja valitettavasti vain yhdestä paikasta ei saa kaikkea apua/palvelua/varaosia yms. niinkuin tässäkin foorumissa olen huomannut, välillä pitää selata ongelmatilanteissa ulkomaan foorumeitakin tai perinteisiä korjausoppaita
Edit1. Tuli jälkeenpäin mietittyä niin onko ujellukset tietyissä vauhdeissa ja veto päällä/vapaasti rullatessa? Itselläkin meinasi kerran "perä" ujeltaa mutta olikin kardaanin tukilaakeri, voivat olla samankaltaisia äänimaailmaltaan. Itsellä oireili että ääni lakkasi 80-90km/h vauhdissa kun laittoi vedon päälle, vapaasti rullatessa ujelsi tässä nopeudessa.
Eräästä teetetystä peräremontista olen kuullut ja oli +500e, sitä en vallan muista mitä kaikkea siinä meni uusiksi ja sehän määrittelee varsinkin teetettynä sen hinnan. Myös kaikkia periä ei saa hiljaiseksi jos rattaat ovat kuluneet pilalle. Mutta jos ujellus on tuore niin todennäköisesti selviää pelkillä laakerien vaihdolla.
Myös vaikuttaa onko ajamasi yksilöt lukkoperällisiä vai avoperiä. Avoperät voi saada helpommin hiljaiseksi ja eivät tarvitse lisäaineita toisinkuin lukkoperä mitkä kuulopuheiden mukaan herkästi alkavat ääntämään.
Varaosia saa vielä mielestäni hyvin ja paljon paremmin kuin vaikkapa 2010-vuoden ranskalaiseen autoon mitä eräs tuttavani on tuskaillut. Abs-antureita eteen esim. saa suomen maalta merteililtä mitä vilkuilin.
Yksittäisiä osissa toki on saatavuusongelmia ja saatavuusongelmat vaihtelevat aina eri osien välillä.
Eli jos meinaat kunnostella itse niin internetin maailmasta joutuu osan osista tilaamaan ja mahdollisesti ulkomailtakin. Välillä tuntunut että jopa mersuihin liittyvästä varaosaliikkeestä saa vain tarvikelaatuna esim. alustanosia mutta ulkomailta saa ihan valita tunnetuista merkeistä samoja osia.
Saatavuusongelmista hyvä esimerkki on takakelkan puslat mitä sai yhteen väliin vain Meyle-merkkisenä (tarvike-laatua) kun lemförderit olivat täysin maailmalta loppu. No kun lemförderi sai tuotantoaan siirrettyä muualle (tässä tapauksessa kiinaan) niin johan rupesi merkki-laatuakin löytymään taas, tosin ensin ulkomailta ja pikkuhiljaa on suomestakin näitä lemförderin "made in china"-versioita alkanut löytymään. Laadusta en vielä voi sanoa kun en ole loppuunajanut näitä, ainakin paljon kestävämmät ovat olleet kuin Meylen vastaavat.
Eli paljon saat ottaa selvää itsekin myös ja valitettavasti vain yhdestä paikasta ei saa kaikkea apua/palvelua/varaosia yms. niinkuin tässäkin foorumissa olen huomannut, välillä pitää selata ongelmatilanteissa ulkomaan foorumeitakin tai perinteisiä korjausoppaita

Edit1. Tuli jälkeenpäin mietittyä niin onko ujellukset tietyissä vauhdeissa ja veto päällä/vapaasti rullatessa? Itselläkin meinasi kerran "perä" ujeltaa mutta olikin kardaanin tukilaakeri, voivat olla samankaltaisia äänimaailmaltaan. Itsellä oireili että ääni lakkasi 80-90km/h vauhdissa kun laittoi vedon päälle, vapaasti rullatessa ujelsi tässä nopeudessa.
Re: W201/124 perät
Kiitos tiedoista , pitäisi pojalle ajo-opetusta antaa ja hyvää autoa miettiessäni ei tullut muuta mieleen kuin MB.124 ja Volvo 140/240.
Ehkä näillä tiedoilla uskaltautuu mersu kaupoille.
Ehkä näillä tiedoilla uskaltautuu mersu kaupoille.