bensasta dieseli ?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

bensasta dieseli ?

Viesti Kirjoittaja maketap »

minkälainen projekti ois muuttaa tuo mun nykyinen auto dieseliksi,
lähinnä kiinnostas seuraavat asiat,

saako laittaa 3,0 turbo diesel moottoria
jos saa niin joutuuko muutaman kymmenen hepan takia vaihataan jarrut ,yms,
entäs looota passaako,peränhän joutuu/kannattaa vaihataan ?
entä kuinka paljon joutuu vaihtaan kaikkea muuta sälää esim sähköjä ym.ym,ym

kannattaako vai ei :shock:

jos kannattaa niin kaupitelkaahan TD mottia tänne :roll:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Väyrysen 300 turbodiesel käy päästöjen puolesta tuohon C-sarjaan.

Alustamuutoksia varten pitäisi tietää w202-mallisarjasta tehokkaimmat autot. Ongelmana on se, että voidaanko AMG-malleja käyttää tässä vertailuautoina. Jossain vaiheessa AMG oli vain viripaja, joten esim w123-malleja ei voi verrata AMG:n virittämiin (näitähän oli jopa v8-koneella). Pitäisi tietää onko w202-mallien AMG:t vastaavalla VIN-koodilla kuin normaalitkin. Milloinkas AMG siirtyi MB:n omistukseen?

Mikäli AMG:t eivät käy vertailuautoksi, niin homma helpottuu. Tällöin verrataan C280-malliin. Turbodiesel on tehottomampi, mutta tilavuudeltaan suurempi. Tilavuus menee kuitenkin prosenttien sisään, joten tätä myöten homma onnistuu. Ainoaksi ongelmaksi jää moottoreiden painoero.

Jos AMG-mallit käyvät vertailumalleiksi, niin tällöin ei voida enää verrata C280:aan, koska sen moottori on pienempi kuin 300 turbodiesel. Vertailu täytyy aina suorittaa vähintään samanlaiseen moottoriin, tai sitten isompaan, tehokkaampaan tai painavampaan. Todennäköisesti tällöin alusta täytyy muuttaa vastaamaan C36 tai jopa C43-mallia. AMG-mallien alustapalikat ovat varmaan tyyriitä, joten projektin mielekkyys on kyseenalainen. Myydessä on vaikea saada takaisin tekemiään investointeja.

EDIT: Eikö se 2,5 20V turbodiesel riittäisi? Olisi paljon helpompaa kun ko. mallia on tehty jo tehtaalta.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Melitos kirjoitti:
EDIT: Eikö se 2,5 20V turbodiesel riittäisi? Olisi paljon helpompaa kun ko. mallia on tehty jo tehtaalta.
kyllähän se tuokin riittäis, kuinka isosta rojektista ois kyse, :roll:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

maketap kirjoitti:
Melitos kirjoitti:
EDIT: Eikö se 2,5 20V turbodiesel riittäisi? Olisi paljon helpompaa kun ko. mallia on tehty jo tehtaalta.
kyllähän se tuokin riittäis, kuinka isosta rojektista ois kyse, :roll:
"Löydät" jostakin elektroonisen parts-katalookin (EPC) ja vertaat alustan osanumeroita tuon nykyisen autosi ja c250d turbon välillä. Kaikki mikä eroaa pitää vaihtaa vastaamaan tuota diiseliä. Sitten "kompastut" moottoriin kaikkine lisäkilkkeineen ja otat sen kainaloon. Tämän jälkeen nostat entisen motin pois ja uusi tilalle. Mahdollisesti pitää vielä kompastua vaihdelaatikkoon, kardaaniin, perään ja vetoakseleihin. Sähkötöitäkin on varmasti luvassa...

Tuskinpa tuossa tuntipalkoille pääsee jos vertaa kustannuksia välirahaan jos vaihtaisi auton valmiiksi sopivalla tekniikalla varustettuun.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 654
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Käytännössä kannattaa etsiä saksasta kolaroitu auto josta purat tarvittavat osat.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Ville Komulainen kirjoitti:Käytännössä kannattaa etsiä saksasta kolaroitu auto josta purat tarvittavat osat.
sitä olen miettinytkin, sais ainaki kerralla kaikki osat mitä tarvii ja sitte vaan vaihtaa paikalleen eikä tulis kovin kalliiksikkaan.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3796
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Itse kyllä myisin vanhan auton pois, sullakin näyttää olevan ihan hyvän näkönen C. Ja sitten ostaisin suoraan Alkuperäisen C250:n.Tuossa sun autossasi nyt ei niin suuria modauksia ulkokuoressa näytä olevan etteikö niitä saisi tehtyä uuteenkin autoon. lisäksi se tulisi luultavast halvemmaksi sekä mahdollinen myynti olisi helpompaa alkuperäis tekniikalla. Ite ainakin katon hiukan kieroon noita tekniikanvaihto vehkeitä, olkoot nyt kuinka hyvin tehtyjä tahansa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

EVO X kirjoitti:Itse kyllä myisin vanhan auton pois, sullakin näyttää olevan ihan hyvän näkönen C. Ja sitten ostaisin suoraan Alkuperäisen C250:n.Tuossa sun autossasi nyt ei niin suuria modauksia ulkokuoressa näytä olevan etteikö niitä saisi tehtyä uuteenkin autoon. lisäksi se tulisi luultavast halvemmaksi sekä mahdollinen myynti olisi helpompaa alkuperäis tekniikalla. Ite ainakin katon hiukan kieroon noita tekniikanvaihto vehkeitä, olkoot nyt kuinka hyvin tehtyjä tahansa.
se tekniikanvaihto laskee autosi myyntiarvoa aikalailla, vaikkakaan ei käyttöarvoa jos aiot pitkäänkin tuolla rovilla ajella...

Monetkaan merkkiliikkeet sanovat samantien näkemiin ja kuulemiin ku tarjoat tekniikanvaihtovehjettä vaihdossa...
Kokemuksia on tuostakin ku yritettiin kaverin e36 TV bemua vaihatella uudempaan bemariin...
9 kymmenestä liikkeestä ei ottanu sitä vaihdossa ollenkaan! Ja ne loput 1 kymmenestä tarjoa reippaasti matalampaa hintaa mitä sellaisen arvo olisi silloin ollut...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3796
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Niinpä,

Vanhemmissa autoissa tuo ei niinkään haittaa. Ja esim. 50-luvun ja vanhempiin vehkeisiin lakuperäistä tekniikkaa on vaikea löytää..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

EVO X kirjoitti:Itse kyllä myisin vanhan auton pois, sullakin näyttää olevan ihan hyvän näkönen C.
Möisinhän minä kyllä pois ton oman ja ostaisin tuon paitsi tuo on classic malli :( http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch&PL[0]

mutta kun ei saa myytyä tuota pois niin hankala alkaan haaveileen semmosesta,
alkaa oleen tarjolla noita cee malleja jo niin paljon että ei mitään toivoa
saada myydyksi tai saishan ton omanki myytyä mutta kun ei viittis millään
kymppi tonnilla alkaa luopuun pitäs ainaki neljätoista saada että ois järkeä.
eikä oo perkele hultokirjaa :( ja pari lommoakin löytyy :evil: mutta muuten kyllä on hyvä auto mutta kun käy väärällä poltto aineella :roll:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3796
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tuossa Tervajoella on ollut Automyynti Sumuvuorella 250td C, en kyllä tiedä onko enää, samoin parin kilsan päässä tuosta automyynti Havinalla on ollut C250TD. Molemmat tuovat autot saksasta, saa myöskin tilauksesta.

EDIT:
www.nettiauto.com/automyyntimsumuvuori
http://www.sumuvuori.com/main.php

Havina Jorma
Ikolanlarvantie 1, 61500 Isokyrö
p.0400-666 096
- automyynti

tietysti jos oikein helmen haluaa niin kokemuksella:
www.bayerncar.com Seinäjoella on tuon firman suomen toimisto.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin